PDA

View Full Version : gemeente kort uitkering van man die hand weigert



king
16-03-2005, 16:52
Den Haag kort uitkering van man die hand weigert
DEN HAAG - Een islamitische man die uit geloofsovertuiging weigert vrouwelijke ambtenaren van de Haagse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) de hand te schudden, krijgt een maand geen uitkering. Dat bevestigde een woordvoerster van de PvdA-wethouder Heijnen (Sociale Zaken) woensdag.

Recent kwam minister Verdonk nog in aanvaring met de Tilburgse imam Ahmad Salam, die uit geloofsoverwegingen weigerde om haar de hand te schudden.

Volgens de SZW is er geen werk te vinden voor mensen die weigeren vrouwen de hand te schudden. De werknemers mochten in november van de SZW aangeven hoe ze denken over het weigeren van een handdruk. Naar aanleiding daarvan verklaarde de SZW dat er dan een andere respectvolle vorm van begroeting plaats moet hebben. Indien die niet plaatsheeft, is de dienst gerechtigd sancties op te leggen die verband houden met belediging.

Dit gaat wel een beetje te ver vind ik. Als hij dat mens geen hand wil geven moet hij dat toch zelf weten!

Mickey
16-03-2005, 16:59
Eens!

Als een boedist uit dezelfde overtuiging geen hand wil geven
vinden we dat allemaal prima..
Als het een moslim is.. GEEN GELD VOOR EEN MAAND!

Overdrijven is ook een vak

Octavius
16-03-2005, 17:22
De wereld creerd een moslim afkeer en sommige maken aan hun kant daar mooi gebruikt/misbruik van.

Anonymous
16-03-2005, 17:29
Het zal wel zo'n feministische trut zijn die gelijk op d'r 'pik' is getrapt...

Muay Thai Elite
16-03-2005, 17:33
Het zal wel een arrogante radicale buitenlander zijn geweest die totaal geen respect toont voor mensen die zijn zielige ass proberen te helpen....

Anonymous
16-03-2005, 17:38
Het zal wel een arrogante radicale buitenlander zijn geweest die totaal geen respect toont voor mensen die zijn zielige ass proberen te helpen....

Waarom moet hij nou weer gelijk radicaal zijn? :? Zijn boedhistische monniken ook radicaal? Die raken namelijk ook geen vrouwen aan! :roll:

Muay Thai Elite
16-03-2005, 17:43
Het zal wel een arrogante radicale buitenlander zijn geweest die totaal geen respect toont voor mensen die zijn zielige ass proberen te helpen....

Waarom moet hij nou weer gelijk radicaal zijn? :? Zijn boedhistische monniken ook radicaal? Die raken namelijk ook geen vrouwen aan! :roll:

Een werkloze moslim met een boedhistische monnik vergelijken vind ik erg wrang. Voor je geloof 'opkomen' (als je dat zielige gedoe al zo wil noemen... Ik bedoel, waar hebben we het over?) okee, maar een hand schudden is in Nederland een algeheel gewaardeerd gebaar: Hij is hier in Nederland, waar ook vrouwen volwaardige personen zijn.

Jochem
16-03-2005, 18:00
Aanpassen of oprotten wat mij betreft.
Ik heb geen moeite met Islam/buitenlanders of whatever, zolang ze zich maar aan de belangrijke regels mbt moraal in NL houden. Onder andere gelijkheid van man/vrouw. Als ie dat zo vervelent vind, dikke lul drie bier. ik loop ook netjes met bedekt hoofd/armen als een moskee of zoiets in het buitenland bezoek. Mag NL dan niet hetzelfde respect vragen? ik vindt van wel

Guru
16-03-2005, 18:17
Aanpassen of oprotten wat mij betreft.
Ik heb geen moeite met Islam/buitenlanders of whatever, zolang ze zich maar aan de belangrijke regels mbt moraal in NL houden.

Helemaal mee eens!

Nou Jochem, je kan die topic in de pit over mij wel opdoeken. 8)

max mulder shihan
16-03-2005, 18:47
We zijn het steeds vaker met elkaar eens. :wink:

Guru
16-03-2005, 20:06
We zijn het steeds vaker met elkaar eens. :wink:

Ja psies, mooi toch? 8)
Hoewel ik helemaal geen probleem heb met iemand die een andere mening heeft.

redjuh
16-03-2005, 20:29
Eens!

Als een boedist uit dezelfde overtuiging geen hand wil geven
vinden we dat allemaal prima..
Als het een moslim is.. GEEN GELD VOOR EEN MAAND!

Overdrijven is ook een vak

een boedhist zal een eerbiedwaardige buiging maken...
dat is niet gebeurd.
terecht dus

DK
16-03-2005, 22:17
vind dat mensen die uit wat voor overtuiging dan ook uit principe mensen geen hand willen geven zichzelf buiten de maatschappij plaatsen waar zij zich in verkeren. Als dezelfde maatschappij deze persoon dan ook buiten zich plaatst vind ik dit iets dat logisch is. In dit geval wil de man dus wel een uitkering hebben, wat in deze maatschappij mogelijk is, maar hij wil niet iemands hand schudden wat van deze maatschappij gevraagd wordt. Beiden keren zich dus van elkaar af en daar is op zich niets mis mee.

PigDog
16-03-2005, 23:05
In de grote steden kun je niemand een hand geven, die klootjesambtenaren zitten achter slagvast glas, dusseh.........

O ja, als hij geen varkensvlees wil eten op woensdag, moet je hem ook straffen. Hier in nederland is woensdag gehaktdag. En wel half om half, niet die mieterige rundergehakt!

Dan maar geen uitkering, stoute moslim!

:roll:

KO TKO
16-03-2005, 23:48
Eens!

Als een boedist uit dezelfde overtuiging geen hand wil geven
vinden we dat allemaal prima..
Als het een moslim is.. GEEN GELD VOOR EEN MAAND!

Overdrijven is ook een vak

Daar ben ik het voledig mee eens. :thumbs:

NTT-FX
17-03-2005, 00:50
Prima initiatief!

Eindelijk eens een keer een goeie actie tegen dat bezopen gedrag!

Iwan
17-03-2005, 08:20
In de grote steden kun je niemand een hand geven, die klootjesambtenaren zitten achter slagvast glas, dusseh.........

O ja, als hij geen varkensvlees wil eten op woensdag, moet je hem ook straffen. Hier in nederland is woensdag gehaktdag. En wel half om half, niet die mieterige rundergehakt!

Dan maar geen uitkering, stoute moslim!

:roll:

Ik vind het een goed initiatief en hoop dat er nog vele steden volgen.
Je woont nu eenmaal in een land en cultuur waarin dat niet meer dan normaal is.
En trouwens een hoop turkse en marokaanse jongens die ik ken geven meiden ook gewoon een handje dus zo kan het wel degelijk!

Anonymous
17-03-2005, 09:33
een boedhist zal een eerbiedwaardige buiging maken...
dat is niet gebeurd.


Was je erbij of ben je helderziend?

KO TKO
17-03-2005, 09:59
Eens!

Als een boedist uit dezelfde overtuiging geen hand wil geven
vinden we dat allemaal prima..
Als het een moslim is.. GEEN GELD VOOR EEN MAAND!

Overdrijven is ook een vak

een boedhist zal een eerbiedwaardige buiging maken...
dat is niet gebeurd.
terecht dus

De advocaat van die man heeft gezegt dat die man zijn hand op zijn hart deed en dat is ook een begroeting.

Dus die vrouw en SZW doet lekker dramatisch. Net zo als verdonk toen deed.

Anonymous
17-03-2005, 10:18
Ik vind het ook allemaal vreselijk overtrokken hoor.
Ik ben zelf ook niet zo van de kleffe hap en probeer ook altijd handen en zoenen zo veel mogelijk te vermijden (tenzij er neuken van kan komen natuurlijk), niet om religieuze gronden natuurlijk, maar toch.
Snap wel dat het irritant kan zijn voor de dame in kwestie, maar dit is gewoon onnodig overal problemen van maken.

Damn wat is iedereen kortzichtig.. Er zal natuurlijk wel IETS MEER aan de hand zijn dan alleen wat er genoemd wordt. Als iemand al geen hand geeft om geloofsovertuiging, dan zullen er nog wel meer dingen zijn die hij NIET of juist WEL doet..

Jay Hoov
17-03-2005, 10:30
Aanpassen of oprotten!!!!!!

En die uitkering stoppen...voor ALTIJD!!!
Bijdehand gedrag doe je maar ergens anders, maar niet hier.....Uitkering ontvangen, en nog een attitude hebben ook...OPZOUTEN!!!!

payap
22-03-2005, 13:18
Hagenaar naar rechter om 'handenkwestie'

Uitgegeven: 22 maart 2005 11:44
Laatst gewijzigd: 22 maart 2005 12:23

DEN HAAG - De Haagse man wiens uitkering gekort zou zijn omdat hij medewerksters van de sociale dienst weigert de hand te schudden, stapt naar de rechter. Dat heeft zijn advocaat J. Plokker dinsdag gezegd. Zijn bezwaar tegen de korting is onlangs na een hoorzitting ongegrond verklaard.

Wethouder Heijnen (onder andere Sociale Zaken) stelt dat de weigering vrouwen een hand te geven niets te maken heeft met het feit dat de man in februari helemaal geen geld heeft ontvangen. Hij zou vijf maanden niet hebben gesolliciteerd, afspraken niet zijn nagekomen en te weinig informatie hebben verschaft. Tussen 2002 en 2004 nam de sociale dienst zes maatregelen tegen de man.




Handenschudden

Raadsman Plokker verbaast zich over deze uitleg. "Tijdens de hoorzitting is uitgebreid gesproken over het handenschudden en ook in documenten staat zwart op wit dat het weigeren van een hand aan vrouwen consequenties kan hebben." De advocaat legt uit dat de sociale dienst dan bemiddeling kan weigeren, waardoor het veel moeilijker wordt om aan een baan te komen. Dat zijn cliënt maandenlang niet solliciteerde, was omdat hij meende dat hij arbeidsongeschikt was.

Inmiddels krijgt Plokkers cliënt weer geld uitgekeerd, de maatregel gold alleen voor de maand februari. De procedure bij de bestuursrechter in Den Haag duurt volgens de raadsman naar verwachting een maand of drie.

NTT-FX
22-03-2005, 14:12
Dit word weer een rel... :x

cactusdre
22-03-2005, 15:18
Je hand wel ophouden om geld te vangen maar wel weigeren er een te geven. Ik heb nog wel een baantje bij een varkensboerderij voor hem. Er werken geen vrouwen dus dat moet geen probleem worden.

Jay Hoov
22-03-2005, 15:24
Je hand wel ophouden om geld te vangen maar wel weigeren er een te geven. Ik heb nog wel een baantje bij een varkensboerderij voor hem. Er werken geen vrouwen dus dat moet geen probleem worden.


Hahahaha....