PDA

View Full Version : ontsnapte tbs'er pleegt moord



Anonymous
15-06-2005, 15:48
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat de ontsnapte tbs'er een 75 jarige man heeft vermoord, de man was in een bootje gevonden nabij Landsmeer/Ilpendam met bloedsporen, hij is een geweldadige dood gestorven, hoe ze op het spoor gekomen zijn van die tbsér, Schipper heet hij dacht ik, weet ik allemaal niet ze hebebn hem vandaag opgepakt met een arrestatie team.
Ik ben benieuwd of donner blijft.

Deuce
15-06-2005, 15:54
Ja tuurlijk nu treedt donner af...

Wat een onzin speculatie weer :twak:

Deuce
15-06-2005, 16:30
Gevluchte tbs'er opgepakt na moord
De politie van Amsterdam heeft de voortvluchtige tbs'er Wilhelm J. Schippers aangehouden. Volgens de Volkskrant wordt hij ervan verdacht een man in Landsmeer te hebben vermoord.

Zedenmisdrijf
Schippers zat sinds 1990 wegens een zedenmisdrijf vast in een tbs-kliniek in het Overijsselse Balkbrug. Hij had verlof gekregen om familie in Eindhoven te bezoeken, en wist op Utrecht CS aan zijn bewakers te ontsnappen.

Extreem gewelddadig
Dat Wilhelm Schippers gewelddadig en extreem gevaarlijk is, was bekend bij Justitie. Daarom gaf minister Donner van Justitie zelfs opdracht om op televisie een opsporingsbericht inclusief naam en foto uit te zenden.

Dode Landsmeer
Schippers wordt volgens de Volkskrant verdacht van moord op de man die die dood werd aangetroffen in een bootje in het Noordhollands Kanaal bij Landsmeer. Het slachtoffer lag in de kajuit van het motorbootje. Over zijn identiteit heeft de politie nog niets meegedeeld. Justitie had eerder al gemeld dat de man door een misdrijf om het leven is gekomen.

Anonymous
15-06-2005, 16:35
waarom sturen ze zo'n kerel in godsnaam met verlof?!? :twak:

Biiyen
15-06-2005, 16:38
waarom sturen ze zo'n kerel in godsnaam met verlof?!? :twak:

waarschijnlijk hadden ze aas nodig om die kat van rappe rik te lokken.

Anonymous
15-06-2005, 16:44
waarom sturen ze zo'n kerel in godsnaam met verlof?!? :twak:

waarschijnlijk hadden ze aas nodig om die kat van rappe rik te lokken.

ja, maar om 'm dan in Utrecht los te laten...

Deuce
15-06-2005, 16:51
Het is nu live op rtl 5 persconferentie...

Die kerel heeft die ouwe man doodgeslagen, en is later bij de oude man thuis gevonden met een doorgeladen vuurwapen...

Wat een gek

A-team
15-06-2005, 17:59
Schandalig, dat is het :evil:

Ton
15-06-2005, 18:07
Jezus hier kun je toch echt ziek van worden.

Wat heeft tbs hier in Nederland in vredesnaam voor zin.

De rechter die hem voor zijn zedenmisdaad naar een OPENinrichting heeft gestuurd, moeten ze ook aanpakken... :twak:

Mike
15-06-2005, 19:45
Ja tuurlijk nu treedt donner af...

Wat een onzin speculatie weer :twak:

lol @ deuce

waarom is er dan vanavond een spoeddebat in de 2de kamer slimmerd?

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/06_juni/15/binnenland/0615_1645_Spoeddebat_tbs-er.xml


Of ie blijft of aftreedt weet ik niet maar tis zeker geen onzin speculatie van de guest

Jay Hoov
15-06-2005, 20:15
Mike is correct....Er is shit gaande!!!!

Dalgliesh
15-06-2005, 20:29
Ja tuurlijk nu treedt donner af...

Wat een onzin speculatie weer :twak:

lol @ deuce

waarom is er dan vanavond een spoeddebat in de 2de kamer slimmerd?

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/06_juni/15/binnenland/0615_1645_Spoeddebat_tbs-er.xml


Of ie blijft of aftreedt weet ik niet maar tis zeker geen onzin speculatie van de guestCheck de tijden van het posten even, dat was nog niet aan de gang toen, ik had even anoniem gepost omdat ik het via via gehoord had en toen wist niemand nog wat, ik kreeg het vanmiddag te horen. Dit moet echt heel anders! Het is toch bizar dat ze zeggen de man is gevaarlijk, en dat hij zo gevaarlijk is, dat hij ook nog eens iemand vermoord, te bizar voor woorden, en het is "niet eens een roofmoord" als het dan een lust moordenaar is... Donner moet weg!

Ronald
15-06-2005, 21:07
Donner moet weg!
Nope, TBS moet weg.

Een groot deel van de TBS'ers is ongeneeslijk ziek en blijft levenslang in zo'n TBS kliniek zitten. Waarom dan niet gewoon levenslang geven i.p.v. blijven "behandelen".
Daarnaast valt een gigantisch hoog aantal "genezen" verklaarde ex-TBS'ers weer in dezelfde fout.

Voor een vorm van hulpverlening die zo weinig succes heeft is het belachelijk duur. Een TBS plek kost bijna 500 euro per dag, en da's 3x zoveel dan een normale detentieplek. Gewoon afschaffen.

Deuce
15-06-2005, 21:12
Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden aan profeet Dave :lol:

Mike
15-06-2005, 21:13
Ja tuurlijk nu treedt donner af...

Wat een onzin speculatie weer :twak:

lol @ deuce

waarom is er dan vanavond een spoeddebat in de 2de kamer slimmerd?

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/06_juni/15/binnenland/0615_1645_Spoeddebat_tbs-er.xml


Of ie blijft of aftreedt weet ik niet maar tis zeker geen onzin speculatie van de guestCheck de tijden van het posten even, dat was nog niet aan de gang toen, ik had even anoniem gepost omdat ik het via via gehoord had en toen wist niemand nog wat, ik kreeg het vanmiddag te horen. Dit moet echt heel anders! Het is toch bizar dat ze zeggen de man is gevaarlijk, en dat hij zo gevaarlijk is, dat hij ook nog eens iemand vermoord, te bizar voor woorden, en het is "niet eens een roofmoord" als het dan een lust moordenaar is... Donner moet weg!

jij was idd snel op de hoogte , ik snap niet hoe dit soort "beesten" verlof kunnen krijgen. Het is echt achterlijk dat ze zulke gevaarlijke idioten op de maatschappij los laten. Ik ben benieuwd hoe donner zich hier weer uitlult. Hij doet weer alsof er niks aan de hand is maar ondertussen is er wel een oude man vermoord mede mogelijk gemaakt door donners idiote beleid!

Mike
15-06-2005, 21:17
van www.geenstijl.com

UPDATE: Het aangekondigde spoeddebat van vanavond is een dagje verschoven.
UPDATE 2: Samenvatting persconferentie Donner: de procedures zijn juist toegepast. Het is normale procedure dat een gestoorde gek die zwaar onder de medicijnen zit, met een vrouwelijke begeleider over Utrecht CS stapt. Donner blijft zitten waar hij zit. Het systeem is immers verantwoordelijk, aldus een totaal onbewogen Donner.

tss die donner doet weer alsof zn neus bloed :twak:

Dalgliesh
15-06-2005, 22:06
Donner moet weg!
Nope, TBS moet weg.

Een groot deel van de TBS'ers is ongeneeslijk ziek en blijft levenslang in zo'n TBS kliniek zitten. Waarom dan niet gewoon levenslang geven i.p.v. blijven "behandelen".
Daarnaast valt een gigantisch hoog aantal "genezen" verklaarde ex-TBS'ers weer in dezelfde fout.

Voor een vorm van hulpverlening die zo weinig succes heeft is het belachelijk duur. Een TBS plek kost bijna 500 euro per dag, en da's 3x zoveel dan een normale detentieplek. Gewoon afschaffen.
Ik ben voor TBS, ik denk dat mensen kunen veranderen als je tijd in ze steekt en aandacht geeft. alleen moeten ze oppassen met verlof, ik denk dat sommige mensen terug kunnen keren in de maatschappij. Maar met proefverlof moeten ze gewoon heel goed opletten, en geloof me, het gaat 100x goed, en helaas ging het nu fout, maar daar heeft niemand wat aan, op dit niveau kun je geen fouten maken met zulke ernstige gevolgen. Donner moet gewoon weg, want hij zegt dat er NIKS aan de hand is met het huidige TBS systeem. Is gewoon BULLSHIT

Ton
15-06-2005, 22:17
Tuurlijk wanneer die gestoorden in een inrichting zitten, en hun medicijnen en therapie nemen is er nix met ze aan de hand. Dat is nu juist ook het gevaarlijke wat er in die mensen schuilt, sommigen van hun weten na een poos in zo'n inrichting te hebben gezeten hoe het spelletje werkt. Manipuleren de boel, weten hoe ze zich moeten gedragen, krijgen verlof, geen medicijnen meer en hoppa ze vervallen weer in hun oude gedrag... Dit soort mensen zijn niet voor niets "ziek in hun hoofd" en ik ben er van overtuigt dat menig Ă©Ă©n die in deze inrichtingen zitten, ongeneeselijk ziek is...!!!

Ik ben het met Ronald eens, en gedeeltelijk met Dave... TBS of weg er mee, of HEEL anders aanpakken die gasten !!!!!! :evil:

Dalgliesh
15-06-2005, 22:22
Nekschot?

Ton
15-06-2005, 22:23
Nekschot?

:thumbs: Verlos Donner dan ook direct ff ;)

Ronald
15-06-2005, 23:53
...ik denk dat mensen kunen veranderen als je tijd in ze steekt en aandacht geeft.
Dat geloof ik in principe ook, maar daarbij heb ik wel een flinke kanttekening: niet iedereen kan veranderen. Sommigen zijn zo ziek dat verandering onmogelijk is of dat ze niet afdoende kunnen veranderen.
En om welke mensen gaat het dan? Precies... het grootste gedeelte van die mensen die TBS krijgen. TBS krijg je immers niet zomaar; dan moet je behoorlijk ziek zijn.

Kijk, TBS mag van mij best wel blijven bestaan, maar dan moeten ze het alleen opleggen aan mensen waarbij de kans op verandering zéér groot is en dan ook nog eens binnen afzienbare tijd. Nu zijn er zo'n 1200 TBS bedden. Ik vermoed dat je er dan nog maar een stuk of 100 nodig hebt.

TBS wordt nu helaas gewoon te vaak gebruikt als extra straf omdat men geen levenslang wilt geven. En dan heb je gewoon een hele dure levenslangvariant. Daarnaast gaat het gewoon veel te vaak fout. Dan heb ik het nog geen eens over het proefverlof maar vooral over de ex-TBS'ers die weer in herhaling vallen.

Laat Donner maar gewoon aanblijven en dat gaan regelen.

Ton
15-06-2005, 23:57
bijna helemaal mee eens Ronald!


...ik denk dat mensen kunen veranderen als je tijd in ze steekt en aandacht geeft.

Laat Donner maar gewoon aanblijven en dat gaan regelen.

Alleen als Donner nu al zo'n houding aan neemt van; 'goh alle procedures zijn goed doorlopen, en er is nix mis met dit systeem', weet ik niet of hij uberhaupt wel veranderingen wil treffen!?

D22ntjuh
16-06-2005, 08:56
ze zeiden gister op RTL4 nieuws dat tie ook al meerdere keren was ontsnapt... dus ik snap niet dat ze dan zo laks omgaan met de begeleiding e.d.

Wheelie
16-06-2005, 11:44
JUSTITIE IS TE LAAT

Tbs’er slacht man (73) af

door Bert Huisjes en Coen Springelkamp


AMSTERDAM, donderdag
Een week na zijn ontsnapping en twee dagen nadat justitie een klopjacht op hem had geopend, heeft tbs’er Wilhelm Schippers (40) tijdens zijn vlucht op beestachtige wijze een bejaarde man vermoord. De moord heeft geleid tot een storm van kritiek op minister Donner (Justitie).
Schippers zou zich in de jaren negentig tot 2002 maar liefst zeven keer eerder tijdens een verlof aan z’n begeleider hebben onttrokken.
Bij toeval hield de politie de psychopaat en verkrachter op dinsdagavond aan, uren na de door hem gepleegde gruwelmoord. De tbs’er, die van justitie op emotionele gronden verlof had gekregen, was een week spoorloos.
De verdachte Schippers hield zich met een doorgeladen wapen schuil bij het huis van zijn slachtoffer, in de Jordaan in Amsterdam. Hij had zich daar in een binnentuin verschanst, nadat hij de man elders had omgebracht.

De tbs’er sloeg toe op het kajuitjachtje van een bejaarde Amsterdammer, Appie Luchies, op het Noordhollands kanaal bij Landsmeer. Hij brak zijn benen, boeide hem en sloeg hem de hersens in, waarna hij geld en huissleutels stal. Het lichaam werd dinsdagmiddag gevonden, op het stuurloze vaartuigje.
Die avond trof de politie toevallig Schippers aan tijdens het doorzoeken van de woning van Luchies op de eerste etage. Een uur nadat de politie het pand was binnengegaan zag een medewerker bij toeval „een schichtige man� beneden in de binnentuin. Toen de politie hem aanriep, vluchtte Schippers naar een andere binnentuin, waar hij werd aangehouden met het wapen op scherp. Pas op het politiebureau ontdekten de agenten om wie het ging.

Wheelie
16-06-2005, 11:45
’Er is niets misgegaan’

Van onze parlementaire redactie


DEN HAAG, donderdag
Behalve de ontsnapping van Schippers zelf, is er volgens minister Donner niets misgegaan rondom de kwestie.
Dat schrijft hij in een brief aan de Kamer. De bewindsman blijft dan ook vierkant achter het systeem van tbs staan, ook al brengt dat risico’s met zich mee.
De procedures zijn correct toegepast, aldus de bewindsman in zijn brief. Ook nadat Schippers was ontsnapt, is volgens Donner ’adequaat opgetreden’.

MB667
16-06-2005, 11:50
Sterf Donner. Schaf proefverlof etc af en TBS werkt in sommige gevallen niet, daarvoor is maar een remedie!

Sjaak
16-06-2005, 12:42
Ongelofelijk weer en wederom een brevet van onvermogen van justitie Dit kost weer een onschuldige man het leven, hoe kan zo'n minister nu weer zeggen :shock: ik kan er niks aan doen :? Leg dat maar is uit aan zijn familie :cry:

Nederland is gek geworden, moordenaars moet je of de doodstraf geven of levenslang opsluiten en NOOIT meer loslaten :evil: