PDA

View Full Version : Perry Ubeda kandidaat : Grootste Nijmegenaar



Highline
11-08-2005, 00:58
VERKIEZINGEN GROOTSTE NIJMEGENAAR ALLER TIJDEN

Nijmegen kiest dit jaar de Grootste Nijmegenaar aller Tijden.
Burgemeester Ter Horst riep in haar nieuwjaarstoespraak 2005 uit tot het jaar van Nijmegen Een.
Daarom wordt aandacht besteed aan "Toppers" bijzondere Nijmegenaren die onze kent of heeft gekend.

162 mensen zijn inmiddels voorgedragen voor de Titel Grootste Nijmegenaar aller tijden.
Het gaat darbij om bekende namen uit het Nijmeegse verleden als Petrus Canisius en Joris Ivens , Karel de Groote ,
Maar ook om hedendaagse bekende figuren als Frank Boeijen, Dries van agt ,Perry Ubeda en Louis de Wijze.

In september word het menens want dan begint het echte stemmen.


Perry Ubeda is natuurlijk geen onbekende in de vechtsportwereld in bijna alle disciplines heeft hij het hoogst haalbare behaald.
Perry Ubeda heeft geschiedenis geschreven door als enige vechtsporter in de Wereld vier Wereldtitels te behalen in de bekende disciplines
-THAI-BOX
-MUAY-THAI
-FULL-CONTACT
-KICK-BOX
Verder heeft hij het ITF Taekwondo Toernooi gewonnen t/m 90 kilo in Tokio ( Japan )
Op speciaal verzoek van de koning van Thailand heeft Perry op diens verjaardag in 1999 op het plein voor het Paleis voor meer dan 100.000 mensen gevochten tegen Lumpini Champ Sackmongkol.

In het jaar 2000 en 2002 werd Perry Ubeda verkozen tot sportman van het jaar van de Gemeente Nijmegen.
En in het jaar 2000 kreeg Perry de Zilveren waalbrugspeld van de gemente Nijmegen.
De Action Sports Award en de vechtsportpers benoemde hem tot meest spectaculaire vechter van het jar 2000
En in 2005 is Perry onderscheiden door de Sportwethouder van Mallorca vanwege zijn grote sportprestaties.

De Gement Nijmegen heeft Perry Ubeda benoemd tot ambassadeur van het project"Fair Play " waarbij aan kinderen op buurt en wijkcentra en basischolen word geleerd elkaar gelijke kansen te geven en respect te tonen voor de spelregels in het Algemeen en de sportregels in het bijzonder.

De indrukwekkende erelijst van Perry Ubeda zal de komende jaren zeker nog groter worden.
Hij heeft de stad Nijmegen wereldwijd , met name in Europa,Zuidoost Aziƫ en Japan door zijn topsportprestaties promminent op de kaart gezet.
Bovendien kan de gemeente Nijmegen altijd een beroep op hem doen waardoor mede door zijn aanwezigheid en optreden het sociale klimaat in de multiculturele samenleving word verbeterd.

Ook in zijn trainingcentrum aan de klimopstraat 44-46 te Nijmegen kunnen mensen uit diverse bevolkingsgroepen van alle rangen, standen en leeftijden samen met Perry bezig zijn.

TITELS PERRY UBEDA:

1992-Europees Kampioen Thai-Boxing
1993-Europees Kampioen Full-Contact
1995-Wereldkampioen Thai-Boxing
1996-Wereldkampioen Full-Contact
1996-1e Plaats Open Japans Kampioenschap Tae Kwon Do ( ITF)
1996-Nederlands Kampioen Kick-Box
1999-Wereldkampioen Kick-Box
2000-Wereldkampioen Thai-Boxing
2000-Wereld Kampioen Muay - Thai
2002-Wereldkampioen Kick-Boxing
2002-Wereldkampioen Thai-Boxing
2003-Wereldkampioen Full-Contact
2005-Wereldkampioen Full-Contact ( Rematch )

Bijzonderheden:
Perry Ubeda is houder van de 6e dan Kickboxen ( De hoogste kickboxondersceiding in Nederland)

Perry Ubeda geeft met regelmaat Stages in het buitenland en in Nederland

ICON
11-08-2005, 03:06
perry ubeda is gewoon een super vechter

ashi76
11-08-2005, 03:10
terecht !!!

Perry gefeliciteerd !

Anonymous
11-08-2005, 05:13
natuur talent...altijd geweest

Anonymous
11-08-2005, 10:28
wist niet dat er in kickboxen ook dangraden worden uitgegeven.

jojo
11-08-2005, 13:14
vet tof voor perry hij verdient het!!

Wheelie
11-08-2005, 13:35
Perry is een topper.
Zeer spectaculaire vechter met een mooie stijl.

Anonymous
11-08-2005, 16:02
Vanaf September kan er gestemd worden, dan blijven er 10 namen over waaruit dan de grootste nijmegenaar gekozen word. Het zal leuk zijn als Perry iig bij die laatste 10 eindigt.
Ik heb begrepen dat alleen Nijmegenaren mogen stemmen (is dit te contoleren?)
Dus kom je uit Nijmegen stem en heb je familie of vrienden in Nijmegen vraag of zij willen stemmen, niet alleen voor Perry maar het is ook weer positieve publiciteit voor onze sport.
Groetjes Chaca

ICON
11-08-2005, 16:40
Vanaf September kan er gestemd worden, dan blijven er 10 namen over waaruit dan de grootste nijmegenaar gekozen word. Het zal leuk zijn als Perry iig bij die laatste 10 eindigt.
Ik heb begrepen dat alleen Nijmegenaren mogen stemmen (is dit te contoleren?)
Dus kom je uit Nijmegen stem en heb je familie of vrienden in Nijmegen vraag of zij willen stemmen, niet alleen voor Perry maar het is ook weer positieve publiciteit voor onze sport.
Groetjes Chaca

waar kan je stemmen?

jcsport
11-08-2005, 17:32
Op de site van de gemeente Nijmegen, ik ga het nu even opzoeken.

jcsport
11-08-2005, 17:39
http://www.nijmegen.nl/Actueel/VerkiezingGrootsteNijmegenaar/Index.asp
Hier dus, hier kun je ook de lijst met voorgedragen personen zien, die varieert nogal, van Karel de Grote tot de gewone man op de hoek.
En de burgermeester heeft een fictief figuur voorgedragen :shock: .

Highline
11-08-2005, 17:43
http://www.nijmegen.nl/Actueel/VerkiezingGrootsteNijmegenaar/Index.asp
Hier dus, hier kun je ook de lijst met voorgedragen personen zien, die varieert nogal, van Karel de Grote tot de gewone man op de hoek.
En de burgermeester heeft een fictief figuur voorgedragen :shock: .

ik zal eens kijken of een buitenstaander ook kan stemmen ;)

The Maniac
12-08-2005, 14:24
Perry is gewoon MAN een toffe peer in het dagelijks leven en niet te vergetenn een Mixed martial artist :P [/quote]

fighter81
12-08-2005, 16:49
Mooi zo voor Perry, gefeliciteerd! In elk geval zijn ze in Nijmegen iets meer open-minded wat betreft vechtsporters mee laten gelden.

bloody
12-08-2005, 17:21
hoeveel partijen zou hij hebben gevochten in zijn leven ? weet iemand dat ?

Hij heeft toch ook een tijd voor chakuriki gevochten ?

volgens mij is hij ook nog wereld en europees kampioen savate geweest kan iemand dat bevestigen ?

jcsport
12-08-2005, 18:02
Hoi Bloody, Perry heeft veel stijlen gevochten maar nog nooit op Savate regels.
groetjes

Sjaak
12-08-2005, 21:01
I hoop dat hij wint, gun het deze sporman in hart en nieren :!:

bloody
12-08-2005, 21:15
Hoi Bloody, Perry heeft veel stijlen gevochten maar nog nooit op Savate regels.
groetjes

ok thnx ik dacht dat ik ooit een keer zoiets gehoord te hebben

Aaronk
12-08-2005, 21:20
de kans dat hij dit wint. slim and none

Anonymous
11-09-2005, 10:00
http://www.nijmegen.nl/Actueel/VerkiezingGrootsteNijmegenaar/Index.asp

Stemmen kan via bovenstaande link tot half October we hebben dus nog eventjes. Ik denk dat het niet makkelijk word voor niet Nijmegenaren om te stemmen, maar je kan altijd nog ooms tantes exen etc. inschakelen.
Op nr.1 staat op dit moment trouwens Stevie Starlight...

Ronald
11-09-2005, 11:40
Ik zie dat er nog een vechtsporter is voorgedragen: Ben Spijkers.

jcsport
03-12-2005, 11:40
We zitten inmiddels in ronde 2 en tevens de laatste ronde van de verkiezing Perry staat op dit moment op nr 1! Maar word op zn hielen gezeten door Stevie Starlight en jawel Titus Brandsma.
Dit stuk stond vandaag in de Gelderlander:

Door ERIC REIJNEN

Perry Ubeda, Titus Brandsma en Stevie Starlight staan in de top - 3 bij de verkiezing van de Grootste Nijmegenaar. Een ontmoeting van de twee nog levende kandidaten.

Perry: "Ik nam de hele verkiezing eigenlijk niet serieus. Totdat leerlingen van mijn sportschool aan me vroegen: who the fuck is die Stevie Starlight die het in de voorrondes zo goed doet?"

Stevie: "Pas op je woorden."

Perry: "Jaja. Maar ze vroegen me: als die Stevie het voor elkaar kan krijgen in de top-10 te komen, waarom jij dan niet? Toen ben ik er over na gaan denken. En dan moet ik eerlijk zeggen dat ik het toch wel een hele eer vind om bij de eerste tien te horen. Het is niet niks."

Stevie: "Ik noem Perry de sterkste, ikzelf ben de leukste en Titus Brandsma is misschien wel de doodste."

Perry: "Nou, ik voel mezelf soms ook dood na een avond stappen. Maar eh, nu de uitslag van de verkiezing dichterbij komt, neem ik het serieus. Het is voor de kickbokswereld een goede promotie, want we hebben een slechte naam. En mijn leerlingen doen het werk voor me: zij bezorgen me alle stemmen."

Perry Ubeda voert deze week de ranglijst aan met dik vierhonderd stemmen. Tweede staat Titus Brandsma met bijna driehonderd stemmen, Stevie Starlight is derde met bijna honderdvijftig stemmen.

Stevie: "Mijn fans laten me aardig in de steek. Ik heb te vroeg gepiekt. Misschien is dat ook wel het verschil tussen Perry en mij: Perry weet in een wedstrijd beter te pieken."

Perry: "Wat scheelt is dat ik pas wereldkampioen ben geworden."

Stevie: "En mijn fans laten me echt zitten. Ik heb in mijn verkiezingsnieuwsbrief een oproep gedaan voor mijn promotieteam. En wat denk je: nul reacties. Maar laat ik het zo zeggen: sinterklaas heeft nog een verrassing in petto."

Perry: "Ik heb de pech dat ik maandag op vakantie ga."

Stevie: "Maar Perry heeft leerlingen. Hij ziet dagelijks mensen. Terwijl ik in augustus voor de laatste keer in Nijmegen heb opgetreden. En hij is bekender."

Perry: "Ik had wel eens van de Loco Loco Discoshow gehoord, maar nog nooit van Stevie Starlight."

Stevie: "Ik had wel eens over Perry gelezen, er goede verhalen over gehoord. De bokswereld heeft een slechte naam, maar Perry is een leuke vent. Van mij mag hij winnen."

Perry: "Titus Brandsma ken ik niet. Ja, het wijkcentrum Titus Brandsma ken ik. En inmiddels weet ik dat hij in de oorlog iets in het verzet heeft gedaan."

Stevie: "Ja, ik ook. Maar er stonden op de kandidatenlijst nog 155 namen van mensen waar ik nog nooit van gehoord had. Overdreven gezegd dan."

Perry: "Frank Boeijen staat ook bij de eerste tien. Maar die zie ik niet als concurrent. Ik denk dat het hem ook niet boeit."

Stevie (lachend): "Letterlijk."

Perry: "Ik zie het als een soort reclame. Het zorgt voor naamsbekendheid, en dat betekent weer meer werk."

Stevie: "Dat is niet mijn doel. Bij deze verkiezing gaat het om het vergelijken van appels met peren: het slaat nergens op. En daar wilde ik flink de draak mee steken. Maar dat dat zo veel publiciteit oplevert: daar had ik niet op gerekend. En dat is wel mooi meegenomen."

Perry: "Leerlingen vragen nu of ze Stevie Starlight voor een feestje kunnen inhuren."

Stevie: "En ik denk dat de gemeente Nijmegen een beetje mis heeft gegokt. Wij zijn als Loco Loco ingehuurd voor de nieuwjaarsrecepte. Ze dachten natuurlijk dat ze dan meteen de Grootste Nijmegenaar zouden hebben."

Perry: "Als ik het word, wil ik proberen er landelijke bekendheid aan te geven, het uit te buiten voor de populariteit van mijn eigen sport. Ik wil laten zien dat we er trots op zijn, dat we niet alleen rottigheid uithalen."

Stevie: "Ik heb het plannetje om als Grootste Nijmegenaar op bezoek te gaan bij andere 'grootsten': de grootste familie van Nijmegen, het grootste inkomen, de grootste junk, de grootste fietsendief. En als ik zevende wordt, zullen we het bij onze optredens vermelden. Hier is Stevie, de op zes na grootste Nijmegenaar."

Perry: "Waar het om gaat, is dat er over gepraat wordt. Natuurlijk ben ik blij als ik win, maar het kan niet meer mislukken. Of ik nu tweede, derde of tiende word, het is al heel mooi wat er nu gebeurt."

Stevie: "Ik zit er wel over te denken om bij voorbaat net als in 2000 bij Bush een hertelling aan te vragen."

Perry: "Ja, want ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken of de verkiezing wel eerlijk verloopt. Ik denk dat als Titus twee stemmen minder heeft, ze hem toch laten winnen."

Stevie: "Want dat is toch een interessantere kandidaat om mee naar buiten te treden."

Perry: "En sluit Titus niet uit. Vanuit het niets komt hij aangestormd. Als er meer mensen gaan reageren, en dan vooral ouderen, dan kan hij nog een hoop stemmen halen. Maar stel nu dat Titus het wordt: daar kun je als gemeente weinig mee doen. Van ons kun je nog een foto maken. Of je kunt ons een lintje laten knippen. Maar wat moet je met Titus?"

Stevie: "Van de Grootste Nederlander, die Pim Fortuyn, hoor je ook nooit meer wat."

Perry: "Terwijl ze met ons nog zestig jaar vooruit kunnen."


( stemmen kan tot 15 December en alleen door inwoners van de gemeente Nijmegen)