PDA

View Full Version : lange lichaamsbouw?



Sebasabi
28-06-2005, 22:31
Ik ben erg lang (1.89m)
en ik heb knieproblemen. Ik kan niet squats maken.
Wat zou ik wel kunnen proberen om m'n benen (evt. knieen) te versterken?
(dokter zegt dat pas als ik uitgegroeid ben het overgaat maar duurt me veels te lang)

LOCO
28-06-2005, 23:18
Is er een specifieke reden waarom je geen squats kan/mag maken? Want eigenlijk zou ik niet echt weten waarom, tenzij je net geopereerd ben of bij bepaalde aandoeningen waarbij je kieeen/aanhechtingen wat rust of beter aangepaste belasting nodig hebben.

Dus meer info please..........

Ton
28-06-2005, 23:18
Als het puur om de sqaut oefening gaat, die je niet kunt. zou je hier eens een kijkje kunnen nemen om eventuele andere oefeningen voor je been te proberen.

http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.htm

Silat
28-06-2005, 23:20
Ik heb je nooit zien squatten dus weet ik ook niet wat je fout doet, maar misschien helpt dit:

Legpress zou ik voor kiezen. Knieen niet voorbij je tenen en benen niet overstrekken. Langzaam uitvoeren, controle krijgen over de weerstand.

Als je daar vorderingen mee maakt, kun je voor de stabiliteit een bal onder je voet plaatsen en dan de legpress met 1 been uitvoeren. (voorzichtig met licht gewicht starten)

Muay Thai Elite
28-06-2005, 23:23
Ik ben langer dan jij (1.92 m) en ik moet eerlijk zeggen: ik heb nergens last van.

Leon
29-06-2005, 08:32
Ik ben langer dan jij (1.92 m) en ik moet eerlijk zeggen: ik heb nergens last van.

Precies, een maat van me is 208 cm (:shock:) en die heeft ook nergens last van.
Hoe oud ben je? Misschien dat je nog niet ben uitgegroeid en dat je lichaam dit soort belastingen niet accepteert?

Octavius
29-06-2005, 10:50
Elke persoon is anders, ga nu niet jezelf met hem vergelijken aub.

Intoxico
29-06-2005, 11:45
heb je al eens een foto van je knieen laten maken?

een huisarts zal heel snel iets afdoen met, je bent nog niet uitgegroeid, of je pak maar ff rust, maar laat gewoon een foto maken, of een orthopeed of fysiotherapeut je knieen nakijken

het kan best zijn dat jij last hebt van je pattella (dat is de grote pees die voer de knie de quardiceps met je onderbeen verbind) hier heb ik nl ook eens last van gehad, en enkel na een paar behandelingen en daarna aangepast me squads maken ben ik er vanaf gekomen.

verder zou het nog je kruisband of miniscus of nog 100 dingen kunnen zijn

wat ook een rol speeld is of je overgewicht hebt want dan is de kans groter op knie blessures

daarnaast is het zeker verstandig om dmv een legpres je knieen te versterken. zodat de spieren en pezen etc sterker worden en je kans op blessures kleiner word

en laatje knie nog eens fatsoenlijk nakijken

groeten

michel

Sebasabi
29-06-2005, 13:33
http://orthoinfo.aaos.org/fact/thr_report.cfm?Thread_ID=145&topcategory=Knee

Nog niet echt duidelijk maar, misschien kent een van jullie het??
Gelukkig blijft het niet voor altijd en gaat het over 1 jaar haast zeker helemaal weg :D

Octavius
29-06-2005, 13:48
Ja dat ken ik. Hebben ze dat vastgesteld bij je?
Pijnlijk maar je hebt er een brace voor.

Sebasabi
29-06-2005, 13:52
Ja, 2 dokters hebben erna gekeken en vastgesteld...

LOCO
30-06-2005, 01:10
Yep, ken het, en zoals octo ook zegt, je hebt er braces voor.

Het is overigens (in mijn ogen) geen reden om GEEN squats te doen, eerder om ze WEL te gaan doen, zij het dat je ze niet zwaar moet doen. Mischien in begin op een leg-press, maar persoonlijk zou ik net zo lief squats doen. Afhankelijk van de klachten die je daar wel/niet bij hebt kun je kiezen om de squats alleen in een bepaalde range van de beweging te doen (bijvoorbeeld alleen de bovenste deel van de beweging of alleen het onderste deel van de beweging) In principe zal elke andere oefening voor je quadriceps (de beenspieren aan de voorkant van je been) in uitvoering (zwaarte van de uitvoering) beperkt worden door osgood-schlatter, zeker met leg-extension en over algemeen met diepe squat of lunges moet je oppassen. Over algemeen is het uitvoeren met "licht gewicht" geen bezwaar. Ik zou echter gewoon aan je arts een verwijzing vragen naar fysio om onder begeleiding te kunnen beginnen hiermee, die kan beter met jou onderzoeken en op jou afstemmen welke oefeningen je moet doen en hoe je ze moet doen.

Sterkte met het herstel, heb het zelf ook gehad, en aan 1 knie nog wel duidelijk te zien, maar heb er eigenlijk weinig last van, heel af en toe door grondtraining (de druk op je knieeen) maar met squat etc eigenlijk nooit problemen.

Osu

LOCO

Ossie
30-06-2005, 01:15
Sterkte met het herstel, heb het zelf ook gehad, en aan 1 knie nog wel duidelijk te zien, maar heb er eigenlijk weinig last van, heel af en toe door grondtraining (de druk op je knieeen) maar met squat etc eigenlijk nooit problemen.

Osu

LOCO



Daar gaan we morgen dan maar eens goed gebruik van maken bij de training :twisted:
:lol:

LOCO
01-07-2005, 00:12
MOet je wel komen ossie :twisted: ;) volgende week mischien? ;)

Marco
22-07-2005, 18:50
Ik ben langer dan jij (1.92 m) en ik moet eerlijk zeggen: ik heb nergens last van.

dat is niet helemaal waar

Muay Thai Elite
23-07-2005, 16:36
Ik ben langer dan jij (1.92 m) en ik moet eerlijk zeggen: ik heb nergens last van.

dat is niet helemaal waar

Van jou misschien ja.. Wat bedoel je?

Aaronk
23-07-2005, 17:08
Ik ben langer dan jij (1.92 m) en ik moet eerlijk zeggen: ik heb nergens last van.

dat is niet helemaal waar

Van jou misschien ja.. Wat bedoel je?
LMFAO @ marco

Anonymous
06-10-2005, 22:31
wist je dat veel knie blessures juist komen door onderontwikkelde bovenbeen spieren ,probeer eens alternatieve beenspier oefeningen en ga later na paar maanden langzaam over op squaten eerst zonder gewicht later met ,vooral in den begine niet te diep gaan zitten !!! daar ga je van naar de kloten .dan komt er zoveel druk op ,wil je niet weten. sucses met trainen