PDA

View Full Version : 06-05



Sjaak
03-05-2005, 16:36
Dit is echt een hele goeie film geworden zeg, of je nu voor- of tegenstander van Pim was :thumbs: ga gewoon is kijken.

Moet je die ministers is zien staan na zijn dood (echte beelden) en moet je nu jaren later is kijken wat ze eerst veroordeelde aan zijn uitspraken, wat ze nu zelf vertellen, het is nu gemeengoed van bijna alle partijen. Hypocriete #%#$&% :evil:

En triest detail is uit deze "film" is dat daadwerkelijk iemand bij de AIVD is geweest met de tip over de op hand zijnde moord op Pim, maar niemand wilde luisteren en dit is in de doofpot gestopt.

Was er bij de moord op Theo ook niet zo'n tip bij de AIVD binnen gekomen (volgens een polite functionaris) De geschiedenis herhaalde zich dus :cry: en wederom weet de AIVD (zogenaamd) van niets :evil:

Hoe zou de waarheid zijn ........................... misschien wel heel eng.

En waarom lopen er nu nog steeds leden van die Hofstad groep vrij rond in Nederland, waar zijn we nu mee bezig hier :cry:

Anonymous
03-05-2005, 17:26
misschien was het de AIVD zelf wel...

Sjaak
03-05-2005, 20:47
Wie weet :roll:

micha
04-05-2005, 08:36
ik ben echt benieuwd naar deze film.

Sjaak
04-05-2005, 09:39
Het is een aparte complot theorie van Theo :thumbs:

Sjaak
04-05-2005, 09:58
Het is een aparte complot theorie van Theo :thumbs:

De theorie is toch van die schrijver, Thomas Ross?

Oeps dat zou ik echt niet weten :?

Sjaak
04-05-2005, 14:54
Nu die gozer van de Hofstadgroep weer vrij is gelaten geloof ik steeds sterker in een "complot", dit is toch niet uit te leggen aan "normale" mensen :shock:

micha
04-05-2005, 18:24
weet misschien iemand waar ik deze film kan vinden :wink:

p diddy
04-05-2005, 19:11
in het bakje bij de k.. films

Makijs
04-05-2005, 20:15
Het is een aparte complot theorie van Theo :thumbs:

De theorie is toch van die schrijver, Thomas Ross?

Klopt.
Overigens hebben Van Gogh en Ros hoogoplopende ruzie gehad over het slot van de film. Theo wilde een duidelijke suggestie dat de moord en de linkse kerk wel heel dicht met elkaar verbonden waren. Ros wilde dat niet.

ashihara
05-05-2005, 10:13
Is de film al op dvd verkrijgbaar?

Sjaak
05-05-2005, 10:20
Is de film al op dvd verkrijgbaar?

Yep bij videoland

micha
05-05-2005, 11:29
Is de film al op dvd verkrijgbaar?

Yep bij videoland

:lol: :lol:

MadEd
05-05-2005, 12:27
Ach, ik zou niet te veel achter die AIVD zoeken. Die maken zoveel fouten dat ze niet eens een complot kunnen uitdenken al zouden ze het willen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de film.

Ah we praten met iemand die op de hoogte is van alle staatsgeheimen :thumbs: Itt op Mixfight, is de AIVD in het buitenland wel een gerespecteerde veiligheidsdienst. Zo weten de Amerikanen nog steeds niet hoe het ze gelukt is op het hoogtepunt van de koude oorlog alle ambassades af te hebben geluisterd.....

Sjaak
05-05-2005, 12:37
Haha laat me niet lachen :lol:

De AIVD zijn een groot stel amateurs :roll: Ze weten niks, ze kunnen niks en als ze wat doen doen het fout :roll:

Jeroen
05-05-2005, 12:43
Gelukkig zijn er nog rechtschaapen burchersch als Sjaak die op de bresch springen voor Jan Modaal.

Deuce
05-05-2005, 12:48
Haha laat me niet lachen :lol:

De AIVD zijn een groot stel amateurs :roll: Ze weten niks, ze kunnen niks en als ze wat doen doen het fout :roll:

Alles wat goed gaat bij een inlichtingendienst....of wat meestal niet verteld mag worden...daar krijg je dus niks van te horen.

Enige wat je krijgt te horen zijn de slechte zaken en doofpotaffaires...denk dat die mensen heel wat meer uitvinden en voorkomen dan wij denken.

Jeroen
05-05-2005, 12:50
Wie ben jij om te twijfelen aan Sjaak zijn waterdichte redenering? Dan mag je wel met verdomd betere argumenten komen als waar je nu mee komt...

Sjaak
05-05-2005, 12:51
Gelukkig zijn er nog rechtschaapen burchersch als Sjaak die op de bresch springen voor Jan Modaal.

En hep ie da propleme mee jeroen ? Laat het effe weten !

Justinian
05-05-2005, 12:54
Alles wat goed gaat bij een inlichtingendienst....of wat meestal niet verteld mag worden...daar krijg je dus niks van te horen.

Enige wat je krijgt te horen zijn de slechte zaken en doofpotaffaires...denk dat die mensen heel wat meer uitvinden en voorkomen dan wij denken.
Deuce = correct!

Sjaak
05-05-2005, 12:57
Alles wat goed gaat bij een inlichtingendienst....of wat meestal niet verteld mag worden...daar krijg je dus niks van te horen.

Enige wat je krijgt te horen zijn de slechte zaken en doofpotaffaires...denk dat die mensen heel wat meer uitvinden en voorkomen dan wij denken.
Deuce = correct!

Maar dat is nou net wat ze moeten doen en gewoon hun werk :!:

Deuce
05-05-2005, 12:59
Omdat jij 4 negatieve verhalen hebt gehoord? Je weet niet eens wat voor rol de AIVD heeft gespeeld hierin...wat ze hebben gedaan etc.

Vervolgens wordt door justitie en minsters etc flink druk achter gezet om alles maar zo snel mogelijk te doen, zodat de maatschappij zich veilig voelt...en dan worden er fouten gemaakt. Denk niet zozeer dat de fout echt bij hun ligt...

Sjaak
05-05-2005, 13:12
[quote="Deuce"]Omdat jij 4 negatieve verhalen hebt gehoord? Je weet niet eens wat voor rol de AIVD heeft gespeeld hierin...wat ze hebben gedaan etc.

4 :shock: hahaha :wink:

Vervolgens wordt door justitie en minsters etc flink druk achter gezet om alles maar zo snel mogelijk te doen, zodat de maatschappij zich veilig voelt...en dan worden er fouten gemaakt. Denk niet zozeer dat de fout echt bij hun ligt...

Waar dan Deuce, vindt jij dan dat ze het goed doen ?

En heb de enquette's gezien over veiligheid in Nederland : 85 % van de Nederlandse bevolking heeft wel is een "onveilig" gevoel in Nederland en ruim 60 % vind het steeds onveiliger worden in Nederland :cry: Waarom hebben vele miljoenen mensen nu dit "gevoel" denk je .........................

En wat vind je van ministers Donner en Rempes :roll: vindt het geen sterke leiders om me even netjes uit te drukken.

Deuce
05-05-2005, 13:19
Mwa nogmaals, het gros wat een AIVD doet...mag niet gepubliceerd worden. Dus in die zijn krijg je weinig werk van ze te zien...ik heb ooit eens een programma van Bas van Hout gezien, en daar was een journalist die een of andere scanner had en op elk ding afreed wat ie hoorde...En die had genoeg verhalen over agenten in burger die iemand op klaarlichte dag op de dam met getrokken pistool aanhouden, verder geloof ik niet dat we internationaal een grote rol spelen...maar nationaal heus wel. Zo zijn wij ook land nr 2 waar het meeste afgeluisterd wordt.

Veiligheid op straat heeft denk ik weinig met AIVD te maken, eerder met het gewone blauw op straat.

Die ministers ben ik niet van op de hoogte...maar vind dit hele kabinet een slap zooitje..dus :wink:

Octavius
05-05-2005, 13:30
Nederland is niet zo land dat te koop loopt met hun succesen van de AIVD.

Wat ze allemaal doe in de film "enemey of the state" dan kunnen ze ook echt.

MadEd
05-05-2005, 19:36
Sjaak hoe denk je dat mensen zich onveilig voelen? 2 woorden: Media & stemmingmakerij :twak: Als je objectief gaat kijken hoe veilig ons kikkerlandje is zie je dat het allemaal heel zwaar meevalt, maar door constante media aandacht aan bepaalde zaken worden gevoelens van angst gevoed!!! Dat is iets waar ze in de VS ook heel goed in zijn.

Justinian
05-05-2005, 20:16
Sjaak hoe denk je dat mensen zich onveilig voelen? 2 woorden: Media & stemmingmakerij
Correctomundo!

Sjaak
06-05-2005, 09:11
Sjaak hoe denk je dat mensen zich onveilig voelen? 2 woorden: Media & stemmingmakerij :twak: Als je objectief gaat kijken hoe veilig ons kikkerlandje is zie je dat het allemaal heel zwaar meevalt, maar door constante media aandacht aan bepaalde zaken worden gevoelens van angst gevoed!!! Dat is iets waar ze in de VS ook heel goed in zijn.

Ed ga is met me mee naar Rotterdam Zuid bv en parkeer daar is je wagen en ga een stukje wandelen zo als het begint te schemeren. Kijken of je je wagen onbeschadigd terug krijgt en of het alleen stemmingmakerij is en laat zien dat je zo'n bikkel bent en begeef je onder het volk :maskills: Kan je een ding zeggen, sommige wijken kom je op straat geen politeagent meer tegen hoor 's avonds dus ........... :roll: En ik praat uit ervaring want ik kom er nagenoeg dagelijks en dit is helaas realiteit en komt niet uit kranten :maskills:

En btw het is o zo makkelijk praten vanuit de achterhoek of vanuit een dorp ergens achteraf in nederland want daar zal het best wel meevallen maar kom is fijn naar de randstad en dan zal je zien dat dingen toch effe anders zijn dan je denkt.

En kom niet aan met ik reis vaak met de trein door de randstad want dan snap je niet wat ik bedoel.

MadEd
06-05-2005, 09:55
Sjaak, ik kom elke dag in Utrecht (met regelmaat in Kanaleneiland, Sterrenwijk etc). Maar goed daar gaat het niet om. Jij zegt dat 85% van de mensen in NL zich onveilig voelt. En woont 85% van de mensen in grote steden? Dacht het niet. Oftewel het gedeelte van de mensen wat niet in probleemwijken woont, leest alle opgeblazen verhalen in de media over schietpartijen etc. etc. etc. Zaken mbt terrorisme worden altijd breed uitgemeten zodat angstgevoelens worden gevoed....De media zou er beter aan doen zich wat afzijdiger te houden. En idd, veiligheid in zo'n wijkie is niet waar de aivd zich mee bezighoudt. En in elk land heb je wel wijken waar de politie zich niet meer vertoont, dus kijk verder dan je neus lang is zou ik zeggen :roll:

@ Rappe rik: Die "missers" die jij noemt zijn helemaal niet toegenomen, net zoals het aantal moorden in NL niet schrikbarend of helemaal niet toeneemt. Het enige verschil met 10 jaar geleden is dat nu over alles reportage wordt gedaan en vroeger niet.

Sjaak
06-05-2005, 10:21
[quote="MadEd"]Sjaak, ik kom elke dag in Utrecht (met regelmaat in Kanaleneiland, Sterrenwijk etc). Maar goed daar gaat het niet om. Jij zegt dat 85% van de mensen in NL zich onveilig voelt. En woont 85% van de mensen in grote steden? Dacht het niet.

Ik zeg niet dat 85 % van de mensen zich in Nederland onveilig voelt dat stond laatst in een landelijke enquette in de Telegraaf, ik neem toch aan dat de enquette niet in een stad is afgenomen :roll:


Oftewel het gedeelte van de mensen wat niet in probleemwijken woont, leest alle opgeblazen verhalen in de media over schietpartijen etc. etc. etc. Zaken mbt terrorisme worden altijd breed uitgemeten zodat angstgevoelens worden gevoed....De media zou er beter aan doen zich wat afzijdiger te houden.

Juist niet, jij wil het "volk" dom houden, laat ze maar zien wat er allemaal fout gaat hier in nederland vanwege dat geweldige beleid :x


En idd, veiligheid in zo'n wijkie is niet waar de aivd zich mee bezighoudt.

Klopt maar de potentiele "terroristen" van de toekomst zitten wel in deze wijken dus dat zouden ze zeer zeker wel moeten doen


En in elk land heb je wel wijken waar de politie zich niet meer vertoont, dus kijk verder dan je neus lang is zou ik zeggen :roll:

In de randstad zijn er wel heel veel van deze wijken waar de politie zich niet meer vertoond en dat moeten we dan maar voor lief nemen :shock:

Btw Utrecht is een hele "lieve" stad vergeleken bij Rotterdam, Dordrecht, Den Haag. Loop veel liever door Kanaleneiland en Sterrenwijk dan bv door de Afrikaanderbuurt, Feijenoord, Charlois, Tarwewijk, Hillesluis, Schilderswijk of Oud Crispijn :x

MadEd
06-05-2005, 10:55
Juist niet, jij wil het "volk" dom houden, laat ze maar zien wat er allemaal fout gaat hier in nederland vanwege dat geweldige beleid Mad

Dom wordt het volk gehouden als ze verkeerde informatie en propaganda voorgeschoteld krijgen. Maar het doet niemand goed om alles maar zo op te blazen en op de gemoederen in te spelen (iets waar Geert Wilders ook heel goed in is). Sjaak ik zie je zo vaak mekkeren op het beleid ; wel niemand houd je tegen om zelf de politiek in te gaan en te bewijzen dat je het beter kan :wink: Zo slecht is het beleid trouwens niet eens, in tijden van laagconjunctuur kan je beter rechtse dan linkse partijen aan de macht hebben :twak: Politiebeleid kan wel eea aan veranderd worden, maar dan krijg je weer partijen ala wilders die helemaal geen sociale/economische ideologieën in hun partijprogramma hebben...


Klopt maar de potentiele "terroristen" van de toekomst zitten wel in deze wijken dus dat zouden ze zeer zeker wel moeten doen

Een stel straatschoffies terroristen :maskills: ?

Sjaak
06-05-2005, 11:03
Dom wordt het volk gehouden als ze verkeerde informatie en propaganda voorgeschoteld krijgen.

Jij beweerd dus dat het allemaal niet zo is :? Alles waar jij het niet mee eens bent is propaganda en wat je wel geloofd is nieuws :roll:

Ga toch weg en zoals ik al zei maak het is in de praktijk mee en ga de volkswijken is in maar ik twijfel echt of jij wel is buiten speelt :lol:


Maar het doet niemand goed om alles maar zo op te blazen en op de gemoederen in te spelen (iets waar Geert Wilders ook heel goed in is).

Je lijkt Kok wel met het afgeven op de "onderbuik" van de samenleving :roll:


Sjaak ik zie je zo vaak mekkeren op het beleid ; wel niemand houd je tegen om zelf de politiek in te gaan en te bewijzen dat je het beter kan :wink:

Helaas heb al een hele goede baan met al mijn sportscholen en als ik alles zou moeten aanpakken wat niet goed was in Nederland dan kwam in 100 uur per dag te kort in een etmaal.


Zo slecht is het beleid trouwens niet eens, in tijden van laagconjunctuur kan je beter rechtse dan linkse partijen aan de macht hebben :twak:

daar zijn we het dan over eens :thumbs:

ibbie
06-05-2005, 11:14
Ik wil em ook wel zien, was geen fan van Pim. Maar ben wel benie.uwd

MadEd
06-05-2005, 11:26
Grrr kan mijn hele verhaal weer opnieuw typen want er kwam een of ander vaag verhaaltje van dat mijn ip logged was :twak:


Jij beweerd dus dat het allemaal niet zo is Confused Alles waar jij het niet mee eens bent is propaganda en wat je wel geloofd is nieuws Rolling Eyes

Ga toch weg en zoals ik al zei maak het is in de praktijk mee en ga de volkswijken is in maar ik twijfel echt of jij wel is buiten speelt Laughing


Nee je moet lezen Sjaak :wink: Ik zeg dat het volk dom wordt gehouden als ze verkeerde info voorgeschoteld krijgen, niet dat dat gebeurt noch dat ik wil dat dat gebeurt. Oh en ik speel genoeg buiten hoor, gister nog in de zandtaartjes gemaakt in de zandbak :?


Je lijkt Kok wel met het afgeven op de "onderbuik" van de samenleving Rolling Eyes

En terecht, het is hartstikke makkelijk om in te spelen op alle onbeargumenteerde "onderbuikgevoelens" die er heersen. De Telegraaf waar jij je enquete uit haalde is daar ook heel goed in, alles maar opblazen, van elke mug een olifant maken. Als je elke zaak van geweld, elke moord, elke vorm van terrorisme zo breed mogelijk uitmeet, krijg je die gevoelens van angst die opkomen. Zo worden ook mensen die niet in de grote stad wonen bang omdat ze al die enge dingen lezen....Het zou met trouwens niet eens verbazen als die enquete niet klopt, wel meer dingen die in de Telegraaf staan kloppen niet, zo zijn een aantal verhalen over Marokkanen in de Telegraaf al onderuit gehaald.

Sjaak
06-05-2005, 12:27
[quote="MadEd"]Grrr kan mijn hele verhaal weer opnieuw typen want er kwam een of ander vaag verhaaltje van dat mijn ip logged was :twak:

Kijk dat bedoel ik, ook hier kijkt big Brother mee :lol:


Nee je moet lezen Sjaak :wink: Ik zeg dat het volk dom wordt gehouden als ze verkeerde info voorgeschoteld krijgen, niet dat dat gebeurt noch dat ik wil dat dat gebeurt. Oh en ik speel genoeg buiten hoor, gister nog in de zandtaartjes gemaakt in de zandbak :?

Je kan het ook anders bekijken Ed, als je niks verteld hou je het volk dom, het is nu alleen belangrijk dat de "waarheid" van bepaalde artikelen worden gecheckt en wat is verkeerde info :wink: Kan me voorstellen dat gisterenavond P R de Vries verkeerde info naar buiten bracht voor een bepaald persoon of orgaan maar was het "verkeerde" info :!:


En terecht, het is hartstikke makkelijk om in te spelen op alle onbeargumenteerde "onderbuikgevoelens" die er heersen.

Ik ook heb sommige van die gevoelens en die heb ik niet omdat ik d etekelgraaf lees maar omdat ik dit daadwerkelijk mee maak in de praktijk


De Telegraaf waar jij je enquete uit haalde is daar ook heel goed in, alles maar opblazen, van elke mug een olifant maken. Als je elke zaak van geweld, elke moord, elke vorm van terrorisme zo breed mogelijk uitmeet, krijg je die gevoelens van angst die opkomen.

dat is vrijheid van meningsuiting en ik vind het persoonlijk een geode zaak dat dit uitgebreid wordt behandeld ipv dat het in een doofpot wordt gestopt. OK niet alle verhalen zullen 100 % kloppen maar de meerderheid komt toch heel dicht bij de waarheid en latenb we effe een ding hier samen vaststellen " iedereen heeft zijn eigen waarheid" toch ?


Zo worden ook mensen die niet in de grote stad wonen bang omdat ze al die enge dingen lezen....Het zou met trouwens niet eens verbazen als die enquete niet klopt, wel meer dingen die in de Telegraaf staan kloppen niet, zo zijn een aantal verhalen over Marokkanen in de Telegraaf al onderuit gehaald.

Goede zaak, verkeerde persberichten moeten gelijk onderuit gehaald worden, ben ik het mee eens :thumbs: