PDA

View Full Version : 2H2H en action sports magazine samen ten onder?



}|^-_-^|{
22-04-2005, 18:22
Van beide organisaties heb ik recentelijk weinig vernomen. Wat is er gebeurd met het imperium van Marc en Apy? Zeker nu Bushido Europe in oktober een enorm gala gaat organiseren, vraag ik me af waarom Too Hot To Handle onder zijn duiven laat schieten. Het was immers vaste prik dat 2H2H dan een show neerzette. Kan iemand me het uitleggen?

Anonymous
22-04-2005, 18:38
denk dat 2h2h iets heeft opgezet samen met vos onder de naam Bushido

dit schreef Apy namelijk in deze topic

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=10083&highlight=bushido



--------------------------------------------------------------------------------

Bushido Europe presents: Nederland vs Rusland

Aanstaande zondag 24 april 2005 zal er zich een unicum in de Nederlandse vechtsportgeschiedenis voltrekken: dan wordt namelijk met een internationaal Thaiboks -en Mixfight Gala een start gemaakt aan een nieuw tijdperk waarin door samenwerking de Ringsportwereld in Nederland naar een nieuw niveau getild wordt. Op de match making prijken namen van vechters die menig vechtsportliefhebber warm maken voor een avond die de voorbode is van heel veel moois op het gebied van Ringsporten!

Deze avond wordt onder de naam Bushido Europe georganiseerd. Een geheel nieuwe organisatie welke zorg heeft gedragen om de beste vechters van Nederlandse bodem tegen de beste Russen aan te laten treden. Zeer uniek aan deze avond, is dat het het allereerste resultaat is van een breed samenwerkingsverband tussen verschillende sportscholen, die hierdoor hun vechters van de hoogste klasse aan het publiek willen tonen en hun talenten de kans geven hun kunnen te bewijzen. Alle gevechten zijn onder auspiciën van de I.M.A, die dit jaar zijn 10-jarig jubileum viert. Dit alles komt samen, op 24 April in de nostalgische Jaap Edenhal, waar al tientallen jaren bloed, zweet en tranen met het canvas in de ring in aanraking komen.

Met zo’n superorganisatie is aan vechters natuurlijk geen gebrek: in het Thaiboksen vinden we bijvoorbeeld Jerrel Venetiaan en Antoni Hardonk, die de hele wereld afreizen voor gevechten tegen de groten der aarde, maar op 24 april in hun thuisstad knalpartijen zullen laten zien. Eveneens afkomstig uit Amsterdam, is Furdjel de Windt die in een MMA-gevecht tegenover de sluwe Rus Sergei Golaev staat. Verder kunnen we namen noemen als Chico "El Torro" Martinez, Brain Maulany, Rodney Faverus, Dave Dalgliesh en nog veel meer. Ze zullen grotendeels partijen laten zien tegen Russische topvechters, die al jaren bekend staan om hun verbluffende grondtechnieken. Een avond vol vechtsportspektakel! Tevens hebben wij vernomen dat Dave Dalgliesh een speciale aankondiging gaat doen, welke menig vechtsportliefhebber de oren zal doen klapperen.

En voor de echte fans heeft Bushido Europe een stand met PRIDE goodies. Verschillende waanzinnige t-shirts, poppetjes, PRIDE sleutelhangers en meer liggen op 24 april gewoon te koop in de Jaap Edenhal.

Genoeg reden dus, om naar deze avond uit te zien met zowel een nostalgische blik naar het verleden, als een verruimde blik op de toekomst. Een toekomst die overigens aan komt snellen: op 9 oktober 2005 wordt de grootsheid van de Nederlandse vechtsportwereld definitief bekrachtigd door een gala van Bushido Europe dat het enige in zijn soort is. Binnenkort zal de unieke line-up bekend gemaakt worden. Dus zet alvast in de agenda:

9 oktober 2005 “The Rotterdam Rumble� Die mag je niet missen!!!!

Op 24 april gaan de deuren van de Jaap Edenhal open om 15.00 uur en zullen we om 17.00 uur aanvangen met de eerste “freshman fight�. Tot zondag.

Names Bushido Europe

Apy Echteld

Italian*Berlusconi*
22-04-2005, 18:40
dus eigenlijk gaat 2h2h op een nieuwe naam verder..... vaag...

Anonymous
22-04-2005, 18:46
Over action sports kan ik jullie weinig vertellen maar ik kan jullie wel alvast vertellen dat 2H2H nog zeker niet ten onder is. Het word naar alle waarschijnlijkheid volgende week officieel overgenomen. Ik zal jullie er zodra alles rond is van op de hoogte stellen over wie de nieuwe mensen achter 2h2h zullen zijn.

Grt

Jacob

Hollandpride
22-04-2005, 21:09
Erg interessant dit!

Anonymous
23-04-2005, 03:34
Sorry totaly boring. Er zijn veel contacten met de Russische vechters en vechten in principe voor weinig op dit soort gala's. Het initiatief vind ik echt goed, maar het is niet de next big thing. Al die B-klasse partijen slaan toch niet aan. Wel in het wereldje van de fanatieke fans, maar gemiddeld persoon zal geen naam herkennen op een affiche. Tevens is de promotie van dit soort gala's een ramp. Ik woon zelf in Rotterdam en aan marketing werd geen drol gedaan tijdens 2h2h. Een paar keer op tv uitleggen wat het inhoud werkt niet. En die randdebielen in het publiek die het bij de commerciele zenders ook verziekten geven al dit initiatieven weinig kans.
Het kan beter als je een smak geld er tegen aan gooit. En als iemand zegt dat er wel aan promotie werd gedaan dan is het niet goed want mij kon het niet overhalen om die belachelijke entreeprijs te betalen om vervolgens weer te horen hoe vechters "die tegen de grootste der aarden" :S hebben gestaan te zien vechten. Je kan er van maken "die tegen de grootste der aarden hebben gestaan en hebben verloren"...maarja dat promoot niet. Dat neemt niet weg dat alle initiatieven een doorbraak zouden kunnen zijn, maar ik betwijfel het. Altijd die grote beloftes die niet na worden gekomen. Mensen geloven er dan gewoon niet meer in. Vooral niet als je een godsvermogen voor een kaartje betaald om te horen tijdens het gala dat de zoveelste partij weer eens wordt afgelast. En dan die irritante VIP tafel. Schaf die onzin gewoon eens af. Telkens is er wel gezeik bij een gale bij de VIP tafels. Bij de UFC en Pride betaal je meer hoe dichter je bij de ring komt period. Voor Sponsors en andere relaties wordt een plek vastgehouden dicht bij de ring maar je zit wel gewoon achter elkaar. Mij kan het geen zak schelen wie aan die VIP tafels zit (zelf ook vaak genoeg gezeten en ging dan gewoon gezellig op de tribune zitten omdat ik het dan beter kon zien). De vrouwen die er zitten kan het geen ruk schelen en willen alleen mooi zijn. Nu ben ik niet van de kletsklets, maar ik kom voor de gevechten en niet op een contactparty waar iedereen die elkaar ken met zijn bollekop moet opstaan en elkaar gedag zeggen en groeten als er een partij bezig is. Oja en daar onstaat dus dan ook vaak ruzie door ;-) Als nederlanders doen we te dik en we zijn dun, met uitzonderingen daargelaten. Alistar....Top...Dave Daglish.....geen uitstraling (mijn mening) maar!!!! HIJ HEEFT GEEN GROTE MOND!! en daarmee heeft Dave altijd mijn respect (niet dat je er wat aan hebt hahaha maar het is mijn mening). Ik zit bij Dave nog te vaak met die party van Audry Semanov in mijn hoofd in Rotterdam waarbij het leek dat hij te bang was om wat te doen. Zijn partij tegen Valentijn maakte toch veel goed....dus respect ;-) maar mag best critisch zijn toch? Op dit moment is MMA dood in nederland en leeft het alleen in de harten van de beoefenaars en het kleine groepje fans.

Nederland is ook niet groot, maar misschien is het leuk een soort ultimate fighter in nederland te gaan houden en vechters in hun eigen trainingscentrum te volgen (scheelt geld voor het regelen van een huis) en de uitzending via internet te doen wekelijks of via eurosport of wat geen geld mag kosten (lol). Als je een team event hebt kunnen vechters makkelijk naar 1 punt rijden waar het wordt gehouden want nederland is niet zo groot. Aangezien er een tijd overheen gaat voor de finale kunnen mensen die er niet bekend mee zijn de vorige afleveringen via internet bekijken en kan er meer hype worden gemaakt. De fans zullen het toch wel volgen en de gevechten kunnen wekelijks gehouden worden in een goede gym zoals bij pardoel, martijn de jong, Vos gym...well there enough gyms. Of het nu een flop wordt of niet....de winnaar zal toch over internet besproken worden want alle keyboardwarriors geven de winnaar meestal toch credit en het trekt toch aandacht als men dit concept aanpast maar het meer in een toernooi principe doet. De coaches zouden de trainers van de jongens zelf zijn en degene die op bepaalde gebieden geen coach heeft moet die faciliteit worden aangeboden om mee te trainen met een Aerts, Host, Bonjanski, Vielvooyer, Hess, Simson etc. Het hoeft allemaal niet veel te kosten.....hype die shiiiiiiiit :) Als we eens een keer allemaal door 1 deur konden kunnen we er wat van maken en hoeven we ook niet anoniem te post. Want er zijn altijd van die huilebalken die daar weer op lopen te zeiken. Het gaat om wat je typt niet hoe je heet. Als je me een kaart wil sturen heb je niks aan mijn naam want je hebt mijn adres niet dus who gives a f@ck wie ik ben.
Maar goed ...... train ze allemaal...... en wie nog een promotie of marketing manager nodig heeft..... it's my job ;-) Dus niet mij idee jatten hahahahaha maar me inhuren ...laters dude...mixfight forum rules :)

en let op Pride is zaterdag deze keer :)

Anonymous
23-04-2005, 08:49
Totaly boring idd wat je zegt. Echt weer iemand die het beter weet. Maar lopen roepen of daadwerkelijk iets doen zijn twee verschillende dingen. Naar mijn mening lul je meer dan dat je doet. En praatjes vullen nu eenmaal geen gaatjes.

Mickey
23-04-2005, 09:19
Ik denk, Guest 2, dat Guest 1 toch wel een paar punten heeft..
Vooral als hij zegt dat MMA alleen leeft bij de beoefenaars en een klein groepje fans.. Het is gewoon nog geen mainstream in Nederland..

Iets waar Dana White in Amerika nu ook hard voor knokt..
Maar volgens mij gooit die man er echt GROF geld tegen aan..

Neemt niet weg dat ik persoonlijk de lineup van het Bushido Europe event geweldig vind.. Maar ik denk dat Guest 1 wel een punt heeft..

Als ik naar een willekeurige collega loop en zeg: hey man! Mirko CroCop
komt naar Nederland.. Dan krijg ik terug: Wie? Robocop?
They dont know they guy.. and couldnt care less..

Het image is en blijft nog steeds: Freehfaight.. das toch daj mekaar
de kop kapot mag stoempuh?

Anonymous
23-04-2005, 10:11
Guest 1 heeft idd a point, maar dat neemt niet weg dat zolang er niets gedaan wordt er ook niets gebeurt. Het is wel makkelijk om te roepen dat wat er gedaan wordt niet goed gedaan wordt. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Waar niet gewerkt wordt worden geen fouten gemaakt.

En als de promoters in NL minder geld hebben te besteden dan in bv Amerika / Japan, zullen we het hier idd met minder moeten doen. In NL zijn die VIP tafels belangrijk. Want als er geen VIP is zullen de kaartjes een stuk duurder zijn. Toch ben ik geen voorstander van VIP. Dus als guest 1 zit te wachten op de next big thing..... moet guest het heft in handen nemen want op papier ziet het er goed uit, nu nog ff doen he... :maskills:

Tja en wat betreft het imago, daar is al veel over gezegd en geschreven.

Anonymous
23-04-2005, 10:57
No offence hoor ik vind het goed dat er wat wordt gedaan en heb vaak zat ook in organisaties gezeten en weet precies waar het telkens fout gaat. Probleem is we proberen telkens hetzelfde. Feit dat ik zelf niks probeer is omdat de kans van slagen nihil is. Pride geeft zijn line up pas 2 weken van te voren. Dat kunnen ze zich veroorloven. Wij doen het 9 maanden van te voren en dan valt de helft af en wordt je blij gemaakt met een dode duif...of mus...wat het ook mag wezen. Die VIP tafels zijn dikdoenerij want de helft die er zit zit er voor noppes. Tevens heb je zonder VIP tafels meer ruimte te bestedenen en kan je de prijs gelijkmatiger verdelen en er zelfs meer uithalen. Je merkt dat waar MMA niet populair is je nog altijd VIP tafels hebt. In brazilie , amerika, Japan ...geen VIP tafels!!!! Zullen we bij eerste divisie ploegen bij voetbal ook VIP tafels zetten of bij tafeltennis...omdat ze geld nodig hebben. Onzin!!! Het creeerd een sfeer dat alleen de mensen met geld dichtbij kunnen zitten die weer worden gekoppeld aan de onderwereld. Leuk dat jij weet dat het niet altijd zo is maar een buitenstaander denkt dat wel. Gebruik je geen VIP tafels dan is iedereen een toeschouwer. Vooral als je af en toe hoort op kleine gala's dat men wordt gesponsord door bijvoorbeeld "Koffieshop Toppie" ik noem maar wat, dan slaat dat ook niet echt aan bij de 'normale' bezoeker. Het zijn juist de normale bezoekers die mond op mond reclame moeten maken en die zeggen alleen dat er criminelen zitten en men gesponsord wordt door koffieshop en tattooshops. En als er dan ook nog eens MMA fighters verkeerd in het nieuws komen en sommige totaal een wangedrag tonen in de ring dan is het einde zoek. Ik nam mijn ouders een keer mee en we zaten lekker VIP. En ja hoor achter me een stel Nomads en ik kreeg extra bewakers om me heen zodat mijn ouders zich veilig voelden. En weet je wie ze de leukste vechter vonden op dat gala 'Rodney Faverus'!!! Waarom ?? Omdat hij normaal doet!!!!!!!!!!!! En als ik iets voor de sport zou kunnen doen dan zou ik het graag doen. Maar er is altijd gezeik kan voorbeelden noemen die je pet te boven gaan. 2H2H was goed bezig....marketing was slecht....je moet niet je kop in het zand steken om dat niet te zien. Het publiek hier ook....alleen maar opgefokte wannabee fighters. In japan gaan gezinnen met kinderen gezellig een dagje naar een MMA show kijken. Hier vliegen de vloekwoorden van links naar recht. Leuk om je kids mee te nemen..... NOT. Maar zoals ik begrijp zijn er altijd wel kritiekzeikerds , maar ik kan uit ervaring praten en let wel....ik vind het super jammer dat we nog steeds niet van het imago af zijn en er een leuke show van kunnen maken. Huur een paar meiden in die flyers uitdelen in de grote steden ofzo. LEG IN GODSNAAM DE REGELS UIT IN EEN FLYER OF EEN BLAD!!!! Trek een stadsTV erbij en interview mensen samen met een vechter waarom ze wel of niet zouden komen kijken naar zo'n show. Of laat men kaartjes winnen via commerciele radio. Nog een groooot verschil met hier en japan. In japan heb je geen klerenkasten die je overal de weg verbieden. Alles staat netjes aangegeven en iedereen houdt zich eraan. Er is nog zoveel over te vertellen en nee ik weet het niet beter, maar probeer eens wat anders. We doen alleen maar hetzelfde keer op keer en maken alleen ruzie onderling keer op keer......het is gewoon jammer, want er zijn zat jongens die het kunnen maken, maar rusland en nederland staan niet echt bekend op het moment als landen waar het allemaal zuivere koffie is. It is as It is and I'm not the one to blame 4 that. Dus relax gasten we zijn allemaal fans en willen dat het beter wordt ...elkaar hier flamen heeft geen nut. Steek er wat van op of laat het rusten. Dat haantjes gedrag moet een keer over zijn. Laters dudes!

Christophe
23-04-2005, 13:43
1) Die VIP tafels zijn dikdoenerij want de helft die er zit zit er voor noppes. Tevens heb je zonder VIP tafels meer ruimte te bestedenen en kan je de prijs gelijkmatiger verdelen en er zelfs meer uithalen.

2) Het zijn juist de normale bezoekers die mond op mond reclame moeten maken en die zeggen alleen dat er criminelen zitten en men gesponsord wordt door koffieshop en tattooshops.

3) En als er dan ook nog eens MMA fighters verkeerd in het nieuws komen en sommige totaal een wangedrag tonen in de ring dan is het einde zoek.

4) In japan gaan gezinnen met kinderen gezellig een dagje naar een MMA show kijken. Hier vliegen de vloekwoorden van links naar recht. Leuk om je kids mee te nemen..... NOT.

5) Huur een paar meiden in die flyers uitdelen in de grote steden ofzo.

6) LEG IN GODSNAAM DE REGELS UIT IN EEN FLYER OF EEN BLAD!!!!

7) Trek een stadsTV erbij en interview mensen samen met een vechter waarom ze wel of niet zouden komen kijken naar zo'n show. Of laat men kaartjes winnen via commerciele radio.

8} Nog een groooot verschil met hier en japan. In japan heb je geen klerenkasten die je overal de weg verbieden. Alles staat netjes aangegeven en iedereen houdt zich eraan.

9) Dat haantjes gedrag moet een keer over zijn.

Wie "Guest 1" ook moge zijn, hij zegt SUPER zinnige dingen! Als iedereen die in de verste verte ook maar wat met MMA te maken heeft en wilt dat het populairder wordt (en er dus ook meer mee gedaan kan worden doordat er dan ook bijna automatisch meer middelen vrijkomen) deze dingen in z'n achterhoofd zou houden, zouden we al een hele stap verder zijn.

In het voetbal wordt er niet meer gedaan en circuleert er niet meer geld omdat de wereld nu eenmaal oneerlijk verdeeld is ... nee, er zijn gewoon meer mensen (en dan voornamelijk niet-beoefenaars) die erin geïnteresseerd zijn. En dat kunnen ze in de allereerste plaats omdat ze de regels begrijpen en kennen (doordat die overal hetzelfde zijn), en omdat ze zich kunnen identificeren met een speler/coach/ploeg waardoor het als het ware "persoonlijk" wordt.

Als we serieus vooruit willen met MMA in Europa en dan specifiek "De Lage Landen" (waar ik België even ongegeneerd bijreken :wink: ) dan moeten we alles doen om ervoor te zorgen dat de niet-beoefenaar dit ook ervaart met MMA. Begin alvast met de woorden van Guest 1 nog eens te lezen. Marketing lijkt een ver-van-m'n-bed show ... maar het werkt wel! Waarom denken jullie dat er anders steeds maar weer nieuwe reclame's van McDonalds vertoont worden!

Amen! :wink:

Sjaak
23-04-2005, 14:30
Ik zie Apy 8 mei persoonlijk en ik zal hem is vragen hoe het "verder" gaat met de Action Sports.

Voor de rest vind ik dat er voor "promotors" in het algemeen wat meer respect opgebracht kan worden, want als deze jongens het niet doen wie doet het dan wel. Iedereen die iets positiefs doet voor "onze" vechtsport verdiend steun en het is o zo makkelijk kritiek spuien vanaf de zijlijn.

Ben het wel eens met de opbouwende kritiek over het promoten van de vechtsport en over het uitleggen van de regels voor een gala want dat kan vele malen beter.

Maar ja je kan Nederland nu eenmaal niet vergelijken met Japan, Amerika of andere grote vechtsportlanden waar daar nemen ze de vechtsporten wel serieus en hier verblijft onze vechtsport nog steeds (volgens 90 % van de leken) in de schemerzone van geweld, criminaliteit en onderwereld.

Jammer hoor want de echte vechtsporters verdienen veel beter :thumbs: