PDA

View Full Version : Gracie Barra BJJ in Eindhoven



Jochem
01-09-2005, 02:22
Ik ga les geven in Eindhoven, het wordt een officiele Gracie Barra vestiging onder Gracie Barra Holland/Pardoel
Maandagavond om te beginnen. PM me als je interesse hebt.

Info
20,- per maand
hiervoor krijg je dus les op maandagavond 20.00-21.15, en voor fanatiekelingen op vrijdag 2 uur lang in Oss. (hiervoor heb je toestemming van mij/Remco nodig)
elke 3/4 weken een topseminar van een huidig/ex wereldkampioen, diverse mensen. Prijs voor seminars rond de 15/20 euro.
voor 30 euro totaal kan je woensdag een extra les krijgen in Pancrase, een iets meer standup georienteerde No-Gi les, van mijn collega Frank. (bruine band pancrase, diverse andere disciplines)

groeten,
Jochem

edit foto Dojo, links zijn nu spiegels ipv ramen
www.graciebarra.nl
www.bushido-eindhoven.nl
http://www.bushido-eindhoven.nl/foto/dojo.jpg

NESCIO
01-09-2005, 08:58
ff een vraagje welke kleur band heb jij Jochem ?? en hoe lang train je al bjj

Anonymous
01-09-2005, 10:15
Klote ik zit in alle dagen in de avonduren al vol met trainen op de zondag na.
Is het niet mogelijk dat je s ochtends een groep opzet?

groeten,

Danny

Anonymous
01-09-2005, 10:19
ff een vraagje welke kleur band heb jij Jochem ?? en hoe lang train je al bjj
blauw

ICON
01-09-2005, 10:25
cool jochem, dat had je nog niet gezegd dat je dat van plan was.

ik kom wel n keer kijken
groeten

Jochem
01-09-2005, 11:58
Blauwe band indd.

groeten,
Jochem

Edit: Danny, helaas, ik begin met 1 les. PM me anders even, als het er van komt in Eindhoven of Oss van mij of een collega laat ik het je weten.

daafit
01-09-2005, 12:05
klinkt goed! kom cker een keertje kijken!

Mickey
01-09-2005, 12:08
Hey Cool Jochem!
Succes met je dojo man!!

Anonymous
01-09-2005, 12:19
jochem hoe laat is dat pancrase op woensdag?

Jochem
01-09-2005, 12:40
Pancrase is woensdag van 1900-2030

ROIDRAGE
01-09-2005, 13:57
vette shit Jochem, ik wens je veel succes, en misschien kom ik binnenkort wel een kijkje nemen

Anonymous
01-09-2005, 14:18
damn mooie ruimte man!! van wie is die ruimte dan eigenlijk?

Anonymous
02-09-2005, 10:20
ttt 8)

Windy Hernandez
02-09-2005, 12:39
Eerlijk gezegd vraag ik me af hoeveel mensen die echt bjj willen leren naar een "bjj"school zullen gaan waar de leraar zelf "maar" een blauwe bander is!!

Ik zag ook dat er in utrecht een bjj sportschool is waar ook een blauwe bander les gaat geven.

Het is harstikke leuk dat men de sport wil gaan promoten maar ben bang dat we strax heel veel scholen krijgen met trainers die zelf maar half weten wat ze doen!! Ik vraag me af of dat goed is voor het niveau in nederland juist nu het zo goed gaat.

de trainers waar ik zelf wel eens les van heb gehad of meegetraind heb en waar ik zeker weet dat je daar veel kan leren zijn martijn, remco, harold en natuurlijk cadu.

Dit is niet om iemand te kraken of wat dan ook maar gewoon hoe ik erover denk!!

Jochem
02-09-2005, 15:01
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet het anders zien. De groei in BJJ moet eerst flink toenemen in de breedte, voordat het niveau verder gaat stijgen.

Ik leer mensen de basis, positioning, de basic klemmen en de "feeling" voor het rollen. De "geavanceerde" stuff krijgen ze van Remco Pardoel, en van de (2-daagse) seminars van wereldkampioenen elke 3/4 weken. Deze technieken trainen we dan wel vanzelfsprekend.
Als iemand bij mij komt die 0-2 jaar op niveau grondervaring heeft, kan ik hem/haar nog veel leren. En ik neem mensen mee met meer ervaring, dus als je veel grondervaring hebt kan je tegen ons tijdens het sparren je lol op.

En even ter verdediging ik zou dit nooit gaan doen als mijn trainer Remco Pardoel twijfelde over mijn kunnen.

njgroene
02-09-2005, 15:14
Eerlijk gezegd vraag ik me af hoeveel mensen die echt bjj willen leren naar een "bjj"school zullen gaan waar de leraar zelf "maar" een blauwe bander is!! (...) Ik zag ook dat er in utrecht een bjj sportschool is waar ook een blauwe bander les gaat geven.

Ik denk dat het prima is als er les wordt gegeven door blauwe banders wanneer er niet een meer gevorderde leraar beschikbaar is. Een witte bander kan toch wel veel van een blauwe bander leren lijkt mij :) Bovendien kan het een goede gelegenheid zijn om extra te trainen voor de mensen die het niet erg vinden om een stuk te reizen!

Het success van zoiets hangt naar mijn idee ook erg af van de instelling van degene die les geeft en als ik Jochem zo hoor komt dat helemaal goed :)

Maar in Utrecht zou ik zelf in ieder geval ff een stukkie doorfietsen richting Goerree 6 (Cadu) :wink:

En on a side-note: vette dojo Jochem, ziet er goed uit! :)

ExarKun
02-09-2005, 18:53
Het is ook wel een beetje een kut situatie kwa banden voor sommige jongens hier, ze kunnen misschien veel meer. Die blauwe banders die hier en daar scholen hebben zitten meestal bij rickson en buiten het feit dat hun (Rickson & Co)al een stuk strenger zijn als je gemiddelde bjj toko, is er niemand in europa die examens mag afnemen. Der komt zo nu en dan een zwarte bander overgevlogen voor een seminar en examens and thats it. Die gasten hebben geen idee hoe je normaal rolt en ontzien je dus ook niet omdat je misschien niet lekker in je vel zit of zenuwachtig bent.

Ik heb uit nieuwsgierigheid op die site gekeken van BJJ Utrecht bijv. en ik denk dat als je 4 jaar bjj en 3 jaar worstelen onder je kont hebt + zelf nog les volgt en 60 boks potten hebt gedraait dat je best wel les kan geven. Sure, als je de kans hebt bij een zwarte bander de trainen, go for it. Maar ik en een hoop andere hebben die mogelijkheid niet.

Christophe
02-09-2005, 18:57
Toen Ken, Michel en Maurice met Exit begonnen werd er ook overal gezegd dat het "maar" een clubje van blauwe banders was, maar ondertussen weet iedereen wel wat voor een niveau onze topclub heeft. Ik train nu al 2.5 jaar bij Exit, en doe het op tornooien helemaal niet slecht tegen leerlingen van zwarte banders. De kracht van BJJ zit hem in de basis ... en een goede blauwe bander zou toch al een behoorlijke basis moeten hebben. Blauw is trouwens al een hele prestatie in BJJ (en dat zeg ik heus niet alleen omdat ik zelf ook blauw heb :wink: ).

Jochem heeft volledig gelijk als hij zegt dat om sterk te worden en te blijven, BJJ eerst serieus in de basis moet groeien. Het niveau (dat nu inderdaad al behoorlijk hoog is) zal dan mettertijd automatisch stijgen, mede door de vele tornooien. Alleen op de mat zijn de verschillende clubs tegenstanders, erbuiten zouden we allemaal één doel voor ogen moeten hebben: de groei en ontwikkeling van BJJ in Europa!

Jochem, in ieder geval gefeliciteerd met je club. Ik wens je er veel succes mee, en vergeet niet: de beste manier om iets te leren, is door het proberen aan te leren aan anderen! Dus je kennis van BJJ zal behoorlijk toenemen door je lesgeven! 8)

Christophe
02-09-2005, 19:05
Ik heb uit nieuwsgierigheid op die site gekeken van BJJ Utrecht bijv. en ik denk dat als je 4 jaar bjj en 3 jaar worstelen onder je kont hebt + zelf nog les volgt en 60 boks potten hebt gedraait dat je best wel les kan geven. Sure, als je de kans hebt bij een zwarte bander de trainen, go for it. Maar ik en een hoop andere hebben die mogelijkheid niet.

BJJ is een competitiesport, dus ik denk dat - nog meer dan het aantal jaren dat je traint - het resultaat op BJJ-tornooien belangrijk is om te oordelen of iemand een bepaald niveau van BJJ heeft. "Bokspotten" (rare term), ook al zijn het er 60, zeggen niets over de BJJ-capaciteiten van deze persoon, dus daar zou ik niet op af gaan.

Natuurlijk zou je veronderstellen dat met 4 jaar BJJ en 3 jaar worstelen iemand behoorlijk goed kan meedraaien op de grond. Maar welke BJJ- en/of grappling-tornooien heeft deze leraar dan wel niet allemaal meegedraaid/gewonnen? Want als hij goed is, en hij is competitief ingestelt (zie de 60 bokspotten) is er geen reden waarom hij hij niet aan zulke tornooien zou meedoen, toch?! :wink:

Ronald
02-09-2005, 19:44
Succes Jochem!

Justinian
02-09-2005, 19:52
Top man, ik wens je veel succes. Over die banden: Ik begrijp het punt, maar... die banden zeggen me eigenlijk niet zoveel :lol: Het gaat erom hoe je iets over brengt. Een blauwe bander zou wat dat betreft heel goed beter les kunnen geven dan een zwarte bander in mijn optiek. Vergelijk het met studie. Iemand kan ontzettend goed zijn op zijn vakgebied, maar kan hij het ook over brengen op anderen? Dat is niet per definitie het geval.

Het systeem zoals Jochem dat hier voorstelt lijkt mij prima: begin leer je bij hem, geavanceerd bij Pardoel.

ExarKun
02-09-2005, 20:42
Ik heb uit nieuwsgierigheid op die site gekeken van BJJ Utrecht bijv. en ik denk dat als je 4 jaar bjj en 3 jaar worstelen onder je kont hebt + zelf nog les volgt en 60 boks potten hebt gedraait dat je best wel les kan geven. Sure, als je de kans hebt bij een zwarte bander de trainen, go for it. Maar ik en een hoop andere hebben die mogelijkheid niet.

BJJ is een competitiesport, dus ik denk dat - nog meer dan het aantal jaren dat je traint - het resultaat op BJJ-tornooien belangrijk is om te oordelen of iemand een bepaald niveau van BJJ heeft. "Bokspotten" (rare term), ook al zijn het er 60, zeggen niets over de BJJ-capaciteiten van deze persoon, dus daar zou ik niet op af gaan.

Natuurlijk zou je veronderstellen dat met 4 jaar BJJ en 3 jaar worstelen iemand behoorlijk goed kan meedraaien op de grond. Maar welke BJJ- en/of grappling-tornooien heeft deze leraar dan wel niet allemaal meegedraaid/gewonnen? Want als hij goed is, en hij is competitief ingestelt (zie de 60 bokspotten) is er geen reden waarom hij hij niet aan zulke tornooien zou meedoen, toch?! :wink:

heb je 100% gelijk in, ik zeg ook ik denk, het is een indicatie dat iemand weet waar die mee bezig is. Iets eraan doen is altijd beter dan op een forum zeuren dat je geen les kan krijgen van een zwarte bander, het kan weinig kwaad. Buiten dat is degene van wie je die band hebt gehad ook wel een aardige indicatie en dat is ook de minste niet in zijn geval.


Hij werd 2x Nederlands kampioen in licht gewicht, 1x Duitskampioen en een 2e plaats in open klasse. Sunil behaalde zijn blauwe band bij Renato Barreto in 2002.

Amsterdam en Utrecht liggen nou niet echt om de hoek van mekaar (bijvoorbeeld) en als je geen auto en genoeg geld hebt, heb je gewoon niet de luxe om te kiezen.

casca grossa
03-09-2005, 02:31
als je blauw bent dan wil dat zeggen dat je de basis beheerst, als je die dan over kunt brengen op anderen...... mooi!!!

Justinian
03-09-2005, 10:50
als je blauw bent dan wil dat zeggen dat je de basis beheerst, als je die dan over kunt brengen op anderen...... mooi!!!
Precies! Als je het over kunt brengen dan is het gewoon goed.

Mickey
03-09-2005, 10:53
Een blauwe bander zou wat dat betreft heel goed beter les kunnen geven dan een zwarte bander in mijn optiek. Vergelijk het met studie. Iemand kan ontzettend goed zijn op zijn vakgebied, maar kan hij het ook over brengen op anderen? Dat is niet per definitie het geval.

Het systeem zoals Jochem dat hier voorstelt lijkt mij prima: begin leer je bij hem, geavanceerd bij Pardoel.

Exact! Ik meen zelfs dat Justi hier een witte bander is. Desalnietemin ben
ik er redelijk zeker van dat ie het merendeel van de blauwe banders
hier zou kunnen laten kloppen ;)

Zelf heb ik samen met Roy ook een tijdje wat kickboxers de basis bijgebracht. Ik ben zelf alles behalve de beste van de dojo..
Maar de basis dingen uitleggen lukte me wel ;)

@ Jochem: Wat een ongelovelijk mooie zaal man! Goddamn!

XedgeX
03-09-2005, 11:06
enig idee wat een proefles ongeveer gaat kosten?

ben wel geinteresseerd in BJJ maar de gyms zijn allemaal zo ver weg.

Jochem
03-09-2005, 12:45
bij mij gratis, per school verschillend. je zou ff moeten bellen. Maarre, ik woon op de rand van tilburg, als je tot hier rijdt, kan je met mij de rest (25 mins) meerijden.

groeten,
Jochem

XedgeX
03-09-2005, 13:27
bedankt voor het aanbod, maar ik moet breda nog van mijn woonlijst schrappen :roll:

kom nou vanuit venlo dus dan is het makkelijker om gewoon naar eindhoven te gaan

Anonymous
03-09-2005, 13:34
dat je les geeft met je blauwe band ok, dat je andere de basis leert ok, heel leuk allemaal. ik zie het allemaal een beetje somber in. of je op het verkeerde feesje bent weet je, met de verkeerde mensen zonder alcohol en klote muziek. oh, ja niet vergeten, alleen maar lelijke wijfen.
ik wordt er een beetje somber van allemaal, triest, bah! :lol:

Justinian
03-09-2005, 14:51
dat je les geeft met je blauwe band ok, dat je andere de basis leert ok, heel leuk allemaal. ik zie het allemaal een beetje somber in. of je op het verkeerde feesje bent weet je, met de verkeerde mensen zonder alcohol en klote muziek. oh, ja niet vergeten, alleen maar lelijke wijfen.
ik wordt er een beetje somber van allemaal, triest, bah! :lol:

Ik heb zelf de zwarte band judo, de bruine band traditioneel jiu jitsu en de witte band bjj... en dat houden we vooralsnog lekker zo, ik wordt er niet somber van :lol:


"A belt only covers two inches of your ass. You have to do the rest."

-Royce Gracie.

The Bulldog
03-09-2005, 16:46
mooie quote man.

dirk5
03-09-2005, 20:42
dat klink wel goed.

wil gaan beginnen met een vechtsport en weet niet zo goed wat, woon 5 kilometer onder eindhoven dus das ook wel fijn.

Heb je voor die lessen iets van vechtsport ervaring nodig? want dat heb ik helemaal niet, en is BJJ een goede vechtsport om mee te beginnen? of kan ik beter beginnen met zoiets als kickboksen?

Justinian
03-09-2005, 20:50
Een jongen die bij mij traint (forumbroeder Guus F.) zit tegenwoordig in de buurt van Eindhoven. Omdat hij nu zo ver weg zit, zoekt hij een sportschool daar in de buurt. Ik zal hem jouw sportschool aanraden Jochem.

Bolder
03-09-2005, 21:42
Justi , wanneer is die site van Remco af ??

Maar ik vindt het wel geweldig hoor dat iemand er voor uit durft te komen dat Jochem met een blauwe band gaat lesgeven er zijn ook budosporten waar ze banden strooien of dat ze een zwarte band kopen en gaan les geven terwijl ze net oranje zijn . Petje af hoor !!

Justinian
03-09-2005, 23:29
Ik heb geen idee eigenlijk, ik geloof dat mickey er mee bezig is.

Jochem
04-09-2005, 20:39
Tnx voor de reacties allemaal.

@dirk5, je hebt geen vechtsportbasis nodig. Inzet is alles wat je mee hoeft brengen ;)

groeten,
Jochem

Deuce
05-09-2005, 21:54
Binnekort zal Deuce zijn eigenclub in lutjebroek beginnen....30 euro per les, krijg je er een patch bij...

En gratis foto 8)

Anonymous
06-09-2005, 08:57
hoe ging t jochem??

Anonymous
06-09-2005, 14:43
bij mij gratis, per school verschillend. je zou ff moeten bellen. Maarre, ik woon op de rand van tilburg, als je tot hier rijdt, kan je met mij de rest (25 mins) meerijden.
was maar in tilburg begonnen,jammer.
groeten,
Jochem

Anonymous
06-09-2005, 18:37
Jochem, heb je eigenlijk al meegedaan aan wedstrijden? En welke resultaten heb je daar behaald?

Mooie zaal man, top!

Aaronk
07-09-2005, 03:07
deuce is mijn trainer

yas
07-09-2005, 11:32
wow, mooie mat!!

idd, roeien met de riemen die je hebt!

BJJ is gelukkig aan het groeien, dat kan alleen maar positief zijn :D keep up the good work !

The SpaMaster
09-09-2005, 21:41
Mooi initiatief van je hoor, Jochem !

En laat je vooral niet uit het lood slaan door van die flauwekul dat je minstens zwart zou moeten hebben vooraleer je les zou mogen geven in bjj.

Als je blauw hebt zul je minstens toch al een tweetal jaren op de mat staan, er zijn vechtsporten waar je dan al zwart kan hebben.

Het mooie aan bjj is dat de banden authentiek zijn dus jouw blauwe band staat voor een kennis die zeker goed genoeg is om les te geven.

Bovendien train ik zelf in een club waar les werd gegeven door een paar blauwe banden maar mij hoor je niet klagen, niemand van onze club trouwens...

Anonymous
09-09-2005, 22:16
Idd wat een onzin. Wij hebben 3 blue belts en 1 purple belt, maar die blue belts tappen ook brown en purple belts bij stages en wedstrijden. Het balen is dat er te weinig mensen zijn die banden mogen uitdelen en sommige (eigenlijk) veel white belts zijn al ver gevorderd.
Als iemand je de basis bij kan brengen dan is dat mooi meegenomen.
Je kan ook gaan bitchen hier op het forum en niks leren!
Dus Jochum succes met je school!!!!! en ik denk dat 99% je die succes ook wenst!

remco pardoel
11-09-2005, 14:00
Guest...
Ik vindt Jochem meer dan capabel
het nivo van een blauwe band in de Benulux is hoog genoeg om te meten op de mundials ... zie de medaille spiegel en de winstpartijen van het afgelopen jaar.

Mensen die in Eindhoven trainen zijn vrij om extra te trainen in Oss op de andere dagen.. en die afstand is te overbruggen

Beste mr. Venlo..
we beginnen in januari in Maastricht.. dan kan je dus wel gaan trainen denk ik...

Windy als je had meegetraind een paar weken geleden in Halfweg dan had je ook met Jochem kunnen rollen en had je niet zo hoeven reageren.... :-)

Casca Grossa heeft gelijk in deze...

we moeten er voor zorgen met zijn ALLEN dat we de lege plekken gan opvullen in NL. en zo nieuwe bronnen gaan aanboren en zo BJJ groter kunnen maken...

remco

XedgeX
11-09-2005, 17:49
Beste mr. Venlo..
we beginnen in januari in Maastricht.. dan kan je dus wel gaan trainen denk ik...

Bedankt voor de info, maar helaas is maastricht nog verder van me vandaan dan eindhoven (e.hoven is zon 45 min. met de trein, maastricht een uur geloof ik...). Bovendien woon ik waarschijnlijk vanaf januari wel weer in breda. Ik kom misschien wel een paar lessen meetrainen als het werk een keer meezit.

Groeten

Willem

MB667
29-06-2010, 14:25
ik was even aan het googelen en vond deze topic, vond het erg leuk om te lezen.

erg cool om te zien dat Jochem pas 5 jr geleden begon met les geven en nu zo een goede naam heeft in de bjj (en mma) wereld, en ook erg vet om te zien dat hij ( en Remco) critici toch wel een beetje de mond heeft gesnoerd.

lopez86
29-06-2010, 14:40
ik was even aan het googelen en vond deze topic, vond het erg leuk om te lezen.

erg cool om te zien dat Jochem pas 5 jr geleden begon met les geven en nu zo een goede naam heeft in de bjj (en mma) wereld, en ook erg vet om te zien dat hij ( en Remco) critici toch wel een beetje de mond heeft gesnoerd.

Dus dat.
Volgens mij is het bjj niveau in NL flink omhoog gegaan inmiddels.

Briant
29-06-2010, 17:34
Jochem, heb je eigenlijk al meegedaan aan wedstrijden? En welke resultaten heb je daar behaald?

Mooie zaal man, top!

Ja Jochem doe je eigenlijk wel eens wedstrijden :P

FightingDutchman
29-06-2010, 17:40
Ja Jochem doe je eigenlijk wel eens wedstrijden :P

En win je eigenlijk wel eens wat ;)?

remco pardoel
29-06-2010, 17:41
Dank je wel MB
In 08 en 09 hebben we op het EK de titels mee genomen in een van de grootste en sterkste poules van de blauwe en paarse banden
Jochem was Kampioen geworden in de paarse banden senior afgelopen jaar, een paar maal kampioen in Ede geweest met Grappling en ook met andere belangrijke Europese toernooien.
Het mooie is dat de leerlingen van Jochem, Duane en Jordy het ook heel erg goed doen (zie uitslagen Nordic Open 2010)

Ik vindt dat we het op een sportieve en vooral integere manier BJJ aan het groot maken zijn.
Wij zijn en blijven GB!

p.s. Jochem is inmiddels bruin (2011 staat zwart op de planning)

FightingDutchman
29-06-2010, 20:24
Het mooie is dat de leerlingen van Jochem, Duane en Jordy het ook heel erg goed doen (zie uitslagen Nordic Open 2010)

Dat is natuurlijk altijd mooi om te horen! Denk dat de resultaten zeker zoals Remco aangeeft te danken zijn aan de goede begeleiding van o.a. Jochem Duane en Jordy maar ook de rest van de hogere gordels bij GB!

remco pardoel
29-06-2010, 21:05
idd Frans om niet te vergeten
:)

Lumpinigym
02-07-2010, 08:52
En Willem natuurlijk!!

sinds de overgang van Panningen naar Weert, groeit het daar ook enorm.

Greetz,

Stephan