PDA

View Full Version : Faal/Podium angst ?



LJ Silver
28-07-2005, 16:42
Er traind een jonge bij onze club, best getalenteerd en gaat tot het gaatje op de trainingen. Als er dan een wedstrijd komt geeft hij zich op, en is helemaal enthousiast.

Dan nadert het toernooi en zegt hij of af voor het toernooi (met eens smoes) of hij gaat voor zijn wedstrijd weg ( :shock: ) (1x voor gekomen omdat een familielid onwel was geworden vertelde hij later...)

Wat moeten wij nu met hem, niet meer deel laten nemen of iets anders proberen ?

Biiyen
28-07-2005, 16:45
Er traind een jonge bij onze club, best getalenteerd en gaat tot het gaatje op de trainingen. Als er dan een wedstrijd komt geeft hij zich op, en is helemaal enthousiast.

Dan nadert het toernooi en zegt hij of af voor het toernooi (met eens smoes) of hij gaat voor zijn wedstrijd weg ( :shock: ) (1x voor gekomen omdat een familielid onwel was geworden vertelde hij later...)

Wat moeten wij nu met hem, niet meer deel laten nemen of iets anders proberen ?

Ik denk dat je eerst 1 op 1 met die jongen moet praten en het werkelijke probleem achterhalen. Misschien dat je hem dan tevens in dat gesprek duidelijk maakt dat zijn eerstvolgende wedstrijd zijn laatste kans is. Weet iedereen waar hij aan toe is, wel zo eerlijk voor alle partijen.

The Bulldog
28-07-2005, 18:06
Als de trainer duidelijk kwaliteiten ziet en zijn teamleden ook.
Is het aan hen om de vechter bewust te maken van het vertrouwn in zijn kwaliteiten.

Vaak zie je jongens die helemaal stuk gaan op de gedachte dat ze moeten winnen omdat ze anders voor lul staan.(onzin natuurlijk).

Als een persoon als deze zich bewust is van het vertrouwen van de rest.
En weet dat het gaat om hoe hij heeft gevochten wat betrft instelling en luisteren naar de trainer i.p.v. dat alleen winnen teld.
Dat er een drempel minder is om te beklimmen.

Succes met hem want het zou jammer zijn als een talent onnodig afhaakt.

RisingSun
28-07-2005, 18:57
Een vechter weet toch zelf wanneer hij klaar is om de ring in te gaan. Als iedereen zegt dat je het kan, alleen je voelt je er zelf niet lekker bij...dan train je toch gewoon keihard ,en het moment dat je er klaar voor bent komt vanzelf. Ik vind niet dat je iemand moet verplichten met dreigingen om een wedstrijd te gaan vechten. Dan bereik je trouwens ook gewoon het tegenovergestelde.

Anonymous
28-07-2005, 19:35
Een vechter weet toch zelf wanneer hij klaar is om de ring in te gaan. Als iedereen zegt dat je het kan, alleen je voelt je er zelf niet lekker bij...dan train je toch gewoon keihard ,en het moment dat je er klaar voor bent komt vanzelf. Ik vind niet dat je iemand moet verplichten met dreigingen om een wedstrijd te gaan vechten. Dan bereik je trouwens ook gewoon het tegenovergestelde.


als je goed leest zie je staan dat die jongen zelf graag een wedstrijd wilt draaien en zich er dan ook voor opgeeft.
alleen als puntje bij paaltje komt dan durft hij het opeens niet meer aan.

dus zijn trainer bedreigd hem niet om te vechten etc.
maar tis gewoon kut voor de organisator en de sportschool want zij gaan er van uit dat die jongen gaat vechten (wil je niet vechten geef je dan ook niet op)
want zijn tegenstander heeft zich er ook kapot voor getraind en dan komt ie aan bij de gala is zijn tegenstander niet komen opdagen :cry: .
dus volgende keer gewoon tegen die jongen zeggen wil je vechten: zowel dan ga je komen ook, zoniet even goeie vrienden.
maar als hij zich weer opgeeft en niet komt opdagen zou ik hem een tijdje niet meer opgeven.

Aaronk
28-07-2005, 22:12
gewoon doen wat de kancho doet. snuif cocaine doet wonderen

Anonymous
28-07-2005, 23:48
gewoon doen wat de kancho doet. snuif cocaine doet wonderen

ja pik
mogt je goed spul wille geef ik je me nr wel.
0900-mr sosa

bquiroga
29-07-2005, 01:39
gewoon doen wat de kancho doet. snuif cocaine doet wonderen

lol, idd zoals de grote Paul Mooney al zei: Cocaine is one helluva drug..

milan
29-07-2005, 19:36
gun het tijd. een vechter bestaat uit meerdere aspecten dan alleen het technische. als hij er mentaal of emotioneel niet aan toe is dan moet hij zelf bepalen om niet te vechten. Van belang kan wel zijn om te achterhalen welke beeldvorming of verwachtingspatroon hij van de wedstrijd heeft. vaak correspondeert dit niet met de realiteit en kan je door die gedachten dichtslaan.