PDA

View Full Version : Kleine jochies kooigevecht



Mighty Me
01-06-2005, 22:20
ik vind dit niet kunnen julie mening hier over??

http://www.socalpankration.com/fighters/bobbymorales/Lake_Havasu.wmv

Deuce
01-06-2005, 22:33
Meer dan achtelijk, typisch zo'n amerikaanse vadertype dat zijn zoon een bepaalde richting in wil pushe en daar succes mee wil behalen...
Gevaarlijk voor die kinderen dit...snap dat niet maargoed...

Vidn dit overigens hetzelfde met jeugthaiboxen, ben ik het zeker niet mee eens......

Overigens wel leuk om te zien dat 2 kinderen hier meer verstand van grondvechten hebben dan de gemiddelde MMA'er in Nederland :lol:

Ossie
01-06-2005, 23:29
Goddamnit :shock:
Lui hebben ook helemaal geen bescherming niet, zijn gewoon net volwassenen man.
Ik vind dit echt wel te ver gaan.

xXRichardXx
01-06-2005, 23:48
Repost volgens mij.. denk niet dat dit gezond is. Jeugd thaiboksen gaat tenminsten met hoofdbeschermer en grote handschoenen, kan er niet zoveel mis in dat kinderhoofdje. Maar hier...

Anonymous
02-06-2005, 00:39
Neeeeee dit is echt niet goed maar die ouders dan,Snap het echt niet hoor..... :shock:

TheSkindo
02-06-2005, 00:46
Tja, maar als je van die kleine shaolinmonnikjes backflips ziet maken is het wel goed?? Denk je echt dat die er voor gekozen hebben?? Ik keur dit trouwens af hoor.....

Dennuz
02-06-2005, 08:21
Lijkt me niet echt gezond voor zo'n kind, maar volgens mij hebben ze de regels wel aangepast en mag en niet gestoten worden op het hoofd.

Anonymous
02-06-2005, 08:45
hahaha stoer man!!! Ze mogen niet op het hoofd slaan... wel leuk zulke kleine kinderen nu al in de kooi te zien... ik snap ook niet waarom het hier zo erg wordt gevonden... :twak:




:lol: :lol:

Jay Hoov
02-06-2005, 12:33
Tja....Amerikanen he!

Anonymous
02-06-2005, 12:51
Tja, maar als je van die kleine shaolinmonnikjes backflips ziet maken is het wel goed?? Denk je echt dat die er voor gekozen hebben?? Ik keur dit trouwens af hoor.....

Maar voor hun is het dat of het leven buiten de klooster. Dus verhongeren op straat....
Net iets anders...

jojo
02-06-2005, 13:36
ik vind het nog wel meevallen

Tsuki
02-06-2005, 13:44
ja ik vind het ook allemaal wel meevallen , op het speelplaatsje naast mijn huis gebeuren ergere dingen als ze met elkaar aan het stoeien zijn

Hans
02-06-2005, 14:03
Hoe oud zouden ze zijn?
10?

Opzich valt het wel mee, maar laat ze liever maar judoen.

Anonymous
02-06-2005, 19:28
aaahh man..

dit is toch mooi..

ervan uitgaande dat ze niet gedwongen worden natuurlijk!!

als je vanaf die leeftijd al bezig bent kan je echt heeel goed worden later.
zag er overigens helemaal niet zo bruut uit en ook geen stoten naar het hoofd.

ik vond het wel vet

Emilio
02-06-2005, 19:41
ik vond het ook wel aardig om te zien. Die gasten zijn best goed al. :)

wij trapten elkaar vroeger op t schoolplein ook helemaal verrot en dan hadden we ook de regel van niet op t hoofd. Is dit nog relatief gezonder.

Arjan
03-06-2005, 00:00
ik vind het ook niet kunnen, dit zijn gewoon 2 kinderen die ruzie hebben in een school... maar dan in de ring met een handschoen aan, ziet er niet uit.... en ze zijn te jong, het is leuk om te trainen op die leeftijd maar een gevecht, nee!

Wybenga
03-06-2005, 14:06
Ik vond het flauw dat ze handschoenen aanhebben ;)

Nee, ik vind dit niet kunnen, kinderen van die leeftijd horen na mijn mening nog niet in een ring of een kooi thuis.

Ik ben ook geen voorstander van jeugd thai boks partijen.

Anonymous
03-06-2005, 15:40
Achterlijk folluk... ;)

Leon
03-06-2005, 15:48
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik zoiets wereldschokkend vind ofzo?

Marc
03-06-2005, 16:34
ik heb weinig richting het hoofd zien gaan. Op de grond in ieder geval niet.
Bovendien denk ik dat bijv. turnen vele malen slechter voor een kind is dan dit.

Anonymous
03-06-2005, 16:36
Achterlijk folluk... ;)

Justinian
03-06-2005, 18:37
***pas op, afwijkend standpunt*** :wink:


Ik heb er op zich niet zoveel moeite mee. Er zijn aangepaste regels (je mag dus niet op het hoofd slaan en schoppen geloof ik). Ik denk dat de meeste mensen moeite hebben met het feit dat er een kooi om heen zit. Stel je voor: dezelfde twee jongens in judopak op een judo mat en er wordt gevochten op dezelfde regels. Vervolgens nog eens een fatsoenlijke scheidsrechter in een net pak en het oogt totaal verschillend. Die stoten op het lichaam vallen reuze mee als je het mij vraagt. Met een (jeugd) karate of tae kwondo wedstrijd worden waarschijnlijk hardere stoten uitgedeeld. Nee, ik vind het als sport niet zo schokkend, het is meer het beeld wat men schept middels de kooi en alles wat daarbij komt kijken.

The Bulldog
03-06-2005, 18:44
***pas op, afwijkend standpunt*** :wink:


Ik heb er op zich niet zoveel moeite mee. Er zijn aangepaste regels (je mag dus niet op het hoofd slaan en schoppen geloof ik). Ik denk dat de meeste mensen moeite hebben met het feit dat er een kooi om heen zit. Stel je voor: dezelfde twee jongens in judopak op een judo mat en er wordt gevochten op dezelfde regels. Vervolgens nog eens een fatsoenlijke scheidsrechter in een net pak en het oogt totaal verschillend. Die stoten op het lichaam vallen reuze mee als je het mij vraagt. Met een (jeugd) karate of tae kwondo wedstrijd worden waarschijnlijk hardere stoten uitgedeeld. Nee, ik vind het als sport niet zo schokkend, het is meer het beeld wat men schept middels de kooi en alles wat daarbij komt kijken.

je hebt duidelijk een waar punt daar,,,

regels maken de sport niet de omgeving..... zoals jij het beschrijft....

toch vind ik persoonlijk dat de dunne handschoenen niet op die leeftijd gebruikt horen te worden....

Justinian
03-06-2005, 18:52
toch vind ik persoonlijk dat de dunne handschoenen niet op die leeftijd gebruikt horen te worden....
Ik begrijp je punt, maar als we kijken naar bijvoorbeeld karate (wat een maatschappelijk breed geaccepteerde sport is) dan zien we dat er überhaupt geen handschoenen worden gebruikt. Als er naar het gezicht zou worden geslagen dan zou het enigszins anders zijn, maar ook dat is op te lossen door het er voor wat betreft de trappen en stoten een semi contact sport van te maken.

The Bulldog
03-06-2005, 19:05
mee eens Justi....

Al ben ik bij zulke dingen wel een beetje"angstig" dat het weer verder zal gaan net als de ont wikkeling van mma bij volwassenen....

Rings regels... Tot wat je nu allemaal ziet bij pride en dergelijke...

zou erg kwalijk zijn als een verharding bij deze leeftijden zou gaan plaatsvinden...

Justinian
03-06-2005, 19:30
zou erg kwalijk zijn als een verharding bij deze leeftijden zou gaan plaatsvinden...
Dat ben ik met je eens. Het zou niet fraai zijn om een van die gasten een soccerkick te zien uitdelen.

PigDog
03-06-2005, 20:42
Vond het niet zo erg schokkend....
32 jaar geleden (ik was een jaar of 7, 8 ) moest ik al tegen jochies uit een andere wijk vechten, en de oudere jongens zetten dan geld in. was er wel geen kooi maar wel slaan en schoppen naar het hoofd e.d. (gewoon straatvechten)
Vonden ze leuk.....
En als je niet wou vechten kreeg je klappen van je oudere "makkers".

Zo ging dat in die dagen.......

:wink:

Guru
03-06-2005, 23:00
Vond het niet zo erg schokkend....
32 jaar geleden (ik was een jaar of 7, 8 ) moest ik al tegen jochies uit een andere wijk vechten, en de oudere jongens zetten dan geld in. was er wel geen kooi maar wel slaan en schoppen naar het hoofd e.d. (gewoon straatvechten)
Vonden ze leuk.....
En als je niet wou vechten kreeg je klappen van je oudere "makkers".

Zo ging dat in die dagen.......

:wink:

Kwalijke zaak, zeker in die tijd...
Of kijk je daar positief op terug?
Mag ik de brutale vraag stellen, waar je bent opgegroeid?

Paganstars
03-06-2005, 23:21
ik vond die handschoenen eerlijk gezegd wel een beetje.... :twak: mogen wel wat meer bescherming zoals bijv in het amateur shooto

jurObOy
04-06-2005, 17:34
egt errug sommige mensen vinden het al erg dat zulke kleine kinderen een thaiboks wedstrijd doen !!!! :shock: