PDA

View Full Version : Femke Halsema start 'Linkse Lente'



Guru
11-09-2005, 22:18
GroenLinks-leider Femke Halsema heeft vandaag tijdens een partijbijeenkomst in Nijmegen de 'Linkse Lente' van start doen gaan. Dat is een brede beweging voor burgers en organisaties met linkse opvattingen die een verandering van het 'leefklimaat' nastreven en een ander kabinetsbeleid.

Volgens Halsema wakkert het huidige 'sombere' kabinet onverdraagzaamheid en discriminatie alleen maar aan. ''Ik wil breken met de koude rechtse winter. Ik pleit voor een socialer beleid met meer aandacht voor zwakkeren in de samenleving en voor natuur en milieu.''

Bij de beweging hoort ook een website, LinkseLente.nl, alwaar progressieve ideeën worden gebundeld. Op de site zijn onder meer bijdragen te vinden van advocate Britta Böhler, theatermaker Adelheid Roosen, schrijver Geert Mak en tv-grootheden Harry de Winter, Jack Spijkerman en Paul de Leeuw. Allen hebben zich bij de Linkse Lente aangesloten.

Vandaag stelde Halsema zich overigens ook kandidaat voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks bij de eerstvolgende Tweede-Kamerverkiezingen, die (behoudens een regeringscrisis) in 2007 zullen plaatsvinden.

-------------------------------------------------------------------------------------

Groenlinks:

een pedofiel --> Herman Meijer partijvoorziiter
een zelfverrijkende miljonairszoon --> Paul Rosenmöller
een ex milieuterrorist --> Wijnand Duivendak
een voorgewende kankerpatient --> Tara Singh Varma
een molukse terrorist --> Sam Pormes

fijn partijtje. dat GL

en als je dan de eerste regels van die website ziet...lekker geloofwaardig allemaal.

ik geloof dat ze in cuba ook een linkse lente hebben gehad.....moeten wij ook over een aantal jaar in bootjes van autobanden de noordzee oversteken?

payap
11-09-2005, 22:23
Ze hebben wel de tijd dan daar dat ze wachten tot de lente. De zomer gaat nu net richting herfst.


ik geloof dat ze in cuba ook een linkse lente hebben gehad.....moeten wij ook over een aantal jaar in bootjes van autobanden de noordzee oversteken?

Ja en dan kom je in links verkeer terecht !

smike
12-09-2005, 01:33
Meer aandacht voor milieu en natuur is prima!
Met "zwakkeren" helpen ze meestal de verkeerde, meer aandacht voor ouderen en echte zieken, niet voor de rest.