PDA

View Full Version : Gulden 'te goedkoop' geruild voor euro



Anonymous
01-05-2005, 13:11
Gulden 'te goedkoop' geruild voor euro

AMSTERDAM - De Nederlandse gulden is te goedkoop ingeruild voor de euro. Volgens directeur H. Brouwer van De Nederlandsche Bank werd de gulden ondergewaardeerd. De koers werd in 1999 bepaald.

"We konden vaststellen dat de gulden 5 tot 10 procent was ondergewaardeerd tegenover de D-mark. Het is altijd heel moeilijk om een evenwichtskoers te bepalen, maar je mag wel zeggen dat de gulden ondergewaardeerd was", zegt Brouwer zaterdag in een interview van Het Parool.

dat vermoeden hadden we al langer :roll:

Leon
01-05-2005, 14:45
Ik las het ook tijdje geleden, niet echt iets om wakker over te liggen.

xXRichardXx
01-05-2005, 16:44
Ergens wakker van liggen is niet goed voor je, en doe ik dus ook nooit. Maar dit is toch ook wel weer belachelijk zeg, wij ons maar scheel betalen, en dan komen ze nu doodleuk "oeps, we hadden m best op 2 gulden kunnen zetten die euro".

Biiyen
01-05-2005, 17:53
Ergens wakker van liggen is niet goed voor je, en doe ik dus ook nooit. Maar dit is toch ook wel weer belachelijk zeg, wij ons maar scheel betalen, en dan komen ze nu doodleuk "oeps, we hadden m best op 2 gulden kunnen zetten die euro".

was ook een stuk makkelijker geweest met omrekenen....

xXRichardXx
01-05-2005, 19:49
Ergens wakker van liggen is niet goed voor je, en doe ik dus ook nooit. Maar dit is toch ook wel weer belachelijk zeg, wij ons maar scheel betalen, en dan komen ze nu doodleuk "oeps, we hadden m best op 2 gulden kunnen zetten die euro".

was ook een stuk makkelijker geweest met omrekenen....

haha :lol:

Sjaak
01-05-2005, 20:05
Ik zal denk nooit aan die KUT euro wennen, reken nog steeds om en zal dat wel blijven doen (net als vele anderen)

Nickuraba
01-05-2005, 20:11
de euro heeft ons hoe dan ook genaait. bij veel producten werd simpelweg het valuta teken van gulden naar euro omgezet. Alleen jammer dat ze dat dan weer neit met onze salarisstrookjes doen!