PDA

View Full Version : Zeehondenjacht : Teringlijers!



Nicky
02-04-2005, 00:15
HALIFAX - De Nederlander Alex Cornelissen is met nog tien andere activisten van milieuorganisatie Sea Shepherd door de Canadese politie gearresteerd. Zij werden donderdag aangehouden, nadat ze foto's van zeehondenjagers hadden gemaakt. Dat heeft de milieuorganisatie vrijdag bekendgemaakt.

De actievoerders hadden zelf de hulp ingeroepen van een Canadees kustwachtschip omdat ze door de jagers werden aangevallen met jachtknuppels en werden geschopt en geslagen. De activisten raakten hierbij gewond. Dat gebeurde in de deels bevroren wateren ongeveer 15 mijl ten noorden van Prince Edward Island, tussen Nova Scotia en New Foundland.


De elf actievoerders werden na hun arrestatie door de Canadese politie per helikopter overgebracht naar kustwachtschip de Amundsen die in de buurt ligt. De arrestanten, afkomstig uit verscheidene landen, weigeren een borgsom te betalen en zijn in hongerstaking gegaan, aldus Sea Shepherd. Het is niet duidelijk waarvan zij beschuldigd worden.

De kapitein van het Sea Shepherd-schip Farley Mowat heeft bij de politie in Charlottetown aangifte gedaan van geweldpleging. De milieuorganisatie heeft bewijs tegen de zeehondenjagers in de vorm van videobeelden en foto's.

Deze week is in Canada de jaarlijkse zeehondenjacht begonnen. Dit jaar mogen op de ijsvlakten 320.000 zeehonden gedood worden. Volgens de Canadese autoriteiten is dat nodig om de populatie in toom te houden en de kabeljauwstand te verbeteren. Het verzet is groot omdat veel te jonge zeehonden om hun pels worden gedood.

payap
02-04-2005, 00:53
Zij werden donderdag aangehouden, nadat ze foto's van zeehondenjagers hadden gemaakt.

waren die fotocamera's maar klashnikovs geweest !

Leon
02-04-2005, 08:56
Inderdaad, ik kan zo slecht tegen dierenleed! :twak:

MadEd
02-04-2005, 09:05
Was ook ooit eens reportage bij Willibrord over die gasten. Die mofo's laten dat beestje ook gewoon lijden, door een tik uit te delen, minuutje wachten, dan weer een tik uitdelen etc. En vaak als er in die beesten gezaagd wordt leven ze nog. Achterlijke regering daar, verbied die jacht eens :twak: :twak: :twak:

Judas
02-04-2005, 09:44
Is idd belachelijk dat zoeis nog legaal kan gebeuren in een democratisch land. Eigenlijk moet de jacht op hun es geopend worden :twak:

Leon
02-04-2005, 19:40
Is idd belachelijk dat zoeis nog legaal kan gebeuren in een democratisch land. Eigenlijk moet de jacht op hun es geopend worden :twak:

Ik schrijf me in :twisted:

NTT-FX
02-04-2005, 20:47
Over het onnodig leed is meer dan genoeg gezegd en het is ook walgelijk natuurlijk.
Echter ; de jongens van peta en het wnf kiezen er zelf voor om elke keer maar weer dat leed in beeld te brengen... tikje onnodig lijkt me.

Besef wel dat een niet te klein deel van de economie van die gasten draait op die jacht.
Tuurlijk heeft het leven van die beestjes een nut maar de mensen die aan het werk zijn in die industrie verdienen er wel hun boterham mee.
Iets om over na te denken in de hele discussie lijkt me.

Offtopic:

In de discussie over de schadelijke effecten van tabak gaf een directielid van Theodorus ( een van de grootste fabrikanten van shag van NL ) een aardige reactie ; " Op het moment dat er een verbod komt op onze tabaksproducten staan er alleen al bij onze fabriek honderden mensen op straat ... hoe lossen we dat dan op? Of gaat het belang van de roker dan ineens wel op ? "

Beetje afwijkend maar je snapt het idee.

ROIDRAGE
02-04-2005, 20:52
NTT heeft hier wel een goed punt

Anonymous
02-04-2005, 21:02
jongens als jullie sit allemaal zo erg vinden, dan neem ik aan dat er ook biologische vleeswaren bij jullie in de koelkast ligt? Ook neem ik aan dat jullie dan niet bij grote hamburgerketens eten. De bio-industrie is nog een graadje erger dan die zeehonden.

\begrijp me niet verkeerd: ik vind het vreselijk wat er met die zeehondjes gebeurt, maar ze hebben tenminste nog een waardig leven gehad.



shootomaniac

Anonymous
02-04-2005, 21:03
jongens als jullie sit allemaal zo erg vinden, dan neem ik aan dat er ook biologische vleeswaren bij jullie in de koelkast ligen? Ook neem ik aan dat jullie dan niet bij grote hamburgerketens eten. De bio-industrie is nog een graadje erger dan die zeehonden.

\begrijp me niet verkeerd: ik vind het vreselijk wat er met die zeehondjes gebeurt, maar ze hebben tenminste nog een waardig leven gehad.



shootomaniac

Anonymous
02-04-2005, 21:03
edit

Nickuraba
03-04-2005, 17:44
@ guest met zijn gepruts :wink: , ga eens kijken hoe men een koe slacht, en hoe men een zeehond slacht. Opzich vind ik wel dat er een verschil in zit, je zeehondjes vind ik persoonlijk even wat erger. Koeien zijn meteen dood, bam, maar die zeehondjes worden vaak nog wel een paar x neergeknuppeld, nadat ze met een haak uit het wak zijn gesleept als0f het een vis is. Veel beestachtiger IMO.

MadEd
03-04-2005, 18:28
@ guest met zijn gepruts :wink: , ga eens kijken hoe men een koe slacht, en hoe men een zeehond slacht. Opzich vind ik wel dat er een verschil in zit, je zeehondjes vind ik persoonlijk even wat erger. Koeien zijn meteen dood, bam, maar die zeehondjes worden vaak nog wel een paar x neergeknuppeld, nadat ze met een haak uit het wak zijn gesleept als0f het een vis is. Veel beestachtiger IMO.

Nou hij heeft wel degelijk een punt. Kippen in de bio-industrie worden hun snavels afgesneden zodat ze niet naar elkaar kunnen pikken, na een paar weken zakken ze door hun poten heen omdat ze met krachtvoer worden gevoerd en zodoende te zwaar worden. Varkens worden zonder verdoving gecastreerd etc. etc. etc. Allemaal vreselijk debiel natuurlijk, maar dit kan niet 1,2,3 veranderd worden :twak: :twak:

Nickuraba
03-04-2005, 18:47
jaah oke, maar wij gebruiken scharreleieren :P

Octavius
03-04-2005, 19:24
jaah oke, maar wij gebruiken scharreleieren :P

Dat betekend dat 1 kip per 1m3 mag wezen maximaal. Maar dan 3x per dag het licht aan en uit om die kip wijs te maken dat het 3 dagen waren.

TheSkindo
03-04-2005, 21:25
Gaat niet alleen om de manier hoe het gebeurd maar ook waarom...Dat vlees in de supermarkt eet ik op en de restjes worden in frikandellen gebruilt. Bij die zeehonden pakken ze de pels en de rest word grotendeels weggeflikkerd....

Jochem
03-04-2005, 23:12
dat is wel zonde dat de rest wordt weggegooid ja, daarvan kunnen ze misschien kunnen dan wel zeehondjesfrikandellen maken....

Anonymous
04-04-2005, 10:02
haha.

tuurlijk is het erg! maar ja: De hele wereld is bedorven, niet alleen in canada. Kijk naar flipper die in japan wordt doodgestoken. Kijk naar de potvissen die in japan en norrwegen weer mogen worden afgeslacht. etc etc etc etc etc. Daar doe je toch helemaal nix tegen. Its all about the doekoe

Biiyen
04-04-2005, 10:12
Dat die zeehondjes blij zijn dat het canadezen zijn en geen marocco's.... anders werden ze eerst nog groepsverkracht.


je weet toch? kben het zonnetje in huis......

Wheelie
06-04-2005, 16:20
*schokkend*

http://www.petatv.com/downloads/canada_seal_hunt_med.mov

phranq
06-04-2005, 16:39
Ik vind het nog wel te begrijpen dat de populatie in toom gehouden moet worden, dat is hier net zo goed met de wildstand...als er niet op gejaagd word krijg je vanzelf andere problemen.....alleen zouden ze een andere manier moeten bedenken om ze af te maken want knuppelen is niet meer van deze tijd en gewoon barbaars....Als de dieren een pijnloze dood sterven heb ik er minder moeite mee.

p diddy
06-04-2005, 16:41
phranq=correct

Hans
06-04-2005, 16:55
Het is echt walgelijk!

migyur
06-04-2005, 18:05
Precies hetzelfde als het kappen van het regenwoud waardoor diersoorten bijna worden uitgeroeid.

Als je niet wilt dat deze zeehondjes worden afgemaakt, moet je je omgeving duidelijk maken dat ze dit soort bont niet moeten dragen. En wat ook heel belangrijk is, een andere canadees export produkt steunen.

Gulo gulo
06-04-2005, 19:47
Wordt er dan eigenlijk nog zoveel zeehonden bont gebruikt???