PDA

View Full Version : Taktarov vs Tank



Fasada
25-07-2005, 20:17
Ik zag in de highlight Never say Die het gevecht tussen Taktarov vs Tank.
Nu viel mij op dat Taktarov geen handschoenen aan had en met blote vuist vocht en dat Tank wel handschoenen aan had.

Waarom was dat zo ? Gewichtsverschil ofzo.. kan mij niet voorstellen dat Taktarov geen heavyweight is...

ROIDRAGE
25-07-2005, 20:19
volgens mij mocht je in de old days kiezen of je gloves aan had.

Fasada
25-07-2005, 20:34
Ok, maar dan zou je toch denken om zonder handschoenen te vechten aangezien je zonder meer schade kan aanrichten of is dat dus niet zo...

Helemaal als je stootkracht heb van Tank...

ROIDRAGE
25-07-2005, 20:45
die gloves zijn eerder om je eigen hand te beschermen. je vuisten zijn eigenlijk niet ontworpen om te slaan. je handen breken best snel.
helemaal op de kaak van Taktarov :wink:

LordSinned
25-07-2005, 21:24
die gloves zijn eerder om je eigen hand te beschermen. je vuisten zijn eigenlijk niet ontworpen om te slaan. je handen breken best snel.
helemaal op de kaak van Taktarov

klopt excact.
Veel vechters braken wel een bot als ze flink aan het "rammen" waren. Vooral Tank was een echte beukert. Oleg was 'multi', maar vooral grondwerk.
Aangezien het een tournament was in UFC6, en het gevecht met Oleg de finale (hadden beide al 2 partijen beslist), had Tank een goede keuze gemaakt in het tournament. Ze voelen hem toch wel aankomen als hij maait, handschoen of geen handschoen.

MZN
25-07-2005, 22:18
als voorbeeld moet je eens Gerard Gordeau nemen. Hij vocht de alleereerste ufc partij ooit.

hij brak z'n hand op 't hoofd van Teila Tuli (ofzo) met de eerste en bijna enige klap....


Tank was trouwens de eerste die handschoenen droeg op die ene boxer Art Jimmerson na die droeg 1 handschoen (bokshandschoen!) in z'n partij tegen Royce Gracie om af te kloppen toen gracie in sidemount kwam :).

Emilio
25-07-2005, 23:23
Ja die partij was lachwekkend met die 1ne handschoen!


En zoals bas rutten al aangaf: These gloves only protect the hands.

Silat
26-07-2005, 02:43
Mark Kerr breekt zijn hand in Vale Tudo. hij ramt de hele partij gewoon door op het hoofd van Fabio Gurgel :maskills: