PDA

View Full Version : Grappling Budo Academy Physical Ede



Yoseikan Netherlands
29-05-2005, 10:56
Mijn vraag aan jullie is hoe hebben jullie het grappling toernooi in Ede ervaren?

Mijn doelstelling een tijdje terug was om door middel van een toernooi het algehele grappling niveau cq grond niveau voor MMA in Nederland naar een hoger pijl te brengen. Zijn we op de goede weg?

Door gebruik te maken van een poule systeen willen we de deelnemers meerdere wedstrijden laten maken om op die wijze wedstrijd ervaring op te doen.
Ervaren jullie dat ook zo?

Een punten klassement brengt je steeds verder op een ranking waardoor je in een hogere klasse komt welke herkenbaar is met een kleur T-shirt. Zwart is de hoogste en gisteren is die voor het eerst overhandigd aan Remco van Baardewijk.
Voor submissions krijg je meer punten en klim je dus sneller op de ladder
Werkt deze stimulans?

Na drie competitie dagen wordt de Nederlandse grappling titel gegeven aan diegene die het hoogst op de lijst staat. Nu hebben we twee niveau beginners en gevorderden. Hoe werkt deze indeling volgens jullie?

Een strak tijdschema is onmisbaar voor een goede organisatie, hoe komt de organisatie bij jullie over?

Een heel verhaal, zelf ben ik erg tevreden. Andre en ik doen het met heel veel plezier maar we willen ook graag horen hoe jullie het ervaren en of onze doelstellingen bereikt worden.

Op naar de derde competitie dag

Groet

Edgar Kruyning
Budo Academy Physical

Jochem
29-05-2005, 11:50
:thumbs:

tijdschema erg blij mee, niveau gaat omhoog, genoeg wedstrijden te knokken.

keep it up!!

BJJ JOKER
29-05-2005, 11:52
Altijd strak georganiseerd en er heerst altijd een goed sfeer ik vind het personelijk altijd gezellig. :thumbs: Keep op the good work.

ROIDRAGE
29-05-2005, 11:53
Jochem en Geert zijn beide correct

BJJ JOKER
29-05-2005, 11:57
Jochem en Geert zijn beide correct



Geert wie is Geert...................? :shock: :wink: :D

ROIDRAGE
29-05-2005, 12:00
geert, het belgisch peerd :wink:

BJJ JOKER
29-05-2005, 12:11
geert, het belgisch peerd :wink:


Een arabisch volbloed ja!!

A.F.
29-05-2005, 12:37
was mijn eerste grapplingtoernooitje en heb het als zeer plezierig ervaren :thumbs:

Jinx
29-05-2005, 21:01
Ik vind dat het toernooi top is georganiseerd en ik weet wat de meiden willen nog niet kan omdat er nog niet genoeg meiden meedoen, MAARRE mogen de lichtere meiden niet eerst tegen elkaar en daarna pas tegen een meisje dat zwaarder is? :(

yas
29-05-2005, 22:03
ben ook blij dat dit toernooi er is, heel gezellig en fijn dat je iig 3 partijen mag draaien!





de lichtere meiden niet eerst tegen elkaar en daarna pas tegen een meisje dat zwaarder is? :(

vind ik ook, en lijkt me ook erg logisch!

verder vind ik heel belangrijk dat er een EHBO post is!!! desnoods dat er 3e of 4e jaars fysio-studenten aanwezig zijn, als er maar iets van hulp aanwezig is. en ook goede voorlichting over blessurepreventie en vochtinname met warm weer etc.

maar zoals ik al zei, goed toernooi :thumbs:

Franklin
29-05-2005, 22:06
Alles is gewoon goed

Iedereen doet met plezier zen ding en dat is het belangrijkste.
Tevens leren mensen elkaar daar kennen en kunnen van elkaar dingen leren

Kennis is belangrijker dan kracht.

Atama
29-05-2005, 22:07
Mijn vraag aan jullie is hoe hebben jullie het grappling toernooi in Ede ervaren?
Zonder twijfel een toernooi om niet te missen :thumbs:



Zijn we op de goede weg?
Ik denk het wel gezien de diversiteit van mensen en clubs uit binnen en buitenland die komen meedoen
Ik vind alleen dat de agressiviteit cq slams van sommige deelnemers harder gestraft moeten worden



Door gebruik te maken van een poule systeen willen we de deelnemers meerdere wedstrijden laten maken om op die wijze wedstrijd ervaring op te doen.
Ervaren jullie dat ook zo?
Het poule systeem is de beste optie om ervaring op te doen maar ja dat wisten jullie al door de populariteit van het toernooi.
Zelfs Short Circuit wordt dit jaar op deze wijze uitgevoerd.



Een punten klassement brengt je steeds verder op een ranking waardoor je in een hogere klasse komt welke herkenbaar is met een kleur T-shirt. Zwart is de hoogste en gisteren is die voor het eerst overhandigd aan Remco van Baardewijk.
Voor submissions krijg je meer punten en klim je dus sneller op de ladder
Werkt deze stimulans?
Het tshirt systeem is ook aardig alleen dat zien wij nergens terug want niemand loopt met zo een tshirt :wink:
Gefeliciteerd Remco :thumbs:
Een ding is niet helemaal duidelijk in de poule wat heeft voorgang de gewonnen wedstrijden of het totaal aantal punten ?
Een voorbeeld 3 gewonnen wedstrijden op punten is 3 punten maar 2 van de 3 wedstrijden winnen op submissions is 4 punten wie gaat van de 2 door naar de kruisfinale ?



Na drie competitie dagen wordt de Nederlandse grappling titel gegeven aan diegene die het hoogst op de lijst staat. Nu hebben we twee niveau beginners en gevorderden. Hoe werkt deze indeling volgens jullie?
Kijk jullie zijn ook afhankelijk van de eerlijkheid van de inschrijvers maar op die manier het is best goed ingedeeld en ieder systeem heeft zo zijn voor en nadelen :wink:



Een strak tijdschema is onmisbaar voor een goede organisatie, hoe komt de organisatie bij jullie over?
Het gaat best vlot soms even te snel tussen 2 wedstrijden :(


Tot de volgende keer

Jochem
29-05-2005, 22:59
Even ook een opmerking over wat Atama zei. Ik ben het grotendeels met hem eens, behalve over die slams. Tenminste, wat ik ervan heb gezien.

Ons team bijv. had enkele goede judokas mee, deze gooiden hun tegenstanders met correcte worpen hard op de grond, waardoor ze geen lucht meer hadden.

De worpen (die ik heb gezien!) waren correct en volgens de regels, maar de wedstrijd werd soms gestaakt en na een rustpauze staande hervat, terwijl de gooiende persoon in sidemount lag na de worp. (positieverlies + ook geen punten toegekend) Ik denk dat als dit gebeurt en de scheidsrechter onderbreekt de partij omdat de geworpen persoon zijn lucht kwijt is, dan heeft de geworpen persoon verloren op interventie.

Dit staat niet duidelijk in de regels bij mijn weten. Misschien is het mogelijk om bij het introgedeelte hier volgende keer wat aandacht aan te besteden? het verschilde ook per scheidsrechter, en dat is natuurlijk niet correct.

Anonymous
30-05-2005, 08:16
Even ook een opmerking over wat Atama zei. Ik ben het grotendeels met hem eens, behalve over die slams. Tenminste, wat ik ervan heb gezien.

Ons team bijv. had enkele goede judokas mee, deze gooiden hun tegenstanders met correcte worpen hard op de grond, waardoor ze geen lucht meer hadden.

De worpen (die ik heb gezien!) waren correct en volgens de regels, maar de wedstrijd werd soms gestaakt en na een rustpauze staande hervat, terwijl de gooiende persoon in sidemount lag na de worp. (positieverlies + ook geen punten toegekend) Ik denk dat als dit gebeurt en de scheidsrechter onderbreekt de partij omdat de geworpen persoon zijn lucht kwijt is, dan heeft de geworpen persoon verloren op interventie.

Dit staat niet duidelijk in de regels bij mijn weten. Misschien is het mogelijk om bij het introgedeelte hier volgende keer wat aandacht aan te besteden? het verschilde ook per scheidsrechter, en dat is natuurlijk niet correct.

Na een worp waarbij de ander zijn lucht kwijt is en van de scheidrechter even de gelegenheid krijgt om zijn zijn adem terug te krijgen en om te controleren of er niets aan de hand was moet natuurlijk de grondpositie opnieuw ingenomen worden.
Volgens mij gebeurde dit bij de zware klasse en was het de gevorderde die bij de beginners was ingedeeld ivm te weinig deelnemers. Dit heb ik al besproken met de scheidsrechter.

De EHBO wordt door mij opgevangen maar wellicht een idee om een extra hulp in te roepen.

Indien er op de scholen mensen aanwezig zijn die niet kunnen deelnemen maar wel willen scheidsrechteren laat mij dat dan weten want we kunnen graag hulp gebruiken.

Het zou leuk zijn als een ieder zijn T-shirt zou dragen dat was ook de eerste opzet.

Reacties zijn positief stuur zo veel mogelijk deelnemers dat maakt het voor ons makkelijker om in te delen en eerlijkheid van niveau daar moeten ook wij gewoon op vertrouwen.
groet

Edgar Kruyning

Atama
30-05-2005, 13:12
Jochem, als ik over slams heb, dan bedoel ik vanaf "guard" gaan staan en de tegenstander met opzet op de grond op zijn rug "slammen". Ik vind dat niet sportief. Worpen vanaf staande gevecht zijn terecht. Ik ben het ook deels met jou eens dat sommige wedstrijden gestaakt werden voor onduidelijke redenen en dan kan de verliezende partij op dat moment even pauzeren en in de wedstrijd terug komen.


Dit staat niet duidelijk in de regels bij mijn weten. Misschien is het mogelijk om bij het introgedeelte hier volgende keer wat aandacht aan te besteden? het verschilde ook per scheidsrechter, en dat is natuurlijk niet correct.

Ik ben het ook met jou eens dat de scheids niet allemaal dezelfde visie hebben op een wedstrijd en dus ook niet op dezelfde manier oordelen.

Jochem
30-05-2005, 14:39
@ Atama Dit heb ik niet gezien, maar dat is indd. niet toegestaan en onsportief.

@ Edgar Ik heb het ook gezien in de lichtste klasse beginners (2x) geen punten toegekend en staande herstart. bedankt voor je reactie

a.s.c.
30-05-2005, 14:45
ede is gewoon super, jammer dat ik dit weekend niet mee kon doen, het is helemaal top al vanaf het begin :thumbs: klasse :thumbs:

Anonymous
30-05-2005, 15:44
@ Atama Dit heb ik niet gezien, maar dat is indd. niet toegestaan en onsportief.

@ Edgar Ik heb het ook gezien in de lichtste klasse beginners (2x) geen punten toegekend en staande herstart. bedankt voor je reactie

Okay het is dus vaker gebeurd, dat zal ik bij de volgende bijeenkomst zeer nadrukkelijk bespreken.

zijn er nog potentiele scheidsrechters?

Zonder scheidsrechters geen wedstrijden!!!

Ik hebn ze echt nodig in de toekomst.

Groet Edgar Kruyning

A.F.
30-05-2005, 15:52
...

Deuce
30-05-2005, 16:04
Prima wedstrijden, goed niveau en goed georganiseerd...

Negatieve: werpen, tegenstander maakt er een mooi toneelstuk van en het wordt na een rust staande hervat. Idd jammer dat ik de regels die gehanteerd zouden moeten worden niet zouden gebeuren, maargoed zeker iets wat verholpen kan worden!

Sfeer is verder super daar, sportieve lui en mooie wedstrijden....

Mischien voor de volgende keer 1 of 2 superfightgrappling wedstrijden...lijkt me cool :thumbs:

a.s.c.
30-05-2005, 16:06
Mischien voor de volgende keer 1 of 2 superfightgrappling wedstrijden...lijkt me cool :thumbs:

:thumbs: lijkt me ook te gek :thumbs:

yas
30-05-2005, 20:39
De EHBO wordt door mij opgevangen maar wellicht een idee om een extra hulp in te roepen.


Edgar Kruyning

ik kan volgende keer wel een paar mensen meenemen zodat de ehbo goed is vertegenwoordigd!

Christophe
30-05-2005, 20:54
Mijn vraag aan jullie is hoe hebben jullie het grappling toernooi in Ede ervaren?

Ede was weer super, al had ik wel een beetje de indruk dat er deze keer een iets "agressievere" sfeer hing dan anders, het was iets minder relax. Ik heb ook een aantal echte slams gezien die gek genoeg niet bestraft werden. Ik weet heus wel het verschil tussen een worp en een slam, maar blijkbaar is dat niet voor iedereen het geval (ik heb het niet op jou, Jochem).

Het zou misschien goed zijn daar (nog) wat meer aandacht aan te schenken bij de intro van de dag, en er zware sancties (diskwalificatie) op te zetten bij overtreding! Ik denk dat de meeste mensen naar Ede komen om zich te amuseren en om bij te leren, niet om hun rug te breken. Mensen die willen slammen moeten maar gaan freefighten. Gelukkig zitten in mijn poule allemaal sportieve, technische vechters, maar ik heb jongens gezien die minder geluk hadden.



Mijn doelstelling een tijdje terug was om door middel van een toernooi het algehele grappling niveau cq grond niveau voor MMA in Nederland naar een hoger pijl te brengen. Zijn we op de goede weg?

Ik heb zelf geen besef van het grappling-niveau voor of buiten Ede, maar ik kan wel zeggen dat mijn eigen niveau stijgt telkens ik in Ede gevochten heb. Dat vind ik er ook zo mooi aan, de (meeste) gevechten zijn echt technisch: fijn om te draaien en fijn om naar te kijken.



Door gebruik te maken van een poule systeen willen we de deelnemers meerdere wedstrijden laten maken om op die wijze wedstrijd ervaring op te doen.
Ervaren jullie dat ook zo?

Het poule-systeem is echt super!!! Alleen jammer dat ik zaterdag "maar" drie partijen heb kunnen maken, het hadden er gerust 1 of 2 meer mogen zijn. M'n klasse (-83 gevorderden) was dan ook in 2 gesplitst. Ik zou het niet erg vinden als het 1 klasse (gevorderden) bleef, en als iedereen er tegen iedereen kon/mocht vechten.


Een punten klassement brengt je steeds verder op een ranking waardoor je in een hogere klasse komt welke herkenbaar is met een kleur T-shirt. Zwart is de hoogste en gisteren is die voor het eerst overhandigd aan Remco van Baardewijk.
Voor submissions krijg je meer punten en klim je dus sneller op de ladder
Werkt deze stimulans?

Buiten de klasse (beginners / gevorderden) is het aantal partijen dat je kan vechten ook bepalend voor het aantal punten dat je kan halen: ik heb bijvoorbeeld maar 3 partijen gedraaid, dus ik kan zowieso nooit evenveel punten verzamelen als iemand in een andere poule die er 5 kan draaien. Niet dat ik veel punten bij elkaar sprokkel hoor, want ik zit met allemaal supertoppers in de poule, dus ik ben blij als ik al eens een puntje weet te halen. :wink:



Na drie competitie dagen wordt de Nederlandse grappling titel gegeven aan diegene die het hoogst op de lijst staat. Nu hebben we twee niveau beginners en gevorderden. Hoe werkt deze indeling volgens jullie?

De indeling op zich is goed, maar ik heb er een bedenking bij: hoelang mag iemand in de beginnersklasse blijven? Tot z'n gele T-shirt, tot z'n oranje T-shirt, ...?! Het is namelijk een feit dat punten halen véél vlotter gaat bij de beginners als bij de gevorderden (waar iedereen wat meer aan elkaar gewaagd is). Iemand die vlot al z'n partijen bij de beginners met een submission wint, hoort misschien eerder bij de gevorderden, ook al wint hij daar bijna niks. Misschien moeten punten bij de gevorderden daarenboven dubbel tellen, want daar is een submission al heel wat moeilijker te halen (als ik in mijn klasse kijk tenminste).



Een strak tijdschema is onmisbaar voor een goede organisatie, hoe komt de organisatie bij jullie over?

Ede heeft een zeer goede organisatie. Iedereen is enorm vriendelijk en correct en zorgt voor een ontspannen, sportieve sfeer. Ik vind het bijvoorbeeld al top dat er bij de weging gecontroleerd word of nagels aan tenen en vingers goed kort geknipt zijn. Dat moesten ze bij alle competities doen.

Ede is top, houden zo!!! :thumbs:

Christophe

Atama
31-05-2005, 09:37
Ik ben met Christophe eens


Zonder scheidsrechters geen wedstrijden!!!
Helemaal begrijpelijk en volkomen terecht maar iedereen moet wel op dezelfde lijn liggen


Ik heb nog 2 vraag voor jullie:

Het is mij niet helemaal duidelijk in de poule wat voorrang heeft, de gewonnen wedstrijden of het totaal aantal punten ? :roll:

Een voorbeeld:
3 gewonnen wedstrijden op punten is 3 punten
maar 2 van de 3 wedstrijden winnen op submissions is 4 punten
wie gaat van de 2 door naar de kruisfinale ?


Zou het niet beter zijn een handicap systeem toe te passen bij het verdienen van punten bij een te groot verschil van niveau binnen dezelfde groep ?
Misschien gaat het een beetje te ver voor dit systeem maar het is maar een suggestie.

Anonymous
31-05-2005, 10:59
Dank voor jullie reacties top het houd ons scherp

Bij een poule uitslag kijken we eerst naar het aantal gewonnen wedstrijden, dan naar de punten en als dat gelijk is bij twee deelnemers zoals afgelopen zaterdag wat ze tegen elkaar hebben gedaan

Yas ik maak graag gebruik van je EHBO diensten

Scheidsrechter wie wil??

De beginner moet in principe zijn seizoen in die klasse afmaken hoe we daar in verder moeten gaan moeten we nog eens goed bespreken.

Slammen mag absoluut niet en neem ik mee in de volgende vergadering en het intro praatje op het volgende toernooi.

Groet,
Edgar Kruyning

yas
31-05-2005, 11:03
prima, ik zal vlak voor het toernooi contact met je opnemen betreft de EHBO crew :thumbs:

Boem Boem
31-05-2005, 15:13
wanneer is het volgend toernooi?

osu

Chris

Atama
31-05-2005, 16:21
Edgar,

Ik bedoel eigenlijk dat binnen dezelfde groep, je best kans hebt op 3 “gele klasse� vechters en 1 “groene klasse� vechter. De groene wint al zijn wedstrijden op submissions en krijgen snel veel punten om naar de blauwe of zelfs naar de bruine klasse te gaan.
Zou dan niet op dat moment een handicap punten telling een beter beeld geven van het niveau van alle vechters ? Is dat een idee ?

Anonymous
31-05-2005, 23:06
Dat wordt complex qua organisatie en administratie. Mooi zou zijn per gewichts klasse een gele t-shirt poule en een oranje poule enz.
Zou mooi zijn. de T-shirts zijn natuurlijk ook voor de persoonlijke stimulans.
We houden het voorlopig op een gevorderde en beginners klasse

Groet,

Edgar

Atama
31-05-2005, 23:11
Bedankt voor het antwoord en ga zo door :thumbs:

Christophe
01-06-2005, 21:49
Edgar, top dat jullie zo rekening houden met de mening en ervaringen van de deelnemers. Ede kan er alleen maar sterker van worden (en als evenement is het al een behoorlijke referentie)! :thumbs:

Ik kijk al uit naar september!

Respect!

Anonymous
02-06-2005, 09:49
Hai Edgar,

klopt het dat er voor de deelnemers die na de poule 1,2 of 3 waren geworden een medaille was?
ik was 3de in - 91 beginners... en was vroeg weer weg. maar aangezien het m'n allereerste toernooi was, zou een aandenken in de vorm van die betreffende medaille wel erg tof zijn. kun je me hierover iets laten weten?

groeten michiel