PDA

View Full Version : waarom heeft UFC geen toernooi vorm



inc
04-03-2005, 14:13
Dit vroeg ik mij laatst af;

Waarom doet the UFC geen toerniooi vormen meer zoals de grandprix, of het nou allemaal op een avond/event of meerdere events plaats vind( i don't give ...).
Heeft iemand hier een verklaring voor???

Maupie
04-03-2005, 14:17
zo zijn ze wel ooit begonnen

Italian*Berlusconi*
04-03-2005, 14:25
De nevada commissie laat dat niet toe.....

Jay Hoov
04-03-2005, 14:32
zo zijn ze wel ooit begonnen


Inderdaad....vroeger wel...dat waren nog s tijden!!

Virus
04-03-2005, 14:34
zo zijn ze wel ooit begonnen


Inderdaad....vroeger wel...dat waren nog s tijden!!

Vind de gevechten van tegenwoordig echt meer kwaliteit bevatten dan vroeg eerlijk gezegd...

Jay Hoov
04-03-2005, 14:47
zo zijn ze wel ooit begonnen


Inderdaad....vroeger wel...dat waren nog s tijden!!

Vind de gevechten van tegenwoordig echt meer kwaliteit bevatten dan vroeg eerlijk gezegd...

De sfeer van vroeger, met de kwaliteit van nu... :P !

Virus
04-03-2005, 14:50
Mooi compromis... :wink:

kentaro
04-03-2005, 15:46
Ja zal wel top zijn als men weer eens een GP organiseren bij de UFC.
Vooral met de gasten die er nu zitten!!

shyne
04-03-2005, 19:41
Oorspronkelijk organiseerde de UFC toernooien waarbij een deelnemer meerdere gevechten moest aangaan.
Verliezers vielen af. De anderen gingen door tot er een kampioen was. Als iemand moest opgeven kwam er een vervanger.
Dit leidde tot competitievervalsing.
Bovendien is, vanwege vermoeidheid, de kans op blessures groter wanneer je op een avond meerdere gevechten moet voeren.
De UFC veranderde dit ook.

voor meer info over de UFC: http://www.mma-dvd.com/ufc.php

Chico
04-03-2005, 19:54
in principe zou je het gewoon één keer per jaar kunnen doen ofzo... eventueel per gewichtsklasse... elk jaar een ander gewichtsklasse...

hmmm

Randy Couture
Chuck Liddel
Vitor Belfort
Tito Ortiz

en vier nog te benoemen namen op één avond in toernooi vorm... ik zou gek worden :mrgreen:

Chico
04-03-2005, 19:56
sinds welke ufc is het niet meer in toernooi vorm eigenlijk??

shyne
04-03-2005, 21:10
Pas bij UFC 22 was de toernooi vorm helemaal weg uit de UFC.

Emilio
04-03-2005, 22:49
Regels regels en regels... Zo ultimate vind ik het niet meer ook al kijk ik er nog graag naar hoor :)

MZN
04-03-2005, 23:00
in 2003 nog organiseerde de IFC nog een heel vet 8 mans light heavy toernooi in Denver colorado met Babalu, Forrest griffin, Shogun en Jeremy Horn. Daar kan het dus nog wel blijkbaar.

Het gaf wel aan dat de mma vechters van deze dagen dat best zouden kunnen, alleen als je zag hoe winnaar babalu er uit zag na afloop. Het was twijfelachtig of z'n moeder 'm nog zou herkennen na afloop :mrgreen:

kentaro
04-03-2005, 23:07
De anderen gingen door tot er een kampioen was. Als iemand moest opgeven kwam er een vervanger.
Dit leidde tot competitievervalsing.


Dat klopt niet hoor er was altijd een reserve match en die winnaar daarvan ging dan door als er iemand in het toernooi uitviel.
dus geenzins competitie vervalsing

shyne
05-03-2005, 00:11
Dat klopt niet hoor er was altijd een reserve match en die winnaar daarvan ging dan door als er iemand in het toernooi uitviel.
dus geenzins competitie vervalsing

Ten eerste, dit is informatie die de UFC zelf heeft vrijgegeven. Dus in zoverre niet mijn eigen mening.

Daarnaast ben ik het er overigens wel mee eens. Je hebt gelijk dat die reserve vechters ook eerst moesten vechten, de winnaar maakte dan kans om vervanger te worden.

Maar dit is slechts 1 gevecht, om in de finale te komen moest je zeker 2 gevechten winnen. Daarbij komt nog eens kijken dat die voorgevechten, voor het eigenlijke toernooi plaats vonden. Dus je had veel meer tijd om te herstellen.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar UFC 1. Hier brak Gerard Gordeau in zijn eerste gevecht al zijn hand en voet. Vervolgens moest hij nog 2 keer vechten. Stel dat Royce Gracie vervangen zou zijn door iemand, om welke reden dan ook. Dan zou Gerard Gordeau echt wel een nadeel hebben ten opzichte van die verse vechter.

Een reserve vechter met een blessure zou ook niet ingezet worden.

MZN
05-03-2005, 14:54
Ufc 3 is volgens mij een goed voorbeeld. Steve Jennum werd ingevoerd door blessures van ken shamrock en royce gracie en door vers harold howard te verslaan in de finale...

shyne
05-03-2005, 15:18
inderdaad, Royce Gracie kon ook niet meer vechten tegen Harold Howard in de kwartfinale. Omdat hij uitgeput was van zijn gevecht tegen Kimo...

inc
05-03-2005, 17:26
bedankt voor alle uitleg,... maar je zou een toernooi toch ook in bv 3 evets kunne uitstrijken... blijft zeker interresant voor de kijkers....
Ik kijk even op de site van UFc of ze misschien een vacature hebben als PR-medewerker, dan schrijf ik even een sollicitatie :wink: