PDA

View Full Version : vraag voor pc experts 2: geluidsprobleem



Anonymous
09-09-2005, 08:48
Nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd, krijg ik steeds de volgende vermelding als ik muziek wil opzetten:

wnr ik met winamp audio wil afspelen krijg ik deze melding:
direct sound v.2.2.11 error
bad direct sound driver.please install proper drivers or select another device in configuration. error code: 88780078.

Voor de herinstallatie van XP werkte het geluid wel
wanneer ik bij eigenschappen voor geluid en audioapparaten kijk staat er onder audio bij afspelen van geluid geen audioapparaat geselecteerd en het vak is niet toegankelijk om iets anders te selecteren.

NTT-FX
09-09-2005, 08:58
Klinkt als een erg verotte audio driver.
Heb je audio via je moederboard ?
Ga dan op zoek naar updates voor je moederboard , grote kans dat je het probleem er uit krijgt.

Heb je een losse kaart ?
Check op de site van de fabrikant of er nieuwe drivers ( misschien updates ) zijn die je plank weer laten werken zoals het hoort.

---
Voorkomen is beter dan genezen!
Dit soort driver ellende is heel goed te voorkomen mits je de juiste hulp hebt.
Driver genius is zo'n hulp.
Voor dat je een herinstallatie gaat doen laat je dit programma alle drivers op je systeem klonen.
Het programma maakt hier vervolgens een mooi installatiebestandje van die je op een cd of usb-stick kunt zetten.
Vervolgens doe je de herinstallatie , gebruikt het driver bestandje en je bent in 1 keer klaar met gegarandeerd werkende drivers! :D

Scheelt een heleboel tijd en vooral ergenis! :evil:
Een 15 dagen versie van dit programma ( meer dan genoeg ) kun je op deze site (http://www.driver-soft.com) downloaden :)

Anonymous
09-09-2005, 09:05
euh......wat is een moederboard?

Disney
09-09-2005, 11:02
euh......wat is een moederboard?

Die plank in je computerkast waar alles in zit geprikt. Processor, geheugen en alle kaarten (video, geluid, netwerk misschien nog...)

Arjan
10-09-2005, 19:46
boeit ook niet zo ik zou zeggen typ dxdiag in en kijk wat voorn type mobo je heb en zoek ff drivers, je hoeft niet eens te weten wat het is :lol:
*Wordt zo vast weer verbetert door ntt-fx

A-team
11-09-2005, 00:55
boeit ook niet zo ik zou zeggen typ dxdiag in en kijk wat voorn type mobo je heb en zoek ff drivers, je hoeft niet eens te weten wat het is :lol:
*Wordt zo vast weer verbetert door ntt-fx

:lol: die vaak ook de plank mis slaat.

Anonymous
11-09-2005, 14:01
ja idd. wat hij nu hier in deze topic vermeld slaat idd op oorlog voor mij dan. Op zoiets moet je teren als leek zijnde :lol:

harry
11-09-2005, 14:54
Klinkt als een erg verotte audio driver.
Heb je audio via je moederboard ?
Ga dan op zoek naar updates voor je moederboard , grote kans dat je het probleem er uit krijgt.

Heb je een losse kaart ?
Check op de site van de fabrikant of er nieuwe drivers ( misschien updates ) zijn die je plank weer laten werken zoals het hoort.

---
Voorkomen is beter dan genezen!
Dit soort driver ellende is heel goed te voorkomen mits je de juiste hulp hebt.
Driver genius is zo'n hulp.
Voor dat je een herinstallatie gaat doen laat je dit programma alle drivers op je systeem klonen.
Het programma maakt hier vervolgens een mooi installatiebestandje van die je op een cd of usb-stick kunt zetten.
Vervolgens doe je de herinstallatie , gebruikt het driver bestandje en je bent in 1 keer klaar met gegarandeerd werkende drivers! :D

Scheelt een heleboel tijd en vooral ergenis! :evil:
Een 15 dagen versie van dit programma ( meer dan genoeg ) kun je op deze site (http://www.driver-soft.com) downloaden :)

Da's trouwens een fucking handy programma (NNT-FX heb je toevallig geen fietsenrek voor dit prog?)

NTT-FX
11-09-2005, 21:46
Fietsenrek ?

---

Mendo ; waar stop je de plugjes van je boxen in ?
Ergens aan de bovenkant van alle aansluitingen ( bij keyboard en muis in de buurt ) of ergens in de buurt van de plaats waar je je beeldscherm aansluit ( losse kaart )

Anonymous
12-09-2005, 18:54
Ik wordt strontziek van de computer.

Ik stop hem in front out. Kep net nieuwe boxen gehaald en die doen het nog steeds niet.

Kwilde nu net de creative driver installeren, maar die ondersteunt de x86 processor niet. Denk dat ik de pc dalik gewoon naar buiten gooi, dan ben ik van alle ellende af.

En nu is het probleem er ook nog eens bij gekomen dat de dvd speler niet meer goed werkt.

NTT-FX
12-09-2005, 20:32
Dat klinkt wel heel extreem ;)
Heb je iets van msn ofzo dat je via remote mogelijk wat hulp kunt krijgen ?

harry
12-09-2005, 21:08
Fietsenrek ?

Yep, want om een crack mag ik niet vragen op een forum :roll:

NTT-FX
13-09-2005, 08:42
Die logica ontgaat me even maar waarom zou je geen req. kunnen doen ? ;)
Zolang ik maar geen rechtstreekse links post... :twisted:
Een verzamelsite als phaze (http://www.phazeddl.com) kan je helpen met wat je maar zoekt.

M3ndo nog aanwezig ? ;)