PDA

View Full Version : K1 Fightnight keert terug in de Rijnhal



Robbie
26-05-2005, 15:15
Artikel uit De Gelderlander van 18-05-2005
K1 Fightnight keert terug in de Rijnhal

Door PIM ROELOFS


ARNHEM - Begin oktober keert de K1 Fightnight terug in de Arnhemse Rijnhal. Mede - organisator Charl Hasselaar verwacht zeker drieduizend fans. Eerdere edities leverden een spektakel van jewelste op.


http://www.gelderlander.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/GLD/artikelvisuals/2707336-339698.jpg

Errol Parris (links) was drie jaar geleden winnaar van het laatste K1-gala. - Foto: Marc Pluim


De K1 Fightnight in Arnhem staat na drie jaar opnieuw op de sportagenda. Op 2 oktober strijden de K1-vechters Alexander Ustinov en Bregt Walis in de Rijnhal om de wereldtitel. Maar het zijn de vechters uit de regio die het publiek trekken.

Mede-organisator en sportschoolhouder Charl Hasselaar hoopt op de komst van wereldkampioenen kickboksen Raymond Staring uit Groessen, Perry Ubeda uit Nijmegen (full-contact) en Faldir Chahbari uit Brummen.

"Zij trekken veel volk. Daarnaast heb ik het liefst toppers uit de regio. Ik gun hen de roem. Ik ga er vanuit dat het trio komt. Maar niets is zeker in de vechtsportwereld. Er kan in de tussentijd veel gebeuren, een blessure bijvoorbeeld."

K1 is een Japanse vechtsport; een combinatie van karate, kickboksen, kung fu en taekwondo. De beste vechters komen in december in Japan uit in de grote finale. Deze eindstrijd trekt ieder jaar meer dan 70.000 toeschouwers en wordt onder andere volledig uitgezonden op televisiezender Eurosport. In Arnhem wordt er gevochten volgend de regels van de World Full Contact Association (WFCA).

In februari 2002 vond de laatste K1 Fightnight in Arnhem plaats. Charl Hasselaar had er genoeg van en stopte. "Na twee K1 Fightnigts en drie Battles of Arnhem had ik het gehad met het evenement", legt Hasselaar uit. Drie jaar later heeft hij de accu weer opgeladen. "Steeds meer mensen vroegen mij of the Battle of Arnhem ooit zou terugkeren. Sponsors meldden zich spontaan aan. Ik kreeg er steeds meer zin in. Ik heb een goed team om mij heen. Koen Scharrenberg zit er weer bij. Die man is goud waard voor de vechtsportwereld."

Het programma telt veel A-partijen met vechters uit de regio. Zeer waarschijnlijk maakt ook William Diender zijn opwachting in de Rijnhal. Diender vocht tot voor kort bij Kickboxing Arnhem, maar vertoeft tegenwoordig in het westen van het land en vecht veel in het buitenland, waaronder Japan. "De Fightnight kent grote namen. Alexander Ustinov is de K1-kampioen van Scandinaviƫ, Bregt Walis is de sterkste K1-vechter van Spanje. Ustinov en Walis zijn reuzen. Zij komen, dat staat vast. Misschien dat ook Joop Kasteel van de partij is. Officieel had de Nederlandse topvechter al afscheid genomen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Hij wil weer de ring in. Prachtig toch?"

De sponsoring is voor negentig procent rond, aldus Hasselaar. Kaarten gaan rond de 25 euro kosten. Hasselaar: "Dat is niet veel voor een K1-vechtsportgala. De drempel is laag. Bewust. Een volle bak zorgt voor sfeer."

m.g
26-05-2005, 15:19
Ben benieuwd.... Ben ze allemaal nog geweest.

Wheelie
26-05-2005, 15:26
Rijnhal is top, ik ben er zeker weer bij.

jaco
26-05-2005, 15:26
ben benieuwd naar het volledige programma. als het de moeite waard is ben ik zeker aanwezig

Hollandpride
26-05-2005, 22:41
Zou echt vet zijn!

Shytown
27-05-2005, 13:00
Misschien dat ook Joop Kasteel van de partij is. Officieel had de Nederlandse topvechter al afscheid genomen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Hij wil weer de ring in. Prachtig toch?"


Hij is correct wat betreft topvechter, maar Joop had zeker nog geen afscheid genomen van de ring. Je hoort mij niet klagen, zal ook zeker partij zijn waar ik voor kom (Dave Vader?)
In ieder geval 12 december zijn afscheidsgala.

Anonymous
28-05-2005, 15:18
Brecht Wallis uit Spanje ?????
Uit welke duim komt dit ?
Hij is een belg die bij Mekki Benazzouz traint ...
en voor een wereldtitel, toe maar ... 8)

Anonymous
29-05-2005, 20:50
Zal Tarek Slimani ook op dit gala vechten

Anonymous
29-05-2005, 22:38
Zal Tarek Slimani ook op dit gala vechten

Lijkt me logisch toch ?

Wel goed dat dit in het Oosten van het land is, want in Amsterdam en Rotterdam is er al iets groots; beetje spreiding is altijd goed.