PDA

View Full Version : hanggroep ouderen....



Pieter mulder
26-04-2005, 15:07
Winkelcentrum weert 'hangouderen'

Uitgegeven: 26 april 2005 14:09

OUDE PEKELA - Groepjes verveelde 'hangouderen' die het winkelend publiek nauwlettend in de gaten houden. De ondernemers van winkelcentrum De Helling in het Groningse Oude Pekela waren ze meer dan zat. En dus heeft de gemeente Pekela, waar het dorpje onder valt, een samenscholingsverbod voor bejaarden ingesteld.

Volgens een woordvoerder van de gemeente waren de overwegend mannelijke hangouderen niet alleen een bron van overlast voor de winkeliers, maar waren ze ook het winkelend publiek een doorn in het oog. "In een dorp waar iedereen elkaar kent, is het niet prettig als er continu in je winkelwagentje wordt gekeken", aldus de zegsman dinsdag.


Ook zouden de bejaarden met regelmaat al dan niet grappige opmerkingen naar de bezoekers van het winkelcentrum hebben gemaakt. Winkeliers stoorden zich vooral aan het feit dat de rondhangende ouderen het zicht op hun etalages ontnamen.

De gemeente heeft bij iedere ingang van het winkelcentrum borden opgehangen waarop de nieuwe huisregel valt te lezen. Senioren die het verbod negeren, worden door de politie weggestuurd. "Als ze dan nog niet luisteren, riskeren ze een boete."

micha
26-04-2005, 15:18
belachelijk

missgroen
26-04-2005, 15:45
niet belachelijk maar erg lachwekkend zouden ze bij mij in de buurt ook moeten doen haah zouden heel wat roddels schelen :lol:

Biiyen
26-04-2005, 15:51
niet belachelijk maar erg lachwekkend zouden ze bij mij in de buurt ook moeten doen haah zouden heel wat roddels schelen :lol:

haha zeg.... :? die mensen hebben in de oorlog een hoop ellende gehad, die mense hebben een kapot gebombardeerd land in zijn geheel heropgebouwd en als dank stoppen wij ze massaal in tehuizen waar ze slecht/niet verzorgd worden. En als ze dan als het mooi weer is mogen ze niet in de stad gaan zitten omdat ze lastig zijn?

sorry ik vind het ronduit asociaal.

missgroen
26-04-2005, 15:56
oeee gevoelige snaar :? ik was sarcastisch maar dat heb je geloof ik niet gevat :shock: wat maakt t mij nou uit dat ouderen zitten te roddelen of weten wat ik koop, dat mag iedereen weten en laat ze ook maar lekker roddelen hebben ze ook wat!! de hele oorlog en n platgebombardeerd land heeft er geen hol mee te maken!! Zolang ze geen dingen gaan slopen (weer sarcastisch) vind ik t best hoor!!

Anonymous
26-04-2005, 16:42
die oudjes zijn intimiderend en vallen de lokale allochtoonse jeugd lastig met bedreigingen en beledigende opmerkingen. ook nemen zij alle goede hangplekken in beslag.

ik vind het top dat er eindelijk iets aan gedaan wordt! :)

Guru
26-04-2005, 23:12
Heb een oudere buurman van rond de 80 die altijd zich overal mee bemoeid en vroeger altijd onthield, hoe laat je je woning 's ochtends verlaat.
Het is allemaal goed bedoeld hoor, maar die mensen maken zich altijd druk en verbazen zich erover dat mijn werktijden niet te peilen zijn.
Ronduit kansloos hoe sommige mensen daar druk mee kunnen zijn.

Ik vind dat bejaarden meer aan de computergame's moeten gaan.
Die mensen klagen alleen maar dat het zo druk is bij de kassa en dat ze zo weinig om handen hebben.

Damn get a life!!!

phranq
27-04-2005, 07:52
en terecht!! Schorriemorrie is het :!: :lol:

Deuce
27-04-2005, 09:19
Tja oude mensen is een apart verhaal.......werk op een sportschool waar sochtends het halve bejaardetehuis werkt......man man wat een onderwerpen komen daar voorbij :?