PDA

View Full Version : Organisator wil K1-vechters naar Arena halen



Anonymous
13-06-2005, 14:52
Organisator wil K1-vechters naar Arena halen

Van onze sportredactie

AMSTERDAM - Organisator Simon Rutz denkt volgend jaar meer toeschouwers te trekken naar het vechtgala It's Showtime dan de ruim twaalfduizend die er morgen zijn.

Rutz: ''We willen de hele Arena vol krijgen: zestigduizend bezoekers.'' Hij onderhandelt met K1 over de beschikbaarheid van kickboksers die bij de Japanse organisatie onder contract staan. Als de onderhandelingen naar wens verlopen, kan Rutz nog grotere namen op het programma zetten. Behalve de Nederlanders Remy Bonjasky en Peter Aerts staan ook populaire kickboksers als de Amerikaan Bob Sapp en de Fransman Jerome Le Banner bij K1 onder contract.

Rutz: ''De onderhandelingen zijn in een vergevorderd stadium. De kans is groot dat de K1-vechters volgend jaar in Amsterdam staan. Met vechters uit mijn eigen stal kan ik dan een heel populair programma samenstellen. Ook de Japanse televisie is erg geïnteresseerd om het gala uit te zenden. Daar is veel geld mee gemoeid.''

De namen uit het K1-circuit moeten voor een spectaculaire toename van het publiek zorgen. Morgen wordt een gedeelte van de Arena gebruikt om ruim twaalfduizend toeschouwers te herbergen. Het is de wens van Rutz om volgend jaar het hele stadion vol te krijgen; dat zijn zestigduizend bezoekers.

Behalve de aantrekkingskracht van grote namen moeten ook goedkopere toegangskaarten zorgen voor meer publiek. Morgen kost het goedkoopste kaartje ruim vijftig euro. ''Volgend jaar wil ik bijvoorbeeld dertigduizend kaarten aanbieden voor twintig euro per stuk,'' aldus Rutz.


© Het Parool, 11-06-2005

Justinian
13-06-2005, 14:54
Ik hoop dat het hem lukt!

Jeru
13-06-2005, 14:56
Snap alleen niet goed dat die Japanner zei dat het de eerste keer wordt dat er een K-1 gala in Nederland komt. Telt Arnhem niet mee of zo?
In potentie kan het heel tof worden, maar zie liever de K-1 max :P

Biiyen
13-06-2005, 14:58
ja leuk,,, je ziet alleen helemaal geen zak als je in de 2de ring zit, en als je in de bocht zit heb je helemaal dikke pech, zie je 2 punaises vechten. :lol:

Anonymous
13-06-2005, 15:00
De k-1 max gaat naar Rings... En peter Aerts heeft al gezegd niet voor simon te willen vechten. Voor meer info zie fighttalk.