PDA

View Full Version : Vechtsport blessures



Sjaak
27-05-2005, 13:10
Tijdje terug een lastige blessure opgelopen :cry:

Tijdens een hoge gesprongen trap naar een basketbalnet in de sporthal hoorde ik een knap in me bil en was het over en kon ik niet meer lopen.

Na ongeveer 3 weken trok de pijn weg en ik dacht dus dat ik een hamstring blessure had gehad en dat het weer genzen was. 4 weken geleden maakte ik weer een hoge trap en weer voelde ik een stekende pin in me bil en ben toen naar de huisarts gegaan die me gelijk doorverwees naar het TOP SPORT CENTRUM naast de KUIP omdat hier de allerbeste sport fysiotherapeuten zitten.

Er zijn foto's gemaakt en een echo en nu blijkt dat ik een wel zeer unieke blessure heb opgelopen volgens hun want ik heb een scheur gehad precies in de aanhechting van mijn hamstring op me bilspier.

Ik kan op dit moment echt alles van rennen tot touwklimmen en van trainen tot partijen vechten alleen met voorwaardse trappen waarbij mijn hamstring wordt aangespannen krijg ik op het laatste moment een korte stekende pijn :cry: maar dit moet met speciale trainingen overgaan. Ik moet nu dus ook 2 x per week naar de KUIP om daar onder begeleiding van een fysio een speciaal programma af te werken om het ingekapselde vocht veroorzaakt door de scheuring weg te werken wat heel moeilijk zal zijn.

Woensdag voor het eerst geweest en 90 minuten lang beenoefeningen gedaan zoals leck press en meer van dat leuke gedoe en vandaag kan ik niet meer zitten van de spierpijn in me billen, haha niet normaal meer dit zeg :lol:

Zijn er nog andere jongens die wel is zo'n blessure hebben gehad ?

Anonymous
27-05-2005, 13:18
sjakie heeft een bijzondere kont :lol:

Deuce
27-05-2005, 13:37
MadEd werkt graag met kontjes....

Ik moet zeggen dat dit ook echt weer een sjaakblessure is :lol:

Beterschap ouwe!

Sjaak
27-05-2005, 14:16
Geweldig forum dit, je steld een serieuze vraag en dan wordt er weer zo op gereageerd :cry:

Kom op MODS doe is je werk ...................

Deuce
27-05-2005, 14:28
Ach kom op Sjaak, stiekem is het best grappig, want niet iedereen heeft een apart blessure bij zn kont :wink:

Snap best dat je een serieus antwoord wilt maar we mogen toch wel met een beetje schuin oog op de situatie kijken...tis niks persoonlijks...gewoon beetje humor met dit stralende weer...

zoals ik al zei...beterschap :thumbs:

Iwan
27-05-2005, 14:29
Sjaak, je bent weer eens een PAIN IN THE BUTT hahaha!

Anonymous
27-05-2005, 14:39
Geweldig forum dit, je steld een serieuze vraag en dan wordt er weer zo op gereageerd :cry:

Kom op MODS doe is je werk ...................

sjakie is een ouwe mopperKONT :lol:

Dennis
27-05-2005, 15:14
Is het eindelijk mooi weer en dan kan je je kont niet keren :lol:

Beterschap Sjaak

Sjaak
27-05-2005, 15:16
Veel plezier he jongens :thumbs:

Stelletje creatieve mafketels :lol:

Tsuki
27-05-2005, 15:40
klote voor je Sjaak maar ff een andere vraag waarom was je kwaad op een basketbalnet ?

Deuce
27-05-2005, 15:41
Basketbalnette slaan niet terug

Citaat: Brucedeuce Lee

king
27-05-2005, 15:46
Er waren natuurlijk weer een paar meiden komen kijken, waar hij indruk op wilde maken :wink:

Lullig als je dan schreeuwend ter aarde stort met je handen op je achterwerk :lol:

Jochem
27-05-2005, 19:42
kom op jongens, sjaak wil ook een serieus antwoordt.

Nee, nooit geblesseerd geweest aan mijn billen.

Ronald
27-05-2005, 19:55
Ik ben ook nog steeds geblesseerd en kan ook nog weinig doen. 2 Weken geleden had ik een leuk alternatief bedacht om toch nog een klein beetje fit te blijven en heb ik een racefiets gekocht. Na 2 keer op zo'n onbenullig hard zadel gefietst te hebben had ik zo'n pijn in m'n kont dat een derde keer niet meer mogelijk was. De dag erop dus een gelzadel gekocht en een broekje met een zeemlerenlap erin, wat echt een stuk aangenamer fietsen is.

Maar verder dan dat gaan mijn kontblessures niet (tellen aambeien ook mee? :lol: ). Aan mijn verhaal heb je dus ook niet veel Sjaak. Om nou een gelzadel en een zeemlerenlap in je karatebroek te stoppen voordat je een gesprongen hoge trap maakt lijkt me namelijk ook niet echt een goede oplossing :wink: .

Sjaak
27-05-2005, 20:51
Ik ben ook nog steeds geblesseerd en kan ook nog weinig doen. 2 Weken geleden had ik een leuk alternatief bedacht om toch nog een klein beetje fit te blijven en heb ik een racefiets gekocht. Na 2 keer op zo'n onbenullig hard zadel gefietst te hebben had ik zo'n pijn in m'n kont dat een derde keer niet meer mogelijk was. De dag erop dus een gelzadel gekocht en een broekje met een zeemlerenlap erin, wat echt een stuk aangenamer fietsen is.

Maar verder dan dat gaan mijn kontblessures niet (tellen aambeien ook mee? :lol: ). Aan mijn verhaal heb je dus ook niet veel Sjaak. Om nou een gelzadel en een zeemlerenlap in je karatebroek te stoppen voordat je een gesprongen hoge trap maakt lijkt me namelijk ook niet echt een goede oplossing :wink: .

Denk het ook niet maar toch bedankt voor je reactie Ronald :thumbs:

Steve-o
27-05-2005, 20:56
Mijn vader had ook een soort gelijke blessure opgelopen tijdens het sporten. Hij had 1 uur Jiu -Jitsu achter de rug toen wou hij een uurtje kempo meedoen. Ze deden rek en strek oefeningen mn vader moet zen been toen op zwaaien toen was er ook een spier in zn bil gescheurd een spier onder de hamstring die moeilijk te berijken was met Fysio. Hij ging wel naar de Fysio toen is het wel beter geworden door het vocht weg te masseren. Maar het gaat nu wel weer goed met hem alleen as hij lange auto ritten maakt dan heeft hij er nog wel soms iets last van........En het is ongeveer 3 jaar geleden en hij heeft er soms nog een heel klein beetje last van....

Beterschap Sjaak

Groeten : Stefan..

Sjaak
27-05-2005, 20:59
Mijn vader had ook een soort gelijke blessure opgelopen tijdens het sporten. Hij had 1 uur Jiu -Jitsu achter de rug toen wou hij een uurtje kempo meedoen. Ze deden rek en strek oefeningen mn vader moet zen been toen op zwaaien toen was er ook een spier in zn bil gescheurd een spier onder de hamstring die moeilijk te berijken was met Fysio. Hij ging wel naar de Fysio toen is het wel beter geworden door het vocht weg te masseren. Maar het gaat nu wel weer goed met hem alleen as hij lange auto ritten maakt dan heeft hij er nog wel soms iets last van........En het is ongeveer 3 jaar geleden en hij heeft er soms nog een heel klein beetje last van....

Beterschap Sjaak

Groeten : Stefan..

Thanks Steven en dat verhaal over auto rijden komt me nu wel heel bekend voor. En je hebt gelijk, het probleem is vocht ter plekke wat niet weg kan.

Hoop er sneller van af te zijn dan je vader destijds.

Sjaak

Steve-o
27-05-2005, 21:01
Maar toen hij hem gescheurd had kon hij ook niet mee autorijden toen is hij thuis gebracht kun je nagaan wat een vervelende spierscheuring dat is geweest....

Sjaak
28-05-2005, 01:51
Maar toen hij hem gescheurd had kon hij ook niet mee autorijden toen is hij thuis gebracht kun je nagaan wat een vervelende spierscheuring dat is geweest....

Ik ken het gevoel, het is alsof ze een mes in de achterkant van je been steken :cry:

Anonymous
28-05-2005, 15:42
Erg vervelende blessure zo te horen Sjaak.
Maar het geluk bij het ongeluk...
Revalideren bij de KUIP!!!!!!!!!!

Sjaak
28-05-2005, 18:39
Erg vervelende blessure zo te horen Sjaak.
Maar het geluk bij het ongeluk...
Revalideren bij de KUIP!!!!!!!!!!

:D :thumbs:

Christophe
28-05-2005, 18:48
Mijn kinesist (of fisiotherapeut zoals jullie dat in Nederland noemen als ik me niet vergis) werkt met van die heel fijne accupuntuurnaaldjes om spierscheuren e.d. te behandelen. Na het steken met het naaldje doet hij een warmte/koude behandeling met een speciaal apparaat om de doorbloeding te stimuleren. Deze behandeling voorkomt het ontstaan van lidtekenweefsel op de spier (hetgeen ervoor zorgt dat je van zo'n scheur de rest van je leven last hebt), en revalideren gaat er ook heel wat vlotter door.

Ik weet niet of dit ook aangeraden is bij jouw specifiek probleem, maar als ik hem nog eens zie zal ik het eens voorleggen.

In ieder geval veel beterschap!

Sjaak
28-05-2005, 18:52
Mijn kinesist (of fisiotherapeut zoals jullie dat in Nederland noemen als ik me niet vergis) werkt met van die heel fijne accupuntuurnaaldjes om spierscheuren e.d. te behandelen. Na het steken met het naaldje doet hij een warmte/koude behandeling met een speciaal apparaat om de doorbloeding te stimuleren. Deze behandeling voorkomt het ontstaan van lidtekenweefsel op de spier (hetgeen ervoor zorgt dat je van zo'n scheur de rest van je leven last hebt), en revalideren gaat er ook heel wat vlotter door.

Ik weet niet of dit ook aangeraden is bij jouw specifiek probleem, maar als ik hem nog eens zie zal ik het eens voorleggen.

In ieder geval veel beterschap!

Thanks Christophe voor het advies, ik zal het dinsdag voorleggen aan de sportarts.

Sjaak