PDA

View Full Version : Gsm - mp3



Dalgliesh
09-07-2005, 22:00
Hoe groot is een gemiddeld nummer op mp3? En is er verschil in mp3 en wav? Ik wil songs op mijn gsm zetten.

xXRichardXx
09-07-2005, 22:59
Een mp3 met een 128 kbit/s bitrate is ong. 1 mb per minuut groot. Hogere kwaliteit = groter bestand.

Ik zou niet direct kunnen zeggen wat het verschil is tussen wav en mp3, daar hebben we NTT-FX ofzo voor,

NTT-FX
09-07-2005, 23:44
Het gemiddelde van een mp3'tje is ongeveer 3,5 mb.
.wav naar je mobiel wegschrijven lijkt me even duren... ;)

.wav heeft geen compressie en kan niet verder dan 128kbps
.mp3 heeft compressie in vele soorten en maten en is daardoor altijd kleiner dan .wav

Afhankelijk hoe sterk de compressie is gaat er wel steeds meer verloren van je muziek.

Paganstars
11-07-2005, 10:54
en *.wmv daN?? hoe zit het daarmee??

Biiyen
11-07-2005, 11:05
@ Dave, als je mp3 op je mobiel wil voor ringtone doeleinde dan kun je bv met een progje als dBPower AMP Music converter die mp3 kleiner maken of omzetten naar mobiele extensies, scheelt je vaak 3MB per song.

Let ook op de maximale schijfruimte van de mobiel zelf, ik zat daar namelijk ook mee. Ik heb nl maar 11 MB, en daar moet ik alles mee doen.

Biiyen
11-07-2005, 11:08
en *.wmv daN?? hoe zit het daarmee??

.wmv is microsoft eigen dus wordt niet al te goed ondersteund door mobieltjes. Mobieltjes draaien hun filmpjes met een of ander quicktime file .3gp.... het verschil tussen .3gp en .wmv is dat 3gp de bestanden kan comprimeren tot slechts 200-300 kb en .wmv heeft juist de vervelende eigenschap dat het bestanden juist vergroot.

Dalgliesh
11-07-2005, 11:38
@ Dave, als je mp3 op je mobiel wil voor ringtone doeleinde dan kun je bv met een progje als dBPower AMP Music converter die mp3 kleiner maken of omzetten naar mobiele extensies, scheelt je vaak 3MB per song.

Let ook op de maximale schijfruimte van de mobiel zelf, ik zat daar namelijk ook mee. Ik heb nl maar 11 MB, en daar moet ik alles mee doen.
Ik neem aan dat ik dat dbpower op mijn gsm moet zetten? Ik heb 512 mb kaartje in mijn gsm, dus ikkan wel wat kwijt dacht ik zo.

Impulse
11-07-2005, 16:26
Ik neem aan dat ik dat dbpower op mijn gsm moet zetten? Ik heb 512 mb kaartje in mijn gsm, dus ikkan wel wat kwijt dacht ik zo.

volgens mij niet....
Weet niet eens of dat kan. en anders installeert je het gewoon op je computer en vandaar uit ga je ze omzetten en daarna op je mobiel zetten.

Biiyen
11-07-2005, 16:46
@ Dave, als je mp3 op je mobiel wil voor ringtone doeleinde dan kun je bv met een progje als dBPower AMP Music converter die mp3 kleiner maken of omzetten naar mobiele extensies, scheelt je vaak 3MB per song.

Let ook op de maximale schijfruimte van de mobiel zelf, ik zat daar namelijk ook mee. Ik heb nl maar 11 MB, en daar moet ik alles mee doen.
Ik neem aan dat ik dat dbpower op mijn gsm moet zetten? Ik heb 512 mb kaartje in mijn gsm, dus ikkan wel wat kwijt dacht ik zo.

nee dat progje zet je op je pc, maar ik lees dat je 512 mb hebt ,,, damn... dan hoef je volgens mij niet eens te verkleinen.

Ik zou wel eens checken op de site van het merk mobiel dat je hebt voor dat progje om je mobiel aan je pc te kunnen koppelen. je maakt met blue tooth of grps een verbinding tussen je mobieltje en je pc. Krijg je een overzicht van de harde schijf van je mobiel. Dan kun je gewoon alles overzetten wat je maar wil.

stelt niets voor, is een kwestie van iets instaleren op je pc, een functie activeren in je mobiel en mobiel naast je pc neerleggen.