PDA

View Full Version : Joe Rogan: street fight in Vegas...



Justinian
06-08-2005, 15:20
Onderstaande las ik net op the underground forum :lol:

From: Joe Rogan
Date: 08/05/05 09:26 PM
Member Since: 01/01/2001
1619 Total Posts Ignore User
Last edited:05-Aug-05 09:28 PM

Eddie Bravo, Tait Fletcher and I were just getting to our hotel rooms in vegas, and there was some really fucking douchey drunk dudes in the hallway. They start giving Tait shit for trying to go into his room, saying it was their room. Now, Tait's a big fucking dude, a 6' 3" 220, and he's all tatted up with a shaved head, so you know the guy is just fucking retarded. The drunk dude was actually even bigger than Tait, at least 6' 6". He leaves, and then starts pounding on Tait's door after it's closed. Tait, Eddie and I go out into the hallway, and the dude starts calling Tait a homo and telling him he thinks he's hard and that he would own him.
Tait is smiling the whole time, and he finally says "come on over here and swing on me." The dude comes over, and Tait leg kicks him in the fucking elevator lobby, and then fucking PULLS GUARD!!!!! He gets the guy in an omplata, and holds him in "chill dog" position when security shows up. I tell them to back off, that the guy is going to be ok, and they trip out for a second, going "Hey, that's the fear factor guy" Then I tell them that "he needs this. This is going to be good for him. He deserves this." They listen to me, and that's just enough time for Tait to transition to this dudes back, and choke the fucking shit out of him. The dude is going out with his eyes open, and his friends are trying to stop it, but we wouldn't let them. No one else fought, but we told the guy's friends that this was going to be a good thing for him, and that he was a dick. Eddie informed the guys friends that he's going to be alright, but that "he's just going to sleep for a little"

Tait puts the guy to sleep, and the dude's friends picked him up and apologized.

A fucking OMOPLATA in a street fight.

It was one of the greatest things I've ever seen, and it just happened. My hands are still shaking from the adrenaline. The thing that pisses me off the most, is I have a fucking camera in my pocket and I was so blown away I forgot to pull it out.

Chico
06-08-2005, 15:49
hahahahaha... als dit waar is :mrgreen: hahahaha

Ronny
06-08-2005, 15:59
wat een dork

Anonymous
06-08-2005, 16:35
omoplata???

Jeru
06-08-2005, 16:38
omoplata???

moeilijk uit te leggen, maar

http://mainejiujitsu.com/images/photo2.jpg

dit dus :wink:

Christophe
06-08-2005, 17:20
Olé ... viva el BJJ!!! :lol:

Ik denk dat chokes een hele nieuwe dimensie geven aan straatvechten (niet dat ik plannen heb in die richting, maar iedere vechtsporter denkt er toch af en toe eens aan, niet?)! Het is de ultieme manier om een gevecht te domineren, controleren en beëindigen ... en de tegenstander heeft waarschijnlijk geen zin meer om verder te doen als hij wakker wordt. :twisted: En dit alles met een minimum aan schade ... dus een gereduceerd risico op een proces en/of schadevergoeding naderhand! Lachen! :wink:

I said it before, and I will say it again ... BJJ rules!!!

Gulo gulo
07-08-2005, 12:48
Olé ... viva el BJJ!!! :lol:

Ik denk dat chokes een hele nieuwe dimensie geven aan straatvechten (niet dat ik plannen heb in die richting, maar iedere vechtsporter denkt er toch af en toe eens aan, niet?)! Het is de ultieme manier om een gevecht te domineren, controleren en beëindigen ... en de tegenstander heeft waarschijnlijk geen zin meer om verder te doen als hij wakker wordt. :twisted: En dit alles met een minimum aan schade ... dus een gereduceerd risico op een proces en/of schadevergoeding naderhand! Lachen! :wink:

I said it before, and I will say it again ... BJJ rules!!!

Vraag dat maar aan de kaartjescontroleur, hij heeft een zwartrijder gechoked en wordt nu vervolgd.

XedgeX
07-08-2005, 15:30
wat gebeurd er precies met degene die gechoked word?
falt flauw door zuurstoftekort en komt na paar seconden weer bij of wat?

MZN
07-08-2005, 16:17
Olé ... viva el BJJ!!! :lol:

Ik denk dat chokes een hele nieuwe dimensie geven aan straatvechten (niet dat ik plannen heb in die richting, maar iedere vechtsporter denkt er toch af en toe eens aan, niet?)! Het is de ultieme manier om een gevecht te domineren, controleren en beëindigen ... en de tegenstander heeft waarschijnlijk geen zin meer om verder te doen als hij wakker wordt. :twisted: En dit alles met een minimum aan schade ... dus een gereduceerd risico op een proces en/of schadevergoeding naderhand! Lachen! :wink:

I said it before, and I will say it again ... BJJ rules!!!

Vraag dat maar aan de kaartjescontroleur, hij heeft een zwartrijder gechoked en wordt nu vervolgd.

ja en die politie agent die naar eigen zeggen gechoked werd door een voortvluchtige overvaller zittende op een hek en vervolgens maar 1 mogelijkheid ziet en de jongen doodschiet om vervolgens niet vervolgd te worden

bquiroga
07-08-2005, 22:24
Tering he, het is imo echt slecht dat er zoveel gasten zijn die het "ok" vinden om out te gaan door een choke. Je gaat niet fokking slapen, je gaat ko.. Dat is gewoon NIET goed voor je brein!

Emilio
07-08-2005, 22:55
Tja heb jaren terug ook in een studentencafe een gast gechoked met wat achteraf een soort van guilotinechoke bleek te zijn. Hij ging alleen niet out maar lag hoestend op de grond.

Guilotinechoke is bij een leek makkelijk toe te passen, alleen hoe lang kan je zeg maar veilig choken als die gast niet van aftappen of gebaren weet?

Ronny
07-08-2005, 23:04
daar bestaat geen boekje over emilio...

ROIDRAGE
07-08-2005, 23:16
ik heb per ongeluk eens 2 personen out gechoked :oops: (waren 2 vrienden van me, en trots ben ik er al helemaal niet op)
had ze ongeveer 20 tellen vast. Als je het doet, probeer bijvoorbeeld een ledemaat in de gaten. je kan aan een ledemaat zien dat ze out zijn(gaat hangen) en je merkt het aan dat ze dan erg slap aan voelen doordat hun spieren verslappen daardoor voelen ze zwaarder aan, ze kunnen gaan kwijlen. misschien weten mensen hier wel meer symptomen

Christophe
07-08-2005, 23:27
Als iemand "weg" is door een choke wordt hij inderdaad heel zwaar. Als je 'm dan onmiddelijk loslaat, is er echt geen (noemenswaardige) schade aan z'n hersenen! Als je de choke iets langer aanhoudt ... heeft je "slachtoffer" echt wel een probleem. En als je een choke lang genoeg aanhoudt is het - surprise, surprise - dodelijk (ook niet bepaald goed voor de hersenen)!

Klinkt allemaal wel heavy, maar wat is het alternatief? Iemand voor z'n kop slaan? Is dat zo gezond dan? Dan weet je helemaal niet wat er gebeurt!

Als het over "straatvechten" gaat, is het zowiezo het beste om het gevecht te vermijden. Er zijn gewoon veel te veel onbekende factoren. Maar als je een confrontatie niet uit de weg kan gaan, is een choke volgens mij een zeer effectieve en "vredelievende" oplossing met een minimum aan schade en/of risico's! Iemand die je op z'n gezicht slaat, kan beginnen flippen en helemaal losbarsten. Maar iemand die net gechoked is en wakker wordt, heeft (meestal) echt geen zin meer om verder te doen. Ik ben een paar keer bijna weg geweest, en ik had de eerste 10 minuten niet de zin (of de kracht) om nog iets uit te steken.

Die verhalen van die kaartjesknipper en politieagent ken ik nog niet ... iemand zin om me in te lichten? :wink:

bquiroga
08-08-2005, 13:57
Als iemand "weg" is door een choke wordt hij inderdaad heel zwaar. Als je 'm dan onmiddelijk loslaat, is er echt geen (noemenswaardige) schade aan z'n hersenen!

Misschien een linkje naar een klinisch onderzoek waarin dit is onderzocht? Ik bedoel het lijkt me toch redelijk logisch dat een onderbreking van bloedtoevoer naar de hersenen niet gezond is..

Gulo gulo
08-08-2005, 17:57
Klopt dat het onderbreken van de bloedstroom naar de hersenen niet gezond is. Maar het is vooral van belang hoe lang de bloedstroom stopt. Het buitenbewustzijn raken is ook een vorm van verdedigingsmechaniek, als je out gaat verbruiken de hersenen minder zuurstof en hebben ze dus minder bloed nodig. Op het moment dat de bloedstroom weer op gang komt kom je weer bij als je idd niet te lang gechoked bent. Als je merkt dat iemand out gaat meteen stoppen dan zal de schade minimaal zijn.

njgroene
08-08-2005, 18:20
Misschien een linkje naar een klinisch onderzoek waarin dit is onderzocht? Ik bedoel het lijkt me toch redelijk logisch dat een onderbreking van bloedtoevoer naar de hersenen niet gezond is..

Correct, imo.

Over het algemeen denk ik dat er weinig medici zullen zijn die het eens zijn met opmerkingen als dat je bij bewustzijnsverlies door verminderde bloedtoevoer 'even gaat slapen' en dat er daarna 'niets aan de hand is'. Natuurlijk is het zo dat je meestal gewoon weer wakker wordt, maar dat betekent nog niet dat er geen negatieve effecten zijn (op zowel korte als lange termijn). Misschien is er geen sprake van ernstige neurologische effecten (iemand kan gewoon nog praten, lopen, etc), maar er kan lijkt mij wel sprake zijn van neuropsychologische effecten (hoe goed je geheugenfuncties werken, je concentratie vermogen, etc) die uiteraard moeilijk zijn na te gaan binnen de dojo, laat staan in een donker steegje :wink:

Voor de judokas/bjj'ers onder ons:
Natuurlijk maak je als boefenaar van vechtsport altijd een afweging tussen de baten en de risico's van de tak van sport die je aan het beoefenen bent en ik denk dat als je gewoon voorzichtig doet tijdens de training dat er echt niet veel aan de hand is. Maar onder voorzichtig doen versta ik dan niet denken 'ach joh, dan ga ik ff slapen'. Maar voor de duidelijkheid: that's just my opinion.

Ik zou denken: iedere vorm van KO is per definitie onwenselijk, dus gewoon zo veel mogelijk proberen te voorkomen. Als het toch een keer gebeurt, no worries, waarschijnlijk niets aan de hand, maar volgende keer net ff iets eerder tappen :D

<slightly offtopic>
In het kader van de vechtsport is, zoals veel van jullie wel zullen weten, veel onderzoek gedaan naar de effecten van KO's bij boksers, waarbij de effecten van dergelijk traumatisch hersenletsel op de korte en lange termijn wordt beschreven. Daar kwamen dan hele discussies op gang over of boksen verboden zou moeten worden. Uiteraard ben ik het daar niet mee eens, maar ik denk dat een grotere mate van bewustzijn over de potentiele risico's van vechtsport voor het brein soms geen kwaad kan. Hoe zit het met de trainers onder ons? Zijn de risico's verbonden met een KO, zowel door 'contact schade' als door gebrek aan zuurstof, iets waar jullie je mee bezig houden? Daar bedoel ik dus verder niets mee, ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig :D
</slightly offtopic>