PDA

View Full Version : ongelukken met betrekking tot ringvloer



Jarno
24-02-2005, 09:46
Na aanleiding van de topic over de handschoenen . Bedacht ik me gister dat de ring waar ik in liep zondag (super-pro) op de helft van het gala in het midden op de letters spekglad werd. Volges mij zijn er ook wat jongens op uitgegleden. Nu is mijn vraag komt dit vaker voor?? en wat is er aan te doen licht dit aan het materiaal van de letters??

Ik heb deze topic niet gestart om de mensen die de ring verzorgen zwart te maken ofzo, maar gewoon om de veiligheid in de ring te verbeteren.

phranq
24-02-2005, 10:09
Ik denk dat het niet zo zeer met de belettering te maken heeft maar meer met zweet en ander vocht wat van de vechters komt....dan word de ring overal wel wat gladder denk ik....

Marco (scheids)
24-02-2005, 10:16
Op kanvas niet hoor, dat absorbeerd het zweet en t water .... op de letters blijft het liggen ... misschien een tip om de letter voor de reclame in de ring kleiner te maken !!!
Tis mij trouwens niet zo vaak opgevallen hoor dat vechter er op uitglijden, wel in een hoek als er TE veel water wordt gebruikt.

Jay Hoov
24-02-2005, 11:30
Goeie vraag Voodoo......ik kan je niet helpen!!!

Anonymous
24-02-2005, 11:37
Heeft de kruisband van mij vrouw Audrey gekost tijdens een wedstrijd in Letland. Juist de letters absoberen het water niet en wordt dan spekglad waardoor je de grip verliest. Een kleine verstapactie wanneer je onder druk staat kan al fataal zijn omdat je 'berekening' om met de krachten die op je lichaam inspelen niet meer overeenkomt met je houvast die je 'normaal' hebt op de grond.
Zo'n verstapactie is vaak voor een ander dan de vechter soms niet eens te zien
Marco is naar mijn idee correct

Edgar Kruyning

jojo
24-02-2005, 12:37
ik merk altijd wel dat het gladder is als verder in de ring maar dan probeer ik juist meer grip op de grond te hebben en me trainers spuiten van dat lijm onder me voeten van dat grip spul weet niet hoe het heet en die bakken die ze bij arena en laatst op het gala in alkmaar hadden vind ik zelf wel goed idee want de hoek blijft drooog :thumbs:

Ronald
24-02-2005, 20:30
Op kanvas niet hoor, dat absorbeerd het zweet en t water ....
Kanvas heeft daarentegen weer als nadeel dat het niet bepaald prettig is voor het grondgevecht.

Jay Hoov
24-02-2005, 21:15
Op kanvas niet hoor, dat absorbeerd het zweet en t water ....
Kanvas heeft daarentegen weer als nadeel dat het niet bepaald prettig is voor het grondgevecht.

Dat betekent dat je het staand moet afmaken.... :thumbs: !!!!

Highline
24-02-2005, 23:51
me trainers spuiten van dat lijm onder me voeten

Lijkt me apart ;)

weet je zeker dat het lijm is :shock:

Nickuraba
25-02-2005, 13:27
misschien kalkpoeder ofzoiets?:P

Octavius
25-02-2005, 13:46
Stroopstift

Marc
25-02-2005, 19:11
het is een soort lijmspray die je ook kunt gebruiken als extra stevigheid bij het tapen. Veel mensen hebben zweet aan hun handen en/of voeten en dan plakt de tape niet meer, vandaar deze lijmspray.

Bij het verwijderen van de tape weet je echt dat er lijmspray gebruikt is.............

robocop
27-02-2005, 22:27
Inderdaad JOJO wat wij onder je voeten spuiten :thumbs: is een kleefstof dat klopt. Op het busje staat GRIP is ook speciaal voor onder je voeten om meer grip op de vloer te hebben. :thumbs: