PDA

View Full Version : Gezin Hilversum met dienstwapen vermoord



Sjaak
17-04-2005, 00:23
De slachtoffers van het familiedrama in Hilversum zijn doodgeschoten met het dienstwapen van de vader van het gezin. De man was hoofdagent bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), en was vanwege zijn hoge functie gemachtigd om zijn dienstwapen mee naar huis te nemen. Dat heeft de politie zaterdagavond in een persconferentie bekendgemaakt.

De hoofdagent schoot in de nacht van vrijdag op zaterdag eerst zijn 42-jarige vrouw dood, om vervolgens zijn drie zoons van 8, 6 en 3 jaar te vermoorden. Na het drama pleegde de agent zelfmoord. Twee familieleden ontdekten de levenloze lichamen van het gezin rond 12.30 uur. De slachtoffers lagen in bed, en er waren geen sporen van een worsteling zichtbaar.

Bij het KLPD is de verslagenheid groot. "Ik ben volkomen verbijsterd en diep geschokt. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden die dit enorme en totaal onverwachte verlies moeten verwerken", aldus korpschef Van Zunderd. De medewerkers van de eenheid waarin de hoofdagent werkte zijn door hulpverleners opgevangen. Ook op de Montessorischool Zuid, waar de drie kinderen naar toe gingen, wordt slachtofferhulp aangeboden.

Over het motief van de man is nog niets bekend. Buurtbewoners zeiden zaterdag dat het om een 'normaal' gezin ging, en dat ze het 'nooit hadden verwacht'. Niemand heeft iets van de schietpartij gehoord.

Weer verschrikkelijk nieuws dit :cry: en helaas hoor je dit steeds vaker :cry: Hoe erg moet je in de penarie zitten om tot zo iets gruwelijks over te gaan ?

shyne
17-04-2005, 00:25
hoorde het eerder vanavond in de auto (op de radio).
echt afschuwelijk...

ashi76
17-04-2005, 11:10
Schokkend.....

Vraag me af wat de aanleiding nou geweest is.

Gulo gulo
17-04-2005, 11:54
Je moet inderdaad wel helemaal doorgedraaid zijn om zoiets te doen

migyur
17-04-2005, 11:57
Maar toch hoor je het wel vaker.... :?

PigDog
17-04-2005, 12:21
Dan ben je zwaar depressief, als je zoiets doet. Die mensen van de verkeerspolitie zien natuurlijk ook veel gruwelijke dingen.
De maten moeten daar meer op elkaar letten, misschien kan dat iets voorkomen.

Het is wel heel erg, maar inherent aan zulke beroepen....

Arjan
17-04-2005, 12:25
ik hoorde het ook op de radio net... maar een kind van 3 (de rest is ook super ziek) af kunnen schieten, dan moet je echt een kronkel in je kop hebben :shock: echt.... erg

max mulder shihan
17-04-2005, 12:29
Deze man heeft mi diep in de problemen gezeten, jammer dat er binnen de de politiecultuur geen mogenlijkheid schijnt te bestaan dat dit soort gevallen een vangnet hebben, zal wel te maken hebben met het gesloten en mi nogal beroeps gedeformeerde macho wereldje waarin de gemiddelde diender verkeert, jammer.

Sjaak
17-04-2005, 12:34
Ik vind zelfmoord in principe altijd laf want je loopt weg voor de "problemen", hoe erg het ook is je moet er tegen vechten en er niet voor "weglopen".

Maar ik vraag me altijd hardop af als je daarvoor kiest je dan ervoor nog het leven moet beroven van een stel onschuldige kinderen, wat kunnen die er nu in godsnaam aan doen ? En ook de vrouw is natuurlijk heel triest.

Dit zijn verschrikkelijke drama's en dit laat weer een spoor achter bij familie, vrienden, kennissen en bekenden.

RIP :cry:

TommySoprano
17-04-2005, 13:02
gvd wat een verhaal :cry:

Robbie
17-04-2005, 18:33
Niet normaal meer!

dan moet je echt heel ver heen zijn om dit te doen!!

instructor
17-04-2005, 21:58
Deze man heeft mi diep in de problemen gezeten, jammer dat er binnen de de politiecultuur geen mogenlijkheid schijnt te bestaan dat dit soort gevallen een vangnet hebben, zal wel te maken hebben met het gesloten en mi nogal beroeps gedeformeerde macho wereldje waarin de gemiddelde diender verkeert, jammer.

dat is niet waar wat je tikt, maar het is wel zo dat je het zelf aan moet geven dat je deze hulp nodig hebt of er moet een collega zijn die je "aangeeft"bij een dergelijke instantie dat je hulp nodig hebt

MadEd
18-04-2005, 08:20
Deze man heeft mi diep in de problemen gezeten, jammer dat er binnen de de politiecultuur geen mogenlijkheid schijnt te bestaan dat dit soort gevallen een vangnet hebben, zal wel te maken hebben met het gesloten en mi nogal beroeps gedeformeerde macho wereldje waarin de gemiddelde diender verkeert, jammer.

Max, iemand die zelfmoord wil plegen kan zelden opgevangen worden en meestal is de omgeving volslagen verrast. Dat komt doordat iemand die psychisch zwaar in de knoop zit, dat vaak met zichzelf is, en als ze bij mensen zijn van wie ze houden, vrienden/collegae, ze automatisch wat vrolijker overkomen. Daarom zeggen vrienden en familie van iemand die zelfmoord pleegt vaak ook: "Goh het was zo'n vrolijke jongen". Is gewoon een psychologische factor. En het viel overigens wel weer te verwachten dat in een bericht waar het woord politie voorkomt jij weer iets te zeuren hebt, je hebt politiepsychologen e.d. waar je naartoe kan gaan als je problemen hebt, dus het is klinkklare onzin wat je schrijft.

ibbie
18-04-2005, 09:12
Een kwartiertje van mij vandaan... Echt vreselijk.