PDA

View Full Version : Paspoort/ID vraag...!?



Ton
21-07-2005, 19:05
Tering tyvis, ik kwam er net achter dat mijn paspoort verlopen is, en ga volgende week zaterdag op vakantie.
Op de website van mijn gemeente staat dat ik een identiteitskaart pas na een week kan ophalen...!? Morgen dus een nieuwe aanvragen omdat het gemeente huis nu al dicht zit...
stel ik krijg geen nieuwe ID voor volgende week zaterdag, en ik MOET vliegen! Wat dan????

ik ben echt een lamme zak ! :twak:

Biiyen
21-07-2005, 19:12
Dan kun je niet mee! Ik had hetzelfde maar heb mijn pas wel tijdig vervangen. :P Je kan er eens proberen op aan te dringen en je situatie uit te leggen. maar O mijn god en pfff en *zucht* ze doen echt moeilijk hoor daar op het gemeentehuis. Toen ik vroeg waarom ik mijn pas 5 jaar geleden wel na een uurtje op kon halen en ik nu opeens een week moet wachten had hij niet eens een goed antwoord. Het kwam erop neer dat ze lui en bureaucratisch zijn en je vooral niet snel van dienst willen zijn. Erg treurig allemaal.

Tenminste hier wel. Ik moest eerst naar de pliesie om een verlopen identiteitskaart uit 2001 als vermist op te geven voordat ze überhaupt de aanvraag voor een nieuw paspoort accepteerde. Ik scheen die nog te moeten hebben volgens hun systeem....

Ton
21-07-2005, 19:14
Aaaaargh !
Is er niet iets van een tijdig ID, waar ik ff een krabbel op kan zetten?

Ik ben gvd geen taliban strijder die met een rugzak vol dynamiet naar spanje vlieg :twak:

Biiyen
21-07-2005, 19:19
Aaaaargh !
Is er niet iets van een tijdig ID, waar ik ff een krabbel op kan zetten?

Ik ben gvd geen taliban strijder die met een rugzak vol dynamiet naar spanje vlieg :twak:

ja op het vliegveld moet je een geldig document overhandigen, er bestaan tijdige reis documenten maar of ze die zomaar aan jan met de pet verstrekken weet ik niet.

Maar wij hadden hier service van de stad! Ik kreeg een brief waarin stond dat mijn pas nog maar een half jaar geldig was. Vond ik wel aardig van de gemeente.

Sjaak
21-07-2005, 19:30
Ik weet nog wel een adresje op Rotterdam Zuid en als je genoeg betaald heb je een "nieuw" paspoort binnen 24 uur :thumbs: :lol:

Impulse
21-07-2005, 19:30
tijdelijke documtenten zoals paspoorts geven ze niet meer af op schiphol, aangezien het de verantwoording bij de reiziger zelf ligt op hun documenten in orde te hebbe.
wel kan je bij het aanvragen van je nieuwe paspoort op het gemeentehuis vragen of ze er op spoed op willen zetten maar dan betaal je wel extra. Hoeveel extra weet ik niet want dat is per gemeente verschillend.

Mike
21-07-2005, 19:31
in het verleden kon je met je verlopen legitimatiebewijs op schiphol een tijdelijk paspoort aanschaffen. ( was dan meestal een week of drie geldig) Dit duurde erg lang om te maken dus ik kan je aanraden zeer vroeg te gaan inchecken en misschien om zelfs een dag van te voren dat voorlopige reisdocument te gaan halen.

ik weet niet of er tegenwoordig in verband met de terroristische dreiging nog tijdelijke reisdocumenten gemaakt kunnen worden maar je kan altijd de douane even bellen om t te checken.

Impulse
21-07-2005, 19:39
ik weet niet of er tegenwoordig in verband met de terroristische dreiging nog tijdelijke reisdocumenten gemaakt kunnen worden maar je kan altijd de douane even bellen om t te checken.

heeft geen nut om de douane te bellen aangezien hun niet die dingen verstrekken, maar de marechaussee.

dit haal ik net van de schiphol site, misschien dat je nog geluk heb als het niet meer lukt bij de gemeente

U wilt reizen via Schiphol en u bent uw Nederlandse paspoort vergeten of deze is verlopen?

Neem in dat geval altijd eerst contact op met uw gemeente waar u staat ingeschreven.
Bij de gemeente kunt u namelijk een spoedprocedure laten starten om een paspoort versneld te laten verlengen.
Is dat niet meer mogelijk?
Dan kunt u in uitzonderlijke gevallen en onder strikte voorwaarden een nooddocument aanvragen bij het Bureau Nooddocumenten van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Per geval wordt beoordeeld of u in aanmerking komt voor een nooddocument.
Lees voordat u naar Schiphol komt met een verlopen Nederlands paspoort eerst zorgvuldig alle voorwaarden waar u bij aanvraag aan dient te voldoen. In dit document (PDF) staan ook vermeld:
de kosten van het nooddocument
de locatie van het Bureau Nooddocumenten op Schiphol
het informatienummer nooddocumenten van de Koninklijke Marechaussee


kijk op schiphol.nl en zoek op tijdelijke paspoort. Daar staat ook de voorwaarden om een nooddocument aan te vragen in PDF

Ton
21-07-2005, 19:47
Thnx impulse ! Ik ga morgen eerst een spoedprocedure aanvragen voor een nieuwe ID bij het gemeentehuis. Hopelijk is dit mogelijk en heb ik mijn ID maandag of dinsdag!

Anders wordt het fucking stressen op Schiphol of ik moet hopen dat ik volgende week vrijdag dat kreng kan ophalen vanaf het gemeentehuis... :shock:


thnx iig iedereen :thumbs:

Ronald
21-07-2005, 19:51
Per geval wordt beoordeeld of u in aanmerking komt voor een nooddocument.
Ik heb zo het gevoel dat het hier gaat om gevallen als bijvoorbeeld overlijden van familie, spoedeisende medische hulp, kind in nood, enz. enz. Een gevalletje "zuipen in Spanje" zal daar wel niet onder vallen :lol: .

Ton
21-07-2005, 20:10
[quote=Impulse] Een gevalletje "zuipen in Spanje" zal daar wel niet onder vallen :lol: .

Dat mensen zo'n "gevalletje" nog steeds niet serieus nemen, snap ik niet ;)

lady in red
21-07-2005, 20:50
je kunt bij de meeste gemeentes wel voor wat extra geld binnen 24 uur je paspoort/id krijgen, het staat meestal wel op de site van de gemeente zelf

Ton
21-07-2005, 21:23
klopt, spoedprocedure zou iets van 30 tot 40 euro meer kosten...

Wat ben ik een klootzak :lol:

Fr3ddy
21-07-2005, 22:06
Ton, ik heb geen advies voor je. Ik wil alleen zeggen dat ik het best DOM van je vind!

:mrgreen:

Paganstars
21-07-2005, 23:09
Hey ton, da spoed werkt wel... kost je als ik me niet vergis 30 eu meer... maar dan heb je het binnen 2 werkdagen... Ik had da toen ik me paspoort kwijt was en ik moest voor me werk een nieuw contract hebben... ik was voor id-kaart met boete en spoed behandeling 98,50 kwijt... maar de prijzen verschillen ook nog per gemeente!!

B3 lik3 M3
22-07-2005, 07:17
Ton gozer, wat maak je me nu! ;)


Je hoeft je niet druk te maken.. je kan gewoon middels een spoedprocedure je legitimatie ophalen.. kost je 40 euro meer.

Mijn reisgenoot was het namelijk ook vergeten.

(kijkt snel op zijn ID want begint erg te twijfelen :lol: )

Octavius
22-07-2005, 10:15
Aan het loket gewoon zeggen dat je het snel moet hebben. Werkt echt beejte moeilijk doen enz. Heb je het binnen een dag.

B3 lik3 M3
22-07-2005, 11:30
Of gewoon vragen..
:lol:

jojo
22-07-2005, 12:11
gagewoon naar de gemeentehuisie en zeg dat je een paspoort binnen 3 dagen nodig hebt (weet je in iedergeval dat het op tijd is) dan vraag je hoeveel erbij komt om het met spoed te laten maken

ik kreeg op een dinsdag te horen dat ik zaterdag kon vechten in letland maja ik had geen passpoort dus me trainer informeren enzo bleek dat je het wel zou kunnen laten maken maar dat er nog aardig wat centjes bovenop zouden komen. dus het kan wel!!!!!

ik heb het niet gedaan want had blessure aan me hand

Ton
22-07-2005, 16:32
Nou vanmorgen ff naar het gemeentehuis geweest en die lieve dame achter het loket verzekerde mij dat ik het vrijdag op kan halen, of eventueel donderdag al....

Als ik het vrijdag niet op kan halen staat er tot mijn spijt geen gemeentehuis meer deze zomer.....

Jay Hoov
22-07-2005, 21:48
Nou vanmorgen ff naar het gemeentehuis geweest en die lieve dame achter het loket verzekerde mij dat ik het vrijdag op kan halen, of eventueel donderdag al....

Als ik het vrijdag niet op kan halen staat er tot mijn spijt geen gemeentehuis meer deze zomer.....

Het schijnt dat een paar gasten uit london het gratis voor je doen :lol:

Ronald
22-07-2005, 23:46
LMAO Ton, wat een avatar :lol:

http://img324.imageshack.us/img324/8195/avcomp26hy.gif

Fr3ddy
23-07-2005, 11:17
LMAO Ton, wat een avatar :lol:

http://img324.imageshack.us/img324/8195/avcomp26hy.gif
Hahahah inderdaad! :mrgreen: