PDA

View Full Version : Ultieme vechtsporten!



xXRichardXx
14-03-2005, 19:08
Vanavond om 22.45u op Veronica, programma over de ultieme 10 vechtsporten. Ik denk ik post het even :)

Mike
14-03-2005, 19:09
thnx man goeie tip

hoop dat t programma relax is

redjuh
14-03-2005, 19:12
ja is een herhaling... bjj op 10, wu shu op 1 d8 ik
ze hebben het iig niet over de meest effectieve ringvechtsporten. dan zou het andersom zijn geweest

Aaronk
14-03-2005, 19:13
ja is een herhaling... bjj op 10, wu shu op 1 d8 ik
ze hebben het iig niet over de meest effectieve ringvechtsporten. dan zou het andersom zijn geweest

Rickson loopt over water

redjuh
14-03-2005, 19:14
klopt

Aaronk
14-03-2005, 19:16
en jullie drinken het water waar hij overheen loopt

xXRichardXx
14-03-2005, 19:29
Tnx redjuh voor t verklappen van de nr.1 :twak: Gelukkig heb ik m zelf ook al gezien. Het gaat ook om de in het oog van de leek ultieme vechtsporten, das idd jammer..

Tuigenke
14-03-2005, 22:36
tja, ik zal het ook ff kijken

Deuce
14-03-2005, 23:21
Zag net die trainer van Fairtex, Muay Thai die je ook bij the ultimate fighter series ziet...

Highline
14-03-2005, 23:24
klopt, is die alex gong niet vermoord vorig jaar?

Ton
14-03-2005, 23:32
Ja die gong is dood geschoten... :shock:

hier nog een artikel over hem en zijn moord:
http://www.defendu.com/gong.htm

xXRichardXx
14-03-2005, 23:41
Geeft maar weer aan hoe sneu wapens zijn, in een eerlijk gevecht kon ie m zeker niet aan :evil: Van mij hadden ze vanavond alleen aan BJJ en Muay Thai mogen besteden. Flauwe shit als aikido en dat "kijk eens mama wat een stoot ik kan krijgen" hoef ik niet te zien.

Octavius
15-03-2005, 00:21
Nu vind ik Aikido geen flauwe shit. Dat 'Chi' clubje van die dikke yank met ze ziekefonds bril daar heb ik me bedenkingen over. Maar aikido flauw noemen? Het traind zo moeilijk als je na een techniek gedaan te hebben je tegenstander zijn arm al gebroken is.

Moet onthouden dat er verschil is in compititie sporten en krijgskunsten.

Net of zwaardvechten voor mietjes zou zijn omdat ze nooit vol op elkaar inslaan met een echt zwaard?

Paganstars
15-03-2005, 09:13
/me agrees with octavius...

xXRichardXx
15-03-2005, 11:07
@ Octavius: Met flauwe shit van aikido doelde ik eigenlijk meer op het praktische nut van de sport. Want niemand zal in het echt zo meewerken. Maar ik heb een hoop respect voor degenen die het oefenen, want het lijkt me heel moeilijk. En met dat zwaardvechten probeer je woorden in mn mond te leggen, want dat is zeker niet voor mietjes. Ik vind het juist mooi dat ze die eeuwenoude traditie in stand houden. En ik denk dat het Veronica is die het verschil tussen vechtSPORTEN en KUNSTEN niet helemaal snappen. En over dat Juko-Kai zijn we het in ieder geval eens. :wink:

Christophe
15-03-2005, 11:09
Er zijn Martial Arts (Aikido, e.d.) en er zijn Martial Sports (Muay Thai, BJJ, ...). Als iedereen doet wat 'ie fijn vindt, is er toch geen probleem. Iemand die bijv. Aikido doet is niet minderwaardig omdat hij niet "realistisch" traint. Maar langs de andere kant zijn ze ook niet de mysterieuze en weergaloze killers die iemand helemaal uit elkaar kunnen trekken en breken, zoals sommigen soms wel doen uitschijnen.

Tegenwoordig zijn er mogelijkheden genoeg om zware uitspraken te kunnen bewijzen. Stijlen die beweren dat ze de wereld aankunnen, maar niks laten zien (omdat ze daar zogezegd boven staan), vind ik maar niks!

Maar om on-topic te blijven ... heeft er iemand een ideetje hoe ik dat programma op Veronica te zien kan krijgen hier in België?! Ik heb wel een makker in Maastricht wonen, maar die heeft (nog) geen videorecorder. Alvast bedankt!

xXRichardXx
15-03-2005, 11:20
Er zijn Martial Arts (Aikido, e.d.) en er zijn Martial Sports (Muay Thai, BJJ, ...). Als iedereen doet wat 'ie fijn vindt, is er toch geen probleem. Iemand die bijv. Aikido doet is niet minderwaardig omdat hij niet "realistisch" traint.


Ben ik helemaal met je eens.

Zou trouwens niet weten hoe je in België Veronica zou kunnen ontvangen. Probeer eens via Kazaa/I-mesh/Limewire te zoeken naar t programma, vaak zijn er ook andere documentaires te vinden :thumbs:

Nickuraba
15-03-2005, 14:07
Ik vond het niet super eigenlijk. Ze hadden het wat meer over de sporten in het Vale Tudo moeten hebben, en die rickson doet als0f die niemand uit de weg gaat. Helaas heb ik hem nooit vs saku gezien!.... maargoed dat was nog wel intressant

wat dacht je van die gasten met die stokken, sjit, no disrespect maar het leken net een stel kleuters. 'afweren kan niet, je moet gewoon op alles slaan wat na je toe komt' en maar tactloos hakken, tja zo lust ik er ook wel een paar. Ik misde vooral ook boksen! Voor het gevecht van muay thai hadden ze wel leukere kunnen laten zien, ipv alex gong vs duane bang ludwig, die match vonk maar niks! wel 2 toppers nevertheless, maar niet DE top.

die mofos die aan karate deden waren wel sick.

Tuigenke
15-03-2005, 15:31
wat een **** programma :twak: als dat juko kai zo goed was (dat je geen pijn voelde) waarom zaten die lui dan niet in pride of ufc? Of zou dat trucje dan niet werken? :roll:

Ton
15-03-2005, 16:18
Ik moest nog wel ff lachen toen die Ninja's uit de boom begonnen te springen :mrgreen:

xXRichardXx
15-03-2005, 16:30
@ Tuigenke: Omdat ze eerst een half uur bezig zijn met hun "chi" op te laden. In dat half uur kan menig pride/UFC vechter je behoorlijk toetakelen :mrgreen:

Ik vond vooral de redenen dat een sport op een bepaalde plek stond enorm slap. Bij muay thai bijvoorbeeld: "omdat de sport zich razend snel heeft ontwikkeld" of zoiets. Niet omdat het zo hard is of omdat het een eeuwen oude traditie heeft, nee omdat t zo snel ontwikkeld is en zo populair is :maskills: Maar ja, het was ook een programma voor een breed publiek (veel leken dus).

Loen
15-03-2005, 17:29
Goed bezig xXRichardXx, Muay Thai was het ENIGE wat mij aanspreekt. Ik kijk naar het practische nut van een vechtstijl, je moet er immers wat aan hebben in een spontane situatie. De rest was heavy BS :roll: !!!!!!!!

Loen
15-03-2005, 17:31
En JJ is natuurlijk :thumbs:

DK
15-03-2005, 18:28
super die vechtsport waarbij het de bedoeling was zoveel mogelijk te incasseren. :D Volgens mij is het bij iedere vechtsport zo dat je zoveel mogelijk moet ontwijken. :twak:

RisingSun
15-03-2005, 18:41
test: Fedor

RisingSun
15-03-2005, 18:42
haha degene die dit gedaan heeft, is niet bepaald van van F E D O R , typ zijn naam maar is in :twisted:

Dalgliesh
15-03-2005, 18:46
Yu ko kai is cool! Ik ga het ook trainen.

Octavius
15-03-2005, 18:52
Kon duidelijk zien dat het een Amerikaans programma was. Veronica koopt het gewoon in en commentaar eronder klaar.
Over die Ninja's. Die ouwe schijnt dus geen fake te zijn. Maar ja paar gekken maken er een hype van.

Wat betrefd Aikido. Ze laten wel een bekende school zien en idd het is niet alleen de training maar het gehele leven eromheen.
Ze vergelijken eigelijk appels met peren zo. Geen enkele martial arts is beter of heerlijkmakender dan de andere.

shyne
15-03-2005, 18:53
was deze lijst niet samengesteld door te stemmen?

vond het wel cool dat gracie jiu jitsu besproken werd...

Octavius
15-03-2005, 19:06
Het is TV. Ze zeggen zo veel.

Iceman#1
15-03-2005, 21:10
Typisch weer dat Gracie als 10e kwam...

Toch jammer dat Valetudo nooit van dat negatieve beeld afkomt.
Gracie had absoluut bij de top3 moeten staan!!

sebastiaan
15-03-2005, 22:21
Heel vaak als ik zeg dat ik Braziliaans jiujitsu doe dan zeggen ze zo van:ohja Capoera!Nee trut dan zij ik wel capoera,ik doe Braziliaans jiujitsu...Dus al een wonder dat het in het lijstje stond,ookal was die sport met die stokken ook wel onbekend.
Die dikzak van die aikido club zie je echt in alle discovery achtige programma's.Die ninja meester heb ik ook al een paar keer gezien.
En WTF taekwondo is nog erger dan semicontact taekwondo.

Nickuraba
16-03-2005, 11:35
JJ kan je ook bij onze gym doen, amar dan is het niet de echte braziliaanse stuff, maar weer helf gare watjes die elkaar in slowmotion staan te bitchslappen!

echt debiel

smike
16-03-2005, 11:58
wat een kutprogramma zeg, niks te ultieme vechtsporten. Alleen maar de nos vechtsporten! (dat noem ik dus geen echte vechtsporten)
Wel beter dat veronica in ieder geval weer een poging doet wat vechtsporten te laten zien, misschien komt er in de toekomst een vechtsportmagazine gepresenteerd door Yorinde Moll 8)

Christophe
16-03-2005, 12:31
Heel vaak als ik zeg dat ik Braziliaans jiujitsu doe dan zeggen ze zo van:ohja Capoera!Nee trut dan zij ik wel capoera,ik doe Braziliaans jiujitsu...

:lol: Same here Sebastiaan. Het is zo stom dat het lollig wordt. Zouden die van Capoeira hetzelfde probleem hebben?! Denk het niet, maar zou wel lachen zijn! :wink:

Ik ben blij dat ik blijkbaar niet al te veel gemist heb dan met dat programma. Toch goed dat er aandacht aan gevechtsporten besteed wordt op TV, kan nooit genoeg zijn.

Hoe vet zou het zijn als onze nationale zenders "The Ultimate Fighter" zouden aankopen?! Ik denk dat er behoorlijk wat leken geïnteresseerd zouden zijn, en het zou de populariteit van UFC ook zwaar ten goede komen. Dana (White) zou het eigenlijk voor een appel en een ei moeten verkopen. Ik zou er niet om klagen! :wink:

Biiyen
16-03-2005, 13:44
Muay Thai (3) + BJJ (8) = Crazy Mofo ready to kick ass (1)

Jay Hoov
16-03-2005, 14:11
Ging nergens over...Muay thai/bjj all the way!!!!

Muay Thai Elite
16-03-2005, 15:43
Ging nergens over...Muay thai all the way!!!!

Je haalt me de woorden uit de mond ;)

sebastiaan
16-03-2005, 19:43
iedereen doet tegenwoordig maar muaythai..ga denk ik maar wushu doen..(waarom denken mensen eigenlijk altijd dat kungfu werkt maar dat kickboksen maar een rare sport is waarbij je mekaar domweg loopt te slaan?)

xXRichardXx
16-03-2005, 20:45
Geen idee, misschien omdat er 100000 films zijn met kungfu shit er in en die oranje monniken zijn iedereen wel bekend. Behalve kickboxer met van Damme is er niet echt iets boeiends qua kick-/thaiboksen.

Ossie
17-03-2005, 23:16
Was waarschijnlijk ook niet bedoeld als de ultieme vechtsporten in de zin van: met welke sporten kick ik iemand zijn ass het hardst (in de ring). Ik denk dat het ook ging om de levensstijl eromheen en de toewijding aan de sport. Nevertheless, ik vond het een beetje een zinloos programma.......

Veronica zou eens een programma moeten uitzenden waarin het Muay Thai en Freefight in een beter daglicht wordt gesteld dan nu bij veel mensen het geval is. Ik stoor me er ontzettend aan dat sommigen denken dat mensen die Muay Thai trainen een stel 'idiots' zijn die elkaar maar verrot trappen, en dat het verder niets inhoudt.

Anonymous
18-03-2005, 16:17
Wat een bull shit!!!!! wat een irri programma klopt echt helemaal geen zak van!!!!

Chico
18-03-2005, 16:25
aikido heeft echt heel veel interresante klemmen ed... als je je de tijd ervoor neemt kun je heel veel leren van aikido... ook de taisebakki's ed zijn handig.. ze worden heel overdreven getrained ed maar aikido in combinatie met andere vechtsporten heeft zeker zijn waarde...

betreffende het programma... idd leuk dat bjj en mt eens genoemd wordt maar voor de rest vond ik het redelijk ruk... (en mis ook japans jiujitsu)

viCo
06-04-2005, 21:35
Dat Juko Kai is wel vaag! Zou ik wel meer over willen weten

Wordt dat ook in nederland gegeven? of is dat verboden hier ofzo :twak:

smike
06-04-2005, 23:14
Vico, in Nederland is niks verboden, zoals je weet ;)
Kooigevechten etc, alles mag, dus waarom zou judo kai niet mogen? :)