PDA

View Full Version : waar kan ik in Nederland vette bitjes bestellen?



robholland
24-03-2005, 08:22
Weet iemand waar ik in Nederland ``Rampage Style`` bitjes kan bestellen?? 8)

Anonymous
24-03-2005, 09:06
ik heb er bij de fightshop een bestelt.

Pieter mulder
24-03-2005, 09:10
Ik heb er 1 gewoon bij Perry sport. Met bliksem op de kiezen en de 2 voorste tanden zijn zwart. Is wel lachuh.
Ik heb al mensen gehad die dachten dat ik mijn tanden eruit had !!

hahahaha

En anders kun je naar de tandarts. die kan er een custum made maken. !!
Een vriendin van mij is tandarts-assistente en die zei dat tegen mij.

gr. Pieter

Octavius
24-03-2005, 09:27
http://www.playsafemouthguards.co.uk/

Vragen aan je tandarts voor deze of aan een tandtechnisch lab.

Als ze niet hebben zeggen ze dat ze het ook kunnen maar meestal snappen ze het niet altijd hoe hij eruit moet zien en qua dikte enz.

milan
24-03-2005, 09:49
www.tex-o-fun.nl

Sjaak
24-03-2005, 13:22
http://www.playsafemouthguards.co.uk/

Vragen aan je tandarts voor deze of aan een tandtechnisch lab.



Octavius heeft gelijk, daar kan je meest perfecte bitjes bestellen en ze worden in sommige gevallen ook nog 100 % vergoed.

Deuce
24-03-2005, 13:28
http://www.playsafemouthguards.co.uk/

Vragen aan je tandarts voor deze of aan een tandtechnisch lab.



Octavius heeft gelijk, daar kan je meest perfecte bitjes bestellen en ze worden in sommige gevallen ook nog 100 % vergoed.

Als je zegt dat je in Strijen traint wel ja... 8)

Mack
25-03-2005, 00:03
Ik ben een fan van Shockdoc:

http://www.shockdoc.com

PigDog
25-03-2005, 02:18
Ik heb nog wel een vet bitje!

Ik weet niet of hij jouw past, maar ik liet hem vaak op die vette mat vallen, of deed hem meteen na het trainen weer in zijn luchtdichte doosje en hij is nu supervet!

Je mag hem overnemen, kun je nog soep van koken....

Octavius
25-03-2005, 11:37
Een mondstuk is een voor 2 dingen belangrijk.

1. Bescherming van je tanden. (doen de meeste mondstukken)
2. Bescherming van de hersenen. (doen de meeste mondstukken niet)

Een niet op maat gemaakt mondstuk beschermd wel de tanden maar neemt niet goed de schok op van de impact. Zodat deze doorgaat naar de hersenen. Shocdoc enz zijn mondstukken die zelf in model moet brengen. Deze zullen nooit 100% passen en zullen ook niet de bescherming geven van een op maat gemaakte.
Verstandig is gewoon informeren bij je tandarts of tandtechnischlab. HEt zal vele malen duurder zijn dan een mondstuk uit de winkel maar dan heb je er een die 100% past.

Belangrijk is de verzorgingen ervan. Gewoon na elke training enz poetsen met tandpasta en in een schoon bakje terug doen.

robholland
25-03-2005, 17:33
lachuh pigdog!!

ROIDRAGE
25-03-2005, 18:45
Belangrijk is de verzorgingen ervan. Gewoon na elke training enz poetsen met tandpasta en in een schoon bakje terug doen.

laat em ook 3 keer per dag uit

xXRichardXx
25-03-2005, 19:33
lol @ marb. Maar serieus, is tandpasta nodig? Ik spoel m gewoon goed na met water etc.

Octavius
25-03-2005, 21:49
lol @ marb. Maar serieus, is tandpasta nodig? Ik spoel m gewoon goed na met water etc.

Met tandpasta is misschien niet nodig (weet ik niet zeker) maar t is wel lekker fris voor de volgende keer dat je hem weer gebruikt.

Je hebt hem in je mond gehad, dus zitten er bacterien aan. Effe poetsen is wel zo hygienisch.

xXRichardXx
25-03-2005, 23:04
GADVERDAMME! BACTERIEN!! Ok, ik hou wel van fris, dus dan ga ik zo maar ff aan de slag, weer wat geleerd! :thumbs:

Octavius
25-03-2005, 23:17
Effe serieus. Maar je bitje nooit schoonmaken is vragen om onstekingen in je tandvlees.

xXRichardXx
25-03-2005, 23:22
Ik ben serieus, ik hield m altijd onder de kraan, en dan met mn vinger in alle hoekjes en gaatjes. Naderhand goed afdrogen (schimmel etc.) en dan in zn mandje. Maar ik zal t niet meer doen octavius :roll: haha :wink:

Octavius
25-03-2005, 23:56
Moet je zelf weten. Ken kerls bij waar het bitje van zwart naar wit overgaat. En altijd zo in de tas verdwijnt. :?

xXRichardXx
26-03-2005, 00:00
Als het zo serieus is dat je infecties etc. kan krijgen dan wil m wel gaan poetsen. Ik snap niet dat mensen m totaal niet schoon maken, dat ga je toch proeven na een poos? Lekker groen mos in je bitje, mmmmmm

Octavius
26-03-2005, 00:01
LOL ieder zijn smaak. Eentje houd van mint de ander van speeksel en zweet van 13 maanden oud. :wink:

xXRichardXx
26-03-2005, 00:10
Godver ik zei weer als-of in mn post. Maar wat ik zei;

Precies, er zijn ook mensen die topics maken over mutanten pikkies. :wink:

FF ontopic: Zijn er mensen die ervaring hebben met bitjes bestellen op playsafemouthguards.co.uk? k heb interesse maar weet geen prijzen o.i.d. want de site vermeldt dat niet.

Octavius
26-03-2005, 00:27
Je moet happen voor een custom mondstuk. Die playsafe maakte het tandtechnisch lab bij ons gewoon. Gewoon wat afbellen en vragen.

xXRichardXx
26-03-2005, 00:28
Op de site stond dat het ook (deels) vergoed wordt, ook in ons kikkerlandje?

Octavius
26-03-2005, 00:33
Durf ik niet te zeggen maar als je je ziekenfonds of verzekering zou kunnen overtuigen dat je zo veel minder risico loopt door het beoefenen van je sport. Wie weet. Nee heb je Ja kan je krijgen.

xXRichardXx
26-03-2005, 00:34
ff een belletje naar agis dan maar, tnx :thumbs:

Mack
26-03-2005, 12:34
Ik poets m'n bitje meestal met tandpasta en 1 keer per week in mondwater.

Heb trouwens even ztlzoetermeer gemaild met de vraag of ze bitjes maken. Ben benieuwd naar het antwoord.

Guru
26-03-2005, 13:15
Ik poets hem altijd met Glorix, dan smaakt tie altijd lekker fris en daarna een paradontax fluor behandeling.

Bart
26-03-2005, 14:28
Ik doe m'n bitje af en toe in de Steradent.

Nickuraba
28-03-2005, 22:19
die van arlovski dan?:P

Octavius
28-03-2005, 22:39
Ivan Hippolyte had er met haaientanden.

xXRichardXx
28-03-2005, 22:41
Ik neem er een a la Le Banner, met de voortanden eruit. En I_LOVE_KNOCKOUTS ik post t zodra ik meer weet :thumbs:

Mack
29-03-2005, 11:43
In antwoord op uw vraag kan ik u mededelen dat het TTL inderdaad gebitsbeschermers vervaardigd. Dit gebeurt echter via opdracht van de tandarts. Ik zou dan ook u aanraden om dit via uw tandarts te regelen. Bij mijn weten wordt het niet vergoed door de verzekering. De kosten zijn ongeveer € 60,00 afhankelijk van de soort gebitsbeschermer.

Dit kreeg ik als reactie toegestuurd.

Aaronk
29-03-2005, 11:46
Ik was hem nooit en deel hem met me klik

chux
29-03-2005, 12:44
En anders kun je naar de tandarts. die kan er een custum made maken. !!
Een vriendin van mij is tandarts-assistente en die zei dat tegen mij.

gr. Pieter

Klopt, was vorige week bij tandarts het zou 115 euro gaan kosten

Anonymous
30-03-2005, 22:35
Ivan Hippolyte had er met haaientanden.

Heb dus inderdaad gemailt naar [email protected] voor een haaiebitje maar allemachtig, enkele kleur is 40 pond, meerdere kleuren 50 euro en als je dus een haaienbitje wilt komt er nog 10 pond boven op!!!!!! Dat is een fucking 60 pond..........oftwel.......ja a hell of a lot money! Dan ga ik wel zelf aan de slag met die haaietanden! :shock:

xXRichardXx
30-03-2005, 22:42
@ mack: heb je al contact gehad met jouw verzekering, zou nl. best kunnen dat die het wel vergoeden. Ik heb nog geen tijd gehad om de mijne te bellen, komt deze week nog iig. 115 euro is een hoop geld, maar het tienvoudige voor een kaak operatie ziet Agis denk ik ook niet zitten 8)

Mack
31-03-2005, 13:40
@ mack: heb je al contact gehad met jouw verzekering, zou nl. best kunnen dat die het wel vergoeden. Ik heb nog geen tijd gehad om de mijne te bellen, komt deze week nog iig. 115 euro is een hoop geld, maar het tienvoudige voor een kaak operatie ziet Agis denk ik ook niet zitten 8)

Nee nog niet. Ik ga het binnenkort even doen. Ik hoop dat Ohra het vergoedt, maar anders dok ik die €100 met plezier als ik er m'n tanden en hersenen mee kan beschermen.

Paganstars
31-03-2005, 13:49
nooit geweten dat die dingen ook je hersenen beschermde!!

Octavius
31-03-2005, 18:14
Ze vangen een groot gedeelte van de schok op.

xXRichardXx
31-03-2005, 22:04
@ mack: heb je al contact gehad met jouw verzekering, zou nl. best kunnen dat die het wel vergoeden. Ik heb nog geen tijd gehad om de mijne te bellen, komt deze week nog iig. 115 euro is een hoop geld, maar het tienvoudige voor een kaak operatie ziet Agis denk ik ook niet zitten 8)

Nee nog niet. Ik ga het binnenkort even doen. Ik hoop dat Ohra het vergoedt, maar anders dok ik die €100 met plezier als ik er m'n tanden en hersenen mee kan beschermen.

Beter 100 euri betalen dan achteraf balen dat je een kunstgebit hebt (of erger). Dus ik denk ook wel dat zodra ik aan mn eerste wedstrijd begin maar ff 100 euro moet schuiven.

Jochem
31-03-2005, 22:08
nooit geweten dat die dingen ook je hersenen beschermde!!

bij jou heet dat ding waar je je hersenen mee beschermt een tok :twak:

PigDog
01-04-2005, 17:43
Ivan Hippolyte had er met haaientanden.

Heb dus inderdaad gemailt naar [email protected] voor een haaiebitje maar allemachtig, enkele kleur is 40 pond, meerdere kleuren 50 euro en als je dus een haaienbitje wilt komt er nog 10 pond boven op!!!!!! Dat is een fucking 60 pond..........oftwel.......ja a hell of a lot money! Dan ga ik wel zelf aan de slag met die haaietanden! :shock:

Als je hem nou een paar wedstrijden uitlaat, krijg je die haaietanden vanzelf....

Anonymous
01-11-2005, 20:05
In antwoord op uw vraag kan ik u mededelen dat het TTL inderdaad gebitsbeschermers vervaardigd. Dit gebeurt echter via opdracht van de tandarts. Ik zou dan ook u aanraden om dit via uw tandarts te regelen. Bij mijn weten wordt het niet vergoed door de verzekering. De kosten zijn ongeveer € 60,00 afhankelijk van de soort gebitsbeschermer.

Dit kreeg ik als reactie toegestuurd.

Anonymous
01-11-2005, 20:08
ik zag www.gebitsbeschermers.nl, Niet heeel goedkoop, maar geen 100 e

Christophe
01-11-2005, 23:16
Ik heb zelf een bitje dat ik via de tandarts op maat heb laten maken. Heeft me €57 gekost, waarvan ik alleen de tandartsconsultatie heb terugbetaald gekregen. Verschillende kleuren was blijkbaar beetje moeilijk, dus ik heb 'm maar gewoon in het wit genomen. Ik heb er echt geen spijt van, zit als gegoten. En ik poets ze ook met tandpasta! :wink:

Dragon Tail
01-11-2005, 23:35
Een mondstuk is een voor 2 dingen belangrijk.

1. Bescherming van je tanden. (doen de meeste mondstukken)
2. Bescherming van de hersenen. (doen de meeste mondstukken niet)

Een niet op maat gemaakt mondstuk beschermd wel de tanden maar neemt niet goed de schok op van de impact. Zodat deze doorgaat naar de hersenen.
Shocdoc enz zijn mondstukken die zelf in model moet brengen. Deze zullen nooit 100% passen en zullen ook niet de bescherming geven van een op maat gemaakte.

Een wel op maat gemaakt mondstuk past dan wel beter, maar betekent niet dat die wel de schok van de impact opneemt.

Hoewel de Shockdoc mondstukken niet 100% passen beschermen ze wel meer dan voldoende het gebit. Tevens hebben de meeste modellen een pantser er omheen die de krachten van de impact op de voortanden naar de kiezen doen leiden waar je meer kunt verdragen.

Enkele Shockdoc mondstukken zijn achteraan bij de kiezen zo gevormd dat deze ook het achteruitschieten van je kaak voorkomen.

Bij een tandtechnisch lab maken ze deze voorzieningen niet in het bitje.

Dragon Tail
01-11-2005, 23:51
Godver ik zei weer als-of in mn post. Maar wat ik zei;

Precies, er zijn ook mensen die topics maken over mutanten pikkies. :wink:

FF ontopic: Zijn er mensen die ervaring hebben met bitjes bestellen op playsafemouthguards.co.uk? k heb interesse maar weet geen prijzen o.i.d. want de site vermeldt dat niet.

Die leveren alleen aan tandartsen die bij hen zijn aangesloten in de UK. Denk niet dat ze aan NL tandartsen leveren.

Deze kosten geloof ik ca. 7 euro en kun je wel gewoon kopen in de winkel.
http://www2.propichosting.com/Images/500304/23.jpg

Mickey
02-11-2005, 09:09
Brainpad en Powrgard zijn de nieuwe standaard waar het gaat om Mouthpieces. In tegenstelling met standaard bitjes, bieden Brainpad en Powrgard mouthpieces ook daadwerkelijk bescherming.
De uniek gepatenteerde systemen van zowel Brainpad als Powrgard zorgen ervoor dat naast bescherming voor zowel boven- als onder tanden ook de kaakgewrichten beschermd worden(TM joints),
Deze systemen zorgen ervoor dat de kans op hersenschuddingen/letsel aanzienlijk wordt verminderd. Daarnaast biedt de positionering van de onderkaak maximaal krachtvoordeel voor de atleet. Naast ultieme bescherming bieden alle Brainpad Mouthpieces en de Powrgard Extreme betere zuurstof toevoer tijdens sporten. De Moutpieces zijn super geschikt voor alle mogelijke sporten waar eventuele impact op het hoofd(onderkaak, gebit) mogelijk is. Brainpad en Powrgard Mouthpieces zijn uitermate geschikt voor o.a. Athletics • Baseball • Basketball • Boxing • Cricket • Equestrian • European Handball • Extreme Sports • ALL Football • Gymnastics • Golf • Ice and Field Hockey • All Martial Arts Disciplines • Motorsport • Netball • Skiing • Roller Blading • Skateboarding • Soccer • Softball • Squash •Tennis • Volleyball • Water Polo • Wrestling

Kort nog enkele voordelen van Brainpad en Powrgard t.o.v. standaard bitjes en custom-made bitjes:

Brainpad
• Alle Brainpad modellen zijn dubbele bitjes voor ultieme bescherming
• Meer zuurstof tijdens beoefening sport
• Absorbeert de impact
• Voordelig geprijsd
Powrgard
• Custom fit voor zeker de helft van de prijs van een custom-made bitje
• Meerdere malen aanpasbaar, (remouldable)
• Absorbeert de shock en geleidt deze weg van point van impact
Kijk voor meer informatie ook op http://www.impactsports.nl en/of http://www.fightgear.nl (de officiele vechtsportshop van impactsports)

Kreeg dit in de email vandaag.
Misschien iets voor jullie.

Dragon Tail
02-11-2005, 12:59
Ja, die Powrgard Extreme is top.
Bij ons op de gym willen ze niets anders.