PDA

View Full Version : jurylid/leden



Anonymous
12-07-2005, 10:38
Ik ben gevraagd of ik in de toekomst jurylid wil worden bij een best grote organisatie, met in de toekomst de mogelijkheid om in de ring de leiding te nemen. Op de gala's waar ik ben geweest let ik voornamelijk op de vechters en scheidsrechter maar nooit op de juryleden.

Wat vinden jullie van de juryleden????
Kan iemand die nooit in de ring heeft gestaan wel een goed jurylid zijn??
Is het een leuk baantje of ben je de pispaal??


Ik heb nu maar eens ff anoniem gepost omdat ik wil dat jullie onbevooroordeeld reageren.

remco pardoel
12-07-2005, 11:21
ieder heeft zijn functie.
en ik denk niet dat je perse zelf in de ring hoeft te hebben gestaan om een goed jurylid te zijn.

Ik doe het nu een tijdje voor de IMA en ik vindt het een erg leuke afwisseling met coachen en zelf wedstrijden doen.

Remco

NESCIO
12-07-2005, 12:06
ik denk dat het wel in je voordeel als je in de ring hebt gestaan.

Ronald
12-07-2005, 19:17
Volgens mij heb je ook geen ringervaring nodig. Wat vooral belangrijk is is dat je kijk hebt op het spelletje.

Voor de rest benijd ik juryleden vaak niet. Ze hebben een lastige taak, soms nog lastiger dan die van de scheidsrechter. Aan hen is immers vaak de opdracht het finale oordeel te vellen over een partij en da's niet eenvoudig. Dat je daar ook regelmatig de pispaal bij zult zijn is volgens mij niet aan te ontkomen.
Maar als je op een actieve manier betrokken wilt zijn bij het vechtsportgebeuren en het past bij je, dan is het zeker het overwegen waard.