PDA

View Full Version : vreemdelingen beleid???????



jcsport
09-09-2005, 13:37
Held van dinsdag op woensdag in de boeien
Door JAAP VAN ESSEN

NIJMEGEN - Dinsdag redde hij nog min of meer het leven van Lars Beugeling. Gistermiddag werd de held echter door zeven rechercheurs afgevoerd, in de boeien. Asielzoeker Tresor Kalemba hoort niet in Nederland, blijkbaar.

Lars Beugeling is woedend. Wat heet. 'Klootzakken' laat hij zich ontvallen.

Gistermiddag zat Lars (37) klaar voor de fotograaf van De Gelderlander. Die zou hem samen met Tresor Kalemba op de foto zetten. Tresor was dinsdag namelijk nog een held. Als enige trad hij doortastend op nadat Lars een ongelukkig ongeval overkwam.

Lars was zijn heg in de 42-ste straat in Tolhuis aan het snoeien met zo'n 'fijne' elektrische heggeschaar. Op de een of andere manier ketste het apparaat echter op een dikke tak en sloeg terug. In zijn gezicht. Later bleken de tanden van schaar zijn neusvleugel, onder- en bovenlip zwaar te hebben toegetakeld.

Lars bestierf het van de pijn en de schrik. Wat heet, hij was totaal in paniek. Hij schreeuwde het dus uit en riep om hulp. Maar dat leidde niet tot enige reactie in de buurt. Zelf schat hij zeker twintig tot dertig minuten om hulp te hebben geschreeuwd. Maar niemand reageerde. Een passerende vrouw bestond het zelfs nog keurig te melden: 'Ik heb geen tijd, want ik moet naar huis'.

Gelukkig liet Tresor (19) even verder net de hond van zijn vriend Archie uit. Tresor hoorde in de verte geroep, zag de vrouw ook nog even kijken en doorlopen. Daarop nam hij zelf maar poolshoogte en trad gelijk kordaat op. Hij belde onmiddellijk een ambulance en verleende eerste hulp. Toen Lars eenmaal was afgevoerd, ruimde hij ook nog de plaats op waar die zo aan het bloeden was geweest. 's Avonds ging hij even langs, kijken hoe het met de voor hem eigenlijk ook volstrekt onbekende Lars ging.

Lars, die in totaal zo'n 37 hechtingen in zijn gezicht heeft overgehouden aan het avontuur, is vol lof over Tresor. "Echt geweldig. Hij heeft me gered. Ik ben hem vreselijk dankbaar. Het is echt een geweldige jongen."

Daar denken ze bij de IND blijkbaar anders over. Gistermiddag kwamen ze Tresor ophalen. Tresor werd in mei van dit jaar achttien en verloor daardoor zijn beschermde status als minderjarige asielzoeker. De jongen werd ooit in Congo geboren maar kwam op zijn zesde naar Nederland, met zijn stiefouders. Die moesten enige tijd geleden het land al uit, maar verdwenen uit het asielzoekerscentrum en lieten Tresor achter. Nu hij achttien is, heeft hij geen bescherming meer en kan dus ieder moment het land uitgezet worden. Tresor is echter op en top Nederlander. Hij spreekt geen Congolees, maar Nijmeegs. Hij werd het laatste half jaar opgevangen door Archie Goedhart, jeugdwerker van de Boerderij in Meijhorst. In april werd in Dukenburg nog een actie gehouden om te zorgen dat Tresor kan blijven, maar blijkbaar had dat geen resultaat. En dat terwijl Tresor toch alles is, wat je van een landgenoot zou durven verwachten: vriendelijk, behulpzaam, sociaal. In Dukenburg zette hij zich in voor het jongerencentrum, jeugdprojecten en schoonmaakacties. Archie zag gisteren tot zijn stomme verbazing de rechercheurs in actie. "Zeven mannen en ze hebben hem geboeid afgevoerd. Schandalig gewoon. Wat is dit voor een land!"


Dit stond gisteren in de Gelderlander, vandaag konden we lezen dat de jongen is overgebracht naar een Huis van Bewaring.
Hij spreekt geen Congolees en is vanaf zn 6e jaar hier. Wat gaan ze met zon jongen doen? :evil:

Deuce
09-09-2005, 13:43
Tja regels zijn regels........goodbye en vergeet je rotzooi niet mee te nemen :wink:

Wheelie
09-09-2005, 13:51
Tja regels zijn regels........goodbye en vergeet je rotzooi niet mee te nemen :wink:
vuile racist

ik vind het echt waardeloos dat ze iemand die hier al 12 jaar woont terug gaan sturen, belachelijk :?

Justinian
09-09-2005, 14:01
Tja regels zijn regels........goodbye en vergeet je rotzooi niet mee te nemen :wink:
vuile racist

ik vind het echt waardeloos dat ze iemand die hier al 12 jaar woont terug gaan sturen, belachelijk :?
Wheelie = correct. Strikt genomen kan het standpunt van de IND wel correct zijn, maar iemand die op z'n zesde naar Nederland is gekomen verplicht terugsturen naar het land waar hij is geboren, nee zo zou het niet moeten zijn. De de regels moeten maar worden aangepast als je het mij vraagt! Ik denk daarom dat je in dit geval de IND niet als grootste zondebok moet nemen, maar het huidige kabinet en in het bijzonder mevrouw Verdonk.

Deuce
09-09-2005, 14:16
Moet je je maar aan de regels houden van de wet, doe jij toch ook wheelie :wink:

micha
09-09-2005, 14:17
ik begin me steeds meer te schamen dat ik een nederlander ben :roll: :oops:

payap
09-09-2005, 14:23
Ze moeten idd die kriteria veranderen. De gewone mensen die hier een positieve bijdrage leveren en een nieuw bestaan opbouwen door de taal te leren, integreren en willen werken gewoon laten blijven en nederlander maken en het gaius de grens overschoppen.

micha
09-09-2005, 14:27
dit is GURU beleid. Willen we hier echt naar toe.........

Wheelie
09-09-2005, 14:30
dit is GURU beleid

:lol:

jcsport
09-09-2005, 14:32
dit is GURU beleid. Willen we hier echt naar toe.........

We zijn er al......

someone
09-09-2005, 15:02
Dit vind ik echt triest!!!

Tsuki
09-09-2005, 15:16
deuce = correct , and dont let the door slam you in the ass on your way out

Justinian
09-09-2005, 15:24
deuce = correct , and dont let the door slam you in the ass on your way out
Ja, dit is bijzonder grappig... :roll:

rajuraket
09-09-2005, 15:34
Kut regeltjes :oops: :oops: :oops:

Jay Hoov
09-09-2005, 15:35
Tja......

En @ Micha...Je moest je schamen :?

Deuce
09-09-2005, 15:36
Als die jongen 12 jaar in Nederland heeft gewoond gaat hij toch lekker Nederlands geven daar of een eigen kaaswinkel beginnen... Hij moet blij zijn...meeste mensen halen de 12 niet eens in de Congo.....

Biiyen
09-09-2005, 15:43
Als die jongen 12 jaar in Nederland heeft gewoond gaat hij toch lekker Nederlands geven daar of een eigen kaaswinkel beginnen... Hij moet blij zijn...meeste mensen halen de 12 niet eens in de Congo.....

Negers kunnen niet tegen melk en kaas, daar moet je blank voor zijn. En als je daar Neddrlands praat denken ze dat je een Belg bent en wordt je opgehangen. :lol:

mossad
09-09-2005, 16:54
Dit is zo'n typisch Nederlands voorbeeld waarbij de regels boven de situatie komen te staan. Dat klote-zinnetje regels zijn regels en afspraak is afspraak. Die idioten moeten eens begrijpen dat het hier om mensenlevens gaat die verwoest worden.

Generaal pardon dus en niet mensen slachtoffer laten worden van onze bureaucratische misere. Zo'n jongen is al op geen enkele manier Congolees meer en dan moet hij verplicht op transport. Het erge is dat hier legio voorbeelden van zijn van mensen die hier een normaal leven leiden en hun bijdrage aan de maatschappij leveren. Laat ze lekker hier en als iemand ellende veroorzaakt, dan moeten we maar eens gaan kijken of we een enkeltje voor hem kunnen betalen.

Anonymous
09-09-2005, 20:08
wat een onzin zeg. al het gajes van allochtone afkomst laten ze lekker met rust en zo'n geweldige kerel die iemands leven red moet terug.

Anonymous
09-09-2005, 20:10
^^ was ik

Anonymous
09-09-2005, 20:12
hum, ik heb wat probleempjes met mijn account

Anonymous
10-09-2005, 12:32
DEUCE is een RACIST deuce je bent echt een zielig ventje met een complex je bent lelijk waarschijnlijk heb je ook een lelijke vriendin als je die al kan krijgen je baalt van die buitenlanders om dat die wel met mooie vrouwen rond lopen en er beter uit zien als jou je bent echt een LOZER deuce.
Zeg eens eerlijk deuce als je uitgaat en je staat in een discotheek je ziet die buitelanders met die mooie vrouwen swingen op de dansvloer denk je dan niet ik zou wel net als hun willen zijn ik heb je wel is in het echt gezien man wat zie jij er lelijk uit bahbah

Guru
10-09-2005, 12:56
Ze moeten idd die kriteria veranderen. De gewone mensen die hier een positieve bijdrage leveren en een nieuw bestaan opbouwen door de taal te leren, integreren en willen werken gewoon laten blijven en nederlander maken en het gaius de grens overschoppen.

Juist!
Dit is waar ik voor pleit!

Als deze jongen integreert en gewoon lekker werkt, is het voor mij asielzoeker af en kan hij gezien worden als een nederlander waar wij trots op mogen zijn.
Dit is tegenstelling tot criminele marokaantjes die totaal niet willen werken en nooit iemand in nood zouden helpen.
Maar nogmaals niet iedere marokaan is onzuiver van de graat er zitten ook goeie bij maar die hoor je nooit in opstand komen over dat hun naam te grabbel wordt gehaald.

Anonymous
10-09-2005, 13:58
Ze moeten idd die kriteria veranderen. De gewone mensen die hier een positieve bijdrage leveren en een nieuw bestaan opbouwen door de taal te leren, integreren en willen werken gewoon laten blijven en nederlander maken en het gaius de grens overschoppen.

Juist!
Dit is waar ik voor pleit!

Als deze jongen integreert en gewoon lekker werkt, is het voor mij asielzoeker af en kan hij gezien worden als een nederlander waar wij trots op mogen zijn.
Dit is tegenstelling tot criminele marokaantjes die totaal niet willen werken en nooit iemand in nood zouden helpen.
Maar nogmaals niet iedere marokaan is onzuiver van de graat er zitten ook goeie bij maar die hoor je nooit in opstand komen over dat hun naam te grabbel wordt gehaald.

Wat een genuanceerde teksten ineens. Wat is er met jou gebeurd?

mossad
10-09-2005, 14:06
IK ^

marster
10-09-2005, 14:25
Ze moeten idd die kriteria veranderen. De gewone mensen die hier een positieve bijdrage leveren en een nieuw bestaan opbouwen door de taal te leren, integreren en willen werken gewoon laten blijven en nederlander maken en het gaius de grens overschoppen.

Juist!
Dit is waar ik voor pleit!

Als deze jongen integreert en gewoon lekker werkt, is het voor mij asielzoeker af en kan hij gezien worden als een nederlander waar wij trots op mogen zijn.
Dit is tegenstelling tot criminele marokaantjes die totaal niet willen werken en nooit iemand in nood zouden helpen.
Maar nogmaals niet iedere marokaan is onzuiver van de graat er zitten ook goeie bij maar die hoor je nooit in opstand komen over dat hun naam te grabbel wordt gehaald.

Wat een genuanceerde teksten ineens. Wat is er met jou gebeurd?



Dit zegd GURU altijd al.

Dalgliesh
10-09-2005, 14:52
DEUCE is een RACIST deuce je bent echt een zielig ventje met een complex je bent lelijk waarschijnlijk heb je ook een lelijke vriendin als je die al kan krijgen je baalt van die buitenlanders om dat die wel met mooie vrouwen rond lopen en er beter uit zien als jou je bent echt een LOZER deuce.
Zeg eens eerlijk deuce als je uitgaat en je staat in een discotheek je ziet die buitelanders met die mooie vrouwen swingen op de dansvloer denk je dan niet ik zou wel net als hun willen zijn ik heb je wel is in het echt gezien man wat zie jij er lelijk uit bahbah
inlog problemen, sorry, dat was ik.

Deuce
10-09-2005, 14:59
Vanavond Urban party bij mij thuis...iedereen mag komen...kaas en melk voor iedereen :lol:

Anonymous
11-09-2005, 00:31
Vanavond Urban party bij mij thuis...iedereen mag komen...kaas en melk voor iedereen :lol:

LOSERRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mossad
11-09-2005, 03:28
Ze moeten idd die kriteria veranderen. De gewone mensen die hier een positieve bijdrage leveren en een nieuw bestaan opbouwen door de taal te leren, integreren en willen werken gewoon laten blijven en nederlander maken en het gaius de grens overschoppen.

Juist!
Dit is waar ik voor pleit!

Als deze jongen integreert en gewoon lekker werkt, is het voor mij asielzoeker af en kan hij gezien worden als een nederlander waar wij trots op mogen zijn.
Dit is tegenstelling tot criminele marokaantjes die totaal niet willen werken en nooit iemand in nood zouden helpen.
Maar nogmaals niet iedere marokaan is onzuiver van de graat er zitten ook goeie bij maar die hoor je nooit in opstand komen over dat hun naam te grabbel wordt gehaald.

Wat een genuanceerde teksten ineens. Wat is er met jou gebeurd?



Dit zegd GURU altijd al.

Anders laat je hem gewoon zelf praten.

Anonymous
11-09-2005, 08:18
Tresor Kalemba is Vrijdag ontslagen uit het Huis van Bewaring.
De arrestatie was onrechtmatig omdat er een verzoek voor verblijfsvergunning loopt.

En in de Telegraaf las ik iets.........
30 Noord-Afrikaanse vluchtelingen die in asielcentra op Malta zitten mogen naar NL komen.
Zij krijgen hier een verblijfsvergunning.
Ook gaan experts van het COA in Malta helpen 900 andere vluchtelingen tte plaatsen, zo heeft minister Verdonk gisteren afgesproken met haar Maltese collega tijdens een EU ontmoeting
:shock: :shock: :shock:

Guru
11-09-2005, 21:55
Ze moeten idd die kriteria veranderen. De gewone mensen die hier een positieve bijdrage leveren en een nieuw bestaan opbouwen door de taal te leren, integreren en willen werken gewoon laten blijven en nederlander maken en het gaius de grens overschoppen.

Juist!
Dit is waar ik voor pleit!

Als deze jongen integreert en gewoon lekker werkt, is het voor mij asielzoeker af en kan hij gezien worden als een nederlander waar wij trots op mogen zijn.
Dit is tegenstelling tot criminele marokaantjes die totaal niet willen werken en nooit iemand in nood zouden helpen.
Maar nogmaals niet iedere marokaan is onzuiver van de graat er zitten ook goeie bij maar die hoor je nooit in opstand komen over dat hun naam te grabbel wordt gehaald.

Wat een genuanceerde teksten ineens. Wat is er met jou gebeurd?

Niks bijzonders, dit is altijd wat ik gezegd heb.
Het gaat mij om de rotte appels en niet de mensen die wel integreren in de maatschappij.
Er zijn immers ook marokanen die de islam NIET serieus nemen.

Dit voor de mensen die wel tussen de regeltjes kunnen lezen wat ik bedoel.