PDA

View Full Version : WEGRIJD AGENT OP HET MATJE



Wheelie
16-03-2005, 19:11
WEGRIJDAGENT OP HET MATJE

Van onze parlementaire redactie


DEN HAAG, woensdag
Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) moet snel actie ondernemen om te voorkomen dat politieagenten er een gewoonte van maken om tijdens hun nachtdienst wedstrijdjes te houden wie het verst buiten hun district durft weg te rijden.
Het CDA-Tweede-Kamerlid Rendert Algra heeft de bewindsman opgeroepen om maatregelen te nemen naar aanleiding van de column van Peter R. de Vries zondag in deze krant. De Vries stelt daarin de wedstrijdjes aan de kaak die agenten van de politie Zuid-Holland-Zuid wekenlang hebben gehouden. Het was daarbij de bedoeling dat de dienders foto’s maakten van landelijke bezienswaardigheden, om als bewijs aan hun collega’s te tonen. Ze zouden onder andere Madurodam in Den Haag en Artis in Amsterdam hebben aangedaan.


Algra vraagt zich onder andere af waarom er niet is ingegrepen toen via het plaatsbepalingssysteem van de politieauto’s bleek dat ze ver buiten het eigen district reden. Ook wil hij weten of dergelijke wegrijdwedstrijdjes ook in andere korpsen worden gehouden.
Burgemeester R. Bandell van Dordrecht moet op korte termijn aan de gemeenteraad tekst en uitleg geven over de illegale uitstapjes die agenten van het korps Zuid-Holland-Zuid onder diensttijd hebben gemaakt.

Wheelie
16-03-2005, 19:11
Ze zouden onder andere Madurodam in Den Haag en Artis in Amsterdam hebben aangedaan.
.

:twak:

Leon
16-03-2005, 19:11
lol doet me denken aan een motoragent die zich altijd liet flitsen en meestal nog zonder handen aan het stuur ook :lol:

DK
16-03-2005, 22:19
peter r. de vries stelt keer op keer het amateuristische niveau van de nederlandse politie aan de kaak. Kan me meerdere afleveringen van hem herinneren dat hij bewijs materiaal niet kon inleveren of dat er problemen mee waren.

peter r. for president

Wheelie
16-03-2005, 23:02
peter r. for president
mijn stem heeft ie

Leon
17-03-2005, 07:28
Mijn stem niet, kan ik straks geen illegale dingen meer van internet plukken :wink:

DK
17-03-2005, 16:13
Mijn stem niet, kan ik straks geen illegale dingen meer van internet plukken :wink:

Ja dat zal altijd een punt van discussie kunnen blijven. Maar het feit is als de bedrijven niets legaals kunnen verkopen er ook niets legaals meer gemaakt wordt en er dan ook helemaal niets illegaals meer overblijft.

Sjaak
17-03-2005, 19:38
Ze kunnen van mij niet ver genoeg weg rijden :thumbs:

ashi76
17-03-2005, 20:34
Hebben ze gvd niets beters te doen ! :evil: