PDA

View Full Version : Verzekering: dekking voor vechtsport in het buitenland?



Kimura
20-04-2005, 20:04
Deze zomer ga ik naar Brazilie om BJJ te trainen (en uiteraard vakantie vieren), nu heb ik even gekeken naar een verzekering, maar bijvoorbeeld bij Agis is er GEEN buitenlanddekking voor wedstrijdsport.

Ik weet dat een aantal mensen van het forum wel eens op reis is geweest om te trainen (BJJ, muay thai etc) en nu is mijn vraag of jullie een bepaalde verzekeringsmaatschappij hebben gevonden die ongevallen door sport verzekert?

Bedankt alvast,
Kevin

Deuce
20-04-2005, 20:06
Pff...als je toch je arm breekt kan je toch ook gevallen zijn? Of wilde je stoer vertellen dat je door een armklem je arm hebt gebroken?

Kimura
20-04-2005, 20:11
Haha, ik ben een eerlijk persoon. Behalve dat wil ik goed voorbereid zijn en geen enkel risico nemen.

Jochem
20-04-2005, 20:17
Deze zomer ga ik naar Brazilie om BJJ te trainen (en uiteraard vakantie vieren), nu heb ik even gekeken naar een verzekering, maar bijvoorbeeld bij Agis is er GEEN buitenlanddekking voor wedstrijdsport.

Ik weet dat een aantal mensen van het forum wel eens op reis is geweest om te trainen (BJJ, muay thai etc) en nu is mijn vraag of jullie een bepaalde verzekeringsmaatschappij hebben gevonden die ongevallen door sport verzekert?

Bedankt alvast,
Kevin

volgens mij is training gewoon verzekerd. bij mijn reisverzekering was dit wel (ook Brazilie) Elvia doorlopende reisv., heb ik nog even gevraagd van te voren.

veel plezier daar!

Ashihara549
20-04-2005, 20:22
Kimura.. waar ga je precies naar toe in Brasil.
Zelf woon ik in Fortaleza en train hier BJJ.
wellicht dat ik je kan helpen aan een school

Mike
20-04-2005, 20:29
Deze zomer ga ik naar Brazilie om BJJ te trainen (en uiteraard vakantie vieren), nu heb ik even gekeken naar een verzekering, maar bijvoorbeeld bij Agis is er GEEN buitenlanddekking voor wedstrijdsport.

Ik weet dat een aantal mensen van het forum wel eens op reis is geweest om te trainen (BJJ, muay thai etc) en nu is mijn vraag of jullie een bepaalde verzekeringsmaatschappij hebben gevonden die ongevallen door sport verzekert?

Bedankt alvast,
Kevin

probeer het eens op www.independer.nl , zeer goede verzekeringsvergelijkingssite. Misschien dat je daar een verzekering tegenkomt die bij je past.

Kimura
21-04-2005, 15:59
Kimura.. waar ga je precies naar toe in Brasil.
Zelf woon ik in Fortaleza en train hier BJJ.
wellicht dat ik je kan helpen aan een school

Bedankt voor het aanbod, maar we gaan naar Rio en Sao Paolo...! Bij wie train jij dan?

Kimura
21-04-2005, 16:00
Deze zomer ga ik naar Brazilie om BJJ te trainen (en uiteraard vakantie vieren), nu heb ik even gekeken naar een verzekering, maar bijvoorbeeld bij Agis is er GEEN buitenlanddekking voor wedstrijdsport.

Ik weet dat een aantal mensen van het forum wel eens op reis is geweest om te trainen (BJJ, muay thai etc) en nu is mijn vraag of jullie een bepaalde verzekeringsmaatschappij hebben gevonden die ongevallen door sport verzekert?

Bedankt alvast,
Kevin

volgens mij is training gewoon verzekerd. bij mijn reisverzekering was dit wel (ook Brazilie) Elvia doorlopende reisv., heb ik nog even gevraagd van te voren.

veel plezier daar!

Jochem! Bij Elvia heb ik ook info aangevraagd, zij zeggen dat het NIET is meeverzekerd. Kan jij dit verklaren?

Thanks.

Kimura
21-04-2005, 16:01
To Mike, bedankt voor je link. Inderdaad een goede site met veel informatie.

Aaronk
21-04-2005, 16:05
Deuce is correct.

Ik rolde met een roodharige klootzak, en hij probeerde me te gooien met een shouderworp, en ik bleef steken in ze tshirt. me duim was totaal opgezwollen, dus maar naar het zuikenhuis dat ik onderuit was gegaan..
ik vertel in nederland niet eens dat ik het met vechten heb opgelopen

Jochem
21-04-2005, 17:30
kan het niet verklaren. mijn reis was overigens niet verzekerd bij ongelukken, alleen de ziektekosten. heb je verteld dat je gaat sporten, of wedstrijdsporten. ik zei "voor de hobby sporten".(4+ uur per dag ;P)dit is IMO waar, want je draait daar (neem ik aan) geen wedstrijden. Dat je er toevallig veel aan hebt wel bvoor wedstrijden in NL, is bijzaak.

de reis erbij verzekeren koste overigens 25% van het totale te verzekeren bedrag. dat was me iets te gortig.

bloody
22-04-2005, 09:47
je kan een reisverzekering nemen met een ziektekostendekking in het pakket, dat is een wereldwijde dekking. Voor jongens die vaak in het buitenland knokken kunnen een doorlopende nemen. ALs je een eigen huis hebt en je hebt al je inboedel, opstal enzo in het pakket zitten kan je deze gewoon meenemn in het pakket en krijg je ook pakket korting