PDA

View Full Version : Eerste Judowedstrijd Renzo...



Justinian
02-07-2005, 13:14
Vandaag heeft m'n oudste zoontje, Renzo van 6, zijn eerste judowedstrijd gedraaid. Het ging veel beter dan ik eigenlijk had verwacht. Hij heeft 5 partijen gedraaid. Hij heeft z'n eerste partij krap verloren (beide Waza ari en een aantal Yuko's, maar de tegenstander had een yuko meer). De tweede partij met Ippon gewonnen (O-soto gari). De derde partij binnen 10 seconden (!) gewonnen, wederom met Ippon (O-soto gari). Echt geweldig, na zijn eerste gewonnen wedstrijd vroeg hij van de mat aan mij of hij al tweede was :lol:

Toen kwam de halve finale waarin Renzo verloor van de latere kampioen waarna hij om de derde en vierde plaats ook (net) verloor van de tegenstander waar hij de eerste partij ook van verloor.

Aangezien Renzo nog maar een keer of 5 heeft gejudood vind ik een vierde plaats geen slechte prestatie, integendeel. Z'n tegenstanders waren allemaal al een jaar of langer lid en een jaar ouder. Hij heeft het echt top gedaan! Erg leuk trouwens: ik nam gisterenavond nog even een nieuwe techniek met hem door, de o-soto gari, en dat was nu juist de techniek waar hij al z'n punten mee scoorde. Prachtig, ik ben dan ook bijzonder trots als papa zijnde.

HUNTER
02-07-2005, 13:43
Doet ie goed!!

Echt tof dat ie op zn eerste toernooi meteen al zo ver komt.

mama
02-07-2005, 13:53
stoer hoor Roy
doet Renzo goed!!!! :thumbs:

Justinian
02-07-2005, 15:00
Doet ie goed!!

Echt tof dat ie op zn eerste toernooi meteen al zo ver komt.
Ja man, ik ben echt mega trots! Het is trouwens wel opgenomen dus misschien dat ik hier wel iets kan plaatsen ;)

Biiyen
02-07-2005, 15:26
het zit dus in de familie :lol: Gefeliciteerd

Jeru
02-07-2005, 16:07
Lachen! Toen ik zes was draaide ik ook mijn eerste judopotjes. Echt leuk om te doen als klein jochie. Behalve natuurlijk als die fanatieke ouders zich ermee gingen bemoeien :wink:
Hopelijk vind ie het leuk en gaat ie verder.

Wheelie
02-07-2005, 16:59
Cool Roy, ben benieuwd naar de beelden :wink:

Justinian
02-07-2005, 17:04
Cool Roy, ben benieuwd naar de beelden :wink:
Het was echt grappig. Tijdens zijn eerste partij werd hij een paar keer gegooid. En iedere keer sloeg hij met een vuist op de mat (met een lach). Het publiek kwam niet meer bij (ik ook niet trouwens :lol: ). Hij kwam wel goed terug alleen iets te laat ;) Renzo verliet de mat onder luid applaus, echt prachtig.

Marco
02-07-2005, 17:04
Top Justi, mooie prestatie !

Justinian
02-07-2005, 17:04
Lachen! Toen ik zes was draaide ik ook mijn eerste judopotjes. Echt leuk om te doen als klein jochie. Behalve natuurlijk als die fanatieke ouders zich ermee gingen bemoeien :wink:
Hopelijk vind ie het leuk en gaat ie verder.
Ik heb me redelijk ingehouden ;) Renzo vond het in ieder geval geweldig.

Marco
02-07-2005, 17:11
Justi staat rustig aan de kant, analyseert en neemt savonds met Renzo zijn partijen door, leert hem weer een techniek en het volgende toernooi staat Renzo gewoon in de finale, logisch. :wink:

blazin.arr0w::::
02-07-2005, 17:15
:thumbs:

Knappe prestatie hoor!

bquiroga
02-07-2005, 18:31
Dacht ff dat het om Renzo Gracie ging :o.. maar alsnog leuk om te lezen dat "jouw" renzo het naar zijn zin heeft gehad..

Justinian
02-07-2005, 18:53
Justi staat rustig aan de kant, analyseert en neemt savonds met Renzo zijn partijen door, leert hem weer een techniek en het volgende toernooi staat Renzo gewoon in de finale, logisch. :wink:
Marco = correct ;) We hebben na afloop de wedstrijden bekeken en ik heb hier en daar nog wat tips/aanwijzingen gegeven :lol:

Impulse
02-07-2005, 20:17
Gaaf joh. hij heeft het in ieder geval niet van een vreemde.
Ben ook zeker benieuwd naar de beelden :D

B3 lik3 M3
02-07-2005, 20:21
Top gedaan Renzo!!

En jij ook gefeliciteerd Justi!

Silat
02-07-2005, 21:22
dat behoord tot het rijtje, "de mooie momenten in je leven" :thumbs:

Justinian
02-07-2005, 21:25
dat behoord tot het rijtje, "de mooie momenten in je leven" :thumbs:
Dat kun je wel stellen inderdaad :thumbs:

angelo
02-07-2005, 21:39
De appel val(breekt) niet ver van de boom..... :wink:

king
02-07-2005, 22:03
Leuk om te horen! :thumbs: De tijd gaat wel snel zeg. Het lijkt nog niet zo lang geleden dat ik je met de geboorte van Renzo kon feliciteren.

Justinian
03-07-2005, 11:03
@Angelo: inderdaad, ik begon ook toen ik 5 (bijna 6 was). Belangrijkste is dat hij het leuk vindt en dat zit wel goed volgens mij.

@King: idd, de tijd gaat hard. Die van jou is ook al weer bijna 5.

Robert
03-07-2005, 11:37
Toppie Roy, het zit volgens mij wel in het DNA :D
Leuk voor je zoontje, hij heeft goed zn best gedaan super.

:thumbs:

Ronald
03-07-2005, 13:09
Roy, was je zenuwachtig toen ie de mat op ging? :)

Justinian
03-07-2005, 16:29
Roy, was je zenuwachtig toen ie de mat op ging? :)
Hahaha ik was behoorlijk zenuwachtig idd! Renzo daarentegen was absoluut niet zenuwachtig :lol:

Ronald
04-07-2005, 00:14
Hahaha ik was behoorlijk zenuwachtig idd! Renzo daarentegen was absoluut niet zenuwachtig :lol:
Hahaha... zo gaat dat hier ook meestal :mrgreen: .

Boem Boem
05-07-2005, 12:40
Roy, was je zenuwachtig toen ie de mat op ging? :)
Hahaha ik was behoorlijk zenuwachtig idd! Renzo daarentegen was absoluut niet zenuwachtig :lol:

hey Justi,

Goed om de verhalen hier te lezen; natuurlijk voor jou en je vrouw een leuk moment; Renzo zijn eerste partij, dat brengt wel wat spanning mee....maar zo te horen is het goed gegaan!

Feliciteer Renzo maar even van mij;

OSU

Chris


ps: wanneer gaat Renzo posten op MF????