PDA

View Full Version : Interview met Ray Sefo



Highline
08-03-2005, 00:24
wederom van man-magazine (zijn goed bezig imo :thumbs:)

Ontmoeting met Ray Sefo in het “Bangkok Hilton�

Door Martin van Emmen

Ray Sefo, hartstikke leuk om jouw ook hier zo tegen te komen tijdens het Muay Thai event in de Nonthaburi gevangenis (Bangkwan area) in Bangkok? Hoe ben je hier zo terrecht gekomen?
Als ik hier in Thailand ben dan kom ik wel eens bij Romdo Gym. Ik hoorde daar dat er een jongen van hen op dit gala vecht (Abdulmalik Gadzhiev red.) hij vecht volgens mij ook voor de titel vandaag. Vandaar dat ik we zo eens even zijn gaan kijken hier. Ik was eigenlijk getipt door Alexei Ignashov die hier veel traint als hij in Thailand is, en tegenwoordig veel in Nieuw Zeeland verblijft.

Wat vind je ervan tot nu toe?
Ik vind het onwijs gaaf! Ik ben hier zo op mijn vakantie en een uur geleden wist ik nog niet dat ik hier terecht zou komen, maar ik vind het erg leuk. Ik kwam net terug van een stukje hardlopen, en toen zijn we snel nog even naar Romdo gym gereden en vervolgens besloten we om hier een kijkje te nemen.

Goede sfeer, veel mensen, wel een beetje warm hier in de buitenlucht natuurlijk! Maar absoluut uniek. Ik vind het ook opvallend dat er zoveel buitenlanders zijn tussen de toeschouwers. Ik denk dat er wel 80% buitenlanders aanwezig is!

Ik hoorde al ergens dat de entree prijs van 1000 Thaise bath (€ 20,-) inclusief busreis vanaf Pattaya voor veel Thai’s een half maand salaris is.
“Ja plus dat de organisator, Frank Sitpholek, een Thaiboxing gym heeft in Pattaya en vandaar uit veel in Pattaya heeft geadverteerd. En daar komen natuurlijk vooral de toeristen!� vul ik hem vervolgens aan.

Maar als je op vakantie bent, train je dan ook in een Muay Thai kamp zoals Romdo gym?
Nee, op zich niet hoor. Tijdens mijn vakantie train ik een beetje fitness en ik doe wat looptraining om de basisfitheid op peil te houden. De boog kan natuurlij k niet het hele jaar gespannen staan.

Wanneer kunnen we jou weer in actie zien?
Dat zal vermoedelijk op 28 mei in Parijs worden tijdens de grote K-1 show die daar van het jaar plaatsvindt. Ik weet nog niets over een mogelijke tegenstander, maar dat zal zodra de partij eventueel bevestigd wordt wel bekend worden.

Ray, hoe kijk je terug op het afgelopen jaar?
“Op zich best goed,� zegt hij vervolgens met een opgewekt gezicht, “kijk, die uitschakeling tegen Musashi was natuurlijk belachelijk, maar voor de rest ben ik goed tevreden. Ook de partij tegen Musashi heb ik naar mijn gevoel gewoon gewonnen, maar ja, daar ben ik van bestolen! Het hele jaar heb ik lekker gedraaid met overwinningen op Sapp, Amada en met het nieuwjaars gala op Goodrigde, daar ben ik best tevreden mee!�

Ik beaam vervolgens dat ik het met hem eens ben dat hij in de partij tegen Musashi bestolen is, en vraag hem of hij vind dat de K-1 veranderd?
“Ja dat weet ik niet zo�, zegt hij heel diplomatiek, “je hoort en ziet steeds wel meer dat de K-1 een beetje overschaduwd wordt door politiek. Een dag na de wedstrijd werd ik opgebeld door de trainer van Musashi, Frank Lionel waar ik een goed contact mee heb en hij vertelde me dat hij ook vond dat ik de wedstrijd eigenlijk op punten had moeten winnen.

Eenmaal aangekomen in Japan zat ik nog te kijken naar Fuji TV waar al heftig werd gespeculeerd over de mogelijke winst van Musashi van de Grand-Prix. Ik besefte het toen allemaal nog niet zo en deed gewoon mijn ding. Achteraf had ik toch hard mijn best moeten doen om een nog duidelijker stempel op de wedstrijd te drukken terwijl ik dacht dat het wedstrijdresultaat al genoeg voor zich zelf sprak.

Ernesto vertelde me achteraf dat hij me nog had willen waarschuwen en zelf ook van te voren al heel erg het gevoel had dat K-1 zou proberen Musashi naar voren te drukken! Maar ja, op zo’n moment zijn we allemaal natuurlijk heel erg met je eigen wedstrijd bezig.

En wat te denken van de uitslag van de verlenging tussen Hoost en Bonjasky�, vervolgt hij zijn verhaal, “die was in mijn mening ook op zijn minst twijfelachtig te noemen. Ik denk dat “men� gedacht heeft dat Musashi gunstiger zou uitkomen tegen de kortere Bonjasky als tegen Hoost. Gelukkig heeft Remy dat wel even rechtgezet!�

Ik bedank hem tot slot en wens hem veel succes voor het komende seizoen wat dus vermoedelijk voor hem van start zal gaan in Parijs op 28 mei. Ray roept nog naar Arslan Magomedov om er even bij te komen staan voor een foto voor de duidelijk voor hen wel bekende MAN-magazine!


http://www.man-magazine.nl/images/2005/maart/news/ray.jpg

Jay Hoov
08-03-2005, 11:10
I love Sefo...!

KO TKO
08-03-2005, 13:14
Leuk interview.

Marco
08-03-2005, 17:14
Magomedov ging daarna zeker vissen ofzo, jeezus in Thailand met een muts op lopen wat een gek.

smatti
08-03-2005, 17:23
haha....... Viel best mee hoor, het was slechts 35'C onder het doek wat de organisatie over de ring heen had gespannen....

pffffffffff

Highline
08-03-2005, 17:33
haha....... Viel best mee hoor, het was slechts 35'C onder het doek wat de organisatie over de ring heen had gespannen....

pffffffffff

wat deed jij eigenlijk in thailand? gewoon vakantie of voorbereiding op je wedstrijd tegen mutlu?

smatti
08-03-2005, 18:24
Ik ben speciaal voor het "Bangkok Hilton" evenement die kant uitgegaan...
Er waren enkele uitgevers geinteresseerd in een verslag en aangezien ik mede promotor Frank Bruijelle (Sitpholek) goed ken ben ik daar op in gegaan.
Leek me een leuke kans om eens iets anders te proberen...
Vermoedelijk volgende week in een weekblad een verslag over dit unieke gebeuren!

Op vrijdag terugkomen voor je wedstrijd is geen ideale afsluiting van de voorbereiding van de wedstrijd met Mutlu, maar ja.... Het is gelukkig goed gegaan en we hebben een leuke pot staan knokken met zijn tweeën.....

harry
08-03-2005, 19:53
Damn gaaf :thumbs:

Justinian
08-03-2005, 20:57
Leuk interview inderdaad en een leuke gelegenheid om even naar Thailand te gaan :wink:

Highline
09-03-2005, 00:03
Ik ben speciaal voor het "Bangkok Hilton" evenement die kant uitgegaan...
Er waren enkele uitgevers geinteresseerd in een verslag en aangezien ik mede promotor Frank Bruijelle (Sitpholek) goed ken ben ik daar op in gegaan.
Leek me een leuke kans om eens iets anders te proberen...
Vermoedelijk volgende week in een weekblad een verslag over dit unieke gebeuren!

Op vrijdag terugkomen voor je wedstrijd is geen ideale afsluiting van de voorbereiding van de wedstrijd met Mutlu, maar ja.... Het is gelukkig goed gegaan en we hebben een leuke pot staan knokken met zijn tweeën.....

bedankt voor het beantwoorden :thumbs:

phranq
09-03-2005, 07:48
Leuk interview, tnx Martin!

p diddy
09-03-2005, 07:50
vet tnx :thumbs: