PDA

View Full Version : Arona vs Wanderlei *spoiler*



Highline
28-08-2005, 20:28
ik zat net te kijken en het viel me op dat ronde 1 werd gestopt terwijl er nog 10 seconde op de klok stonden. fout met de tijd of iets anders? silva explodeerde toen wel net met stoten..

The Bulldog
28-08-2005, 20:45
Mee eens , maar moet ook tot mijn spijt bekennen dat hij voor de rest weinig in te brengen had...

En Toch blijft hij voor mij 1 van de machtigste knokkers...puur door hoe hij knokt...

Virus
28-08-2005, 20:55
Het klokje onder in beeld liep niet gelijk met de officiële klok langs de ring...

Jammer van Wandy maar Arona verdiende terecht!
Ik kan niet wachten op de rematch met gewoon 1x 10 min en 2x 5 min.

Highline
28-08-2005, 21:02
Het klokje onder in beeld liep niet gelijk met de officiële klok langs de ring...

Jammer van Wandy maar Arona verdiende terecht!
Ik kan niet wachten op de rematch met gewoon 1x 10 min en 2x 5 min.

ok, arona heeft idd terrecht gewonnen van wandy. helaas maar hij was de betere (nu nog de andere wedstrijden kijken :) )

Arjan
28-08-2005, 21:24
hij had wel eerlijk gewonnen maar wel idioot hoe wanderlei vocht, normaal is die een beest .. en elke keer als die nu een beetje wat deed had arona wel kleine problemen.. en als die geluk heeft krijgt die er een k.o uit... maar wat die nu deed was niets, en arona... had niet echt een indrukwekkende gnp ofzo, hij sloeg wel maar wanderlei had 0,0 last vond het nie zon indrukwekkende pot, vond de staredown leuker

Silat
28-08-2005, 22:22
saaie wedstrijd.

Arona heeft Silva wel goed bestudeerd, want hij liet silva ook niet in z'n spel komen. Silva deed ook te weinig met z'n vuisten.

Arona heeft ook meer reach ookal zijn ze even lang. Silva deed weer eens niks vanaf z'n rug. Misschien heeft ie teveel respect voor Arona's groundgame.

Arona heeft eerlijk gewonnen.

Maar wat gebeurde er net na de bel? zei arona nog iets tegen silva toen? Silva leek boos.

ROIDRAGE
28-08-2005, 22:25
ik zag dat silva 182 was en Arona 180, maar stond toch ervan te kijken dat Arona een stuk groter leek

Jeru
28-08-2005, 22:47
Maar wat gebeurde er net na de bel? zei arona nog iets tegen silva toen? Silva leek boos.

Arona schreeuwde echt heel hard naar Silva toen hij boven hem zat. Zeer onsportief gedrag jammer genoeg.... Kan me voorstellen dat Silva daar niet blij mee was.

m.g
28-08-2005, 23:18
Die Arona zag er weer als een beest uit, die blik!! damn. En inderdaad alle respect voor Wanderlei maar op de grond bakte hij er niks van.

ICON
29-08-2005, 01:54
die eerste lowkick buiten kant been van arona was echt nice..

Silat
29-08-2005, 02:54
dat was gewoon een hele goeie timing van Arona. Je moet vaak terug met je been. Je kan niet doordraaien zoals bij K1 of MT. Een gast als Arona maakt dan direct een takedown.

Arona heeft lange harde lowkicks en kan goed vegen. Als Silva in de clinch een knie wou geven op het hoofd, waar ie nooit bij kwam, maakte Arona een veeg. Klasse.

Verder blijf ik Arona als een Lay en Pray vechter zien.. Al is ie wel wat beter geworden de laatste tijd.

marcelt
29-08-2005, 16:17
Waar zien jullie die gevechten dan. Zou ze ook graag zien!

Arjan
29-08-2005, 16:18
in t multi media forum.. volgens mij moet je moderators pm'en om erin te kunnen ;)

Jochem
29-08-2005, 21:35
He, over ronde 1 he, Arona kreeg 3 takedowns, waarvan 2x door een val/glijpartij van Wandy. Ik denk dat het daardoor teveel op de grond is geweest voor Wandy.

shyne
29-08-2005, 21:57
arona domineerde hem wel!

zijn reaktie was ook wel vet toen de partij voorbij was, daarna wel ff zijn excuses aangeboden :wink:

silva was ook een sportieve verliezer! RESPECT!!!

redjuh
29-08-2005, 22:25
ik denk dat arona de toch wat simplistische en weinig technische manier van vechten van Wand heeft doorzien en daarop het gevecht aangepast, althans zijn eigen manier van vechten. het feit dat hij juist ietwat respectloos erin is gegaan was wellicht juist een manier om wand te imponeren. want laten we eerlijk zijn, hoe graag iedereen ook van wand wil winnen, de meesten die de ring inkomen hebben waarschijnlijk een poster van hem in hun kamer hangen (niet letterlijk) en dan loop je nu eenmaal een stap achter.
ik durf met zekerheid te zeggen dat shogun, die over een vele malen betere stand up en groundgame beschikt dan wanderlei, als hij niet met hem zou trainen, wanderlei echt zou vernederen in de ring.
het probleem is gewoon dat 999 van de 1000 mensen die in mma komen kijken, niet standaard over een zogezegde 'vos-gym kickboxtechniek' en een 'rickson gracie stijl braziliaans jiu jitsu techniek' beschikken. als er ooit iemand zou komen die over een 5 sterren Nederlandse kickbox stijl zou beschikken en een bjj blackbelt onder rickson zou zijn, is die niet te stoppen. door niemand.

maar goed we zien sinds het begin van het mma dat de ontwikkeling van de game sneller gaat dan in welke sport dan ook, dus het gaat gewoon steeds beter en beter worden.

my 2 cents

Nickuraba
29-08-2005, 22:57
nice reply redjuh, you aced it!

k heb persoonlijk altijd wandy gezien als een harde felle knokker, die snel ook terug kon komen (veel vechters hebben hem wel een x op de knieen gekregen). Echt technisch als je er na kijkt is het niet, veel gemaai, hele wilde hoeken enzo maar het schijnt toch te werken in pride. Nu is die tijdens zijn laatste 2 wedstrijden meer aan het kijken, hij doet iig een stuk rustiger aan eerder was die veel agressiever. Dit schijnt niet echt te werken voor hem, vorige x moest die wel rustiger doen tegen hunt andres ging die zwaar nokkie, wat die ook bijna ging, maar nu deed die weer zo rustig. En je kon zien dat als hij losbarste, arona elke x er wat moest nemen, en aangezien die zo mooi met zijn kin er voor staat....

k hoop dat hij weer de knokker wordt die we zagen tegen hendo, rampage en ga zo maar door

Kimura
29-08-2005, 23:12
Mijn mening: met techniek alleen win je geen gevecht.

Vanderlei Silva heeft uiteraard wel degelijk een technisch niveau (staand én op de grond) waar je u tegen zegt, maar het is zijn ongelooflijke agressie en fighting spirit wat de doorslag geeft. Dit leverde hem in mijn ogen de winst op in al zijn gevechten, en terecht.

In de match tegen Arona leek het wel of hij puntjes wilde scoren in plaats van voor de KO te gaan, weet iemand waarom hij zo vocht? Om op te passen voor de takedown van Arona?

Ralph
29-08-2005, 23:21
Misschien dat hij zo vocht met de finale in het achterhoofd? Dus niet al te veel schade oplopen en conditie verliezen in de halve finale en dan maar gaan voor een puntenoverwinning. Ik zou het anders ook niet weten. Het lijkt me niet dat hij geïntimideerd was door Arona of iets dergelijks. Silva is volgens mij niet te intimideren.

Kimura
29-08-2005, 23:34
Welke wedstrijd was trouwens eerder:

Shogun vs Alistair of Vanderlei vs Arona?

Ik vraag me namelijk af hoe Chute Boxe zou handelen in het geval dat Vanderlei en Shogun tegenover elkaar zouden komen te staan...Als Vanderlei namelijk wist dat wanneer hij zou winnen tegen Shogun moest vechten, misschien dat hij daarom rustiger aan deed tegen Arona? Is een beetje een conspiracy theory misschien van mij!

Silat
30-08-2005, 00:38
The narrator was incorrect. The correct order is this:
Nakamura x Igor
Arona x Wandy
Shogun x Overeem
Fabricio Werdum x Zentsov


Ik had zo graag een chute boxe finale willen zien zeg.

Maar... ik ben blij dat Shogun hem heeft gewonnen, want dan heeft Alistair niet voor niks verloren. :wink:

Hoek
30-08-2005, 06:47
Silva was helaas te voorzichtig, en daardoor juist nogal sloppy (hij viel bijna om bij elke lowkick die hij gaf). Het was wachten op de takedown van Arona en Silva kon vanuit z'n guard niks beginnen, en er gebeurde ook bijna niks.

Vlak voor het eind van de 1e ronde had Wanderlei de spirit even weer te pakken, hij was goed opgefokt. Maar na de rust begon de 2e ronde weer even traag als het in begin.

Arona speelde het slimmer en ging echt op safe. Ik had graag nog een 3e ronde gezien waarin Silva alles zou moeten geven omdat hij wist dat hij anders op beslissing zou verliezen.

Jay Hoov
30-08-2005, 10:27
Herlaas kwam het er niet uit bij Silva, ik denk dat ie te voorzichtig vocht.
Dat was ook het verschil tussen Silva en Shogun...Shogun ging er gewoon voor, en maakte daarom ook gehakt van Arona.Als Silva gewoon vocht, zoals ie altijd doet, is Arona binnen no time KO!

phranq
30-08-2005, 10:36
Herlaas kwam het er niet uit bij Silva, ik denk dat ie te voorzichtig vocht.
Dat was ook het verschil tussen Silva en Shogun...Shogun ging er gewoon voor, en maakte daarom ook gehakt van Arona.Als Silva gewoon vocht, zoals ie altijd doet, is Arona binnen no time KO!

als als als.....bla bla bla......

Jay Hoov
30-08-2005, 10:42
Herlaas kwam het er niet uit bij Silva, ik denk dat ie te voorzichtig vocht.
Dat was ook het verschil tussen Silva en Shogun...Shogun ging er gewoon voor, en maakte daarom ook gehakt van Arona.Als Silva gewoon vocht, zoals ie altijd doet, is Arona binnen no time KO!

als als als.....bla bla bla......

Zzzzzz.....Rampage fan :wink:

Kimura
30-08-2005, 13:20
Guys! Ik dacht er in deze topic alleen spoilers van Vanderlei vs Arona zouden staan? :x Gloeiende gloeiende...nu weet ik de uitslag van de finale dus ook al. :x