PDA

View Full Version : Kickboks en ziektes.....



Anonymous
16-05-2005, 23:36
Ik zat net naar super league te kijken.... en zag dat daar een vechter (uit thailand) een zware bloed neus kreeg, de bloed werd er ff afgeveegd en de gevecht ging weer verder...
en ik heb vaker in kickboks wedstrijden gezien dat een of twee van de vechters bloed krijgen......
maar stel je nou eens voor dat een van de vechters een ziekte heeft als bijvoorbeeld aids ????

Deuce
16-05-2005, 23:44
Met de proffesionelere organisaties...moet je een bloedtest laten uitvoeren alvorens je mag vechten.

Weet niet hoe dat is met de kleinere organisaties...maar denk het niet..dus idd gevaarlijk

marster
16-05-2005, 23:47
Daar denk ik ook vaak aan,En denk zelf dat het wel meevalt.
Om Aids te krijgen moet je toch meer dan 1 druppel binnenkrijgen(heb gehoord nimstens 1 theelepel).
Maar zal het niet verkeerd vinden om voor 1 partij via de huisarts 1 test te verplichten, in de alle klasse N tot A

Biiyen
16-05-2005, 23:51
Daar denk ik ook vaak aan,En denk zelf dat het wel meevalt.
Om Aids te krijgen moet je toch meer dan 1 druppel binnenkrijgen(heb gehoord nimstens 1 theelepel).
Maar zal het niet verkeerd vinden om voor 1 partij via de huisarts 1 test te verplichten, in de alle klasse N tot A

en bovendien heb je een toque om! dus het risico dat daar bloed komt is erg klein.

Ronny
16-05-2005, 23:56
ik neem aan dat je en geintje maakt raziel..ik hoef je hier toch geen voorlichting te geven over hoe je een soa op kan lopen...of wel??

Deuce
17-05-2005, 00:37
LOL...........raziel.........get back 2 school bitaatch

Aaronk
17-05-2005, 00:54
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa raziel heb ze laten baffen met een bloedirige homo tong en hij denkie dat ie geen hiv heb

Hollandpride
17-05-2005, 01:05
Lol @ karels

Anonymous
17-05-2005, 01:38
Met de proffesionelere organisaties...moet je een bloedtest laten uitvoeren alvorens je mag vechten.

Weet niet hoe dat is met de kleinere organisaties...maar denk het niet..dus idd gevaarlijk
Hier in Nederland dus echt niet!
Heb bij bijna alle Nederlandse bonden weleens een wedstrijd gedaan en nog nooit een bloedtest moeten doen. Zelfs niet eens altijd de standaardcontrole door een ringarts..

Ossie
17-05-2005, 01:46
De ziekte kan zich alleen verplaatsen als de bloed van de ander bij jou in een open wond (of in je mond) terechtkomt. Die kans is wel klein, maar bestaat idd. wel.
Maar hoe groot is de kans dat iemand met AIDS in de ring gaat staan? Heb je officieel voor een gevecht geen bewijs van gezondheidsverklaring of zo nodig?
Desalniettemin, het KAN wel gebeuren. Misschien dus wel een strak plan om daar op te controleren.

Deuce
17-05-2005, 02:48
Met de proffesionelere organisaties...moet je een bloedtest laten uitvoeren alvorens je mag vechten.

Weet niet hoe dat is met de kleinere organisaties...maar denk het niet..dus idd gevaarlijk
Hier in Nederland dus echt niet!
Heb bij bijna alle Nederlandse bonden weleens een wedstrijd gedaan en nog nooit een bloedtest moeten doen. Zelfs niet eens altijd de standaardcontrole door een ringarts..

En wie ben jij dan wel? Ik meen dat er voor 2h2h en zeker in de US....deze testen gedaan moeten worden.

Dus ik vraag me af wie jij bent die bij elke bond heeft gevochten?

Anonymous
17-05-2005, 10:01
De ziekte kan zich alleen verplaatsen als de bloed van de ander bij jou in een open wond (of in je mond) terechtkomt. Die kans is wel klein, maar bestaat idd. wel.
Maar hoe groot is de kans dat iemand met AIDS in de ring gaat staan? Heb je officieel voor een gevecht geen bewijs van gezondheidsverklaring of zo nodig?
Desalniettemin, het KAN wel gebeuren. Misschien dus wel een strak plan om daar op te controleren.

Noem je dat een kleine kans? Er zijn continue open wonden en bloederige handschoenen. Denk dat je minder snel de hoofdprijs van de lotto wint.

Gewoon testen dus, er zijn goedkope testen op de markt.

Die bokser uit Rocky 5, kom even niet op zijn naam (en nee niet SLY :lol: ) die heeft toendertijd HIV opgelopen weet niet of die nog rondloopt op deze aardkloot.

Aaronk
17-05-2005, 10:06
die testen hebben weinig zin....Ik kan nu kort besmet bezen maar het is nog neit in me bloed te zien...

Aaronk
17-05-2005, 10:35
ik moest een hiv test doen voor kotc. was nogal cool!

Tsuki
17-05-2005, 10:40
ik vind dat je standaard een recente test uitslag moet inleveren hoe klein de organisatie of bond ook is ....................

Tsuki
17-05-2005, 10:49
wel als je er zelf verantwoordelijk voor moet zijn ......................

Anonymous
17-05-2005, 22:42
Ik weet toevallig dat een soa test gratis is, maar je moet wel 20 euro betalen voor een HIV test, en HIV kan je pas nadat het 3 tot 6 maanden in je bloed zit ontdekken..... en ik dnek niet dat een vechter die iedere maand vecht, zich ook elke of een keer in de twee maanden gaat testen kost te veel tijd en geld...

migyur
18-05-2005, 09:09
Na 3 maanden kun je het testen.
En je kunt ook niet controleren wat die persoon de avond ervoor heeft gedaan en met wie..

Misschien alleen een doktersverklaring dat die persoon gezond is?

Aaronk
18-05-2005, 12:19
ik vind dat elke vechter monnink moet worden.. zoals in de shoalin tempel. geen kans op de aids. tenzij ze elkaar neuken

Anonymous
18-05-2005, 12:22
ik moest een hiv test doen voor kotc. was nogal cool!

inderdaad cool dat je als maagd zijnde een test moest doen :lol:

Aaronk
18-05-2005, 12:23
ik moest een hiv test doen voor kotc. was nogal cool!

inderdaad cool dat je als maagd zijnde een test moest doen :lol:
Wat heb hiv met me sterrenbeeld te maken

Anonymous
18-05-2005, 12:25
ik moest een hiv test doen voor kotc. was nogal cool!

inderdaad cool dat je als maagd zijnde een test moest doen :lol:
Wat heb hiv met me sterrenbeeld te maken

kneusje, je weet best wat ik bedoel

Aaronk
18-05-2005, 12:26
ik moest een hiv test doen voor kotc. was nogal cool!

inderdaad cool dat je als maagd zijnde een test moest doen :lol:
Wat heb hiv met me sterrenbeeld te maken

kneusje, je weet best wat ik bedoel

nee, vertel het me eens vriend

B3 lik3 M3
18-05-2005, 12:27
On-topic blijven!!

dokter flinstone
19-05-2005, 12:28
De kans dat je via dit soort sporten geinfecteerd wordt is toch redelijk aanwezig. HIV besmettingen kunnen plaatsvinden via bloed/bloed contact maar ook via de slijmvliezen.

Ik begrijp alleen niet waarom men zich hier zoregn maakt om HIV en niet om de veel meer besmetbare ziektes zoals vele soorten hepatitis. Zeker als je tegen echte thais moet knokken dan is dat risico vele malen groter dan het krijgen van het HIV virus.

Wat je kan doen voor jezelf (zou ik i.i.g. doen):
neem/laat de dag voor de wedstrijd 2 of 3 buisjes bloed afnemen. Laat hierop een hiv test en hepatitis test doen. Blijk je dan toch besmet te zijn geraakt en je hebt geen onveilige contacten gehad dan weet je zeker dat die bokspartij het geweest is. Als bewijs heb je dan je test van voor de wedstrijd om te bewijzen dat je toen negatief was. [/i]

Nickuraba
19-05-2005, 12:40
ben het met rappe rik eens, dan ben je al de sjaak en kan je um nooit zonder sok in een ander proppen. Dat skiet niet op

dokter flinstone
19-05-2005, 14:21
Zover ik kan zien blijft er altijd een kans. In dit soort sporten waar mogelijk wondjes kunnen ontstaan blijft de kans aanwezig. Bij het grondvechten is de kans groter aangezien je dan boven elkaar hangt.

Maar maak je niet te druk over HIV. Dan moet je echt grote hoeveelheden in een wondje proppen. Maar je liever zorgen over andere ziektes!!!!! Zeker bij wedstrijden tegen aziaten (nee geen discriminatie) moet je oppassen.

En hetgene wat ik zou doen is misschien in jullie ogen bullshit maar zo kan je altijd bewijzen dat het door die bepaalde wedstrijd komt. Altijd zeer handig voor schadeclaims.

Anonymous
19-05-2005, 16:49
wat de fuck heb je aan een schadeclaim als je gaat smelten door een vage ziekte, en wat hepatitis betreft je hebt er twee soorten van
hepätitis A (=aids of hiv)
en je hebt hepatitis B, en voor hepatitis B kan je een gratis vaccinatie halen bij het ggd...
dussss ga meteen allemaal op www.ggd.nl dan krijg je 3 keer een prik (op verschillende dagen) en kan je geen hepatittis B meer oplopen........

Anonymous
19-05-2005, 18:40
wat de fuck heb je aan een schadeclaim als je gaat smelten door een vage ziekte, en wat hepatitis betreft je hebt er twee soorten van
hepätitis A (=aids of hiv)
en je hebt hepatitis B, en voor hepatitis B kan je een gratis vaccinatie halen bij het ggd...
dussss ga meteen allemaal op www.ggd.nl dan krijg je 3 keer een prik (op verschillende dagen) en kan je geen hepatittis B meer oplopen........

hepatitis A is geen hiv en ook geen aids