PDA

View Full Version : Ervaring met Power Plate/Tril Plaat?



Guru
17-07-2005, 23:30
Iermand ervaringen met trainen met Power Plate of Tril Plaat?
Ideaal voor luie mensen zoals ik die meer op strand willen liggen dan trainen.


Sport specifiek:

Met name de witte, explosieve spierweefsels worden getraind op de power plate. Naarmate die spieren meer gebruikt worden in bepaalde takken van sport (bij sprinten, springen, stoten, gooien, etc.), zal het resultaat van de power plate-training spectaculairder zijn. Door de verhoogde afgifte van herstelhormonen ten gevolge van trainen op de power plate, is het effect bij duursporten eveneens aanzienlijk. Zo zorgt de verhoogde afgifte van HGH voor het snellere herstel van de rode vezels. Tevens zullen het acceleratievermogen en d eindsprint van de duursporters verbeteren.


--------------------------------------------------------------------------------



Algemene revalidatie:


Het verlies aan spierkracht als gevolg van immobiliteit na een operatie of bij herstel van een blessure is een zichzelf versterkend proces. Om die negatieve spiraal reeds in een zeer vroeg stadium te doorbreken kan de Power Plate training ingezet worden.
De positieve effecten zijn: meer kracht (verhoogde testosteron + HGH + IGF-1) en lenigheid, betere doorbloeding en lymfedrainage, pijndemping, positieve instelling (serotonine en neurotrofine) en het sneller opheffen van arthrogene beperkingen. Dit alles in een zeer kort tijdsbestek en met weinig inspanning en pijn. Dat maakt het gemakkelijk de revalidatie vol te houden en volledig af te werken.



--------------------------------------------------------------------------------



Sport revalidatie:


Dezelfde principes gelden uiteraard voor de revalidatie van (top)sporters. Op dit gebied is echter al een schat aan ervaring opgedaan, omdat Body Vibration door de topsport als eerste is ontdekt en sindsdien op redelijk grote schaal wordt toegepast. Vooral de mogelijkheid onbeperkt te variƫren met houdingen en zowel statisch als dynamisch te belasten (belangrijk voor de transfer naar sportspecifiek bewegen) maken de Power Plate uiterst succesvol. De Power Plate kan in een zeer vroeg stadium worden ingezet bij sport revalidatie programma's.

Revitalisatie:


Spectaculaire resultaten worden geboekt bij senioren, die Body Vibration ondergaan. De verhoogde afgifte van testosteron, HGH, IGF-1, maar zeker ook de verhoogde afgifte van serotonine (gelukshormoon) en neurotrofine, die de hersenen stimuleren, zijn daar debet aan. Naast de verbetering van doorbloeding, de spierversteviging en toename van lenigheid gaat Body Vibration osteoporose tegen. De bestrijding van botontkalking is niet voor niets 20 jaar geleden de aanleiding geweest voor Russische geleerden om onderzoek te starten naar trillingstherapie.

Intoxico
18-07-2005, 13:33
ik train naast me MMA trainingen ook op de powerplate en het ding werkt echt super.

na een maand trainen merkte ik al duidelijk resultaat. echter op de powerplate geld wel hetzelfde als op elke andere training, als je je niet inspant bereik je ook niets. ik ben nog nooit onbezweet van het ding af gekomen, op hoge intensies word het al heel snel echt zwaar

maar zeer zeker een fijn trainings apparaat :thumbs:

Ronny
18-07-2005, 15:23
ik heb er een thuis..

leuk om buikspieren op te doen....voor de rest....ben ik niet te lui om te trainen, dus gooi ik liever met gewichten...en mensen.

Anonymous
20-07-2005, 13:43
Wat is dan het verschil tussen die trilplaten?
Ik zag er laatst een in de wehkamp van paar honderd euro, terwijl de orginele meer rond de paar duizend euro zitten..

Ronny
20-07-2005, 15:33
de orginele trillen harder...

:wink:


zo'n trilplaatje van een paar honderd euro is natuurlijk niets he!

Marco
20-07-2005, 16:41
ik geloof er niks van die trilplaten.

Aaronk
21-07-2005, 04:33
goed gebruikt is het een goed middel. Helaas kunnen ze in de meeste gyms niet eens een set halters goedgebruiken. raar maar waar

Anonymous
21-07-2005, 13:38
Ik heb gehoord dat de orginele dus vanaf 3000 euro tot 8000 euro zijn.
Heb jij die dan Ronny???

Ronny
21-07-2005, 14:47
mijn ma heeft er geloof ik 4500 euro voor betaalt.

Aaronk
21-07-2005, 18:19
mijn ma heeft er geloof ik 4500 euro voor betaalt.

SPOILED

Silat
22-07-2005, 00:56
Ik gebruik het nu ook veel met mijn revalidatie. Maar je benen trainen op dat ding blijft toch wel het lekkerst. Als je rechtop staat gaat de trilling helemaal door tot je hoofd. Erg wazig als je dan naar de tv kijkt. Ik had een spier bij mijn schouderblad vast zitten en daardoor kon ik mijn hooft niet meer bewegen. Als je dan rechtop staat oel je precies hoe groot die plek is. Binnen een paar dagen was het weg.

Ik had ook een stijve pijnlijke hamstring en door op 1 been te squatten was het zo weg. Normaal kan ik met mijn knie met nieuwe kruisband niet bij mijnhak tegen mijn bil komen. Na een PP training met gemak.

Langzaam opdrukken is ook lekker in je warming up voordat je gaat bankdrukken. Heel langzaam dippen is heel zwaar.

Als je een dynamische beweging maakt kun je over de hele bewegingsbaan verschillen voelen van trillingen, van weinig tot heftig.

Kuiten en hamstings masseren ook vet.

trekkende bewegingen zijn minder.

We hebben een originele en die is al een paar jaar oud en was geloof ik meer dan 10.000 euro. Nu zijn een stuk goedkoper.

Marco
22-07-2005, 09:53
volgens mij kopen de meeste vrouwen die goedkopere trilplaten om er stiekem zichzelf mee te bevredigen

Anonymous
22-07-2005, 13:23
We hebben een originele en die is al een paar jaar oud en was geloof ik meer dan 10.000 euro. Nu zijn een stuk goedkoper.

heb je geld teveel ofzo?? :shock:

Silat
22-07-2005, 16:00
nee maar mijn baas dacht dat ie dat er makkelijk uit zou halen.... Ik heb gezorgd dat PP in het Gold-tarief is gekomen. Nu zijn heel veel leden een abonnement hoger gegaan.



Marco.... volgens mij is een fibo goedkoper dan zo'n goedkope trilplaaqt :lol:

Marco
22-07-2005, 18:45
nee maar mijn baas dacht dat ie dat er makkelijk uit zou halen.... Ik heb gezorgd dat PP in het Gold-tarief is gekomen. Nu zijn heel veel leden een abonnement hoger gegaan.



Marco.... volgens mij is een fibo goedkoper dan zo'n goedkope trilplaaqt :lol:

uiteraard is een fibo goedkoper maar je hebt ook rijke vrouwen zoals vanessa breukhoven en die willen wel eens wat anders

Jinx
26-07-2005, 19:29
Dope shit hoor! Die powerplate. Je krijgt er hele strakke billen van en je putjes verdwijnen er ook van. Plus dat ik me nu wel met gekruisde enkels kan opdrukken en niet meer op mijn knieen! Als ik spierpijn heb van een partij of een training, dan ga ik er zeker ff op liggen.

Johan H
26-07-2005, 21:09
ooooooooooooooh als ik nu nog aan die trilplaat denk van onzo sportschool pfffffffffff :shock:

ik ging er voor de gein op staan kijken wat zon ding kon omdat dat nieuw was(kleine 20 seconden)volgende dag je wilt niet weten hoe veel spierpijn ik daarvan had ik dacht echt dat ik dooood ging,echt nooit meer gedaan.. :roll:

Silat
27-07-2005, 00:01
Dope shit hoor! Die powerplate. Je krijgt er hele strakke billen van en je putjes verdwijnen er ook van. Plus dat ik me nu wel met gekruisde enkels kan opdrukken en niet meer op mijn knieen! Als ik spierpijn heb van een partij of een training, dan ga ik er zeker ff op liggen.

Ik zie verdacht veel vrouwen hun quadriceps masseren op de PP...


ooooooooooooooh als ik nu nog aan die trilplaat denk van onzo sportschool pfffffffffff :shock:

ik ging er voor de gein op staan kijken wat zon ding kon omdat dat nieuw was(kleine 20 seconden)volgende dag je wilt niet weten hoe veel spierpijn ik daarvan had ik dacht echt dat ik dooood ging,echt nooit meer gedaan.. :roll:

doe ff serieus :lol:

Johan H
27-07-2005, 17:16
whahaha ik ben serieus hoor .....echt wel :wink:

Ronny
27-07-2005, 17:40
ik voel er geen donder van!


silat...we kunnen ook gaan killen op een groot scherm hahahahaha

fighter81
10-08-2005, 21:43
Ik heb 1 keer op zo'n onding gestaan en werd me naar 30 sec. tot een partij beroerd van dat getril! Ik ben er maar gelijk afgegaan, voordat de V&D onder mijn ontbijt lag! :lol:

ashi76
11-08-2005, 00:43
Ik heb 1 keer op zo'n onding gestaan en werd me naar 30 sec. tot een partij beroerd van dat getril! Ik ben er maar gelijk afgegaan, voordat de V&D onder mijn ontbijt lag! :lol:

Je moet ook niet bezopen op zo'n plaat gaan staan, daar zijn ze niet voor.... ;)

PigDog
23-09-2005, 23:32
Volgens een artikel van de consumenten bond, is na uitvoerig testen gebleken dat voor gewichtsbeheersing het effect van een trilplaat NUL is. Dus ook niet een klein beetje.
Dus zijn jullie allemaal gefopt, door de commercie.

Tenminste die luie huisvrouwen die dachten te vermageren zonder hun reet van de bank af te halen.........
Dus Guru, niks strand, trainen met je kadaver!

De preciese lijn van het verhaal weet ik nog niet, artikel moet nog verschijnen.....