PDA

View Full Version : Interview met Vincent Vielovoye



Highline
06-03-2005, 00:12
bron: www.man-magazine.nl

Op 9 april aanstaande zal de Amsterdamse Rai het decor zijn van een groots opgezet Muay Thai gala. Kosten nog moeten zijn gespaard om de Thaise top naar Nederland te halen en ik moet zeggen de line up is er een die er wezen mag. Vincent Vielvoye maakt op deze dag ook zijn opwachting in de ring en wel tegen Panjonsuk. Ondanks zijn druk schema was deze sympathieke vechter nog bereid om een interview te doen.

Beste Vincent hoe staat het ermee?
Het gaat goed voel me momenteel erg lekker.

Als het jou uit zou komen zou je dan elke keer op volle Thaise regels willen vechten?
Niet direct, op Thaise regels loop je als vechter meer risico.Je vecht ook anders.Daar moet je je goed op voorbereiden.Niet onbelangrijk is wat voor gage men bereid is te betalen voor zulke risicovolle wedstrijden.als je na zo’n partij een ernstige blessure oploopt dan schaadt dat ook je carrière als vechter. Het duurt langer voordat je weer aan de bak kan.Je mist inkomen.


Wat is je trainingsschema?
Ik train van maandag tot en met zaterdag. Maandag: 1uur sparren, 1uur techniek en conditie dinsdag: 05:00 uur ochtend lopen strand 09:00 zwemmen woensdag:1uur sparren 1uur techniek en conditie donderdag:05:00 lopen strand en 09:00 zwemmen avond fitness vrijdag: 1 uur sparren < wedstrijd gericht> zaterdag:10:00 lopen strand.

Hoe draait je sportschool? Kunnen we in de nabije toekomst nog nieuw talent van Gym International in de ring verwachten?
De sportschool draait lekker.een aantal talenten zijn goed op weg.ik voorspel dat je er in de toekomst nog veel over zult horen jongens en meisjes.

Valt de combinatie vechten/les geven jou niet zwaar?
nu, in mijn voor bereiding naar panjonsuk toe, is het soms zwaar. Maar ik werk met een goed begeleidingsteam op de school doe de wedstrijd vechters helpen. En ik heb mijn eigen persoonlijke trainers vaste partners die mij helpen in mijn voor bereiding: alex boogers en als ashwin balrak geen wedstrijd heeft, helpt hij ook.

Op welk onderdeel van het Muay Thai leg jij extra nadruk tijdens een training en waarom juist dit onderdeel?
Dat zal het clinchen zijn. Het is zwaar, technisch moeilijk, kost veel energie. Ben je er eenmaal bedereven in dan werkt het conditioneel in de ring altijd in je voordeel.

Om schrijf in tien woorden jouw passie voor het Muay Thai?
Komt ie: het is de enige liefde die mij altijd trouw blijft.

Heb jij een bepaald ritueel voor een wedstrijd?Ja, maar dat is erg persoonlijk en hou ik liever voor mijn zelf.

Is het nog steeds zo dat als je in wedstrijdvoorbereiding zit dat je dan hardlooptraining doet met Ashwin Balrak?
Nee, Ashwin heeft veel blessureleed te verduren gehad en was een tijd uit de roulatie.ik loop met andere wedstrijd jongens van de school.

Heb je nog meer partijen op het programma staan voor komend seizoen?
Er staat nog niks vast.Ik richt me nu op deze partij, daarna zie ik het wel.

Wanneer is de rematch Vielvoye vs Mes?
Morgen, als het aan mij ligt.

Heb je een nare nasmaak aan deze partij overgehouden?
Ja, want ik ben door ongelukkig toeval nog nooit zo lang door blessureleed uit de roulatie geweest.ik zat lekker in de partij tot dat ik me verstapte.jammer dat Mes zich de winnaar voelt.

Vind je het jammer dat je niet op de line-up staat van het It’s Showtime gala in de Amsterdam?
Ik had er graag willen vechten, maar die beslissing ligt niet bij mij, maar bij de promotors.

Ben je wel beschikbaar als er iemand uit jou gewichtsklasse uit zou vallen?
Ja , onder voor behoud.Het ligt eraan hoe lang ik dit van te voren hoor i.v.m. mijn voorbereiding.

Welke vechter zou jij graag willen vervangen en waarom juist deze?
Simson. Zou ik graag willen vervangen.En waarom? Dat antwoord ligt voor de hand. Maar ik heb alle vertrouwen in Rayen, die toch eigelijk al 2 keer eerder de betere vechter was.

Als je carrière tot nu zou analyseren wat is dan jouw conclusie?
Het is tot nu toch goed verlopen, maar er blijft altijd wat te wensen over.

Heb je voor jouw gevoel het maximale rendement al uit je carrière gehaald?
Het is nog steeds een trap omhoog. Elke keer ontdek ik dat ik nog een trede hoger kan.

Als jij een onderdeel mocht verbeteren aan de sport, wat zou dat dan zijn?
Dat vind ik moeilijk om in een paar woorden uit te leggen.De sport is nog steeds in ontwikkeling.Dingen kunnen altijd verbeterd worden.

Altijd als je moet vechten zit er een pleister op je neus geplakt om beter te kunnen ademen, helpt dit echt?
Ja, dat helpt echt.

Is je vizier al gericht op 9 april?
Ik ben in training.Pas op het laatste moment focus ik mij op hem persoonlijk.

Hoe leef jij toe naar de confrontatie met Panjonsuk?
Niet anders dan met andere tegenstanders.Op zich leef ik er redelijk ontspannen naar toe.

Ben je onder de indruk van de staat van dienst van Panjonsuk?
Is hij dat van mijn staat van dienst? Ik vind hem een goede vechter.

Wordt het een partij op volle Thaise regels?
Ja,wat mij betreft wel, als aan de voorwaarden die ik belangrijk acht wordt tegenmoet gekomen.

Durf je te wagen aan een prognose betreffende de uitslag van deze partij?
De dag bepaalt het.Laat ik het zo zeggen: ik zal er alles aan doen om hem niet te laten winnen.

Neem je de partijen van Panjonsuk tegen Joeri Mess en Rayen Simson mee in je analyse om een strategie te bepalen?
Nee, elke vechter is anders. Je moet het toch zelf doen,met je eigen kwaliteiten en je eigen unieke stijl.Dat is het mooie ervan: je weet nooit wat een confrontatie in de ring oplevert.

Met spanning wordt uitgekeken naar de confrontatie tussen Vincent en Panjonsuk. In mijn ogen is het een tegenstander die Vincent wel moeten liggen vooral omdat deze goed thuis is in de Thaise stijl. Ik wens Vincent veel succes met zijn carrière en zijn sportschool en nogmaals bedankt voor het interview.

Fr3ddy
06-03-2005, 15:42
Nice interview.. supervechter deze jongen!

Anonymous
07-03-2005, 10:28
mes wordt de volgende keer gesloopt!!

Biiyen
07-03-2005, 10:32
idd! Deze partij is een van de partijen waar ik zeer naar uitkijk. Kan bijna niet wachten tot 9 april.

Jay Hoov
07-03-2005, 10:45
Mooi interview...!

payap
07-03-2005, 12:12
Ben benieuwd hoe hij Pajunsuk gaat bestrijden ! Gaat een mooie partij worden !

Enne promotors !!!! zsm aub een rematch tegen Mes.

Jay Hoov
07-03-2005, 15:08
Ben benieuwd hoe hij Pajunsuk gaat bestrijden ! Gaat een mooie partij worden !

Enne promotors !!!! zsm aub een rematch tegen Mes.


rematch......?Wat een goed idee!

KO TKO
07-03-2005, 16:08
Ik heb gehoord dat hij een zwarte band heeft in Judo en hij is goed in Muay Thai. Is dus MMA niet iets voor hem ?

marster
07-03-2005, 19:43
heeft hij al een x gedaan tegen Ronnie Rivano, VV kreeg ze toen wel en gaf hij op

Anonymous
08-03-2005, 12:28
VV is erg bedreven op de grond .. als hij ooit weer mma gaat doen weet ik zeker dat er een hoop gasten in zijn gewicht eraan gaan

Marco
08-03-2005, 14:35
sportieve vechter en komt realistisch over, geen grote mond maar gewoon ertegenaan, ook een verschrikkelijk trainingschema trouwens om 5 uur sochtends hardlopen, brrrr waarom in godsnaam zo vroeg ?