PDA

View Full Version : Gilbert en Ernesto in VPRO programma



NormaR
14-04-2005, 10:00
Uitzending: zondag 24 april 21.00 uur – 24.00 uur Nederland 3

'Een interview en een demonstratie over vechttechnieken' door Gilbert en Ernesto dus. Gisteravond zijn er opnames gemaakt in De balie in Amsterdam.


De VPRO televisieavond van zondag 24 april zal de geschiedenis in gaan als De Grote Avond van de Beschaving. Vanuit sociologische invalshoek wordt gekeken naar de verwarring waarin de Nederlandse samenleving lijkt te verkeren. De avond is een registratie vanuit De Balie en is een wervelende afwisseling van gesprekken, debatten en gefilmde items.

De camera doolt door de gangen, kamers en zalen van De Balie en valt binnen bij debatten en gesprekken, waaronder: Wilfried de Jong over gedragsregels bij extreme fighting, een reconstructie van het Eerste Kamerdebat over de invoering van het vrouwenkiesrecht in 1919, en theaterscenes door Ola Mafaalani en Ko van den Bos.

Peter van Ingen, samen met Baliedirecteur Anil Ramdas eindredacteur van de grote avond, verwacht door de verscheidenheid aan items een gevarieerde avond. ‘Never a dull moment. We willen de verschillende facetten van ‘beschaving’ laten zien. Het nut van regels, de etiquette, maar ook de brutaliteit en het geweld in de samenleving.’ Ramdas vult aan: ‘We zetten alle middelen in om de breedte en diepte van het begrip te dekken. Maar simpel gezegd is beschaving de mate van consideratie die we met elkaar hebben. Als we die met De Grote Avond van de Beschaving nu eens konden vergroten, dan heeft de uitzending doel getroffen.’

Emilio
14-04-2005, 10:48
leuk. ga wel ff kijken in welk daglicht ze het nu weer gaan zetten! :)

Jay Hoov
14-04-2005, 10:52
ff tjekken... :P

Emilio
14-04-2005, 11:04
het woord extreme fighting belooft in mijn oren alweer een hoop negatieve sensatie. Laten ze vast was fragmenten zien van ground en pound en de discussie is weer opgelaaid..

bryan
14-04-2005, 11:09
kan me gilbert nog wel voor me halen toen hij bij rtl 4 bij een of andere talkshow zat... toen zei hij : " ik leer mijn zoon nog eerder een armklem dan dat hij kan lopen " :lol:

Ronny
14-04-2005, 11:12
waarom vragen ze alistair niet man!

Jay Hoov
14-04-2005, 13:50
waarom vragen ze alistair niet man!

Misschien omdat ie aan het trainen is voor Vitor Belfort......!

Hollandpride
14-04-2005, 23:30
Ben erg benieuwd naar dat programma!

Ronald
14-04-2005, 23:34
Kan iemand het niet opnemen en daarna in het MMF zetten of op de tracker? Zou gaaf zijn.

Edwin
15-04-2005, 01:40
Ja zal het eens proberen op te nemen....

MZN
15-04-2005, 13:10
Interessant. Ik ga ehm zeker kijken als dat lukt :P

Anonymous
15-04-2005, 13:40
Weet alleen niet of gylbert wel de juiste persoon is om vechtsport te promoten gezien zijn laatste aanvaring met de scheids.......... :twak:

Don Bartolomeus
15-04-2005, 13:58
Wat voor vechttechnieken zouden er besproken worden, weet iemand dat? :o

Silat
15-04-2005, 14:34
Weet alleen niet of gylbert wel de juiste persoon is om vechtsport te promoten gezien zijn laatste aanvaring met de scheids.......... :twak:

dat hoort bij extreme fighting... :roll:

misschien probeert ie z'n excuses aan te bieden..

NormaR
15-04-2005, 14:38
Ik weet alleen dat ze samen moesten sparren in een provisorische ring en dat zal voor het aanwezige VPRO-publiek vast al heel heftig zijn geweest :D .

Deuce
15-04-2005, 15:10
Ik weet alleen dat ze samen moesten sparren in een provisorische ring en dat zal voor het aanwezige VPRO-publiek vast al heel heftig zijn geweest :D .

Wie heeft er gewonnne? :wink:

ibbie
15-04-2005, 17:54
Gaaf, vanavond ook weer mind body and kick ass moves... Ook altijd lagge 8)

Paganstars
16-04-2005, 15:38
Oewh moet ik zeker kijken... en me zusje zal wel weer kwijlend naast me zitten *she got the hots for old gilly!*

NormaR
23-04-2005, 10:19
Ernesto vertelde me donderdag dat ie de opnames wel leuk heeft gevonden. Hij was daarna alleen wel erg afgepeigerd omdat hij en Gilbert zo'n 10 minuten moesten sparren. Ernesto heeft echter al maanden nauwelijks getraind terwijl Gilbert in topvorm is en dat ook wilde laten zien :D . Verder worden er ook beelden vertoond van Gilbert's gevecht tegen Bob en van een gevecht van Ernesto's tegen Lebanner. Ik weet niet welke maar ik vermoed die waar Lebanner in de 2e ronde KO ging. Gezien het laatste denk ik dat het 'geweld' gedeelte van de avond wel voor het laatst zal worden bewaard. Ik vind het jammer dat ik het niet kan zien. Hopelijk is het programma daarna nog te bekijken op internet. http://www.vpro.nl/vragen/14616366/

Silat
23-04-2005, 10:30
wel eens gehoord van een videorecorder :shock:



:wink:

Wheelie
23-04-2005, 16:25
wel eens gehoord van een videorecorder :shock:



:wink:

bestaan die dingen nog ?

jojo
24-04-2005, 22:14
het moet zo komen?...!!!

jojo
24-04-2005, 22:20
beschaving gaat het over ofzow!!

Highline
24-04-2005, 22:24
beschaving gaat het over ofzow!!

het heet ook de avond van de beschaving he ;)

jojo
24-04-2005, 22:38
haha het was een leuk stukje eindelijk weer beetje goed beeld over "onze" sport

Highline
24-04-2005, 22:39
ik zag alleen het einde, is dus nu al afgelopen. je kon wel zien dat hoost een tijdje niet heeft getraind : ik zal straks het stukje eens terug kijken op de video

Mickey
24-04-2005, 22:54
haha het was een leuk stukje eindelijk weer beetje goed beeld over "onze" sport

Heheh alleen die beelden van Bob zullen niet zon beste indruk hebben gemaakt.. man wat een bloed..
Sloop partij was dat.. :D

TheSkindo
25-04-2005, 02:24
Wilfried de Jong over gedragsregels bij extreme fighting

Ze kan eerst eens beter gedagsregels voor voetbal opstellen........

MMA Fan
25-04-2005, 09:11
http://www.vpro.nl/vragen/14616366/

Hoe heet het programma ?
Misschien kunnen we het nog wel krijgen via die link !!

shyne
25-04-2005, 14:06
jammer dat Gilbert het Vale Tudo (alles mag) noemde, hij had net zo goed MMA kunnen zeggen. Die naam is veel positiever.
Vraag me ook af waarom hij het niet over Pride gehad heeft?! hij heeft daar voor net zulke bezoekers aantallen gestaan als Ernesto.

En dat hij Bob op ze gezicht sloeg is toch niets anders dan bij boksen of k1? dus vanwaar die ophef?!

al met al toch leuk dat ze bij een van de traditionele zenders tijd hebben besteed aan vechtsport.

m.g
25-04-2005, 14:33
http://www.vpro.nl/vragen/14616366/

Hoe heet het programma ?
Misschien kunnen we het nog wel krijgen via die link !!

ik zou het ook nog wel even willen zien.........

Anonymous
25-04-2005, 14:58
Ernesto vertelde me donderdag dat ie de opnames wel leuk heeft gevonden. Hij was daarna alleen wel erg afgepeigerd omdat hij en Gilbert zo'n 10 minuten moesten sparren. Ernesto heeft echter al maanden nauwelijks getraind terwijl Gilbert in topvorm is en dat ook wilde laten zien :D . Verder worden er ook beelden vertoond van Gilbert's gevecht tegen Bob en van een gevecht van Ernesto's tegen Lebanner. Ik weet niet welke maar ik vermoed die waar Lebanner in de 2e ronde KO ging. Gezien het laatste denk ik dat het 'geweld' gedeelte van de avond wel voor het laatst zal worden bewaard. Ik vind het jammer dat ik het niet kan zien. Hopelijk is het programma daarna nog te bekijken op internet. http://www.vpro.nl/vragen/14616366/

momenteel staat die uitzending van vorige week alleen op internet!

hopelijk volgt het snel!

ibbie
25-04-2005, 16:55
die gasten waren aan het zweten zeg :lol:

MMA Fan
25-04-2005, 19:38
Ernesto vertelde me donderdag dat ie de opnames wel leuk heeft gevonden. Hij was daarna alleen wel erg afgepeigerd omdat hij en Gilbert zo'n 10 minuten moesten sparren. Ernesto heeft echter al maanden nauwelijks getraind terwijl Gilbert in topvorm is en dat ook wilde laten zien :D . Verder worden er ook beelden vertoond van Gilbert's gevecht tegen Bob en van een gevecht van Ernesto's tegen Lebanner. Ik weet niet welke maar ik vermoed die waar Lebanner in de 2e ronde KO ging. Gezien het laatste denk ik dat het 'geweld' gedeelte van de avond wel voor het laatst zal worden bewaard. Ik vind het jammer dat ik het niet kan zien. Hopelijk is het programma daarna nog te bekijken op internet. http://www.vpro.nl/vragen/14616366/

momenteel staat die uitzending van vorige week alleen op internet!

hopelijk volgt het snel!

Hoe heet het programma dan ??

MMA Fan
06-05-2005, 11:45
Weet iemand nu al of dit te downloaden is ???
Hoe heette het programma waar het in voor kwam ??

Anonymous
06-05-2005, 16:54
Het heette ' De Grote Avond van de Beschaving' die van 8 tot 12 duurde en is volgens mij niet op de VPRO site te downloaden.