PDA

View Full Version : cripple fight



Judas
19-08-2005, 23:20
Helemaal gestoord die tjappies

http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?threadid=282830

njgroene
19-08-2005, 23:57
:shock:
Da's toch niet serieus mag ik aannemen?

If so:
Sick shit. Die gasten zijn daar dus echt niet zelf opgekomen...


"hey ik kan misschien niet lopen en mijn gezichtsspieren niet gebruiken, maar weet je wat - ik ga de ring in! OSU!"

Laat die organisator zelf maar knokken voor zn geld :evil:

Ronald
20-08-2005, 00:56
:shock:
Da's toch niet serieus mag ik aannemen?

If so:
Sick shit. Die gasten zijn daar dus echt niet zelf opgekomen...


"hey ik kan misschien niet lopen en mijn gezichtsspieren niet gebruiken, maar weet je wat - ik ga de ring in! OSU!"

Laat die organisator zelf maar knokken voor zn geld :evil:
Waarom niet? Nooit de paralympics gezien? Die mensen willen toch echt zelf allemaal graag sport bedrijven en doen dat ook op serieus niveau. Het mag dan misschien geen hoge kijkcijfers genereren, de deelnemers zelf zijn hartstikke blij dat ze mee kunnen doen. Een tijdje terug zag ik in een jeugdprogramma ook een invalide man een judoexamen afleggen. Hij had er veel plezier in.

Nou weet ik ook niks over het hoe en waarom van deze wedstrijden maar het lijkt me dat je conclusies trekt zonder er het fijne van te weten.

njgroene
20-08-2005, 01:38
Nou weet ik ook niks over het hoe en waarom van deze wedstrijden maar het lijkt me dat je conclusies trekt zonder er het fijne van te weten.

Is waar idd, maar ik vind een aantal van die lui er toch wel net ff een stukkie slechter uitzien dan de meeste mensen die aan de paralimpics meedoen. Maar echt veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Sommigen wekken toch ook wel een beetje de indruk dat er mogelijk sprake is van enige geestelijke handicaps, maar ja dat is natuurlijk vrij lastig te bepalen zo. Je bent al snel geneigd te denken aan een geestelijke handicap bij sommige lichamelijke handicaps, terwijl dat natuurlijk niet per definitie ook het geval is.

<subjectieve mening>
als zo iemand de ring in wil:
http://i7.photobucket.com/albums/y258/nhbmike/doglegs04.jpg
Dan mag je hem van mij gewoon tegenhouden hoor. Of hem tenminste een bitje geven. :wink:
</subjectieve mening>

Maar natuurlijk is er niets tegen gehandicapte sportmensen, dus als ze geen verstandelijke handicaps hebben en in staat zijn zelf te oordelen over dit soort zaken, more power to em. :D

Jeru
20-08-2005, 09:48
Beetje een dubbel gevoel hierbij. Deze mensen moeten als ze dat willen natuurlijk ook gewoon hun hobby kunnen uitoefenen. Je hebt hier in Nederland tenslotte ook het G-Judo en het lijkt me dat daar ook niemand moeilijk over doet, maar dit is naar mijn gevoel wel een beetje "aapjes kijken" en dat is niet okee.....

Justinian
20-08-2005, 10:01
(...) maar dit is naar mijn gevoel wel een beetje "aapjes kijken" en dat is niet okee.....
Zo zie ik het ook. En daarnaast vind ik dat als deze mensen vechten je ze zeker goed moet beschermen. njgroene merkt terecht op dat ze zelfs geen bitje in hebben! Tenzij de persoon in kwestie net voor het nemen van deze foto z'n bitje heeft uitgespuugd lijkt me dit niet wenselijk.

Ronald
20-08-2005, 10:57
...maar dit is naar mijn gevoel wel een beetje "aapjes kijken" en dat is niet okee.....
Ben ik met je eens. Zoals het hier gebracht wordt is het meer sensatie zoeken dan sport bedrijven. Het wordt als rariteit gebracht en dat klopt idd niet.

Maar als ditzelfde item was gebracht met een topictitel als "MMA in 2010 mogelijk paralympische sport" gevolgd door een serieus artikel, dan zagen dezelfde foto's er al weer heel anders uit.

Nou weet ik ook niet hoe dit evenement gepromoot is, als sport of als freakshow. Voor zover ik uit de topic begrepen heb weet niemand dat. Toch wordt het op de fora gelijk benaderd als freakshow en dat wilde ik graag ff nuanceren.

Jochem
20-08-2005, 11:03
waarom is het idioter.
Als je wilt knokken in een ring moet je dat doen, of je nou lichamelijk gehandicapt, geestelijk gehandicapt, of een "gewone" idioot bent.

Ronald
20-08-2005, 11:09
Btw. Sherdog heeft de thread verwijderd...