PDA

View Full Version : Ervaring met 112 vandaag



Sjaak
23-04-2005, 12:48
Vanmorgen moest ik een boodschap doen, rij ik over een 2 baansweg richting Numansdorp, zie ik daar een file van wel 20 auto's. Kijk is goed wat er aan de hand is loopt er een gozer met Noord Afrikaans uiterlijk midden op de weg te wandelen terwijl er gewoon een fietspad en een voetpad naast loopt. Ik er langs en naast die gozer gaan rijden. Doe me raampje open en vraag hem zeer vriendelijk waarom die niet even weg gaat : "Hey eikel donder is van de autoweg af". Gozer gaf geen enkele sjoege en volgens mij was die zwaar stoned of onder invloed. Dacht bij mezelf bekijk het maar en rij weg en ik zie in mijn achteruitkijkspiegel dat hij op zijn buik gaat liggen op de weg terwijl wagens hem via de berm passeren. Duidelijk helemaal de weg kwijt.

Ik bel vervolgens 112 en ik krijg een dame aan de lijn die vraagd wat er aan de hand is en ik doe mijn verhaal over een verwarde gozer op een autoweg en vertel dat ik ongerust ben dat die wordt platgereden. OK zegt dat vrouwtje, ik vebind u door. Hang ik daar zeker 4 a 5 minuten op een wachtlijn en verteld dat vrouwtje mij dat er niet wordt opgenomen :shock: Huhhh een alarmnummer bellen en dan worden doorverbonden en niet worden ogenomen, het moet niet gekker worden :shock: Ik ga het nog een keer voor u proberen mijnheer zegt die vrouw aan de andere kant, ik zeg nog tegen haar, neem zoveel tijd als u nodig heeft hoor :wink: en wat gebeurd er na wederom 5 minuten wordt ik van de lijn gepleurd :x

Zal wel aan mij liggen maar 112 bellen en na 10 minuten wachten er af gegooid worden is volgens mij geen "normale" zaak :shock:

Ik doorgereden en zie ik in de verte toevallig een politiebusje aan komen rijden. Haha en voor het eerst in me leven is het nu andersom, ik hou de politie staand :thumbs: Ik alles uitgelegd en die 2 agenten zetten een sirene aan en scheurden weg om die gozer op te pakken.

Na mijn boodschap ben ik even langs het bureau gereden omdat ik vond dat het waanzin was zoals ik ben "geholpen" door 112.

Agent op het bureau alles uitgelegd en die vond het ook van de gekke en vond het zelfs vreemd dat ik niet was terug gebeld door 112. Hij nam me even mee naar achteren om te kijken of er al procesverbaal was opgemaakt over dit incident maar er stond nog niks in de computer. De agent raadde me aan om de site van KLPD (Korps Landelijke Polite Diensten) te bezoeken en een uitgebreidde klacht in te dienen want dit kan echt niet volgens hem want als je wordt doorverbonden naar 112 Driebergen (komen alle T-mobile nummers door) moet je altijd binnen 1 minuut iemand aan de lijn krijgen.

Ga zo even een klacht formuleren en opsturen naar de KLPD want stel dat iemand een levensbedreigende situatie heeft te melden dat geeft dit je toch wel een hoop vertrouwen :?

Sjaak

jojo
23-04-2005, 12:55
jah hoor wat een verhaal belachelijk gewoon en laat je het ff weten wat de reactie terug was van die klpd? :wink:

Dennuz
23-04-2005, 12:57
idd. wel vaag, je belt 112 niet zomaar..
Stel dat er bv. een inbreker in je huis had gezeten of iemand met een pistool in je voortuin loopt, dan kun je ook geen 5 min wachten...

Sjaak
23-04-2005, 13:05
Klacht is inmiddels ingediend bij KLPD en bij Politie Rijnmond. Laat jullie wel de reactie weten als er een reactie komt :?

Anonymous
23-04-2005, 14:55
Daarom is en blijft het bezopen dat alle oproepen naar 112 met prefix 06 naar Driebergen gaan.
en dat ze daar aankloten t/m ... bezuinigen noemen ze dat...

RisingSun
23-04-2005, 14:57
How eens, wat een story :shock:

Jeroen
23-04-2005, 15:04
Je hebt nog geluk gehad ook. Jouw "vriendelijke" verzoek had je ook een kogel of een mes in je bol kunnen opleveren.

ibbie
23-04-2005, 16:08
lekker zeg, ambulances bijvoorbeeld moeten binnen een kwartier ter plaatse zijn, kan ook zo goed als je 10 minuten aan de telefoon bent alleen al.

Deuce
23-04-2005, 16:18
Mwa inderdaad heel erg vreemd, maar ach je kunt het toch nooit zeggen...

Wij hebben hier rondom ons huis ook wel eens wat heibel gehad om zonder verder in details te treden....

Bellen was 1 ding, maar dan nog het wachten op politie, heb ooit iemand "staande gehouden"die mij probeerde neer te steken in mn eigen huis, 20 minuten bovenop die persoon gelegen om hem zo over te leveren aan de politie, gevolg...politie komt eraan....trekt mij er vanaf en wil mij boeien...dachten ze dat ik de badguy was :?

Keer erna belden we weer, waren ze er in 30 seconden...

Scheelt dat ons adres een speciale code stond, zodat wij voorrang kregen op "de behandeling". Wij hoefde alleen een code te noemen en dan kwamen ze direct met sirenes en wel aangetoeterd...nog altijd te laat maargoed....daar was ik dan om diegene weer over te leveren :wink:

Al met al ben ik toch redelijk te spreken over die politie hier, vrij behulpzaam, redelijk in doen en laten en zelf inziend dat het systeem niet klopt....waar ze zelf net zo hard van balen.

Anonymous
24-04-2005, 11:12
hehehehe. Hey eikel donder is van de autoweg af".

Cool!

Sjaak
24-04-2005, 17:51
hehehehe. Hey eikel donder is van de autoweg af".

Cool!

Had ik hem dan een sigaar moeten aanbieden :maskills:

Anonymous
25-04-2005, 11:48
het verhaal van sjaak komt me bekend voor:

een tijdje geleden kom ik terug van een avondje bioscoop en al rijdende zie ik een groep jongens één iemand vreselijk in elkaar rossen. ik bel dus 112 maar moet eerst 5 minuten wachten. vervolgens krijg ik een vreselijk sjagrijnig wijf aan de lijn die me te kennen geeft dat ze het wel zal doorgeven. als ik zeg dat ze vooral moeten opschieten omdat de daders straks pleite zijn, krijg ik (met iets andere bewoordingen) te verstaan dat ik me met mijn eigen zaken moet bemoeien.

Controle
25-04-2005, 14:34
Sjaak, ik denk dat je binnenkort een boete krijgt toegezonden, voor bellen tijdens autorijden :?

Anonymous
25-04-2005, 15:31
hehe zelf werk ik ook bij de politie en denk maar niet dat ik in mn pauze ff naar de telefoon kom hoor voor zoiets!

Sjaak
25-04-2005, 17:20
Sjaak, ik denk dat je binnenkort een boete krijgt toegezonden, voor bellen tijdens autorijden :?

Zou me niks verbazen :lol:

Jeru
25-04-2005, 23:46
Nou dan zal je nu wel helemaal zuur zijn....


ma 25 apr 2005, 21:24
112 bellen vanaf mobiel onmogelijk
RIJSWIJK - Sinds 20.45 uur is het voor alle gebruikers van een mobiele telefoon onmogelijk om alarmnummer 112 te bellen. Dat meldde een woordvoerder van KPN maandag. De oorzaak van de storing is onbekend.

Overigens is het wel mogelijk om het alarmnummer vanaf een vaste telefoon te bellen.


bron:telegraaf.nl

Sjaak
28-04-2005, 13:12
En wat lees ik op de voorpagina van Het Kompas van woensdag :!:

Verwarde man loopt op de weg

Numansdorp - Een verwarde man is zaterdag door de politie van de weg gehaald. De 26 jarige man uit Numansdorp wandelde op de provinciale weg N487 bij Numansdorp. Hij is aangehouden. De Numansdorper liep midden op de weg en vormde volgens de politie een gevaar voor zichzelf en voor andere weggebruikers. Ondanks herhaald aandringen ergens anders te gaan lopen, bleef de man zijn weg vervolgen. Agenten hebben hem daarom aangehouden op grond van het niet voldoen aan een bevel of vordering. "De man bleef verward" meldt de politie.

BTW op de klacht die ik heb ingediend bij 112 KLPD en bij Korps Rotterdam Rijnmond heeft nog geen sterveling gereageert, tuurlijk te druk achter de bosjes :x