PDA

View Full Version : Agenten mishandeld door Marokkaanse jongeren



carlito
19-03-2005, 10:50
Agenten mishandeld door Marokkaanse jongeren
Bron: Eindhovens Dagblad (restricted)

In Eindhoven zijn enkele politieagenten door een groep van ongeveer twintig Marokkaanse jongeren mishandeld. Het voorval vond afgelopen donderdagavond plaats in de wijk Eckart. De Eindhovense politie neemt de zaak hoog op en heeft een onderzoek ingesteld.

De surveillerende agenten waren in de wijk, nadat een klacht was binnengekomen over jongeren die op een crossmotor door de wijk raasden. Toen ze na enige tijd de bestuurder aanspraken, een knul van Marokkaanse afkomst, kwamen twintig jongeren zich met de zaak bemoeien.

Al snel sloeg de vlam in de pan. De jongeren schopten de agenten en duwden hen in de bosjes. Vervolgens wisten ze te ontkomen, tezamen met de crossmotor.

Link: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52272


Het gaat weer lekker met marokkaanse jongens. Behoorlijk laf :x ook met 20 man.

Ergste vind ik eigenlijk dat de agenten niets hebben gedaan.
Wat doen ze met hun wapen tegenwoordig, alleen maar poetsen ermee pronken.

Gebruik het dan ook waar het nodig is. :twak:

max mulder shihan
19-03-2005, 11:51
Kijk, hier zijn de'' heren'' dus de fout ingegaan . Diegene met een dubbele nationaliteit Nederlands poapoort intrekken en weg ermee diegene die dat niet hebben en geen Nederlands paspoort bezitten idem ,en die met een Nederlands paspoort zo'n douw geven dat ze de eerste 15 jaar nog niet precies begrijpen wat ze is overkomen . Verder deze twee ''agenten '' verwijderren uit actieve dienst op straat ,daar zij niet geschikt zijn voor dit werk, kunnen zich zelf niet een beschermen laat staan de burger. Dit laat gelijk weer eens zien hoe berroerd onze overheid er voor staat,er word geselecteert op jongens en meisjes die braaf de hierargische regels volgen , en voor de rest de cooper test kunnen lopen, dat het gros hiervan ombekwaam is om dit werk te doen wort door de leiding tegengesproken ,wat niet zo vreemd is want die hebben de richtlijnen opgestelt ten opzichte van het aanname beleid, zo blijf je in een circeltje rond draaien. Is er al wat bekend over het verhaal van die twee mannen die inelkaar geschopt zouden zijn door 20 marocanen[ gooi en eemlander]

MadEd
19-03-2005, 14:48
Nee Max tegen 20 Marokkanen kunnen veel mensen zich verdedigen wou je zeggen :twak: :twak:

Biiyen
19-03-2005, 15:09
Versterking was zeker net op reis naar een ander district...........
http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/13/images/5520cc6a74ff45f9d3ae619bb4fc008215766.jpg

Leon
19-03-2005, 15:31
hahaa :lol:

Paganstars
19-03-2005, 15:40
ja was echt absurd.... ik fiets iedere dag door die wijken heen naar me werk... het zijn echt de "probleemwijken" van eindhoven.... nu snap ik ook waarom de politie met helicopters iedere dag over eindhoven noord heen vliegen!! en er was gisteren erg veel politie in die buurten!

Fr3ddy
19-03-2005, 16:35
Ik vind het wel knap hoor! Dat ze met z'n 20-en op die crossmotor zijn ontkomen..

max mulder shihan
19-03-2005, 18:29
Nee Max tegen 20 Marokkanen kunnen veel mensen zich verdedigen wou je zeggen :twak: :twak:
De meeste agenten ,in iedergeval op straat, hebben een wapen.Nu kunnen we een discusie gaan voeren over waanneer en waarom je een wapen wel en niet zou moeten of kunnen gebruiken, maar tegen 20 welke mannen dan ook met kwade bedoellingen zou ik , en ik heb een hekel aan vuurwapens, toch een waarschuwings schot lossen. Nu zijn ze hun evt overwicht zowiezo kwijt, dit word alleen maar van kwaad tot erger. Aanpakken die handelen niet te kinderachtig.

MadEd
19-03-2005, 19:19
Ja en als ze daarmee hadden geschoten hadden ze interne zaken etc. weer op hun dak gekregen :twak: Je moet gewoon niet oordelen als je er niet bij geweest bent, weet jij veel wat er gebeurd is.

Judas
19-03-2005, 19:24
Als 20 man m'n tanden uit m'n bek willen trappen, dan blijft het echt niet alleen bij een waarschuwingsschot.
Maar misschien is het ook wel goed als die lulletjes in het blauw es klappen krijgen. Ze slopen ook vaak met zware overmacht mensen

max mulder shihan
19-03-2005, 20:18
Ja en als ze daarmee hadden geschoten hadden ze interne zaken etc. weer op hun dak gekregen :twak: Je moet gewoon niet oordelen als je er niet bij geweest bent, weet jij veel wat er gebeurd is.


Ed , ik heb een mening en die ventileer ik ,dat heeft weinig te doen met oordelen , als we op juo advies zouden afgaan word er nooit meer een mening gegeven. Over dat interne zaken ben ik met je eens ,alhoewel een waarschuwingsschot in dit soor zaken meestal vrij vlot word afgedaan ,dit heb ik uit betrouwbare bron.

migyur
19-03-2005, 21:20
Maded en max hebben beide gelijk, vind ik.

Ze hadden van mij meer mogen doen maar ze moeten die vrijheid ook krijgen vind ik.
En niet dat als ze een waarschuwingsschot afvuren, ze diep in de poep zitten..

MadEd
19-03-2005, 21:30
Maded en max hebben beide gelijk, vind ik.

Ze hadden van mij meer mogen doen maar ze moeten die vrijheid ook krijgen vind ik.
En niet dat als ze een waarschuwingsschot afvuren, ze diep in de poep zitten..

:thumbs: My thoughts exactly. De reden dat agenten vaak weinig doen is omdat ze veel te weinig mogen doen.

Guru
19-03-2005, 23:23
Zolang er geen Fortuyn of Wilders of ander gelijkdenkend persoon aan de macht is, zal de politie hier een stel watjes zijn, wat ze de afgelopen 20 jaar zijn geweest.
Minister Donner vind dat er eerst gepraat moet worden met dit soort randdebielen.
Wij vinden dat er met scherp geschoten moet worden.
Scheelt ook weer 20 probleemgevallen in onze samenleving.

MadEd
20-03-2005, 07:26
Opzich ben ik het wel met je eens dat dit soort randdebielen een kogel verdienen, het probleem is alleen als je agenten snel toestaat te schieten, dat ze misschien ook weleens gaan schieten als jij protesteert bij je parkeerbon.....Dan loopt het genadeloos uit de hand, daarom zijn die regeltjes er. Alhoewel de regels mbt slaan wel iets soepeler voor een agent zouden mogen zijn :twak:

max mulder shihan
20-03-2005, 11:25
Opzich ben ik het wel met je eens dat dit soort randdebielen een kogel verdienen, het probleem is alleen als je agenten snel toestaat te schieten, dat ze misschien ook weleens gaan schieten als jij protesteert bij je parkeerbon.....Dan loopt het genadeloos uit de hand, daarom zijn die regeltjes er. Alhoewel de regels mbt slaan wel iets soepeler voor een agent zouden mogen zijn :twak:

Dit laatste heeft weer te maken met de selectie en training, die in Nederland zeker wat de selectie aangaat knudde is . De training [ lees politie school ] is nou ook niet je van het , ga maar eens praten met een ECHTE DIENDER en niet met die metro sexsueele babbelaars waar er jammer genoeg veel te veel van ropndlopen bij de politie.

Octavius
20-03-2005, 11:30
Zolang er geen Fortuyn of Wilders of ander gelijkdenkend persoon aan de macht is, zal de politie hier een stel watjes zijn, wat ze de afgelopen 20 jaar zijn geweest.
Minister Donner vind dat er eerst gepraat moet worden met dit soort randdebielen.
Wij vinden dat er met scherp geschoten moet worden.
Scheelt ook weer 20 probleemgevallen in onze samenleving.

Met Fortuyn en Wilders is ALS. Ze kunnen je meer gevoegdheid geven maar dat wil niet zeggen dat de agent daar mee kan omgaan.
Kijk in Amerika, daar heb je dat. Heb je minder criminaliteit daar?
Het jammerlijke feit is. Hoe harder je ze aanpakt hoe harder hun akties worden.

Nickuraba
20-03-2005, 11:48
ik vind het maar debiel. Tevens een debiele aanvluiting van de politie, komop of je trekt je wapen en schiet er 1 of 2 in de poot (eventueel als het levensgevaarlijk wordt ergens anders) of je laat je gewoon verrot slaan!
tjaa...

RNLMC
20-03-2005, 11:52
Dit laatste heeft weer te maken met de selectie en training, die in Nederland zeker wat de selectie aangaat knudde is . De training [ lees politie school ] is nou ook niet je van het , ga maar eens praten met een ECHTE DIENDER en niet met die metro sexsueele babbelaars waar er jammer genoeg veel te veel van ropndlopen bij de politie.

klopt helaas, ik heb een kennis een vrouwtje van 1.60 met 85 kilo en benen zo dik als melkflessen die nog geen 100 meter zou kunnen sprinten, ze hebben 1 x in hun carriere een sport test/training en dat is in het begin als ze meestal zo rond de 20 jaar zijn maar 10 jaar later is daar nog weinig van te merekn. ze moeten btw wel eens in de zoveel tijd verplicht een schiettest afleggen anders mogen ze niet meer de straat op. maar enige vorm van sport ho maar hoor(bij sommige dan)

Guru
20-03-2005, 14:49
Het jammerlijke feit is. Hoe harder je ze aanpakt hoe harder hun akties worden.

Dus we moeten maar onze schouders ophalen en imuun worden voor dit soort excessen?

Sjaak
20-03-2005, 17:46
Met 20 man 2 gasten in elkaar raggen is altijd fout of het nu blanke, donkere, gele of paarse allochtonen of autochtonen zijn.

En ik snap onze politie niet :shock: Denk je dat dit had kunnen gebeuren in Spanje ??? Denk het niet want die knallen je gelijk in je benen als je met 20 man hun probeert aan te vallen.

Waar is het respect gebleven voor onze politiemacht en hoe zou dat toch komen :roll:

Geloof me respect moet je afdwingen in bepaalde gevallen :thumbs:

Octavius
20-03-2005, 18:27
Het jammerlijke feit is. Hoe harder je ze aanpakt hoe harder hun akties worden.

Dus we moeten maar onze schouders ophalen en imuun worden voor dit soort excessen?

Sneller schieten lost niks op. Als je de oplossing zou hebben wat echt tot daling van de criminaliteit zou leiden zo heel knap zijn.
Het is een probleem wat als heel oud is.

redjuh
20-03-2005, 18:39
tja... je mag nou eenmaal niet schieten als een ander geen wapen heeft. maar ja ik zou zeggen: "let's go back to the car and get old Painless out the bag"

http://mail.guns.ru/Lists/firearms_r/Message/458-02-B/minigun.jpg

CAPO58
20-03-2005, 20:31
Jammer, Marrokanen verknallen het zo alleen maar voor hunzelf..

Muay Thai Elite
20-03-2005, 20:51
Jammer, Marrokanen verknallen het zo alleen maar voor hunzelf..

en voor ons ook...

CAPO58
20-03-2005, 20:57
en voor ons ook...


Jah ook, dan hoor je weer mensen praten van ''Sjonge jonge, alweer die k*t Marrokanen''.[/code]

max mulder shihan
20-03-2005, 21:01
Jammer, Marrokanen verknallen het zo alleen maar voor hunzelf..


Klopt , er komt nog iets om de hoek kijken , en dat is het volgende er is een grote groep mensen die geen verschil ziet tussen marrocanen irakezen, turken enz met als gevolg dat bevolkingsgroepen die evenveel of evenweinig prolemen maken als wite Nederlanders [om het maar even simpel te zeggen] wel de duppe zijn van het gedrag van deze groep marrocanen. Jammer

CAPO58
20-03-2005, 21:08
Klopt , er komt nog iets om de hoek kijken , en dat is het volgende er is een grote groep mensen die geen verschil ziet tussen marrocanen irakezen, turken enz met als gevolg dat bevolkingsgroepen die evenveel of evenweinig prolemen maken als wite Nederlanders [om het maar even simpel te zeggen] wel de duppe zijn van het gedrag van deze groep marrocanen. Jammer


Je hebt totaal gelijk..Meeste mensen zien inderdaad geen verschil tussen een Turk en een Marrokaan of Irakees, Afghaan en noem maar op..

Jochem
21-03-2005, 14:12
In amerika is er in vergelijkbare steden WEL veel minder criminaliteit, en in zuid-europa al helemaal. NL staat hoog in het lijstje met meest criminele landen. PRobleem is dat veel mensen denken (ook hier zo te zien) dat het niet anders kan, en haRDE aanpak en langere straffen niet werken. nou, ze werken wel!

Aaronk
21-03-2005, 14:31
Met 20 man 2 gasten in elkaar raggen is altijd fout of het nu blanke, donkere, gele of paarse allochtonen of autochtonen zijn.

En ik snap onze politie niet :shock: Denk je dat dit had kunnen gebeuren in Spanje ??? Denk het niet want die knallen je gelijk in je benen als je met 20 man hun probeert aan te vallen.

Waar is het respect gebleven voor onze politiemacht en hoe zou dat toch komen :roll:

Geloof me respect moet je afdwingen in bepaalde gevallen :thumbs:

sjaak is correct

smike
22-03-2005, 01:30
In amerika is er in vergelijkbare steden WEL veel minder criminaliteit

:lol: :lol: :lol:

Ik neem aan dat je dit als grap bedoelt...
Ik zou zeggen, ga naar Los Angeles en loop door het Oude centrum, als "white boy".
Kijken wat er gebeurt, als je geluk hebt leef je nog... nee, ik overdrijf, maar gast alleen al in new York worden meer mensen vermoord dan in heel nederlands, wat denk je dat er in de ghettos daar gebeurt?!
Nee, zover zijn we nog niet in Nederland, maar dat gaat wel gebeuren als we niet uitkijken, ik zou zeggen, uitzetten inderdaad, helaas is dat niet mogelijk omdat Marokko ze ook niet aanneemt en daarom zit Nederland weer met de problemen, want deze mensen zijn werkeloos nutteloos in de maatschappij, veroorzaken alleen maar problemen en schade, tuig is et wat met het vliegtuig naar Rabat zou moeten!

Sjaak
22-03-2005, 23:26
Met 20 man 2 gasten in elkaar raggen is altijd fout of het nu blanke, donkere, gele of paarse allochtonen of autochtonen zijn.

En ik snap onze politie niet :shock: Denk je dat dit had kunnen gebeuren in Spanje ??? Denk het niet want die knallen je gelijk in je benen als je met 20 man hun probeert aan te vallen.

Waar is het respect gebleven voor onze politiemacht en hoe zou dat toch komen :roll:

Geloof me respect moet je afdwingen in bepaalde gevallen :thumbs:

sjaak is correct

:thumbs:

Jay Hoov
25-03-2005, 10:44
Sjaak is helemaal correctemundo!!!!!!!

Afschieten, en naar huis sturen...KLAAR!!!!

Paganstars
27-03-2005, 16:39
Ik denk dat het probleem meer bij de Nederlandse bevolking ligt dan bij de overheid... Als wij nou gewoon harder optreden en niet als een stel lafbekken staan toe te kijken als er geweld op straat is!! Hoe vaak ik het niet zie dat mensen hun hoofd de andere kant opdraaien als er gevochten wordt op straat... vorig weekend is een maat van mij in elkaar geklapt door 6 man... Mensen liepen er langs en deden niks!! :twak:

gimgamgommetje
27-03-2005, 17:39
Ik heb vaak gewerkt als beveiliging in bioscopen in Amsterdam.
Ik heb daar ook redelijk wat ervaring opgedaan met onze vrienden uit Marokko.

Overlast wordt meestal veroorzaakt door die jonge jochies in de puberteit.
Vaak zijn het steeds dezelfde groepjes.
Het scheelt in overlast al heel veel als je een paar van die relschoppertjes voorgoed weert uit de bios.

Wat bv ook goed werkt is een voorbeeld stellen voor de rest.
een harde lik ip stuk aanpak werkt wel degelijk.
Als ik bv in een zaal vol marokkaanse jeugd de kans kreeg gooide ik voor de film ast licht aan was er al 1 uit zodat iedereen zag dat er wat mee gebeurt. Of ik haalde gelijk groepje uit elkaar en liet ze verspreid zitten. Meestal als ik die kans kreeg was het daarna stiller in de zaal dan bij veel films zonder jong publiek.

Uiteraard hebben we ook een harde kern van oudere jongeren, maar shit, als we deze pubers al niet aankunnen....

Ik denk dat we met een hard lik op stuk beleid zeker een hoop marokkaantjes op het rechte pad kunnen krijgen en houden.
uiteraard door politie en justitie maar ook de rest van de bevolking.
De meeste criminele marokkanen zijn volgens mij in die leeftijd al in de fout gegaan en daar kun je ze nog opvoeden.

een 25 jarige crimineel met achtergrond van geweld en gevangenisstraf etc doe je volgens mij nie veel meer mee behalve opsluiten, vrij laten en ff later weer opsluiten....etc. etc. etc.

Hoe minder ze KUNNEN flikken op straat , hoe minder ze zullen doen.
Ik bedoel, 20 man tegen 2 agenten... we hebben het niet over helden he?

dus idd hardere aanpak , ingrijpen moet beloond worden ipv afgestraft.
Het probleem is volgens mij zo groot geworden dat je niet meer kan spreken over een simpele oplossing.

Je zal het echt breed moeten aanpakken op meerdere fronten tegelijk.
politiek, politie, moskee?, buurtvaders?, burgers die elkaar helpen etc.

p diddy
27-03-2005, 18:57
Ik vind het wel knap hoor! Dat ze met z'n 20-en op die crossmotor zijn ontkomen..

was een limo versie die motor

Jochem
28-03-2005, 00:09
Jochem Branderhorst wrote:
In amerika is er in vergelijkbare steden WEL veel minder criminaliteit


Laughing Laughing Laughing

Ik neem aan dat je dit als grap bedoelt...
Ik zou zeggen, ga naar Los Angeles en loop door het Oude centrum, als "white boy".
Kijken wat er gebeurt, als je geluk hebt leef je nog... nee, ik overdrijf, maar gast alleen al in new York worden meer mensen vermoord dan in heel nederlands, wat denk je dat er in de ghettos daar gebeurt?!
Nee, zover zijn we nog niet in Nederland, maar dat gaat wel gebeuren als we niet uitkijken, ik zou zeggen, uitzetten inderdaad, helaas is dat niet mogelijk omdat Marokko ze ook niet aanneemt en daarom zit Nederland weer met de problemen, want deze mensen zijn werkeloos nutteloos in de maatschappij, veroorzaken alleen maar problemen en schade, tuig is et wat met het vliegtuig naar Rabat zou moeten!

VERGELIJKBARE steden. New york > de hele randstand. Klopt dat ze daar zware problemen hebben in een paar ultra grote steden. Maar steden zeg tussen de 200=500 duizend inwoners zijn veel minder crimineel.

Mickey
28-03-2005, 12:08
Gigagommetje = Correct volgens mij.. :D
Lijkt me ook de beste methode!

Anonymous
29-03-2005, 02:56
Maded en max hebben beide gelijk, vind ik.

Ze hadden van mij meer mogen doen maar ze moeten die vrijheid ook krijgen vind ik.
En niet dat als ze een waarschuwingsschot afvuren, ze diep in de poep zitten..

:thumbs: My thoughts exactly. De reden dat agenten vaak weinig doen is omdat ze veel te weinig mogen doen.

ze moeten die vrouw bellen die laatst die scooter bestuurder dood reed die weet wel raad met marrokanen op crossmotors

ICON
29-03-2005, 11:25
tja... je mag nou eenmaal niet schieten als een ander geen wapen heeft. maar ja ik zou zeggen: "let's go back to the car and get old Painless out the bag"

http://mail.guns.ru/Lists/firearms_r/Message/458-02-B/minigun.jpg

hahah IDD!!!! :lol:

jojo
29-03-2005, 17:41
Kijk, hier zijn de'' heren'' dus de fout ingegaan . Diegene met een dubbele nationaliteit Nederlands poapoort intrekken en weg ermee diegene die dat niet hebben en geen Nederlands paspoort bezitten idem ,en die met een Nederlands paspoort zo'n douw geven dat ze de eerste 15 jaar nog niet precies begrijpen wat ze is overkomen . Verder deze twee ''agenten '' verwijderren uit actieve dienst op straat ,daar zij niet geschikt zijn voor dit werk, kunnen zich zelf niet een beschermen laat staan de burger. Dit laat gelijk weer eens zien hoe berroerd onze overheid er voor staat,er word geselecteert op jongens en meisjes die braaf de hierargische regels volgen , en voor de rest de cooper test kunnen lopen, dat het gros hiervan ombekwaam is om dit werk te doen wort door de leiding tegengesproken ,wat niet zo vreemd is want die hebben de richtlijnen opgestelt ten opzichte van het aanname beleid, zo blijf je in een circeltje rond draaien. Is er al wat bekend over het verhaal van die twee mannen die inelkaar geschopt zouden zijn door 20 marocanen[ gooi en eemlander]

je moet niet zo dom lullen als je niet eens weet waar je over praat

(denk daar maar eens over na)

jojo
29-03-2005, 17:45
Nee Max tegen 20 Marokkanen kunnen veel mensen zich verdedigen wou je zeggen :twak: :twak:
De meeste agenten ,in iedergeval op straat, hebben een wapen.Nu kunnen we een discusie gaan voeren over waanneer en waarom je een wapen wel en niet zou moeten of kunnen gebruiken, maar tegen 20 welke mannen dan ook met kwade bedoellingen zou ik , en ik heb een hekel aan vuurwapens, toch een waarschuwings schot lossen. Nu zijn ze hun evt overwicht zowiezo kwijt, dit word alleen maar van kwaad tot erger. Aanpakken die handelen niet te kinderachtig.

je hebt grote mond!!, nou moet jij eens een politie opleiding gaan volgen en als je dan geslaagd bent en een baan hebt en je komt in zo'n ruzie een waarschuwingsschot lossen wedden dat je dan gezeik krijgt je weet half niet hoe het in elkaar zit (ik vind ook dat je eerder moet kunnen mogen schieten maar helaas)

A-team
30-03-2005, 16:02
In amerika is er in vergelijkbare steden WEL veel minder criminaliteit, en in zuid-europa al helemaal. NL staat hoog in het lijstje met meest criminele landen. PRobleem is dat veel mensen denken (ook hier zo te zien) dat het niet anders kan, en haRDE aanpak en langere straffen niet werken. nou, ze werken wel!

Jij moet niet zoveel van die amerikaanse politieserie's kijken, want daar is het echt wel erger als hier :wink:

A-team
30-03-2005, 16:02
In amerika is er in vergelijkbare steden WEL veel minder criminaliteit, en in zuid-europa al helemaal. NL staat hoog in het lijstje met meest criminele landen. PRobleem is dat veel mensen denken (ook hier zo te zien) dat het niet anders kan, en haRDE aanpak en langere straffen niet werken. nou, ze werken wel!

Jij moet niet zoveel van die amerikaanse politieserie's kijken, want daar is het echt wel erger als hier :wink:

jojo
30-03-2005, 16:50
oh jah en wat ik typte is niet naar de persoon zelf gericht maar op het stukje want verder vind ik je wel lief hoor :wink:

Mickey
30-03-2005, 18:49
Erm.. bij mijn weten mag een agent gewoon het vuur openen als zijn eigen veiligheid in gevaar komt.

Ongeacht of de verdachte / tegenstander gewapend is met een vuurwapen
of niet.

Zou een mooie zijn..

Stel onze Ray zou doordraaien en een 2handig zwaard kopen op de markt. Om daar vervolgens mee naar Max zn dojo te gaan om
de zaak es ff op stelten te zetten..

Max ziet Ray aankomen en belt de pliesie..
Sta je daar met je gummiknuppeltje tegen over een gek
met een gigantisch zwaard..

Echt wel dat ze dan vuur mogen openen..
De trick is alleen dat ze dan niet direct een headshot mogen geven oid.
Ze zijn volgens mij verplicht op niet vitale delen te mikken.

Judas
30-03-2005, 18:55
Ja maar die agentjes zijn absoluut geen getrainde schutters. Dus als die in zo'n situatie komen, denk je dan echt dat ze gericht kunnen schieten, terwijl ze volgepompt zijn met adrenaline?

Judas
30-03-2005, 18:56
Ja maar die agentjes zijn absoluut geen getrainde schutters. Dus als die in zo'n situatie komen, denk je dan echt dat ze gericht kunnen schieten, terwijl ze volgepompt zijn met adrenaline? Een schot in de arm wordt dan al snel een treffer in bijv. de borststreek, of erger, ze raken voorbijgangers

Gulo gulo
30-03-2005, 19:18
In het Nederlands recht wordt er vanuit gegaan dat de politie omdat ze gewapend zijn een bepaalde training hebben genoten. Dit houdt in dat wanneer ze onnodig naar het wapen zouden grijpen er zware sancties op staan. Dit natuurlijk behoudens de uitzondering zoals die blijkt uit o.a. het Meta Hoffman-arrest.

M.a.w. trekt de politie een wapen en gaat het fout dan zijn ze goed de sjaak.

max mulder shihan
31-03-2005, 12:10
Kijk, hier zijn de'' heren'' dus de fout ingegaan . Diegene met een dubbele nationaliteit Nederlands poapoort intrekken en weg ermee diegene die dat niet hebben en geen Nederlands paspoort bezitten idem ,en die met een Nederlands paspoort zo'n douw geven dat ze de eerste 15 jaar nog niet precies begrijpen wat ze is overkomen . Verder deze twee ''agenten '' verwijderren uit actieve dienst op straat ,daar zij niet geschikt zijn voor dit werk, kunnen zich zelf niet een beschermen laat staan de burger. Dit laat gelijk weer eens zien hoe berroerd onze overheid er voor staat,er word geselecteert op jongens en meisjes die braaf de hierargische regels volgen , en voor de rest de cooper test kunnen lopen, dat het gros hiervan ombekwaam is om dit werk te doen wort door de leiding tegengesproken ,wat niet zo vreemd is want die hebben de richtlijnen opgestelt ten opzichte van het aanname beleid, zo blijf je in een circeltje rond draaien. Is er al wat bekend over het verhaal van die twee mannen die inelkaar geschopt zouden zijn door 20 marocanen[ gooi en eemlander]

je moet niet zo dom lullen als je niet eens weet waar je over praat

(denk daar maar eens over na)

Jojo vind jou ook een aardige meid hoor ,maar je praat wel een boel onzin
om te beginnen weet ik wel degelijk waarover ik praat, verschil in leeftijd en ervaring, verder vertel eens zonder gelijk woorden te gebruiken als ''dom lullen'' [laat gelijk zo je niveau zien ]waarom ik volgens jou fout zit.

max mulder shihan
31-03-2005, 12:25
Nee Max tegen 20 Marokkanen kunnen veel mensen zich verdedigen wou je zeggen :twak: :twak:
De meeste agenten ,in iedergeval op straat, hebben een wapen.Nu kunnen we een discusie gaan voeren over waanneer en waarom je een wapen wel en niet zou moeten of kunnen gebruiken, maar tegen 20 welke mannen dan ook met kwade bedoellingen zou ik , en ik heb een hekel aan vuurwapens, toch een waarschuwings schot lossen. Nu zijn ze hun evt overwicht zowiezo kwijt, dit word alleen maar van kwaad tot erger. Aanpakken die handelen niet te kinderachtig.

je hebt grote mond!!, nou moet jij eens een politie opleiding gaan volgen en als je dan geslaagd bent en een baan hebt en je komt in zo'n ruzie een waarschuwingsschot lossen wedden dat je dan gezeik krijgt je weet half niet hoe het in elkaar zit (ik vind ook dat je eerder moet kunnen mogen schieten maar helaas)

Jojo, ook hier geldt het zelfde verhaal, je begint al met te schrijven dat ik een grote mond heb ,en dan komt er een verhaal achteraan over de opleiding, nu neem ik aan dat gezien jou leeftijd je nog niet op de politie school word aangenomen dus er ook geen persoonlijke ervaring mee hebt. verder denk ik dat je een stuk duidelijker word als je je kritiek een wat duidelijker neerzet, inplaats van maar wat om je hen te schreeuwen.
Als vechter heb ik best ,gezien je jonge leeftijd respect voor je , maar je moet nog een boel leren over de wereld meisje. Nu zul je me wel een grote klootzak vinden ,maar daar kom ik ook wel weeroverheen :wink: Ik heb overigens geen hekel aan je , en denk dat je eigenlijk best een aardige meid bent, als je dat masker van ''ik heb overal scheid aan eens afzet.

jojo
31-03-2005, 13:31
Nee Max tegen 20 Marokkanen kunnen veel mensen zich verdedigen wou je zeggen :twak: :twak:
De meeste agenten ,in iedergeval op straat, hebben een wapen.Nu kunnen we een discusie gaan voeren over waanneer en waarom je een wapen wel en niet zou moeten of kunnen gebruiken, maar tegen 20 welke mannen dan ook met kwade bedoellingen zou ik , en ik heb een hekel aan vuurwapens, toch een waarschuwings schot lossen. Nu zijn ze hun evt overwicht zowiezo kwijt, dit word alleen maar van kwaad tot erger. Aanpakken die handelen niet te kinderachtig.

je hebt grote mond!!, nou moet jij eens een politie opleiding gaan volgen en als je dan geslaagd bent en een baan hebt en je komt in zo'n ruzie een waarschuwingsschot lossen wedden dat je dan gezeik krijgt je weet half niet hoe het in elkaar zit (ik vind ook dat je eerder moet kunnen mogen schieten maar helaas)

Jojo, ook hier geldt het zelfde verhaal, je begint al met te schrijven dat ik een grote mond heb ,en dan komt er een verhaal achteraan over de opleiding, nu neem ik aan dat gezien jou leeftijd je nog niet op de politie school word aangenomen dus er ook geen persoonlijke ervaring mee hebt. verder denk ik dat je een stuk duidelijker word als je je kritiek een wat duidelijker neerzet, inplaats van maar wat om je hen te schreeuwen.
Als vechter heb ik best ,gezien je jonge leeftijd respect voor je , maar je moet nog een boel leren over de wereld meisje. Nu zul je me wel een grote klootzak vinden ,maar daar kom ik ook wel weeroverheen :wink: Ik heb overigens geen hekel aan je , en denk dat je eigenlijk best een aardige meid bent, als je dat masker van ''ik heb overal scheid aan eens afzet.

ik bedoelde te zeggen dat hier in den helder een ruzie was tussen 15 antils en 2 agenten en om een lang verhaal kort te maken 1 agent heeft een schot gelost in de lucht en daarvoor moest hij zelf helemaal verklaren waarom hij dat gedaan had en of hij dat niet beter had kunnen laten om dat gebeuren ben ik zo boos geworden dat ik die mensen ben gaan "haten"(ff tussen haakjes want dat is een groot woord) niet allemaal maar die erbij waren zeker weten van wel vandaar dat ik zo fel reageerde op je stukje hiervoor mijn excuses :thumbs:

max mulder shihan
31-03-2005, 14:45
Oke bedankt voor de uitleg, no hard feelings :thumbs:

robocop
03-04-2005, 21:13
Ja en als ze daarmee hadden geschoten hadden ze interne zaken etc. weer op hun dak gekregen :twak: Je moet gewoon niet oordelen als je er niet bij geweest bent, weet jij veel wat er gebeurd is.


Ed , ik heb een mening en die ventileer ik ,dat heeft weinig te doen met oordelen , als we op juo advies zouden afgaan word er nooit meer een mening gegeven. Over dat interne zaken ben ik met je eens ,alhoewel een waarschuwingsschot in dit soor zaken meestal vrij vlot word afgedaan ,dit heb ik uit betrouwbare bron.

Geloof mij dat als je een waarschuwingsschot lost dat interne zaken het niet zo maar afdoet. Ik heb zelf in zo'n gelijkwaardige situatie gezeten (het incident waar JOJO het over had in Den Helder) waar wij waarschuwingsschoten hebben gelost en dat ging allemaal niet zo
makkelijk was het maar waar.

max mulder shihan
04-04-2005, 12:26
Robocop , zou het niet kunnen zijn dat er per regio anders gereageert word ?

Gulo gulo
04-04-2005, 18:18
Volgens mij niet Max, interne zaken is niet regio gebonden, van bepaalde incidenten moet melding gemaakt worden en dan gaat interne zaken dat uitzoeken.

max mulder shihan
04-04-2005, 19:39
Klopt , maar het schijnt een groot verschil uit te maken ,in welke regio je zit, het hogere echalon kan in deze een belangrijk woordje meespreken , zij bepalen in laatste instantie of het naar iz gaat. Of dit dan geheel volgens de politiewetgeving gaat is een beetje onduidelijk.

Gulo gulo
04-04-2005, 19:47
Het zal ook vast wel zo zijn dat in steden als Den Haag of Amsterdam er anders wordt gereageerd dan ergens in een dorpje in de Achterhoek.

instructor
04-04-2005, 20:47
ik denk dat je hier pas over kan oordelen als je zelf agent bent of er iedere dag mee te maken hebt. het is allemaal niet zo makkelijk hoor..als agent zijnde krijg je gewoon je opdracht voor de dag mee en dat kan ook bestaan uit bonnen schrijven, en als er dan een agent een bon uitdeelt krijgt hij over zijn zuiger heen dat ze wat aan de criminaliteit moeten doen...tuuuurlijk..dat wil die agent ook wel mja hogere hand hey...
maar het is natuurlijk vet belachelijk dat als je met je collega in levensgevaar bent dat jij degene bent die in 3-voud moet verantwoorden waarom er een waarschuwingsschot is gelost.

Gulo gulo
04-04-2005, 21:21
Toen ik nog aan de deur werkte heb ik vaak genoeg gezien hoe mensen bij agenten het bloed onder de nagels vandaan haalde. De agenten bleven dan vaak doodkalm. Moet zeggen dat ik daar heeeeel erg veel respect voor heb.

Judas
04-04-2005, 21:46
Denk ook dat de meeste agenten die een pistool dragen hem ook wel weten te gebruiken (vorig jaar was er toch een landelijke test, iedereen die niet naar behoren kon schieten moest toen zijn wapen tijdelijk inleveren, als ik het me goed herinner), maar het niet gebruiken om verschillende redenen, naast het beleid zal ook persoonlijk gevoel meespreken.
Over de selectieprocedure van politieagenten kan je denk ik wel kort zijn, het is niet bepaald een geliefde baan, dus moet de drempel lager, simpeler kan niet.
Ik lees hier weer veel posts over het feit dat het echt uit de hand aan het lopen is, maar lees bijna overal in de kranten dat de criminalitiet en geweldsdelicten de afgelopen jaren steeds meer teruglopen, dat staat haaks op elkaar lijkt me. Dit gaat niet over dit incident, want dit zijn echt 20 klootzakken geweest, maar laten we alles niet zo overdrijven.

Ja maar in zo'n test kan je onmogelijk situaties simuleren zoals het in het echt gaat. Beetje op wat (bewegende) doelen schieten op een baan is niet zo heeeel moeilijk. Wordt wat moeilijker als er een dreigende situatie is. Als er bijv. wordt gevochten of geschoten.
Om maar een voorbeeld te geven: Tijdje terug was er iemand bij mij in de buurt kapotgeschoten. De dader was nog maar net weg toen de politie arriveerde. Toen ze die jongen(slachtoffer) zagen raakten ze helemaal in paniek, wisten totaal niet wat ze moesten doen. Trokken hun wapen, renden beetje heen en weer. Deden wapen weg en rende toch maar weer naar de auto om vest aan te trekken en zo ging het een tijdje door.
Als die dader er nog wel was en het tot een schotenwisseling was gekomen, hadden ze alles behalve de dader geraakt, geloof me. Met zulke trillende handen kan je amper de trekker over halen.
Dit is dan natuurlijk een extreme situatie die ik geef, maar die dingen gebeuren nou eenmaal en gebeuren helaas ook steeds vaker.
Op Frederiksplein in AMsterdam schoten ze ook maar een end raak en doodden ze de dader, maar was wonder dat er geen voorbijgangers werden geraakt. 20 kogels werden gemist en raakte gebouwen enzo. Maar je moet er toch niet aan denken dat dan toevallig een kindje geraakt wordt, omdat de politie niet goed kan schieten?

max mulder shihan
04-04-2005, 22:54
Het zal ook vast wel zo zijn dat in steden als Den Haag of Amsterdam er anders wordt gereageerd dan ergens in een dorpje in de Achterhoek.

Ben bang dat je daar een vergissing maakt, maar bv ook in midelgrote steden zoals nijmegen en arnhem gaat het er hard aan toe. maar ook op het zgn
platteland kun je in wekelijks in zeer linke situaties terechtkomen.

robocop
05-04-2005, 09:56
Robocop , zou het niet kunnen zijn dat er per regio anders gereageert word ?

Max, dat zou best mogelijk kunnen zijn ik ben daar niet helemaal bekend mee. Maar als je het aan de hand heb gehad krijg je eerst vanuit de regio een onderzoek, tevens moet je een geweldsrapportage opmaken daaruit word weer beoordeeld of je wel rechtmatig je vuurwapen heb gebruikt. Meestal komt IZ om de hoek kijken als er een doden bij is gevallen. Deze beoordeling word ook gedaan door officier van justitie.
Maar ik sluit niet uit dat het per regio verschild.

robocop
05-04-2005, 10:05
Het zal ook vast wel zo zijn dat in steden als Den Haag of Amsterdam er anders wordt gereageerd dan ergens in een dorpje in de Achterhoek.

Ben bang dat je daar een vergissing maakt, maar bv ook in midelgrote steden zoals nijmegen en arnhem gaat het er hard aan toe. maar ook op het zgn
platteland kun je in wekelijks in zeer linke situaties terechtkomen.

Daar ben ik het helemaal mee eens over het platteland. Vergeet niet dat daar juist de deals worden gesloten lekker rustig. Dus als je daar je surveillance rijd is de kans wel degelijk aanwezig dat je ergens op stuit waar je niet aan wilt denken.

Zit zelf in Den Helder en daar is het regelmatig aan de hand we kijken er al niet meer vreemd van op als er een kapot is geschoten of gestoken. Eigelijk is dat toch te gek voor woorden dat je er gewend aan raakt.

Sjaak
05-04-2005, 10:41
We hebben bij de politie deskundige mensen nodig die gezag uitstralen op straat en die weer gerespecteerd worden om wat ze zijn en wat ze doen.

Helaas is dit op dit moment niet het geval doordat de prio's totaal verkeert liggen bij de hogere legerleiding en Den Haag.

Als je mensen in Nederland vraagd wat de hoofdtaak zou moeten zijn van de politie krijg je met een overweldigende meerderheid : de veiligheid van de burger garanderen en criminaliteit bestrijden.

Helaas weten we allemaal wat tegenwoordig hun hoofdtaak is :x

max mulder shihan
05-04-2005, 14:02
Je bedoeld de 'HOOFDTAAK' bonnen uitschrijven om de staatskas te spekken , maakt het vertrouwen in de ''sterke arm '' er inderdaat niet beter op . Moet er gelijk wel bij zeggen dat er ook goede dienders rondlopen , jammer genoeg zijn deze mi in de minderheid.

Gulo gulo
05-04-2005, 18:08
Sjaak en Max hebben gelijk en dat ligt inderdaad aan de mensen die aan de touwtjes trekken. De agent op straat zal mi zijn uiterste best doen, maar kan ook geen ijzer met handen breken.

max mulder shihan
05-04-2005, 18:30
Sjaak en Max hebben gelijk en dat ligt inderdaad aan de mensen die aan de touwtjes trekken. De agent op straat zal mi zijn uiterste best doen, maar kan ook geen ijzer met handen breken.

Jammer dat er op het moment op straat een lading agenten rondlopen die mi niet op hun taak berekend zijn , mi veel te jong, geen natuurlijk gezag , beperkte opleiding , en weinig tot geen gevoel voor 'het diender zijn''. jammer maar ik kan mij op het moment geen andere mening vormen. Natuulijk worden er in de top van de organisatie veel politieke spelletjes gespeeld en is de kunst van het ''stoelen warmhouden'' en de ''oude jongens krentebrood ''mentaliteid net als in de politiek uitvoerig bedreven . Al met al komt het de kwaliteid van onze samenleving niet ten goede.

robocop
08-04-2005, 15:31
Sjaak en Max hebben gelijk en dat ligt inderdaad aan de mensen die aan de touwtjes trekken. De agent op straat zal mi zijn uiterste best doen, maar kan ook geen ijzer met handen breken.

Ik ben er ook zeker van dat de diender op straat het ook graag anders wilt.
Ik pak ook liever de klootzakken op straat aan die overal maar inbreken mensen mishandelen etc etc, dan dat ik op straat een huisvrouwtje bekeur voor 57 km in de bebouwde kom. Maar hier wo9rden wij wel op afgerekend aan het eind van het jaar. Want je kan beter 300 bonnen aan het eind van het jaar hebben dan vijf moorden hebben opgelost.

max mulder shihan
08-04-2005, 15:39
Frustreerd je dat niet op een vreselijke manier ?

robocop
15-04-2005, 16:18
Frustreerd je dat niet op een vreselijke manier ?

Ja dat frustreerd me wel eens, vooral als je er door een chef op wordt aangesproken dan denk ik wel eens man stap achter dat bureau vandaan en kom mee de straat op. Maar goed er worden gelukkig ook nog een hoop zaken opgelost waarvan ik denk daar heb je wat aan.

shyne
15-04-2005, 16:53
net goed voor die stink honden.
als jij of ik de tiefus wordt geslagen door 20 man (welke afkomst dan ook) komen ze ook niet opdagen.

maar o wee als je niet perfect geparkeerd staat. dan heb je binnen 5 minuten een bekeuring.

laat ze hun prioriteiten maar aanpassen aan wat de maatschappij nodig heeft, dan worden ze zelf ook niet meer het slachtoffer van hetgeen ze zelf gecreƫerd hebben.

shyne
15-04-2005, 16:55
Sjaak en Max hebben gelijk en dat ligt inderdaad aan de mensen die aan de touwtjes trekken. De agent op straat zal mi zijn uiterste best doen, maar kan ook geen ijzer met handen breken.

Ik ben er ook zeker van dat de diender op straat het ook graag anders wilt.
Ik pak ook liever de klootzakken op straat aan die overal maar inbreken mensen mishandelen etc etc, dan dat ik op straat een huisvrouwtje bekeur voor 57 km in de bebouwde kom. Maar hier wo9rden wij wel op afgerekend aan het eind van het jaar. Want je kan beter 300 bonnen aan het eind van het jaar hebben dan vijf moorden hebben opgelost.

je kiest toch zelf wat voor carriere je neemt? toen je begon met de politie opleiding wist je ook wat de doelstellingen waren, dus om je daar nu achter te verschuilen snap ik niet.

PigDog
15-04-2005, 16:58
Zo grof als shyne wilde ik het niet maken, maar ik heb 12 jaar ervaring als portier, bij diverse deuren, en mijn ervaring is over het algemeen, dat de politie vaak pas komt, als de ellende al achter de rug is, sterker nog: ik zag ze wel eens wachten op zo'n 300 meter, tot de "burgeraanhoudingen" gedaan waren.....

Dus zulke reacties als bovenstraand komen niet uit de lucht vallen.....

Zie ook de topic over de militairen.....

instructor
16-04-2005, 14:16
het is maar net wat voor opdracht de chef "eruit"gooit hey...en zoals robocop al aan gaf als de agenten zelf initiatief mogen nemen loopt alles anders....(vind het nogal bijdehand om te zeggen "om je daar nu achter te verschuilen", slaat nergens op) ......en iedere agent is anders...ook al hebben ze dezelfde taak de een zal hem anders uitvoeren dan een ander...! :!:

Sjaak
16-04-2005, 21:50
Zo grof als shyne wilde ik het niet maken, maar ik heb 12 jaar ervaring als portier, bij diverse deuren, en mijn ervaring is over het algemeen, dat de politie vaak pas komt, als de ellende al achter de rug is, sterker nog: ik zag ze wel eens wachten op zo'n 300 meter, tot de "burgeraanhoudingen" gedaan waren.....



Ikzelf heb ook jarenlang beveiligingswerk gedaan in Rotterdam en ik kan dit verhaal geheel beamen van die "helden" :roll:

max mulder shihan
17-04-2005, 11:52
het is maar net wat voor opdracht de chef "eruit"gooit hey...en zoals robocop al aan gaf als de agenten zelf initiatief mogen nemen loopt alles anders....(vind het nogal bijdehand om te zeggen "om je daar nu achter te verschuilen", slaat nergens op) ......en iedere agent is anders...ook al hebben ze dezelfde taak de een zal hem anders uitvoeren dan een ander...! :!:

Denk dat het hier gaat om het verschil tussen dienders in het algemeen, er lopen er zeker ook een flink antal goede tussen maar jammer genoeg is het de laatste tien tot twintig jaar er niet beter op geworden, er word te veel gekeken of men wel in het hierargisch systeem past, dus hand aan de pet en ja mijnheer, er zou mi in de top eens flik gesnoeid moeten worden en er jonge mensen met voortvarende ideeen neerzetten en weg met die politie bedrijvende ouwe jongens krentebrood top die nu aan de touwtjes trekken. plus dat men eens zou moeten beginnen met wat ouderre mannen en vrouwen aan te trekken deze hebben al een flink stuk levens ervaring en stralen vaak wat meer gezag uit , ook het aantrekken van mannen en vrouwen die van de'' straat '' komen en ingezien hebben dat hun manier van leven tot niets lijd maar wel de nodige kenneis hebben . De beste boswachters waren vroeger eerst de beste stropers.

Robbie
17-04-2005, 18:32
Bij dit soort zaken moet je eigenlijk niet praten maar gewoon Knallen..

Dan gebeurt het gelijk in de toekomst niet meer

jojo
21-04-2005, 13:11
je kiest toch zelf wat voor carriere je neemt? toen je begon met de politie opleiding wist je ook wat de doelstellingen waren, dus om je daar nu achter te verschuilen snap ik niet.

ff over dit stukje jij zit zeker achter een bureau de hele dag?
dit slaat helemaal nergens op wat ik zeg toch?

nou dat ik nu precies wat jij ook doet HET SLAAT NERGENS OP WAT JE ZEGT