PDA

View Full Version : Korte spieren



Leon
24-03-2005, 17:57
Volgens mijn vaders zeggen is het een familiekwaaltje. Ik kan namelijk niemand aan zijn kop trappen,
mijn vader zegt ook dat dat nooit zal gebeuren aangezien ik dus te korte spieren heb. Nou komt mijn
vraag, is dat bullshit en ik kan ik ze wel langer maken of ben ik echt gedoemd het bij mid/low-kicks te houden?

age-b
25-03-2005, 01:35
meer de nadruk leggen op strekken en rekken , en dan zal alles wel los lopen ( en los komen )

of de oldschool brucelee methode : touw bevestigen aan het plafon en je been steeds meer optrekken , en je boven lichaam na je knie brengen................

succes :lol:

Unregistered
25-03-2005, 03:34
Gewoon flexibiliteit trainen, verder is er niet zoveel aan de hand lijkt me? Niets dat je niet kunt trainen, alleen je hebt een achterstand erbij door genetische factoren.

Leon
25-03-2005, 09:08
Thanks, ik ga me best doen! :thumbs:

BIG_MAN
25-03-2005, 09:54
Wat unregistered al zegt: gewoon rekken en strekken.

Spieren worden niet langer door te reken en strekken, echter wordt je grens hoger (zeg maar pijn grens). iets wat in het begin ongemakkelijk voelt voelt na een tijd minder ongemakkelijk.
Spieren worden denk ik wel soepeler alleen niet langer (aanhechtingen verschuiven immers niet!).

Thomas
25-03-2005, 10:26
Een goede warming-up is ook essentieel.

Fr3ddy
25-03-2005, 19:56
Joh gewoon lekker laag blijven trappen en boksen.. ik kan ook niet hoog trappen :mrgreen:

Anonymous
12-04-2005, 23:05
Ik weet niet hoe dat zit met genen, maar ik weet wel uit ervaring dat je nog veel leniger kan worden dan je nu bent!! veel oefeningen doen die je leniger maken!! Ik kon eerst niet eens tot iemands schouder komen en trap nu over mensen hun hoofden heen!! misschien kan je nooit heel lenig worden maar je kan t zeker nog verbeteren!

Tsuki
13-04-2005, 01:34
Ik weet niet hoe dat zit met genen, maar ik weet wel uit ervaring dat je nog veel leniger kan worden dan je nu bent!! veel oefeningen doen die je leniger maken!! Ik kon eerst niet eens tot iemands schouder komen en trap nu over mensen hun hoofden heen!! misschien kan je nooit heel lenig worden maar je kan t zeker nog verbeteren!

wel gaaf hoor maar waarom zou je over iemand zijn hoofd trappen ?

missgroen
13-04-2005, 11:17
dat was ik trouwens die gast sorry :oops: !! t was meer bewijze van spreke nee daar heb je idd nix aan maar als je tegenstander n stuk groter is heb je daar weer wel wat aan want dan raak je uiteindelijk als nog zijn hoofd!! zo bedoelde ik t meer :) :roll:

Leon
14-04-2005, 15:28
en hoe heb je dat gedaan, rekken of gewoon steeds maar hoog proberen te trappen?

missgroen
14-04-2005, 15:31
veel rekken heel veel rekken!! elke dag twee keer!! de standaart oefeningen die kent iedereen wel denk k!! die zitten bij ons ook standaart in de training!! en door gaan tot t pijn doet.. dat klinkt misschien ouderwets maar naar mijn idee moet je door de pijn heen keer op keer om leniger te worden!! ik ben nu iig leniger

ashi76
14-04-2005, 19:37
Ik heb er ook onwijs veel last van.

Vooral als ik zondag gevoetbald heb en ik dinsdag weer ga trainen.

Hard en laag dan maar he. ;)

Anonymous
14-04-2005, 22:54
haha ja je kan natuurlijk ook je tegenstander met 1 harde trap uitschakelen ;)

missgroen
14-04-2005, 23:38
die gast was ik :oops:

Iceman#1
23-04-2005, 11:32
Doorgaan tot t pijn doet.. dat klinkt misschien ouderwets maar naar mijn idee moet je door de pijn heen keer op keer om leniger te worden!! ik ben nu iig leniger

Idd, die mening heb ik ook...
Ik ben nu sinds januari bezig met de split en kan hem bijna.
Gewoon iedere dag flink rekken en proberen je pijngrenzen te verleggen.

Ik ga elke week een klein eindje verder en houd dit 7dagen vast.
(je moet gewoon jezelf pushen om niet te stoppen, ookal doet het pijn)

- Je lichaam zal al snel beginnen met zeuren dat ie niet meer verder wil (dat noemen ze de pijngrens), maar dat is juist het punt dat je NIET op moet geven.
Dit is erg zwaar, want het valt niet mee om verder te gaan dan je lichaam wil. Maar je zult merken dat na verloop van tijd je pijngrens hoger komt te liggen en je dus verder kunt gaan. Ik doe dit nu al een tijdje en bij mij werkt het vrij goed. Je moet je gewoon over die pijn heen zetten, en proberen wat afleiding te zoeken.
Als ik thuis op mijn beenspreider zit ga ik gewoon computerspellen doen, dan ben je er met je gedachte niet bij en voel je de pijn minder...

Anonymous
05-03-2006, 15:56
Owkej maar nou heb ik een vraag he.., tijdens het thaibokse doen wij dat oowk en ik doe dat oowk regelmatig thuis, maar nou heb ik der altijd last van nou kan ik helemaal niet hoog meer schoppe want dan doet het gelijk pijn, Heb ik nou die spieren zegmaar overstrekt?

Iceman#1
05-03-2006, 19:50
Lenigheid en soepelheid zijn 2 verschillende dingen...

- Jij zit met het probleem dat je spieren te kort zijn...
Je zult dagelijks regelmatig moeten rekken om je spieren langer te maken (zodat je leniger word).
Als je na een tijd wat leniger bent zul je helaas merken dat je niet normaal meer kunt trappen, dit komt gewoon omdat je spieren door het veel rekken behoorlijk geiriteerd zijn.
Zodra je de gewenste lenigheid hebt, moet je je langzaam aan weer gaan richten op het trappen, dan komt het wel weer terug.
Het komt vanzelf goed, maar het heeft veel tijd nodig.

Silat
05-03-2006, 20:51
zullen we "Leon topics" ver weg laten???

Silat
06-03-2006, 13:34
Owkej maar nou heb ik een vraag he.., tijdens het thaibokse doen wij dat oowk en ik doe dat oowk regelmatig thuis, maar nou heb ik der altijd last van nou kan ik helemaal niet hoog meer schoppe want dan doet het gelijk pijn, Heb ik nou die spieren zegmaar overstrekt?

het was een guest rik.

Iceman#1
06-03-2006, 19:27
oh verrek, dan is iceman dus terug, dat is nog veel triester
Ik ben heel lief hoor... :lol:

redjuh
06-03-2006, 19:30
leon is gewoon een stramme hond die beter kan tafeltennissen
iceman is een tja... elk woord dat ik her zou zetten, zou een belediging voor de betreffende groep zijn...

Paganstars
06-03-2006, 22:24
haha

Iceman#1
07-03-2006, 01:09
leon is gewoon een stramme hond die beter kan tafeltennissen
iceman is een tja... elk woord dat ik her zou zetten, zou een belediging voor de betreffende groep zijn...

Trying to be funny huh?
Better try again m8, you didn't succeed :roll: ...

Jochem
07-03-2006, 11:15
wanneer is de demo ^^

ICON
07-03-2006, 12:19
als karels de muziek afheeft toch?

Halfshot
07-03-2006, 12:42
Nee jo, hij ging zelf muziek maken!