PDA

View Full Version : Het grote Creatine topic



Shytown
28-02-2005, 19:04
Ok, ik neem aan dat er hier mensen zijn die creatine gebruiken en daar heb ik de volgende vragen over:

1)Met welk merk creatine heb jij goede ervaringen?

2)Waarmee meng je de creatine?

3)Welke hoeveelheid gebruik je?

4)Gebruik je het periodiek,heb je ene laadfase tec..

M.a.w. knal je ervaringen met Creatine hier maar neer.

Ton
28-02-2005, 19:26
Ik heb hier ook nog wel een vraagje over:

Aller eerst een quote uit een lang verhaal van LOCO wat hij al eens op Shoto poste:



“beste� manier van innemen:
'De wetenschappers Green et al hebben ontdekt dat je het beste creatine opgelost in een glas water kunt innemen gevolgd -na 30 minuten- door een suikerhoudende drank zoals druivensap, siroop etc. De opname van creatine in het spierweefsel is namelijk afhankelijk van het anabole hormoon insuline. Na 30 minuten is de creatine opgenomen in het bloed en is er insuline nodig om de creatine in de spieren te transporteren. Insuline wordt het snelst verhoogd door het innemen van simpele suikers in bijvoorbeeld druivensap (dus niet de complexe koolhydraten in pasta"s, aardappelen en brood). Een andere studie van de zelfde wetenschapper toonde aan dat als suikers (glucose en enkelvoudige suikers opgelost in water) tegelijk met de creatine genomen worden er ook een betere opname is van creatine door het lichaam. '


Als ik dus klaar ben met trainen, neem ik altijd een bidon water met toegevoegd dextrose. Wanneer ik dan een half uur later thuis ben, neem ik mijn Whey shake.

Als ik dus creatine er bij ga gebruiken, zou ik deze creatine het best tegelijkertijd met mn "bidon-water-dextrose" in kunnen nemen?

Ik sta nu voor mijn gevoel echt helemaal stil qwa progressie boeken met krachtraining, en zit er dus ook over te denken om met creatine te beginnen... Goede keus?

thnx ! :thumbs:

RNLMC
28-02-2005, 19:41
creavitargo: een creatine die is aangevuld met een hoog moleculair koolhydraat uit zweden genaamd vitargo.
deze combinatie vormt een extreem hypotone oplossing met een zeer lage osmolaliteit. gevolg is een 80% snellere maagpassatie en een 70% grotere spieropname,als bij andere creatine producten. reeds na 14 innamedagen hebben de meeste atleten al 3-4 kg solide lichaamsgewicht erbij gekregen.

even overgetypt uit het muscle en fitness magazine

b.t.w ik heb(waarschijnlijk net als veel andere) niet zo`n verstand van voedingssupplementen dus als iemand een link met wat uitleg enz. zou dat best handig zijn :thumbs:

RNLMC
28-02-2005, 19:44
btw voor de geintresseerde verkrijgbaar bij: mb voedingssuplementen
www.mb-vs.com

Ton
28-02-2005, 20:04
b.t.w ik heb(waarschijnlijk net als veel andere) niet zo`n verstand van voedingssupplementen dus als iemand een link met wat uitleg enz. zou dat best handig zijn :thumbs:

Oke hier iig het stuk over creatine wat eerder was gepost op Shoto door Loco:



Creatine:

Creatine is een lichaamseigen stof.
Het lichaam kan zelf creatine aanmaken in de lever, alvleesklier en nieren. Er wordt ook een kleine hoeveelheid creatine uit je voeding gehaald (voornamelijk uit vlees en vis). Deze hoeveelheden zijn voldoende voor het verrichten van dagelijkse taken en bij 'vrije-tijds' inspanningen. Niet voor sporters en ouderen die een verhoogde behoefte aan creatine hebben."
Wat doet creatine: De spieren gebruiken als brandstof een stofje dat ATP heet. In de spieren zijn maar kleine hoeveelheden ATP aanwezig. Bij beweging (sporten) raken deze kleine hoeveelheden snel op. Creatine zorgt ervoor dat ATP efficiënt aangevuld wordt. Gebeurt dat niet, dan raken de spieren snel uitgeput De aanwezigheid van creatine in de spieren is dus van essentieel belang voor iedere beweging.
Creatine zorgt er in de eerste 20-30 seconden van activiteit voor dat er energie is om die activiteit uit te voeren. Door een verhoogde aanwezigheid van creatine in je spieren zou je dus deze (explosieve) activiteit iets langer vol kunnen houden. Voor sporters: Een gewichtheffer zou een oefening met x gewicht die hij normaal net 10 keer kan m.b.v. creatine 11 of mischien wel net 12 keer kunnen doen, en daardoor een sterkere prikkel zetten op zijn spieren (die daarop zich zullen aanpassen en dus sterker en/of groter zullen worden). Een boxer bijvoorbeeld zou net iets vaker/langer explosief kunnen stoten als zijn tegenstander.

Dosering en inname:
Hoeveel creatine je nodig hebt is per persoon verschillend. Een manier om dit te berekenen is het lichaamsgewicht in kilo’s te vermenigvuldigen met 0,03 en hierna, in het geval van serieuse krachtsporters/bodybuilders, met 3 te vermenigvuldigen.
Het is mogelijk om als je begint met een kuur een laadfase te handhaven. Dit zijn 5-7 dagen waarbij je zo’n 20gram per dag creatine neemt. De meningen over de werking hiervan zijn verdeeld.
Om zoveel mogelijk uit je creatine te halen is het het beste om meerdere keren per dag een dosering te nemen. (Vooral bij een eventuele laadfase van 5-7 dagen is dit erg belangrijk.)
Creatine kan het best opgelost worden in een vloeistof en de opnamesnelheid kan bevorderd worden door het in nemen met snelle koolhydraten (bv dextrose) of alfa-lipoidezuur.

Doseringen
(bij inname van 2x per dag is aan te raden voor en na de training, op dag dat je niet traint ochtends en avonds):
Als voorbeeld: Sporter van 100 kg. Benodigd per dag: 100x0.03x3=9 gr. Voor de training (hooguit 45 minuten van te voren) 4,5 a 5g opgelost in water zonder ranja of dextrose of iets dergelijks (aangezien snelle koolhydraten je suf maken en dat wil je niet tijdens je training)
na de training neemje de andere 4,5 a 5g in bij je post-workout shake
Let wel dat de meningen over de instabiliteit van creatine monohydraat (de meest voorkomende poedervorm) verdeelt zijn. Na 15 minuten zou al instabiliteit in het mengsel optreden. Creatine zet zich om in creatinine (afvalprodukt van creatine) en daar heb je absoluut niets meer aan.
Ofwel het is verstandig de creatine die je na de training in wil nemen, apart te vervoeren.

“beste� manier van innemen:
'De wetenschappers Green et al hebben ontdekt dat je het beste creatine opgelost in een glas water kunt innemen gevolgd -na 30 minuten- door een suikerhoudende drank zoals druivensap, siroop etc. De opname van creatine in het spierweefsel is namelijk afhankelijk van het anabole hormoon insuline. Na 30 minuten is de creatine opgenomen in het bloed en is er insuline nodig om de creatine in de spieren te transporteren. Insuline wordt het snelst verhoogd door het innemen van simpele suikers in bijvoorbeeld druivensap (dus niet de complexe koolhydraten in pasta"s, aardappelen en brood). Een andere studie van de zelfde wetenschapper toonde aan dat als suikers (glucose en enkelvoudige suikers opgelost in water) tegelijk met de creatine genomen worden er ook een betere opname is van creatine door het lichaam. '

Laden:
Laden is in principe niet nodig, onderzoeken tonen aan dat met een standaard dosis ook een verzadigingspunt bereikt word, het duur alleen langer. Voordeel van niet laden is ook dat door de lager dosering minder creatine ongebruikt je lichaam passeert.

Gebruik op duur:
Er zijn verschillende meningen over hoe lang creatine wel of niet te gebruiken. In het begin werd vaak aangeraden 6 weken wel, 6 weken niet. Na enkele onderzoeken zijn er ook onderzoekers die zeggen dat creatine zonder problemen non-stop gebruikt kan worden (bijv. dit onderzoek:
"The effect of creatine on mtCK and creaT protein expression following resistance training. - Parise, G., A. Parshad, T. Walliman, and M.A. Tarnopolsky. - Canadian Journal of Applied Physiology. "

The results suggest that long-term creatine supplementation by humans does not induce a down regulation in the amount of creatine transporters

Alle andere onderzoeken zijn op muizen/ratten gedaan!

Om je portemonnee te sparen kan je af en toe een week of 2 tussendoor stoppen, de wash-out periode is ca 1 maand.
Er zijn echter nog steeds onderzoekers die eraan vast houden dat de mogelijkheid bestaat dat je lichaam “lui� wordt en je dus op den duur het vermogen “zou kunnen verliezen� om creatine zelf aan te maken. Persoonlijk blijf ik bij de “time on = time off-cycle als ik het gebruik. Evt. minimaal een maand (i.v.m. wash-out periode) en dan weer beginnen.

Nadelen/problemen bij creatine:
Er zijn een aantal nadelen bekend, en de meeste hadden te maken met een verkeerd gebruik/inname van Creatine. Bekende “problemen�: Hoofdpijn/oorsuizen (doordat te weinig water werd gedronken werd bloed “wat dikker� wat resulteerde in circulatie-stoornissen. Veel water drinken is dus belangrijk. Ook maagproblemen is wel eens gemeld, en ook hier een verkeerde inname (een eetlepel zo naar binnen werken met geen/bijna geen water op nuchtere maag). Verder wordt je er al gauw zo’n 3 kilo zwaarder van (Uit onderzoek is gebleken, dat je de eerste week tot iets meer dan twee kilo kunt aankomen door creatinesuppletie)
(dus pas op met gewichtsklasse) en een gewichtstoename van vijf kilo of meer is mogelijk.
Je kan (in combinatie met medicijnen (diuretica) maar ook met zaken als caffeine etc) problemen krijgen met “uitdroging� en zijn er ook gevallen bekend van mensen die huidproblemen kregen doordat ze te lang TE VEEL innamen of TE WEINIG water dronken.
Kans dat je meer vocht vasthoud dan je eigenlijk wou (geld vooral voor BB die graag droog willen zijn voor een wedstrijd of zo). Een teveel aan creatine word omgezet in creatinine en t word doorje nieren uitgescheiden. Er zijn artsen/onderzoekers die van mening zijn dat dat dus een extra belasting voor je nieren is. Belangrijk om te weten: naar een verhoogd creatininegehalte wordt gekeken bij hartklachten, spierziektes en nieraandoeningen, dus zou even aangeven dat je creatine gebruikt, of zoals al gezegd is, aantal weken van te voren stoppen. (Ooit het verhaal gelezen van een Amerikaanse BB-er die bij het onderzoek voor zijn levensverzekering vergeten was te vermelden en toen niet verzekerd kon worden hij had geluk,. mocht een paar weken later opnieuw getest worden nadat hij verklaard had dat het daardoor kwam, en toen was er niks aan het handje )

Voordelen bij creatine:
Meer energie/ (explosieve) kracht.
“Grotere� spieren (doordat creatine in de spieren water aantrekt en doordat ze groeien bij krachttraining)
Massa, meer gewicht (kan soms toch een voordeel zijn)
en een heel belangrijke voor MMA: Aantal onderzoekers hebben na een onderzoek gesteld dat creatine zou helpen een hersenschudding te voorkomen en/of sneller te genezen (dit zou volgens hen ook de reden kunnen zijn dat bijv. American Footballspelers de ene wedstrijd een hersenschudding oplopen en de volgende wedstrijd een week later al wel weer fit op het veld staan) (Dit is echter een onderzoek uitgevoerd bij Ratten(50% sneller herstel), en gold als de dieren minimaal 4 wkn aan de creatine waren en ook bij muizen (na 5 dgn gebruik was het aantal beschadigde cellen na een hersenschudding al 36 procent minder). Maar ook andere onderzoekers hebben gesteld dat reatine helpt/beschermd tegen verschillende hersenziekten (zoals ALS en mogelijk ook Parkinson en Alzheimer).
Creatine is LEGAAL en staat dus niet op de dopinglijst (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Caffeine, efedrine en andere stoffen)
Creatine is ook goed te gebruiken tijdens afval-periodes, deels omdat het je helpt met behoud van je kracht, deels omdat het zou helpen met het verhogen van je vetvrije massa (spieren) en afbreken van je vet (niet zozeer dat creatine vet afbreekt, maar door meer spieren heb je een hoger basis-metabolisme en verbruik je dus meer energie (waarvoor je o.a. vet gebruikt).


Even nog wat dingetjes ter verduidelijking:
Creatine/koffie: zoals gezegd KAN je "problemen" krijgen bij een combie van creatine met koffie, maar dit heeft dan puur temaken met een te lage inname van water. Maar denk/hoop dat dat verhaal wel duidelijk is.

Creatine is LEGAAL, en staat dus niet op de (wereld)doping lijst. Er is echter volgens mij 1 uitzondering, en dat is Frankrijk. Hier is bij mijn weten creatine(gebruik) verboden (naar aanleiding van een prutsonderzoek dat een regelrechte aanfluiting was voor "de wetenschap" maar uitgevoerd door franse "wetenschappers" dus gelooft men er in frankrijk in) dus mischien iets om rekening mee te houden.

Wat betreft hoeveelheid die je per dag nodig hebt. In bovenstaande voorbeeld kwam uit op 9gr. Veelal word 5 gram per dag aangeraden, dus zou je 2x 2,5 gr nemen. Ken ook voorbeelden van bijv. voetballers die 3gr per dag nemen als suppletie.

Als er dingen onduidelijk zijn, vragen zijn, of je bent het met iets in bovenstaande niet eens, dan hoor ik het graag.

Osu

LOCO

Shytown
28-02-2005, 20:35
Thanx Ton!

LOCO = topper :thumbs:

Iemand ervaringen met Swole V2?

Ton
28-02-2005, 23:12
Iemand ervaringen met Swole V2?

Leon dacht ik....

chux
01-03-2005, 01:00
Ik wil super graag wat kilo's aankomen (5-10 kilo) kwa spieren (weeg nu maar 60 :( )
Ik heb verder nooit shake's gedronken, moet ik nu beginnen met creatine of protein shakes?

Verder heb ik gelezen dat ik per dag ong. 3gram eiwit per kg lichaamsgewicht moet eten, hoe berijk ik dit eigenlijk ?
Als ik als doel 180gram eiwit neem lijkt dit een onmogelijke taak..
Ik woon nog bij me ouders dus me avond maaltijd (kip ofzo) zou ik niet kunnen kiezen.
s'middags + s'ochtens eet ik bij elkaar ongeveer 4 broodjes met pindakaas en koffie 8) s'avonds avond eten altijd wel gezond en een stuk vlees, en savonds rond 11 uur ongeveer 4 broodjes met kaas of pindakaas, tenzei ik getrained heb dan eet ik 2 broodjes met 2 gebakken eieren en 2 broodjes kaas of pindakaas en 1a 2 glazen melk :]

Ik denk dat dit mischien bij elkaar 90-100 gram is en dit is dus 80 gram te weinig.. hoe berijk ik dit doel ooit :s

Octavius
01-03-2005, 01:07
Train je erbij?

chux
01-03-2005, 01:26
train maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag (ongeveer half uur specifiek trappen en stoten)
Allemaal thai boxen

Als ik bij vos train altijd na het trainen ongeveer 10/15 min krachttrainen.
Verder jog ik ongeveer 1x per week een uur.

Eventueel tips voor me train schema zijn ook welkom

Biiyen
01-03-2005, 10:07
train maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag (ongeveer half uur specifiek trappen en stoten)
Allemaal thai boxen

Als ik bij vos train altijd na het trainen ongeveer 10/15 min krachttrainen.
Verder jog ik ongeveer 1x per week een uur.

Eventueel tips voor me train schema zijn ook welkom

hmm ik denk dat je gezegend bent met een snelle stofwisseling. Als je wil aankomen zul je anders moeten gaan eten. Je komt niet bij als je een zooi brood gaat eten. Het is beter om eens te gaan starten om elk uur iets te eten zodat je maag went aan continu eten. Na een dag of 10 ga je 6x per dag eten. En niet 5x brood en 1x middag. :wink:

Daarnaast is het raadzaam om eens een tijdje caloriën te gaan gaan tellen zodat je weet wat je dagelijks moet eten om een bepaald gewicht na te streven. Ik denk dat als je nu 60 weegt 65 - 68 een goede begin doelstelling zou kunnen zijn. Om 65-68 kilo te wegen zou je minimaal 1950 -2040 calorieën per dag naar binnen moeten werken (Je gewicht x30 is een redelijke maatstaaf om je calorieën behoefte te berekenen). Omdat je aan wilt komen moet je er nog zo'n 300- 500 bij tellen en op dagen dat je intensief traint nog iets meer, dit om sneller bij te komen. Het overschot zou je kunnen aanvullen met shakes! Je moet geen shakes gaan drinken ipv van voeding. Daarnaast is het moeilijk bijkomen als je niet aan krachttraining doet. Je hoeft niet perse naar een gym, je kan ook heel intensief (20 minuten per dag) gebruik maken van je eigen lichaamsgewicht.

Het is raadzaam om hier in de stickies eens te gaan zoeken naar informatie en een eigen schema gaat samenstellen.

Leon
01-03-2005, 14:06
Ik ben inderdaad door een dosis Swole V2 heen en dat heb ik gecombineerd met Vendetta en Isomatrix Reloaded.
Dit bracht mij binnen 2 maanden van 65 naar 75 kilogram. Dus Swole V2 is zeker een (bewezen) goed product.

Shytown
01-03-2005, 14:27
Ik ben inderdaad door een dosis Swole V2 heen en dat heb ik gecombineerd met Vendetta en Isomatrix Reloaded


Vendetta schijnt ook goed spul te zijn, net zoals Nitrous.
Hou je die 75 kilo ook vast of ebt het weg? EN is het spier of meer vocht?

Ton
02-03-2005, 17:59
Ik heb hier ook nog wel een vraagje over:

Aller eerst een quote uit een lang verhaal van LOCO wat hij al eens op Shoto poste:



“beste� manier van innemen:
'De wetenschappers Green et al hebben ontdekt dat je het beste creatine opgelost in een glas water kunt innemen gevolgd -na 30 minuten- door een suikerhoudende drank zoals druivensap, siroop etc. De opname van creatine in het spierweefsel is namelijk afhankelijk van het anabole hormoon insuline. Na 30 minuten is de creatine opgenomen in het bloed en is er insuline nodig om de creatine in de spieren te transporteren. Insuline wordt het snelst verhoogd door het innemen van simpele suikers in bijvoorbeeld druivensap (dus niet de complexe koolhydraten in pasta"s, aardappelen en brood). Een andere studie van de zelfde wetenschapper toonde aan dat als suikers (glucose en enkelvoudige suikers opgelost in water) tegelijk met de creatine genomen worden er ook een betere opname is van creatine door het lichaam. '


Als ik dus klaar ben met trainen, neem ik altijd een bidon water met toegevoegd dextrose. Wanneer ik dan een half uur later thuis ben, neem ik mijn Whey shake.

Als ik dus creatine er bij ga gebruiken, zou ik deze creatine het best tegelijkertijd met mn "bidon-water-dextrose" in kunnen nemen?

Ik sta nu voor mijn gevoel echt helemaal stil qwa progressie boeken met krachtraining, en zit er dus ook over te denken om met creatine te beginnen... Goede keus?

thnx ! :thumbs:

TTT,

En waar en welk merk creatine bestel jij ?!

Silat
02-03-2005, 23:59
ik heb creatine van EAS. Ik heb er veel plezier van gehad en ga over 2 weken maar weer eens beginnen.

Unregistered
03-03-2005, 02:09
Nitrous vind ik klote, vendetta is zwaar overpriced.

Shytown
03-03-2005, 02:27
vendetta is zwaar overpriced

Uit de VS valt het mee....€22,50

Unregistered
03-03-2005, 02:30
Hmmm ja valt idd mee.. maar stel iig nog steeds liever mn pre en post workout samen :)

stoep
10-03-2005, 22:40
Zorg dat je creatine van Europese oorsprong hebt, DSM (nederlands bedrijf) produceert momenteel een van de zuiverste creatines ter wereld. Amerikanen maken vaak gebruik van chinese creatine, deze creatines staan berucht om hun vervuiling met zwarte metalen, creatinines, etc. Een merk dat alleen creatine van DSM gebruikt is Force One . www.forceone.nl .

Leon
11-03-2005, 09:10
Ik ben inderdaad door een dosis Swole V2 heen en dat heb ik gecombineerd met Vendetta en Isomatrix Reloaded


Vendetta schijnt ook goed spul te zijn, net zoals Nitrous.
Hou je die 75 kilo ook vast of ebt het weg? EN is het spier of meer vocht?

Ik had, mede doordat mijn voedingsinname ook zoveel groter was, een paar
kilo vet erbij (tenminste zichtbaar). Toen ik wat minder at en meer vetbrand
gericht trainde ging er nog een zichtbare 2 kilo af (hopelijk vet) nu weeg ik
nog steeds 73 kilo dus ik ben niets verloren. En het is meer spier dan vocht,
maargoed zonder vocht geen grote spieren dus je moet je vochtinname hoog
houden tijdens het gebruik van Creatine

Ton
29-03-2005, 18:12
Ik heb hier ook nog wel een vraagje over:

Aller eerst een quote uit een lang verhaal van LOCO wat hij al eens op Shoto poste:



“beste� manier van innemen:
'De wetenschappers Green et al hebben ontdekt dat je het beste creatine opgelost in een glas water kunt innemen gevolgd -na 30 minuten- door een suikerhoudende drank zoals druivensap, siroop etc. De opname van creatine in het spierweefsel is namelijk afhankelijk van het anabole hormoon insuline. Na 30 minuten is de creatine opgenomen in het bloed en is er insuline nodig om de creatine in de spieren te transporteren. Insuline wordt het snelst verhoogd door het innemen van simpele suikers in bijvoorbeeld druivensap (dus niet de complexe koolhydraten in pasta"s, aardappelen en brood). Een andere studie van de zelfde wetenschapper toonde aan dat als suikers (glucose en enkelvoudige suikers opgelost in water) tegelijk met de creatine genomen worden er ook een betere opname is van creatine door het lichaam. '


Als ik dus klaar ben met trainen, neem ik altijd een bidon water met toegevoegd dextrose. Wanneer ik dan een half uur later thuis ben, neem ik mijn Whey shake.

Als ik dus creatine er bij ga gebruiken, zou ik deze creatine het best tegelijkertijd met mn "bidon-water-dextrose" in kunnen nemen?

Ik heb mn creatine van EAS binnen, en wil er vanaf morgen mee beginnen (ben benieuwd!!!)

Zit nog wel ff met bovenstaand vraagje? hoe en wanneer ik het dus in mijn geval het best in kan nemen na trainen?

Virus
30-03-2005, 18:40
@ Ton


Het is al langer bekend dat je creatine het best inneemt met dextrose.
Puur druivensap kan ook.
En na de training.
Ook veel water drinken is aangewezen


http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3550

Ton
08-04-2005, 15:50
Wat denken jullie van deze toepassing van creatine?


Hoe gebruik ik creatine….??

Ik denk dat ik zoiets als een geheime tip heb die tot nu toe nog bij iedereen heeft gewerkt. Mijn voorstel is het volgende: motiveer je de komende 30 dagen en stel je als doel in deze periode 6 kg lichaamsgewicht/spiermassa erbij te krijgen. 6 kg in de maand mag misschien overdreven klinken, maar ik meen het in alle ernst. Ik weet dat 6 kg in een maand realistisch is, want ik heb mijn speciale methode al met meerdere atleten succesvol in praktijk gebracht. Het goede en eenvoudige daarbij is dat U noch uw trainings- noch uw voedingsschema hoeft te wijzigen.

Je moet het volgende doen: het spierstelsel, meer bepaald de afzonderlijke spiercellen bezitten de fenomenale eigenschap uit te kunnen zetten en hun volume in enkele weken 15-20% te vergroten. Voorwaarde is een verhoogde diffusie (transport) van bepaalde voedende substanties en vloeistoffen uit de bloedsomloop naar de spiercellen. Men kan zich de spiercellen daarbij voorstellen als een opblaasbare ballon die groter en groter wordt. Omdat spiercellen voor ca. 70% uit water bestaan gaat het bij de vergroting van bet celvolume niet alleen om een volledig natuurlijk, maar ook om een wenselijk proces. Want als het celvolume eenmaal is vergroot dan reageert het lichaam in de volgende fase met een verhoogde accumulatie van aminozuren in de spiercellen. En zoals iedereen weet zijn aminozuren de basisbouwstenen van het spierstelsel.
Nu het praktische deel.

Wat U nodig hebt zijn vier verschillende substanties tegelijkertijd: creatine, glutamine, water en lichaamseigen insuline. Gebruik daarvoor de producten Creatine Monohydraat en het Glutamine Plus Transportsysteem Matrix, of Vanadyl, of nog goedkoper koop wat Dextrose (Dextro Energie), vruchtensuiker en zelfs limonadesiroop voldoet uitstekend, en ga als volgt te werk:
Tijdens uw 30 dagencyclus neemt U elke morgen direct na bet opstaan op nuchtere maag een dosis Creatine (2 maatlepels) en een dosis Glutamine Plus (2 maatlepels) met 750 ml water in. Zorg ervoor genoeg water te drinken en wacht ongeveer 30 minuten voordat U uw ontbijt verteert. Dit garandeert een volledige assimilatie en geeft uw lichaam de tijdom met de teweeggebrachte afgifte van insuline en de grote watertoevoer de voedende substanties uit de maag naar bet bloed en dan naar de spiercellen te pompen.

Wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat creatine na de inname relatief probleemloos van de maag via de spijsverteringsorganen in bet bloed belandt. Beslissend is wat er met de creatine in bet bloed gebeurt. Ret lichaam transporteert creatine via de bloedstroom ofwel naar de nieren waar bet in bet afvalproduct creatinine wordt omgezet - een proces dat moet worden vermeden - of creatine wordt aan bindingsproteines gekoppeld en naar de spiercellen getransporteerd.

Het lichaamseigen hormoon insuline geeft hierbij de doorslag, want insuline activeert de reeds genoemde creatinebindingsproteïnen. Hoe meer insuline er beschikbaar is op het moment van de creatine-inname resp. hoe effectiever de insuline werkt, des te meer creatine kan er bijgevolg naar de spiercellen worden getransporteerd. In principe zijn er drie mogelijkheden om positief in te werken op insuline en zo de werking van creatine te verbeteren. Één manier is de inname van Vanadyl Sulfaat, een sporenelement met een werking die gelijk is aan insuline. De tweede mogelijkheid is gebruik van creatine met een transportmatrix (hierover wordt nogal geheimzinnig gedaan, maar het zijn dus eigenlijk gewoon stoffen (suikers) die een insulinerespons oproepen), de derde mogelijkheid is deze insulinepiek zelf op te wekken door de creatine te gebruiken met snelle koolhydraten zoals limonadesiroop, vruchtensap,druivensuiker etc.

Dezelfde Creatine HP/Glutamine Plus/water drink neemt U later nog eens in en wel direct na uw training. Aangezien de glycogeenreservoirs na de training leeg zijn en de spiercellen extreem goed reageren op insuline zal de opnieuw teweeggebrachte afgifte van insuline in combinatie met de grote watertoevoer (750 ml) de creatine- en glutaminemoleculen binnen een paar minuten in de spiercellen persen.

Zelfs als u als normale creatine of glutamine gebruikt moet u mijn methode een kans geven. Ik ben er zeker van dat uw spiercellen pas met mijn speciale methode de grens bereiken van hun capaciteit om creatine en glutamine te accumuleren en dat u alleen zo de maximaal mogelijke celvergroting uit uw spieren haalt. Probeer bet gewoon: twee drankjes per dag met telkens 750 ml water, 's ochtends op nuchtere maag en direct na de training. Je zult zien dat ik gelijk heb: 6 kg stevige spiermassa in 30 dagen!
bron:
http://www.bodybuilding.nl/supplementen/creatine_faq.htm

Dus wel gewoon direct na het trainen met dextrose, maar ipv ook creatine in te nemen een half uur voor het trainen, smorgens op een nuchtere maag?

Wat is het verschil in werking tussen smorgens, en half uur voor training?

LOCO
09-04-2005, 01:00
Wat is het verschil in werking tussen smorgens, en half uur voor training?


Wat je met creatine gaat doen is "laden" (Dit betekend overigens niet dat ik vind dat je perse een aparte laadfase nodig hebt, maar door het suplement te nemen krijg je meer binnen dan wanneer je creatine puur uit je natuurlijk voeding moest halen. En dus gaat het "laden" vanzelf) Heel simpel gezegd: Creatine zit in je spieren, en word aangesproken in (voornamelijk) de eerset 20 tot 30 sec van (explosieve) arbeid. Als je er voor zorgt dat er meer creatine in je spieren zit (door te laden dus) dan zou je bijvoorbeeld ipv de 20 sec die je normaal ermee kan doen, er 25 of 30 seconden mee doen (en dus net die ene rep meer maken, of die 2 of 3 keer vaker stoten). Je wil dus eigenlijk zorgen dat je meer creatine opneemt en meer creatine in je spieren laadt. Door ochtens te nemen neem je al veel op, na training zijn je spieren leeg/uitgeput, en door dan creatine te nemen nemen die ook zoveel mogelijk op (zijn een aantal factoren die daarbij mee spelen). Het principe werkt een beetje hetzelfde als het zogenaamde glycogeen laden wat duursporters doen dmv hun voeding etc. Een half uur voor training nemen zou mischien te kort zijn om er tijdens de training al profijt van te hebben, je zou en theorie kunnen zeggen dat er dan wel genoeg in je lichaam zit om meteen na de training al te beginnen met laden, maar omdat je meteen na de training toch je postworkout neemt (met combi creatine en dextrose die ervoor zorgt dat creatine sneller word opgenomen en getransporteerd) is het makkelijker (en waarschijnljik ook beter) om het dan maar na de training te nemen.

RNLMC
09-04-2005, 11:41
Volgens Australische onderzoekers verhoogt creatine het IQ en verbetert het tegelijkertijd het geheugen. Dat blijkt uit proeven met 45 vrijwilligers, die zes weken lang een onderhoudsdosis van vijf gram per dag kregen.


,,Creatine speelt een sleutelrol in de energievoorziening van de hersenen'', zegt onderzoeksleider Caroline Rae. ,,Vandaar dat we dachten dat creatine misschien de hersenfuncties kon verbeteren.'' De proefpersonen waren mannelijke studenten. Door de suppletie konden ze in geheugentests gemiddeld negen getallen onthouden, terwijl proefpersonen die een placebo kregen niet verder kwamen dan zeven getallen. Ook hun IQ steeg enkele punten.


Volgens Rae, die is verbonden aan de University of Sydney, verhoogt het energiefosfaat vooral de rekensnelheid van de hersenen. De tests waren zo opgezet dat de proefpersonen onder tijdsdruk moesten opereren.


Tijdens de proef was de enige bijwerking die aan het licht kwam was de winderigheid van de proefpersonen. ,,Om eerlijk te zijn, als je creatine gebruikt ga je minder aangenaam ruiken'', vertelde Rae. :lol: :lol:


Of doorsnee-personen allemaal even goed op creatine reageren kunnen de onderzoekers niet vertellen. Zij gebruikten vegetariërs als proefpersonen zodat de onderzoekers niet zoveel hoefden te rekenen. Via de consumptie van vlees krijg je een redelijke hoeveelheid creatine binnen, en de onderzoekers hadden geen zin om van alle proefpersonen te vleesconsumptie uit te zoeken. Daarom gaan de mentale vermogens van de modale vleeseter misschien minder vooruit dan die van de studenten in Raes onderzoek.



van martialartsstore.nl

Royster
05-06-2005, 21:32
Ik zag dat er tegenwoordig ook een creatine-serum op de markt is.........dit is vloeibare creatine en er schijnen heel wat voordelen aan te zitten t.o.v. het bekende poeder -> je zou er minder van nodig hebben, wordt sneller en beter opgenomen, geen laadfase, ook zou je geen vocht vasthouden(en daar heb ik last van als ik creatine gebruik) kost alleen wat meer dan het poeder.........op rust dagen moet je 's-ochtend 5 gram nemen en dan 's-avonds weer 5 gram....op trainingsdagen 10 gram een half uur voor je training(volgens de fabrikant).............heeft iemand ervaring met dit spul??

Leon
06-06-2005, 10:21
Nee en dat moet je zo laten, dat serum is fake. Of nou ja fake.... ze doen niet
geheel wat ze beloven, als ik jou was zou ik gewoon Swole V2 nemen voor minder geld!