PDA

View Full Version : Jongen doodgebeten door eigen pitbulls



Guru
04-06-2005, 17:45
Jongen doodgebeten door eigen pitbulls

Uitgegeven: 4 juni 2005 16:37

SAN FRANCISCO - Een 12-jarige jongen in San Francisco is door zijn eigen pitbulls aangevallen en gedood. Zijn moeder vond de jongen toen ze vrijdag thuiskwam, meldde de San Francisco Chronicle zaterdag.

Waarom Rex en Ella hun baasje aanvielen, is niet duidelijk. De moeder durfde het pand niet te betreden omdat de honden door het dolle waren. Een te hulp geschoten man schoot een van de beesten dood. Buren toonden zich geschokt. "Ze deden anders nooit wat", reageerden ze verbaasd.



Tja, , wat wil je ook met dat soort onbetrouwbare honden..

Judas
04-06-2005, 19:40
Het zijn alles behalve onbetrouwbare honden. Je hebt idd beesten die doorgefokt zijn en vals zijn. Maar dit zijn er maar heel weinig. Het ligt er bijna altijd aan hoe je ze opvoed.
Rassen als Golden retrievers, poedels, enz zijn veel onbetrouwbaarder. Einge verschil is dat als een pitje door het lint gaat, het ook goed fout gaat. Maar met andere rassen zijn veel meer incidenten.

Sjaak
04-06-2005, 21:43
Triest nieuws zeg.

Maar laat een ding duidelijk zijn, geen ene hond wordt vals geboren, ze worden vals gemaakt :cry:

A-team
04-06-2005, 22:35
Helemaal gelijk Sjaak! Het zijn vaak ook altijd randfiguren die zo'n honden hebben.

micha
05-06-2005, 07:36
Helemaal gelijk Sjaak! Het zijn vaak ook altijd randfiguren die zo'n honden hebben.


ho ho ik heb een Am. staff ben ik dan ook een randfiguur?

Octavius
05-06-2005, 09:39
Roidrage??

Wheelie
05-06-2005, 09:53
Helemaal gelijk Sjaak! Het zijn vaak ook altijd randfiguren die zo'n honden hebben.


ho ho ik heb een Am. staff ben ik dan ook een randfiguur?

ja, vind ik wel :lol:

MB667
05-06-2005, 12:59
Het zijn alles behalve onbetrouwbare honden. Je hebt idd beesten die doorgefokt zijn en vals zijn. Maar dit zijn er maar heel weinig. Het ligt er bijna altijd aan hoe je ze opvoed.


Stierenstont! Het zijn er best veel die zo zijn en vaak zit het ook wel in het aard van het beestje hoor!

Leon
05-06-2005, 13:26
Het zijn alles behalve onbetrouwbare honden. Je hebt idd beesten die doorgefokt zijn en vals zijn. Maar dit zijn er maar heel weinig. Het ligt er bijna altijd aan hoe je ze opvoed.


Stierenstont! Het zijn er best veel die zo zijn en vaak zit het ook wel in het aard van het beestje hoor!

Tuurlijk niet man, mensen worden toch ook niet slecht geboren?
Het word ze allemaal ingepraat of ze worden gedwongen zo te worden.

Judas
05-06-2005, 13:40
Het zijn alles behalve onbetrouwbare honden. Je hebt idd beesten die doorgefokt zijn en vals zijn. Maar dit zijn er maar heel weinig. Het ligt er bijna altijd aan hoe je ze opvoed.


Stierenstont! Het zijn er best veel die zo zijn en vaak zit het ook wel in het aard van het beestje hoor!

Het zijn van origine vechthonden ja, dat zit idd het aard van het beestje. Maar dat is soms probleem met andere honden. Met mensen zijn ze (bijna) altijd goed en vooral ook kinderen.
Maar het is onzin om ze zeggen dat valsheid in hun aard zit...

MB667
05-06-2005, 13:52
Tuurlijk niet man, mensen worden toch ook niet slecht geboren?
Het word ze allemaal ingepraat of ze worden gedwongen zo te worden.


Als je het zelf maar gelooft he, dan is het goed toch.


Maar het is onzin om ze zeggen dat valsheid in hun aard zit...

Niet bij elke hond van die ras nee, maar er zijn bij die ras wel veel honden die toch wel snel agressief worden. Vals wordt je idd gemaakt, agressie zit in je, of niet!

Guru
05-06-2005, 15:11
Jongen van 12 die zo'n hond heeft en zelf wordt doodgebeten.
Is die hond door die 12 jarige vals gemaakt?
Denk het niet..

Logisch dat deze beesten hier verboden zijn.
Waarom zijn die amerikaanse Staffords hier niet verboden?

The Bulldog
05-06-2005, 15:20
We hebben het ten eerste in het artikel over amercan pitt bull teriërs.

Die honden worden daar veelal gefokt onder omstandigheden om de honden maar zo fel mogelijk te krijgen. Door het doorfokken op die manier ontstaan er ook genetische veranderingen in het ras die overdreven felheid en aggresiviteit veroorzaken.

Daarbij zijn er ook nog steeds van het soort mongolen die denken dat stoet uitziende honden met vuist/stok en voet moeten worden opgevoed.(fel en aggresief komt dan vanzelf wel een keer)

De Ammercan staffordshire terrier en (Engelse)Stafforshire bull terier die in nederland gefokt worden door erkende fokker(erkend bij de raad van beheer hondenrassen) kun je als genetisch in orde beschouwen.

Ik heb zelf ervaring met deze rassen en kan je zeggen dat ze super zijn voor kinderen en mensen. Wel is het inderdaad zo dat ze erg dominant zijn te opzichte van andere honden.

En wat betreft de uitspraak ja onbetrouwbare honden..... ze zijn precies betrouwbaar in het plaatje van het ras... maar verwacht van een terier ras geen gedragspatroon van een maltezer. Dan is er meer sprake van een onbetrouwbaar verwachtings patroon.

The Bulldog
05-06-2005, 15:23
Jongen van 12 die zo'n hond heeft en zelf wordt doodgebeten.
Is die hond door die 12 jarige vals gemaakt?
Denk het niet..

Logisch dat deze beesten hier verboden zijn.
Waarom zijn die amerikaanse Staffords hier niet verboden?

zonder stamboom volgens mij een fokverbod ingegaan maar weet niet precies per wanneer.

Muay Thai Elite
05-06-2005, 15:45
http://img152.echo.cx/img152/3987/31039915lmxehbjxqbph0ta.jpg (http://www.imageshack.us)
Ik wil er ook wel 1.......

jojo
05-06-2005, 15:50
volgens mij ligt het ook aan hoe je ze opvoed het zijn wel vechters die beesten meestal d8 ik maja meestal hebben ze toch een soort respect voor hun baas

micha
05-06-2005, 16:20
thanks wheelie :thumbs:

Ossie
05-06-2005, 16:24
Ik vind het ook geweldige dieren. De baas van het beestje zorgt ervoor dat het dier wordt zoals het wordt. Natuurlijk speelt de manier waarop het dier grfokt is ook een belangrijke rol.
Deze honden hebben ook zo'n slecht imago doordat ze vaker in het nieuws komen met dit soort dingen. Als er zoiets zou gebeuren met bijv. een herder, dan zou het niet zo snel in het nieuws komen en het gezien worden als een 'incident'. Bij pitbulls springt de pers er meteen bovenop.
En als een pitbull door het lint gaat heb je meer schade dan wanneer er een klein schoothondje door het lint gaat. Maar dat wil niet zeggen dat pitbulls per se eerder door het lint gaat.

micha
05-06-2005, 16:24
Justice



http://img152.echo.cx/img152/347/259303uc.jpg (http://www.imageshack.us)

micha
05-06-2005, 16:25
oops :oops:
misschien kan iemand hem verkleinen.....

Ossie
05-06-2005, 16:34
Hij is idd een beetje groot ja

Muay Thai Elite
05-06-2005, 16:38
Vieze Leon :wink:

micha
05-06-2005, 16:38
wat is hij groot he

Judas
05-06-2005, 17:10
Rex

http://img152.echo.cx/img152/5983/rex65xn1di.jpg (http://www.imageshack.us)

The Bulldog
05-06-2005, 19:05
cool hoor die foto`s....

mooie beesten... :thumbs:

Royster
05-06-2005, 19:41
Zeker mooie honden..........dat soort rassen doen alles voor de volle 100% -> lief zijn, spelen en soms "jammer" genoeg ook knokken, maar ze zijn er onvoorwaardelijk voor je........en zo'n dier zal je nooit belazeren......wat dat betreft zijn ze oprechter dan mensen!!! wil zelf een Cane Corso aanschaffen........maar moet ik effe wat meer vrije tijd hebben...........

Octavius
05-06-2005, 21:22
Jongen van 12 die zo'n hond heeft en zelf wordt doodgebeten.
Is die hond door die 12 jarige vals gemaakt?
Denk het niet..

Logisch dat deze beesten hier verboden zijn.
Waarom zijn die amerikaanse Staffords hier niet verboden?


Welke ouder geeft een jonge van 12, 2 honden. Welke ouder laat haar kind dan alleen bij 2 zulke honden. Misschien heeft dat kind jaren die honden 'getreiterd'. Misschien wilde de honden uitmaken wie er van de 3 de baas was (wat meerdere honden rassen doen). Misschien was het Gods wil. Misschien wilde die jongen het wel. Enz enz enz

Ossie
06-06-2005, 01:24
Exactly. Het zijn vaak kinderen die dieren (opzettelijk al dan niet) treiteren.
En dat moet je bij zo'n soort hond zeker niet te vaak doen.

Steve-o
06-06-2005, 14:14
Ik heb een Mastino Napoletano.
Die worden ook afgeschilderd als agressieve honden.
Natuurlijk zijn ze gevaarlijk as je ze opfuckt door ze te gaan treiteren etc.
Maar dat word bijvoorbeeld ook een Jack Russel maar alleen as een Jack Russel iemand bijt is er niks aan de hand omdat die een stuk minder sterk zijn. En geen schaargebit hebben zoals bijv. een mastino.
Het ligt er gewoon helemaal aan hoe je ze opvoed zoals de meesten hier al zeggen.....

Octavius
06-06-2005, 16:04
De hond die het snels bijt is een poedel.

Guru
06-06-2005, 20:39
De Mastino staat toch op de lijst waaar een fokverbod opzit en moet toch gemuilkorfd rondlopen?
Ik had vernomen dat deze hond en nog aantal anderen waaronder de Stafforshire op die lijst stonden hier in Nederland.
Hoe zit dat nu eigenlijk?

micha
06-06-2005, 21:53
alleen een pitbull moet gemuilkorfd en aangelijnd op stap. de rest mag alleen op losloop plaatsen rondbanjeren.
niet aangelijnde honden krijgen een boete en die mag het baasje betalen maar dit scheelt van gemeente tot gemeente. maar alleen pitbulls vallen onder het fokverbod

Wybenga
06-06-2005, 22:06
Tja, , wat wil je ook met dat soort onbetrouwbare honden..


Het spijt me maar ik vind dit echt een domme opmerking.

Deze honden staan er juist om bekend dat ze zo verschikkelijk goed gaan met mensen. Dit is echt een familie hond maar door het gekloot van al die minder bedeelde die die beesten zijn gaan fokken om er mee te knokken heeft het ras een slechte naam gekregen.

Dit komt omdat elke pannekoek die de ballen verstand van het ras en zich er maar een beetje in verdiept heeft éen hond wil kopen omdat het zogenaamd stoer is. Dit geld trouwens voor elk ras.'

Een hond is niet vals maar de baas van de hond is vals!!

Guru
07-06-2005, 08:08
Tja, , wat wil je ook met dat soort onbetrouwbare honden..


Het spijt me maar ik vind dit echt een domme opmerking.

Deze honden staan er juist om bekend dat ze zo verschikkelijk goed gaan met mensen. Dit is echt een familie hond maar door het gekloot van al die minder bedeelde die die beesten zijn gaan fokken om er mee te knokken heeft het ras een slechte naam gekregen.

Dit komt omdat elke pannekoek die de ballen verstand van het ras en zich er maar een beetje in verdiept heeft éen hond wil kopen omdat het zogenaamd stoer is. Dit geld trouwens voor elk ras.'

Ja dat zal wel kloppen.
Neemt niet weg als ik een kind zou hebben in de buurt is van zo'n hond, ik hem/haar liever optil en de andere kant oploop.
Ik hou het dan maar liever op een teckel of een cocker spaniel!

Een hond is niet vals maar de baas van de hond is vals!!

Wybenga
07-06-2005, 11:11
De Mastino staat toch op de lijst waaar een fokverbod opzit en moet toch gemuilkorfd rondlopen?
Ik had vernomen dat deze hond en nog aantal anderen waaronder de Stafforshire op die lijst stonden hier in Nederland.
Hoe zit dat nu eigenlijk?

Het fokverbod voor de vier rassen (Mastino Napolitano, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en American Stafford Terrier) is compleet van de baan. Gelukkig!

Het was nl een ongefundeerd fokverbod. Als je bijtincidenten wilt indammen, moet je hele andere rassen verbieden. Maar dan loopt het Binnenhof vol met woedende eigenaren van oa Labs en Golden Retrievers.
En dat kan je niet maken als je een politieke carriere ambieert. :wink:

Hier een link naar het rapport dat minister Brinkhorst toentertijd heeft laten uitvoeren om een zaak te kunnen maken http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

Die wijze onderzoekers onderschrijven zijn verbod totaal niet. :)

De Pitbull moet idd aan een 1 meter lijn, gemuilkorft rondlopen en gecastreert zijn. Echter geldt deze maatregel al sinds 1993 en zijn dat inmiddels dus hoogbejaarde beestjes. Het sterfhuisconstructie heeft zijn werk goed gedaan :( Verder hoeven de andere rassen geen muilkorf om te hebben.

Overigens heeft de regering geen verbod op pitbulls, maar op "pitbull-achtige honden". Dit omdat de Pitbull geen ras is dat erkend wordt door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied/FCI. Dat is instantie die de stambomen regelt voor alle honden in NL.

Het probleem met het verbod is dat hij nog steeds van toepassing is ondanks dat het al in 1993 is ingegaan. Een pitbull-achtige hond moet op minstens 20 fysieke uiterlijkheden van een vastgestelde lijst lijken om zo gekwalificeert te worden. Komt je hond met die punten overeen en heb je geen stamboom om te bewijzen dat hij een pitbull-achtige is, dan wordt hij zonder pardon afgemaakt. :x

Maakt dus niet uit of hij nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan of dat hij een tiran is...... Heel kortzichtig.

Een pitbull-achtige is dus een Amerikaanse en Engelse Stafford zonder stamboom. Maar ook een boxer met staart en zonder stamboom zou onder de kenmerken kunnen vallen. En wat dacht je van kruizigen met krachtige rassen of de steeds populairdere American Bulldog... Zijn al genoeg schrijnende gevallen van bekend waarbij mensen niet eens op de hoogte zijn van deze wet en hun hond ineens wordt afgepakt.

Gelukkig zijn er meer dan genoeg Staffords te krijgen met het juiste FCI-papiertje. Vaak kosten ze iets meer, maar een stafford zonder stamboom loopt rond met een doodstraf!

En geloof me de politie is er tegenwoordig er happig op om te controleren of je een hond met stamboom hebt. Wij nemen altijd een verkleind kopietje mee als we met onze monsters op stap gaan :D

En wie hier de schattigheid niet van ziet, moet maar eens op knuffelcursus komen bij ons thuis. :wink:

Schoothonden in het kwadraat zijn het!

http://img.photobucket.com/albums/1003/Patricia_Cassius/IMG_2512.jpg

http://img.photobucket.com/albums/1003/Patricia_Cassius/Deugniet6.jpg


Dat jij liever een teckel neemt of een cocker spaniel is jou goed recht. Je weet niet wat je mist :wink: Helaas jammer dat je erbij blijft dat je je kinderen zou moeten optillen...... :?

Blijf bij de enige oplossing:

Knuffelcursus, knuffelcursus, knuffelcursus...

Onbekend maakt onbemind!

:wink: gr Patricia

P.S. Kan iemand die foto's verkleinen?? Maakt dit topic een stuk leesbaarder :D

Met dank aan mijn vriendin voor bovenstaande (laaaange) tekst :)

Anonymous
07-06-2005, 11:37
Nog een kleine aanvulling op bovenstaand (ja ik ben het: je bruidje...geef me vanavond maar op mijn sodemieter :wink: )

Om een pup met dat FCI papiertje oftewel stamboom te krijgen, moeten beide ouderdieren een zgn Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag test (MAG) afleggen. Dit is een test waarbij wordt gekeken of de ouderdieren afwijkend gedrag vertonen, zoals agressie, angstbijten etc.

Slaagt de hond niet, mag er ook niet mee worden gefokt. Deze test is vrij pittig, de hond wordt bijvoorbeeld door meerdere vreemden op snelheid benaderd en dan wordt er op korte afstand door die personen tegelijk een papaplu open geklapt. Bijgaand een link met alle onderdelen. http://www.astch.nl/ASTCH_bestanden/magtest.html

En nog even terugkomen op het gevaarlijke gedrag van de Mastino, Fila, Amstaff en Argentino : geen van deze honden komt voor in de top 20 van meest bijtende honden....op stip met 1 staat de Golden Retriever :wink:

Wybenga
07-06-2005, 11:38
Ik ga hier maar even de woede van de menigte op mijn hals halen en zeggen dat Guru hier wel een punt heeft.
Het is niet van enige relevantie op het krantenartikel, maar ik vind wel dat veel van de genoemde rassen gebruikt worden door nogal dubieuze types om hun aanzien of veiligheid op straat wat te vergroten.
Vaak gaat het dan om randfiguren die absoluut niet weten hoe ze met een dier moeten omgaan, waardoor je een labiele gek krijgt die ook nog eens een hele sterke hond heeft die niet goed is opgevoed/getraind.

Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd maar voor een boel jongeren is zo'n hond gewoon een substituut voor een handwapen, en dat kan toch niet helemaal kloppen.

Natuurlijk valt wat ik zeg de hondenrassen in geen geval aan te rekenen, ook geldt het natuurlijk niet voor de hondenbezitters op dit forum :wink:

Rappe rik....

Ik vindt dat je gelijk hebt.

Ik gun het een heeeeeleboel mensen niet om "ons" fantastische ras in huis te hebben. Juist omdat het een te gek ras is waar wij compleet verliefd op zijn geworden.

Helaas verkloten een hoop idioten het voor de liefhebbers. Daarbij stappen die eikels net zo makkelijk weer over op een ander stoer ras als de stafford bijv. niet meer te krijgen zou zijn...

:evil:

Wybenga
07-06-2005, 11:50
Nog een kleine aanvulling op bovenstaand (ja ik ben het: je bruidje...geef me vanavond maar op mijn sodemieter :wink: )

Om een pup met dat FCI papiertje oftewel stamboom te krijgen, moeten beide ouderdieren een zgn Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag test (MAG) afleggen. Dit is een test waarbij wordt gekeken of de ouderdieren afwijkend gedrag vertonen, zoals agressie, angstbijten etc.

Slaagt de hond niet, mag er ook niet mee worden gefokt. Deze test is vrij pittig, de hond wordt bijvoorbeeld door meerdere vreemden op snelheid benaderd en dan wordt er op korte afstand door die personen tegelijk een papaplu open geklapt. Bijgaand een link met alle onderdelen. http://www.astch.nl/ASTCH_bestanden/magtest.html

En nog even terugkomen op het gevaarlijke gedrag van de Mastino, Fila, Amstaff en Argentino : geen van deze honden komt voor in de top 20 van meest bijtende honden....op stip met 1 staat de Golden Retriever :wink:

MAG-test geldt alleen voor de Amerikaanse Stafford, bruidje van me (?!).

P.S. Saillant detail: De Rottweiler stond op oranje licht. Dat wil zeggen dat het bijna de lijst van 5 was geworden ipv 4.

Anonymous
07-06-2005, 12:18
Intern grapje......dat bruidje verhaal :wink:

My mistake......je hebt gelijk......de MAG test is niet verplicht voor de staffbull.....

Anonymous
07-06-2005, 12:38
Mijn buren hebben 2 rotweilers. Ik ben helemaal gek van die beesten. Ik wandel altijd met hun, we hebben in de achtertuin een poortje waar die 2 doorheen kunnen, zodat ze bij ons ook in de tuin kunnen liggen, we passen altijd op hun, anyways. Ik hou van die beesten. een van die rotweilers is gewoon echt poeslief en mak als een lam, ook als andere honden blaffen of op hem afkomt, hij doet gewoon echt niks, teriwjl het toch een monster is van 60 kg. De ene iseen beetje vals. Uit haar zelf. Niet omdat ik of wij haar ooit vals hebben gemaakt. Verre van, wij behandelen hun gewoon als koning en koningin van de straat. Ze is gewoon uithaar zelf beetje vals. Niet naar ons toe, maar wel naar andere mensen. Zo kwam er laatst een vriend van me bij mijn vader werken. Die moest via de tuin naar de garage. Hij durfde al niet te komen, en waarschijnlijk rook de hond dat en ze rende op hem af en sprong en wou gewoon in de nek bijten. Keileip. Die vriend van me scheet in de broek.
Ik was laatst met hun gaan wandelen in het bos, en toen kwam ik terug, ik maak de auto open, wil de valse aan de riem vastmaken, springt ze uit de auto en rent grommend naar de 60 jarige overbuurvrouw van ons. Die schrok zich ook een bruine streep in haar slipje. Ik kon haar nog gelukkig terug roepen, maar voor hetzelfde geld. Wat ik wil zeggen, ik ben helemaal rotweiler fan, maar ik moet wel idd bekennen dat ze idd ook een soort van agressie in hun hebben waardoor het ook erg fout kan aflopen

Mike
07-06-2005, 13:11
Mijn buren hebben 2 rotweilers. Ik ben helemaal gek van die beesten. Ik wandel altijd met hun, we hebben in de achtertuin een poortje waar die 2 doorheen kunnen, zodat ze bij ons ook in de tuin kunnen liggen, we passen altijd op hun, anyways. Ik hou van die beesten. een van die rotweilers is gewoon echt poeslief en mak als een lam, ook als andere honden blaffen of op hem afkomt, hij doet gewoon echt niks, teriwjl het toch een monster is van 60 kg. De ene iseen beetje vals. Uit haar zelf. Niet omdat ik of wij haar ooit vals hebben gemaakt. Verre van, wij behandelen hun gewoon als koning en koningin van de straat. Ze is gewoon uithaar zelf beetje vals. Niet naar ons toe, maar wel naar andere mensen. Zo kwam er laatst een vriend van me bij mijn vader werken. Die moest via de tuin naar de garage. Hij durfde al niet te komen, en waarschijnlijk rook de hond dat en ze rende op hem af en sprong en wou gewoon in de nek bijten. Keileip. Die vriend van me scheet in de broek.
Ik was laatst met hun gaan wandelen in het bos, en toen kwam ik terug, ik maak de auto open, wil de valse aan de riem vastmaken, springt ze uit de auto en rent grommend naar de 60 jarige overbuurvrouw van ons. Die schrok zich ook een bruine streep in haar slipje. Ik kon haar nog gelukkig terug roepen, maar voor hetzelfde geld. Wat ik wil zeggen, ik ben helemaal rotweiler fan, maar ik moet wel idd bekennen dat ze idd ook een soort van agressie in hun hebben waardoor het ook erg fout kan aflopen

Tja mooi verhaal

Tis dus wachten op een ernstig ongeval door toedoen van die valse hond. Dat vind ik altijd het ergste aan de eigenaars van dit soort honden. " Ja kom maar door de achtertuin binnen ze doen niks hoor " zolang je maar geen angst toont is er niks aan de hand. Flikker toch op , als een onbekende hond van 60 kilo op je af stormt en gromt dan toon je angst. En dan die kuteigenaars die altijd roepen had je maar niet bang moeten zijn. Als je je hond niet onder controle hebt dan moet je hem laten af maken. Ik heb echt een bloedhekel aan lui die met die wandelende tijdbommen rondlopen en er altijd zo nonchalant er mee omgaan. (denk aan de 16 jarige jongens die hun rottweilers op zatermiddag uitlaten in de focking kalverstraat). Ik heb zat vrienden met van die arelaxte killers van 60 kilo en stuk voor stuk bevel ik ze die honden in de kennel te doen als ik langs kom want ik wens niet in de krant te komen. Tis erg asociaal om anderen mensen de dupe te laten worden van jouw honden.

Wybenga
07-06-2005, 13:23
Ja, daar is zij weer van het Stafford-promotie team:

Dat trek ik dus ook niet. Als je weet dat je hond niet gaat met andere mensen, moet je maatregelen nemen. Mag je zelf invullen welke dat voor jou zijn.

Het grote verschil met staffords is dan ook hun mensenliefde.

Ooit zijn ze idd gefokt als vechthond, maar ze werden geselecteerd. Een hond die het in zijn kop haalden om een persoon aan te vliegen werd "six feet under" geholpen! In een pit (vechtring) stonden nl ook de eigenaren en een scheids. Je kan dan niet hebben dat een hond een van die personen grijpt.

De drempel om mensen te bijten is zo gigantisch hoog. Heel anders dan herderrassen etc. Ze zijn daardoor ook niet geschikt om IPO-sporten mee te doen (met zo'n bijtarm). Het is onnatuurlijk voor ze om mensen te bijten.

In Engeland worden ze niet voor niets de nannydog genoemd. Ze kunnen zo verschrikkelijk veel hebben van kinderen en staan daar bekend als fantastische gezinshonden.

Staffords zijn echt honden die helemaal gericht zijn op mensen. Op de goede manier. :)

Een stafford die ook maar enigszins agressief naar mensen zou is, zou door mij persoonlijk naar de dierenarts worden gebracht voor het verlossende spuitje.

gr, Patricia

micha
07-06-2005, 14:03
Ja, daar is zij weer van het Stafford-promotie team:

Dat trek ik dus ook niet. Als je weet dat je hond niet gaat met andere mensen, moet je maatregelen nemen. Mag je zelf invullen welke dat voor jou zijn.

Het grote verschil met staffords is dan ook hun mensenliefde.

Ooit zijn ze idd gefokt als vechthond, maar ze werden geselecteerd. Een hond die het in zijn kop haalden om een persoon aan te vliegen werd "six feet under" geholpen! In een pit (vechtring) stonden nl ook de eigenaren en een scheids. Je kan dan niet hebben dat een hond een van die personen grijpt.

De drempel om mensen te bijten is zo gigantisch hoog. Heel anders dan herderrassen etc. Ze zijn daardoor ook niet geschikt om IPO-sporten mee te doen (met zo'n bijtarm). Het is onnatuurlijk voor ze om mensen te bijten.

In Engeland worden ze niet voor niets de nannydog genoemd. Ze kunnen zo verschrikkelijk veel hebben van kinderen en staan daar bekend als fantastische gezinshonden.

Staffords zijn echt honden die helemaal gericht zijn op mensen. Op de goede manier. :)

Een stafford die ook maar enigszins agressief naar mensen zou is, zou door mij persoonlijk naar de dierenarts worden gebracht voor het verlossende spuitje.

gr, Patricia


kijk daar zat ik op te wachten mensen met verstand van zaken :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Octavius
07-06-2005, 15:21
Honden zijn net als mensen.

De opvoeding is een van de grootste factoren die telt.

Natuurlijk heeft het ras erook me te maken maar dat is met mensen hun gedrag ook.

RNLMC
07-06-2005, 15:34
prachtige honden van juliie , heeft iemand nog meer foto`s?

en hoe veel betaal je ongeveer voor een stafford of andere zoals op de fotos,
we hebben zelf een border terrier, das nét ietsje anders

Judas
07-06-2005, 15:40
Ja, daar is zij weer van het Stafford-promotie team:

Dat trek ik dus ook niet. Als je weet dat je hond niet gaat met andere mensen, moet je maatregelen nemen. Mag je zelf invullen welke dat voor jou zijn.

Het grote verschil met staffords is dan ook hun mensenliefde.

Ooit zijn ze idd gefokt als vechthond, maar ze werden geselecteerd. Een hond die het in zijn kop haalden om een persoon aan te vliegen werd "six feet under" geholpen! In een pit (vechtring) stonden nl ook de eigenaren en een scheids. Je kan dan niet hebben dat een hond een van die personen grijpt.

De drempel om mensen te bijten is zo gigantisch hoog. Heel anders dan herderrassen etc. Ze zijn daardoor ook niet geschikt om IPO-sporten mee te doen (met zo'n bijtarm). Het is onnatuurlijk voor ze om mensen te bijten.

In Engeland worden ze niet voor niets de nannydog genoemd. Ze kunnen zo verschrikkelijk veel hebben van kinderen en staan daar bekend als fantastische gezinshonden.

Staffords zijn echt honden die helemaal gericht zijn op mensen. Op de goede manier. :)

Een stafford die ook maar enigszins agressief naar mensen zou is, zou door mij persoonlijk naar de dierenarts worden gebracht voor het verlossende spuitje.

gr, Patricia


Niks meer aan toe te voegen :thumbs:

Steve-o
07-06-2005, 16:16
Dit ben ik met men Mastino Napolitano.
Beetje gare foto maar hijs wa lieff.

http://img18.echo.cx/img18/8311/stefanenlayla22zp.jpg (http://www.imageshack.us)[/img]

Steve-o
07-06-2005, 16:16
oeps ik heb er nie zo heel veel verstand van een beetje aan de grote kant

maschino
07-06-2005, 21:26
nou ik heb zelf 3 honden

een amerikaanse stafford , dogo argetino , bull mastif

het zijn schatjes van honden

alleen de stafford kan niet meer met andere honden of dieren overweg
1 keer heeft hij gevochten toen is hij echt dol geworden
maar als ik hem uitlaat doe ik gewoon een muilkorf om

grt

rico uit nijmegen

Wybenga
08-06-2005, 11:34
:oops: Bedankt :oops:

Had ik maar net zo veel verstand van de vechtsporten, kon ik daar tenminste ook gezellig meekletsen :wink:
Maar dat doe ik Lex niet aan :lol:

Engelse staffords zijn te koop vanaf ongeveer 600 tot 1500 euro.
Amerikaanse staffords beginnen qua prijs meestal vanaf de 1000 euri.

Als je er aan begint koop dan altijd een stafford met een FCI-stamboom. Ze worden ook aangeboden met ECC-bomen, maar die zijn niet geldig in Nl!

En let op waar je een pup haalt. Liggen ze er netjes bij, zien ze er gezond en wakker uit? Verdiep je aub in de rassen. Weet waar je aan begint, je hebt zo'n hond nu eenmaal maar voor een jaar of 10/12 :D.
Staffords delen de rasnaam deels, maar zijn toch 2 verschillende rassen. Via www.stafford.pagina.nl kom je vast een stuk verder qua foto's en info :)

Super foto trouwens van die Mastino! Onze dame heet ook zo :P

Doegjes, Patricia

micha
08-06-2005, 23:32
ik ben blij dat jij het allemaal verteld :thumbs:

ik word er zo moe van :cry: mijn hond is nu 6 jaar oud en in het begin vond ik het leuk hoor al die aandacht ( vooral als pup is het gezellig wandelen). maar als mensen nu vragen wat voor hond het is. zeg ik gewoon een labrador :lol: