PDA

View Full Version : Nieuw indeling klassen Ringsfight



Shytown
10-08-2005, 19:06
Vanaf het komende seizoen (2005-2006) zal RINGS een nieuwe indeling hanteren met betrekking tot de klasse 'Rings-Fight'.

Tot op heden kende RINGS slechts 2 klasse; de Nieuwelingen-klasse en de A-klasse.

De overstap van 'nieuwelingen' naar 'A' is echter te groot en om die reden zal het vanaf het komende seizoen sprake zijn van:
- Nieuwelingen-klasse (2x3 min.)
- C-klasse (2x3 min.)
- B-klasse (3x3 min.)
- A-klasse (2x5 min. of 3 x 5min.)

Indien een vechter 3 wedstrijden wint in de nieuwelingenklasse wordt hij C-vechter.

Indien een vechter 5 wedstrijden wint in de C-klasse wordt hij B-vechter.

Indien een vechter 5 wedstrijden wint in de B-klasse wordt hij A-vechter.

Wat betreft de vergoedingen voor de vechter geldt het volgende:
- Nieuwelingen (geen vergoeding)
- C-klasse (geen vergoeding)
- B-klasse (€. 250,-, waarvan €. 150,- voor de winnaar en €. 100,- voor verliezer)
- A-klasse (afspraak met promotor!)

Deze indeling is nagenoeg gelijk aan de reglementen van de NKBB (Nederlandse Kickboxing Bond)

Bovengenoemde verandering zal op korte termijn in het RINGSreglement worden verwerkt.

Bron:www.rings.nl

fighter81
10-08-2005, 21:01
Lijkt me geen verkeerde zaak, zo'n extra stukje beveiliging ipv hun eerste systeem. Ik bedoel als je van nieuweling naar de A-klasse gaat en dan gelijk tegen een sterke vechter moet, kun je denk ik behoorlijk je tanden erop kaopt bijten (of geslagen :D )!

HUNTER
10-08-2005, 21:40
zou leuk zijn als zo iets geintegreerd kan worden voor iedere bond.........

wel n topinitiatief van rings!!!!

Ronald
10-08-2005, 22:16
zou leuk zijn als zo iets geintegreerd kan worden voor iedere bond.........

wel n topinitiatief van rings!!!!
Voor een groot deel wordt er toch zo al gewerkt. Bijna elke kickboks-/muay thai organisatie werkt op een vergelijkbare manier en ook bij Shooto werkt het zo.

Geldt bij Rings dan voor de verschillende klassen ook verschillende regels?
(Zoals bij kickboksen bijvoorbeeld pas in de A-klasse knieën naar het hoofd of bij Shooto bij de amateurpartijen op de grond niet stoten naar het hoofd.)

Het zou mooi zijn als bij het vernieuwen van de indeling ook gelijk een aantal verouderde Ringsregels bijgesteld zouden worden.

HUNTER
10-08-2005, 22:40
Voor een groot deel wordt er toch zo al gewerkt. Bijna elke kickboks-/muay thai organisatie werkt op een vergelijkbare manier en ook bij Shooto werkt het zo.


ik doelde meer op het bijhouden van het aantal partijen... als je 2 partijen voor de IMA hebt gevochten, 2 voor de FFE, 3 voor Shooto en 1 voor Rings zou je, zoals ik het nu begrijp, nog steeds nieuweling zijn voor Rings. Het zou dus mooi zijn als je een soort integraal paspoort kwam waarin al je partijen, ongeacht de organisatie zou worden bijgehouden.

Highline
10-08-2005, 22:42
Vanaf het komende seizoen (2005-2006) zal RINGS een nieuwe indeling hanteren met betrekking tot de klasse 'Rings-Fight'.

Tot op heden kende RINGS slechts 2 klasse; de Nieuwelingen-klasse en de A-klasse.

De overstap van 'nieuwelingen' naar 'A' is echter te groot en om die reden zal het vanaf het komende seizoen sprake zijn van:
- Nieuwelingen-klasse (2x3 min.)
- C-klasse (2x3 min.)
- B-klasse (3x3 min.)
- A-klasse (2x5 min. of 3 x 5min.)



wat is het verschil tussen nieuwelinge en c-klasse dan. bij thaiboksen is nieuweling 2 x 2 min of 3 x 1.5 en c klasse 3 x 2?

wat is dan bij rings het duidelijke verschil?

Shytown
10-08-2005, 23:34
Ik denk wedstrijdervaring Highline.

Highline
10-08-2005, 23:51
Ik denk wedstrijdervaring Highline.

ja zat ik zelf ook aan te denken. maar vind het vreemd dat de duur niet veranderd zoals by muay thai. n en c klasse is dus even zwaar ??

Anonymous
11-08-2005, 09:04
Het is een goed systeem.. alleen die C-klasse hadden ze eruit mogen laten imo. Dus: Nw -> B -> A

Het aantal freefight deelnemers is nu eenmaal vele malen kleiner dan het aantal wedstrijdkickboksers.. nu is een goede matchmaking in elkaar zetten alleen maar moeilijker geworden.

En hoe zit het als je al veel partijen in een andere discipline.. bijv. Judo of kickboksen (ik noem maar een dwarsstraat) hebt gedraaid. Moet je dan nog steeds het volledige lijstje afwerken?

Anonymous
11-08-2005, 10:08
Ik ben er ook op tegen. Ik vind dat de C-klasse eruit gehaald moet worden en dat men van de B-klasse naar de A-klasse kan stromen.
Met het invoegen van een C-klasse is de kans groot een generatie aan vechters geen kans te geven om naar de A-klasse te werken, omdat de weg te lang is geworden.

Anonymous
11-08-2005, 10:19
Inderdaad

Anonymous
11-08-2005, 12:04
Stel je bent dertig en hebt al acht nieuwelingspartijen gevochten en alle acht gewonnen. Met deze nieuwe systeem kom je dan in de C-klasse terecht en moet je nogmaals vijf winnen om in de B-klasse te komen.
Ik denk dat ik nu te oud ben om ooit nogeens een A-klasser te worden.
Rings Holland, bedankt!

Anonymous
11-08-2005, 12:23
Stel je bent dertig en hebt al acht nieuwelingspartijen gevochten en alle acht gewonnen. Met deze nieuwe systeem kom je dan in de C-klasse terecht en moet je nogmaals vijf winnen om in de B-klasse te komen.
Ik denk dat ik nu te oud ben om ooit nogeens een A-klasser te worden.
Rings Holland, bedankt!
Stel je bent 24 en je kan voor geen meter voetballen. Ik wordt nooit profvoetballer..!!

KNVB, bedant!!

Ralph
11-08-2005, 12:40
Stel je bent dertig en hebt al acht nieuwelingspartijen gevochten en alle acht gewonnen. Met deze nieuwe systeem kom je dan in de C-klasse terecht en moet je nogmaals vijf winnen om in de B-klasse te komen.
Ik denk dat ik nu te oud ben om ooit nogeens een A-klasser te worden.
Rings Holland, bedankt!
Stel je bent 24 en je kan voor geen meter voetballen. Ik wordt nooit profvoetballer..!!

KNVB, bedant!!


HAHAHA! :D

Anonymous
11-08-2005, 12:51
Stel je hebt met Thaiboksen of een andere fullcontactsport al wedtrijdervaring telt dat dan ook mee?

Groeten,

Danny

Anonymous
11-08-2005, 12:54
Stel je hebt met Thaiboksen of een andere fullcontactsport al wedtrijdervaring telt dat dan ook mee?

Groeten,

Dannyhoi met kees ik ben 34 jaar, en doe ong een jaartje aan kick thaiboksen
en schooto .kan ik nog wel wedstrijden draaien en kickboksen of schooto?
in ieder geval toppie site hebben jullie. txs ik leer hier een hoop .groete kees

Fr3ddy
11-08-2005, 13:05
Je bent zo oud als je je voelt Kees! In mijn ogen ben je als 34-jarige nog lang niet te oud!


Stel je hebt met Thaiboksen of een andere fullcontactsport al wedtrijdervaring telt dat dan ook mee?

Groeten,

Danny
Ik denk het wel.. hoeveel kickbokser maken hun debuut bij RINGS niet in de A-klasse? (Nelson, Rus, Kaas, Ballantine, Vielvoye, enz.)

Ronald
11-08-2005, 19:11
Je bent zo oud als je je voelt Kees! In mijn ogen ben je als 34-jarige nog lang niet te oud!
Toch is de vraag niet zo gek. Sommige bonden sluiten een eerste wedstrijd namelijk uit boven een bepaalde leeftijd.

Anonymous
11-08-2005, 22:19
Je bent zo oud als je je voelt Kees! In mijn ogen ben je als 34-jarige nog lang niet te oud!
Toch is de vraag niet zo gek. Sommige bonden sluiten een eerste wedstrijd namelijk uit boven een bepaalde leeftijd.

ik heb me nog nooit zo goed gevoeld qa conditie en vechtlust hahaha nee daar ligt het niet aan maar ik ben zo aan het lezen en bij bepaalde bonden kan het niet boven je 30 ste dus daarom de vraag maar ik dacht vraag het even bedankt in ieder geval groeten kees

Marco (scheids)
12-08-2005, 09:27
Stel je hebt met Thaiboksen of een andere fullcontactsport al wedtrijdervaring telt dat dan ook mee?

Groeten,

Dannyhoi met kees ik ben 34 jaar, en doe ong een jaartje aan kick thaiboksen
en schooto .kan ik nog wel wedstrijden draaien en kickboksen of schooto?
in ieder geval toppie site hebben jullie. txs ik leer hier een hoop .groete kees

Ik ben 36, ja ik weet t ik zie er nog jong uit .... en heb afgelopen weekend mn eerste Mixfight training meegemaakt ..... :lol:

Anonymous
12-08-2005, 09:59
Stel je hebt met Thaiboksen of een andere fullcontactsport al wedtrijdervaring telt dat dan ook mee?

Groeten,

Dannyhoi met kees ik ben 34 jaar, en doe ong een jaartje aan kick thaiboksen
en schooto .kan ik nog wel wedstrijden draaien en kickboksen of schooto?
in ieder geval toppie site hebben jullie. txs ik leer hier een hoop .groete kees

Ik ben 36, ja ik weet t ik zie er nog jong uit .... en heb afgelopen weekend mn eerste Mixfight training meegemaakt ..... :lol:

En heb je gewonnen?
Maar je eerste partij vocht je toch tegen Dave Paul en Dave Scott tegelijkertijd in Roosendaal?

Marco (scheids)
12-08-2005, 11:08
Stel je hebt met Thaiboksen of een andere fullcontactsport al wedtrijdervaring telt dat dan ook mee?

Groeten,

Dannyhoi met kees ik ben 34 jaar, en doe ong een jaartje aan kick thaiboksen
en schooto .kan ik nog wel wedstrijden draaien en kickboksen of schooto?
in ieder geval toppie site hebben jullie. txs ik leer hier een hoop .groete kees

Ik ben 36, ja ik weet t ik zie er nog jong uit .... en heb afgelopen weekend mn eerste Mixfight training meegemaakt ..... :lol:

En heb je gewonnen?
Maar je eerste partij vocht je toch tegen Dave Paul en Dave Scott tegelijkertijd in Roosendaal?

Lol.....ik moest t eerst 3 keer lezen voor ik m begreep .....dat was meer tegen Dave Paul toen ....lmao

Anonymous
14-08-2005, 21:52
Ik vind de klassenindeling een goed initiatief van Rings Holland.
Hierdoor krijgen de vechters meer ervaring en routine.