PDA

View Full Version : Geert Wilders .. Onafhankelijkheidsverklaring



payap
13-03-2005, 22:08
Wilders verklaart zich 'onafhankelijk' van politieke elite

Uitgegeven: 13 maart 2005 21:07
Laatst gewijzigd: 13 maart 2005 21:20

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Geert Wilders heeft zondag een beginselprogramma gepubliceerd waarin hij zich "onafhankelijk" verklaart van de "politieke elite" die Nederland de afgelopen decennia heeft geregeerd en het land heeft "verkwanseld".

In de 'Onafhankelijkheidsverklaring' borduurt het voormalige VVD-Kamerlid voort op het tienpuntenplan dat hij vorig jaar samen met toenmalig fractiegenoot Oplaat opstelde als discussiestuk voor een VVD-bijeenkomst in Limburg.

Turkije

Dat programma was het begin van de verwijdering tussen Wilders en de VVD, die uiteindelijk eindigde in een onoplosbaar meningsverschil met VVD-fractievoorzitter Van Aartsen over de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Wilders stapte daarop uit de VVD en ging verder als de eenmansfractie Groep Wilders.

Anti-islampartij

Wilders stelt in de inleiding van zijn programma met nadruk dat de politieke beweging waaraan hij werkt meer wordt dan een 'anti-islampartij'. De problemen in Nederland wortelen dieper en zijn het gevolg van "incompetentie van de politieke elite in Brussel en Den Haag. Ons land is onveilig, de publieke ruimte is verloederd, de economie kwakkelt, en de publieke sector is een puinhoop."


In het twintig kantjes tellende programma pleit Wilders voor een forse belastingverlaging en het afstoten van overheidstaken. De ministeries van Economische Zaken, Onderwijs en Ontwikkelingssamenwerking en ook de Sociaal-Economische Raad en het poldermodel kunnen worden opgeheven.

Binnenlandse Zaken en Justitie moeten opgaan in een ministerie van Veiligheid. Ook de Eerste Kamer kan afgeschaft worden en de Tweede Kamer moet ingekrompen van 150 naar honderd zetels.

Vier provincies

Van twaalf provincies moet Nederland terug naar vier. De overheid kan met 50 procent minder ambtenaren toe. Een nieuwe regel mag in Wilders' visie pas worden ingevoerd als er eerst twee zijn afgeschaft.

Grenzen dicht

Verder moeten de Nederlandse Antillen uit het Koninkrijk worden gezet en moet Nederland zelf binnen de Europese Unie een status aparte eisen om zo het eigen immigratiebeleid te kunnen voeren. Daarbinnen gaan de grenzen vijf jaar dicht voor niet-westerse allochtonen.

Maximum

"Nederland is vol", stelt Wilders. Politieke vluchtelingen zijn alleen welkom als ze echt nergens in hun eigen regio terechtkunnen, met een maximum van 5000 per jaar. Het aannemen van de Nederlandse nationaliteit kan pas als iemand meer dan tien jaar in Nederland werkzaam is geweest en geen enkel misdrijf heeft gepleegd. Tot die tijd is er geen aanspraak mogelijk op de sociale zekerheid.

'Three strikes out'

Op het gebied van veiligheid en criminaliteit herhaalt Wilders zijn pleidooi van 'three strikes out': na drie geweldsmisdrijven volgt automatisch een levenslange gevangenisstraf. Wilders heeft liever vijf gevangenen in een cel dan een veroordeelde te vroeg terug op straat.

Preventief

Hij wil verder onbewaakt proefverlof voor tbs'ers en taakstraffen voor geweldsdelicten afschaffen. Preventief fouilleren moet in heel Nederland voor de politie mogelijk worden.

Opzeggen

Wie geweld pleegt en een dubbele nationaliteit heeft, moet worden uitgezet naar dat land van herkomst. Nederland moet daarvoor desnoods internationale verdragen opzeggen.

Verbod

Wilders wil artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) laten bestaan, maar wil een verbod op het oprichten van islamitische scholen. Radicale imams moeten worden uitgezet en moskeeën waar radicaal gepreekt wordt, gesloten.

Onverenigbaar

Grondrechten moeten ontnomen worden aan mensen die de rechtsstaat met geweld willen bestrijden. "Islam en democratie zijn onverenigbaar", meent Wilders. Hoofddoekjes in publieke functies moeten verboden worden.

Nederland uit EU

Wilders is tegen de Europese Grondwet en tegen toetredingsonderhandelingen met Turkije. Als Turkije ooit bij de EU komt, moet Nederland er uit stappen, meent hij.

Vrijheid

Vrijheid van meningsuiting is voor Wilders het belangrijkste grondrecht. "Een imam die een politicus dood wenst, mag dat - hoe verwerpelijk ook - wensen en zelfs uitspreken", schrijft Wilders.

Hij verwijst daarmee onder anderen naar de Nederlandse imam Abdul-Jabbar van de Ven die in een EO-televisieuitzending onlangs stelde dat hij het niet erg zou vinden als Wilders zou sterven aan bijvoorbeeld kanker.


http://www.geertwilders.nl/index.php?id=groepwilders&title=

PigDog
14-03-2005, 00:47
Kijk, daarin verschilt hij nu met Pim Fortuyn: Die had nog iets zinnigs te zeggen. Deze man is gelijk zijn kapsel: volslagen idioot.

Zo kan ik ook een partijprogramma vaststellen. Gewoon de realiteit geheel uit het oog verliezen.

Je wil:

* Dat er geen voetbal meer wordt uitgezonden, maar alleen maar thaiboksen en freefight.

* Dat Nederland wordt opgedeeld in 1 provincie, scheelt weer 4 x zoveel ambtenaren als in plan wilders

* Dat de Nederlandse grenzen ook sluiten voor Nederlanders die hier weg willen, een emigratieverbod voor Nederlanders zonder strafblad. Anders word door natuurlijke sterfte Nederland leger, waarna mogolen zoals Wilders niet meer kunnen roepen dat Nederland vol is.

* Dames onderbroekjes in publieke functies moeten verboden worden. geilheid en democratie is niet te verenigen.

* Wie een delict pleegt, met maar 1 nationaliteit, moet van de boot af worden gegooid in terratoriale wateren.

* Na het verwijderen van de eerste kamer, moet ook de voorgestelde honderd zetels teruggebracht worden naar 1: alleen die van wilders.

* Nederland moet behalve uit de EU ook uit de NAVO, en het samenwerkingsverband met andere landen moet ook stoppen. Wij zijn toch de beste..

* Niet alleen preventief fouilleren moet kunnen, ook preventief in hechtenis genomen worden. Stel: je denkt aan een bankoverval...




Ik denk dat we zo nog wel even door kunnen gaan met onzin. Ik was al bang dat deze flapdrol intelligenter was dan Janmaat (nee, niet jij :mrgreen: ) toendertijd. We kunnen weer opgelucht ademhalen...

micha
14-03-2005, 07:12
lol@pigdog :mrgreen:
de waterstofperoxide is idd door gesijpeld in zijn hersenpan :|


ik hoop dat hier toch echt niemand intrapt :evil:

Guru
14-03-2005, 09:20
Ik ben blij dat hij vele punten overneemt van Pim Fortuyn, de linkse maffia zal dit natuurlijk tegen hem gebruiken, maar dat maakt niks uit.
Pim kan zijn werk helaas niet meer afmaken en als Geert het wel kan en ook doet, prachtig! dan is het allemaal niet voor niets geweest.
Wat de copiecat retoriek verder betreft, practisch alle partijen hebben
de afgelopen jaren met Pims idee lopen zwaaien, maar niemand deed er iets mee. De elite zullen straks wel weer zenuwachtig worden en dat betekent voor Geert dat hij goed moet oppassen! Gelukkig heeft hij in elk geval in tegenstelling tot Pim, bewaking!

Biiyen
14-03-2005, 09:21
Ik dacht bij het horen ervan gisteren op het nieuws eigenlijk alleen dat Geert Wilders waarschijnlijk niet lang meer onder ons zal zijn. Eerlijk gezegd vind ik het wel weer lachen. Met een beetje geluk wordt het weer lachen gieren brullen tijdens de verkiezingen.

Iwan
14-03-2005, 09:25
En ik vind dat de man wel degelijk goede punten heeft.

Tsuki
14-03-2005, 09:44
hij kan dan wel goede punten hebben ik denk dat niemand deze man meer serieus neemt ................ en geloofwaardigheid is een politicus zijn sterkte wapen

Iwan
14-03-2005, 09:45
En ik vind dat de man wel degelijk goede punten heeft.

Ach kom op Iwan, schreeuwen om harde straffen in een tijd dat geweld toeneemt en daar onvrede over ontstaat is toch wel zo makkelijk. Daar staat werkelijk niets tussen wat praktisch haalbaar is en wat wel haalbaar is si ondemocratisch, onlogsich en weet ik het wat allemaal.

Ik voel me sowieso niet geroepen om zijn programma te gaan verdedigen. Maar ik lees toch wel iets meer als alleen maar hardere straffen. Voor mij legt hij de vinger precies op de pijnlijke plek van ons landje.

Guru
14-03-2005, 09:56
hij kan dan wel goede punten hebben ik denk dat niemand deze man meer serieus neemt ................ en geloofwaardigheid is een politicus zijn sterkte wapen

hahaha, Nou Tsuki, ik ben bang dat een heleboel mensen dit maar al te serieus nemen.....

Moeten we de huidige regering serieus nemen?
Moeten we het Koningshuis serieus nemen?
Moeten we de "geschiedenis" van de overleden Prins Bernard serieus nemen?
Moeten we de NSB van Nederland "De Telegraaf" serieus nemen?

We worden hier al 60 jaar dom gehouden....

Gelukkig worden steeds meer mensen wakker!

Tsuki
14-03-2005, 10:07
hij wil ook de kinderbijslag verlagen en het minumumloon afschaffen ............. hhhmmmm mindere puntjes

Guru
14-03-2005, 10:08
Ik snap echt nooit iets van de argumenten die jij gebruikt om je stellingen te ondersteunen. Wat hebben de telegraaf en prins bernard er in godsnaam mee te maken dat iemand kinderbijslag wil afschaffen en het zorgstelsel nog verder wil uitkleden om zo de belastingen te kunnen verlagen?

Ik ben altijd blij dat Rik zo rap is met vragen en antwoorden maar dit even terzijde... 8)

Bij elkaar genomen is 2004 natuurlijk een vreselijk jaar geweest, ik dacht bij mezelf, kan het nog erger?
Ik gooi het allemaal even in een notedop en dit zijn mijn persoonlijke punten die de boventoon voeren.
Wilders weet ook dat dit land zo corrupt is als de pest, vandaar dat ik even het Koningshuis en Prins Bernard erbij haal wat in feite het verlengstuk is van onze regering en staat, niet waar?

Maar goed wellicht gaan we daar weer een andere topic aan uit wijden!

Guru
14-03-2005, 10:12
hij wil ook de kinderbijslag verlagen en het minumumloon afschaffen ............. hhhmmmm mindere puntjes

Als iemand 5 kinderen wil hebben, is dat toch zijn/haar verantwoordelijkheid?
Of de staat?
Twee is voldoende lijkt me, al erg genoeg nietwaar?
Als je daar niet genoeg geld voor hebt, moet je daar ook niet aan beginnen.

Tsuki
14-03-2005, 10:16
hij wil ook de kinderbijslag verlagen en het minumumloon afschaffen ............. hhhmmmm mindere puntjes

Als iemand 5 kinderen wil hebben, is dat toch zijn/haar verantwoordelijkheid?
Of de staat?
Twee is voldoende lijkt me, al erg genoeg nietwaar?
Als je daar niet genoeg geld voor hebt, moet je daar ook niet aan beginnen.

wie zijn wij om te bepalen of 2 genoeg is ? ik wilde met deze punten alleen maar aangeven dat zijn VVD trekjes nog niet verdwenen zijn en ik ben nooit zo'n fan geweest van deze partij

ashi76
14-03-2005, 10:23
Niemand bepaalt hoe veel kinderen je mag nemen, je krijgt alleen maar voor 2 kinderen een bijdrage. Een zeer goede zaak vind ik.


Ook vind ik dat er wel meer punten is zijn programma zitten waar ik het mee ens ben !

Biiyen
14-03-2005, 10:35
Niemand bepaalt hoe veel kinderen je mag nemen, je krijgt alleen maar voor 2 kinderen een bijdrage. Een zeer goede zaak vind ik.


Ook vind ik dat er wel meer punten is zijn programma zitten waar ik het mee ens ben !

Ben ik het ook wel mee eens. 2 a 3 kinderen is toch wel een gezond aantal. Als je er 4 of 5 wil dan betaal je zelf maar voor die andere. En laten we wel wezen, de meeste mensen met meer dan 4 a 5 kinderen spreken arabisch of Afrikaans en gebruiken geen anti-conceptie vanwege het geloof. Nou prima hoor, maar geloof dan ook maar in minder kinderbijslag.

Iwan
14-03-2005, 10:44
Niemand bepaalt hoe veel kinderen je mag nemen, je krijgt alleen maar voor 2 kinderen een bijdrage. Een zeer goede zaak vind ik.


Ook vind ik dat er wel meer punten is zijn programma zitten waar ik het mee ens ben !

Ik vind het ook een goede zaak inderdaad. Als ik maar 1 kind neem omdat ik niet genoeg verdien om er 2 of meer te onderhouden, dan wil ik ook geen belasting moeten betalen om een ander die er 10 wilt te kunnen onderhouden.

Octavius
14-03-2005, 10:47
hij kan dan wel goede punten hebben ik denk dat niemand deze man meer serieus neemt ................ en geloofwaardigheid is een politicus zijn sterkte wapen

hahaha, Nou Tsuki, ik ben bang dat een heleboel mensen dit maar al te serieus nemen.....

Moeten we de huidige regering serieus nemen?
Moeten we het Koningshuis serieus nemen?
Moeten we de "geschiedenis" van de overleden Prins Bernard serieus nemen?
Moeten we de NSB van Nederland "De Telegraaf" serieus nemen?

We worden hier al 60 jaar dom gehouden....

Gelukkig worden steeds meer mensen wakker!

En dat zegt iemand die in een ander topic dit zegt:


So what, prima toch?
Ik vind het een goeie zaak, het volk moet ook dom gehouden worden.

Als het over overheid en media gaat. :?


Over dat geld. Typisch Nederlands. Gaat het goed dan hoor je ze niet. Gaat het slecht gaan ze naar de buurman kijken die 2 kinderen meer heeft en in de WAO zit. Lopen ze daar over te klagen van "Daar moet ik voor betalen" Je moet dankbaar zijn dat je Nederlander bent. We hebben het niet slecht.

Iwan
14-03-2005, 10:53
Lijkt me vrij logisch dat als het je financieel gezien slecht gaat dat je dan inderdaad klaagt, en als het goed gaat niet. Je bent volledig correct!

Iwan
14-03-2005, 10:57
Lijkt me vrij logisch dat als het je financieel gezien slecht gaat dat je dan inderdaad klaagt, en als het goed gaat niet. Je bent volledig correct!

yep maar dat is ook het probleem Iwan, dit is allemaal korte termijn geblaat, maar wel met oplossingen die niet na een paar jaar teruggedraaid kunnen worden.

En de gevestigde politiek van nu heeft met hun lange termijn oplossingen wel veel bereikt? We gaan nog een keer naar de klote met hun knuffelbeleid.
Het roer moet om, en gauw ook.

Guru
14-03-2005, 11:02
Hehehe

Quote:
So what, prima toch?
Ik vind het een goeie zaak, het volk moet ook dom gehouden worden.


Octavius, deze quote is natuurlijk cynisch bedoeld
Dat wil toch de massa?
Daar vraagt de mensheid al 2000 jaar toch om?

Octavius
14-03-2005, 11:08
Anti-islampartij

Wilders stelt in de inleiding van zijn programma met nadruk dat de politieke beweging waaraan hij werkt meer wordt dan een 'anti-islampartij'. De problemen in Nederland wortelen dieper en zijn het gevolg van "incompetentie van de politieke elite in Brussel en Den Haag. Ons land is onveilig, de publieke ruimte is verloederd, de economie kwakkelt, en de publieke sector is een puinhoop."

Door dit is hij net zo radicaal en funtamentalistisch.



In het twintig kantjes tellende programma pleit Wilders voor een forse belastingverlaging en het afstoten van overheidstaken. De ministeries van Economische Zaken, Onderwijs en Ontwikkelingssamenwerking en ook de Sociaal-Economische Raad en het poldermodel kunnen worden opgeheven.

Binnenlandse Zaken en Justitie moeten opgaan in een ministerie van Veiligheid. Ook de Eerste Kamer kan afgeschaft worden en de Tweede Kamer moet ingekrompen van 150 naar honderd zetels.

Vier provincies

Van twaalf provincies moet Nederland terug naar vier. De overheid kan met 50 procent minder ambtenaren toe. Een nieuwe regel mag in Wilders' visie pas worden ingevoerd als er eerst twee zijn afgeschaft.


En wat gaan al die ontslagen mensen doen? Het land uit?


Grenzen dicht

Verder moeten de Nederlandse Antillen uit het Koninkrijk worden gezet en moet Nederland zelf binnen de Europese Unie een status aparte eisen om zo het eigen immigratiebeleid te kunnen voeren. Daarbinnen gaan de grenzen vijf jaar dicht voor niet-westerse allochtonen.

Door de antillen eruit te gooien denkt i minder mensen van daar te hebben, maar als ze willen komen dan komen ze echt wel binnen. Over de EU net of Nederland zo veel zeggenschap in de EU heeft.


Maximum

"Nederland is vol", stelt Wilders. Politieke vluchtelingen zijn alleen welkom als ze echt nergens in hun eigen regio terechtkunnen, met een maximum van 5000 per jaar. Het aannemen van de Nederlandse nationaliteit kan pas als iemand meer dan tien jaar in Nederland werkzaam is geweest en geen enkel misdrijf heeft gepleegd. Tot die tijd is er geen aanspraak mogelijk op de sociale zekerheid.

"Nergens anders in hun eigen regio terecht kunnen." Gaat dure grap worden om dat allemaal te onderzoeken voor elke individu.
"Pas Nederlandse nationaliteit als je 10 jaar werkzaam bent geweest."
Moet dan elke vluchteling enz, werken? Dit gaat dan toch ten koste van de banen voor de zo goedwillige Nederlanders. En we hebben al zo veel werkloze nadat de helft van alle ambtenaren op straat staan.


'Three strikes out'

Op het gebied van veiligheid en criminaliteit herhaalt Wilders zijn pleidooi van 'three strikes out': na drie geweldsmisdrijven volgt automatisch een levenslange gevangenisstraf. Wilders heeft liever vijf gevangenen in een cel dan een veroordeelde te vroeg terug op straat.

Gaat niet werken zwaardere straffen. En de cellen in Nederland zijn niet gebouwd om 5 bedden erin te zetten tenzij je ze verticaal zet.


Preventief

Hij wil verder onbewaakt proefverlof voor tbs'ers en taakstraffen voor geweldsdelicten afschaffen. Preventief fouilleren moet in heel Nederland voor de politie mogelijk worden.

Preventief fouilleren. We vinden de ID plicht al een inbreuk op de privacy en dan nu nog preventief mogen fouileren.


Opzeggen

Wie geweld pleegt en een dubbele nationaliteit heeft, moet worden uitgezet naar dat land van herkomst. Nederland moet daarvoor desnoods internationale verdragen opzeggen.

Verbod

Wilders wil artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs) laten bestaan, maar wil een verbod op het oprichten van islamitische scholen. Radicale imams moeten worden uitgezet en moskeeën waar radicaal gepreekt wordt, gesloten.

Zullen we alle scholen maar openbare scholen maken. Ken nog wel wat oud-gereformeerde scholen die een zwaar strenge bijbelleer eropna houden.


Onverenigbaar

Grondrechten moeten ontnomen worden aan mensen die de rechtsstaat met geweld willen bestrijden. "Islam en democratie zijn onverenigbaar", meent Wilders. Hoofddoekjes in publieke functies moeten verboden worden.
Geld dit alleen voor moslims maar mogen katholieken dan geen kruisje meer dragen, mogen protestanten hun 'visje' niet meer op de auto hebben, mogen joden geen keppeltje meer dragen.


Nederland uit EU

Wilders is tegen de Europese Grondwet en tegen toetredingsonderhandelingen met Turkije. Als Turkije ooit bij de EU komt, moet Nederland er uit stappen, meent hij.

En dan?


Vrijheid

Vrijheid van meningsuiting is voor Wilders het belangrijkste grondrecht. "Een imam die een politicus dood wenst, mag dat - hoe verwerpelijk ook - wensen en zelfs uitspreken", schrijft Wilders.

Hij verwijst daarmee onder anderen naar de Nederlandse imam Abdul-Jabbar van de Ven die in een EO-televisieuitzending onlangs stelde dat hij het niet erg zou vinden als Wilders zou sterven aan bijvoorbeeld kanker.


http://www.geertwilders.nl/index.php?id=groepwilders&title=

Deuce
14-03-2005, 11:49
Mijn mening is dat wanneer Wilders iets te zeggen zou krijgen, dat er ook nog andere linksere en midden partijen zijn. Hier in Nederland zoeken ze altijd een middenweg...dus wat krijg je: Rechtse partijen, zetten hun ideeen een beetje extreem op de kaart, die worden vervolgens wat aangepast aan de linksere wensen. Zo komt er toch nog iets van schot in de zaak.

Ik wil hem een kans geven, anders wordt het gewoon weer een herhaling van afgelopen jaren...

Iwan
14-03-2005, 12:37
Mijn mening is dat wanneer Wilders iets te zeggen zou krijgen, dat er ook nog andere linksere en midden partijen zijn. Hier in Nederland zoeken ze altijd een middenweg...dus wat krijg je: Rechtse partijen, zetten hun ideeen een beetje extreem op de kaart, die worden vervolgens wat aangepast aan de linksere wensen. Zo komt er toch nog iets van schot in de zaak.

Ik wil hem een kans geven, anders wordt het gewoon weer een herhaling van afgelopen jaren...

Mooi gezegd Deuce!

Nickuraba
14-03-2005, 14:19
hij wil wl heeel veel!