PDA

View Full Version : Van Damme in K-1 max?!



Anonymous
12-09-2005, 18:46
Ik weet dat er al een post over is geweest, maar bij deze nog een lezenswaardig artikel hierover:

Jean-Claude Van Damme wants to fight in K-1. But has the 44-year-old got what it takes to mix it up in the Max?

Van Damme was scouting locations for his latest film in Bucharest, Romania when he commented to the Realitatea Romanesca newspaper that he plans to make a return to fight competitions with the aim of winning the K-1 world title.

“I am planning to go back to fighting next year when I am 45. I gave up fighting a long time ago because it offers no perspectives and there are people who do not respect their art. But now I want to fight again to prove something to myself. I’d be the first actor to fight in K-1 and also the oldest competitor.�

Van Damme’s comments have caused a stir on internet chat boards the world over with kickboxing fans unsure whether to take the action star seriously or view his comments as a publicity stunt. Following the hoo-haa made over Mike Tyson’s ‘signing’ with K-1, fans tread cautiously when it comes to the contracting of big names.

After the signings of retired boxers, former NFL stars and sumotori, K-1 signing Van Damme to fights – even exhibition fights – would not surprise. The question then arises: how well equipped would Van Damme be in the ring?

“I’ve had enough of people saying Van Damme this, Van Damme that… I am a real fighter, I can kick like a fucking buffalo. If a guy comes to me and puts his guard on, I’ll kick him three feet in the air. If you don’t believe me then that is your right but bring me some guys and let them tell me I am full of shit. Watch Bloodsport and bring any champion next to you and let them watch it and tell you if I am full of shit.�

From his house in Honolulu, Hawaii, we spoke to former world heavyweight champion Dennis Alexio, who co-starred with Van Damme in Kickboxer, a film which grossed more than $90 million worldwide.

“Jean Claude is not a kickboxer,� said Alexio. “Jean Claude told me that he only ever had one fight and that Domenic Valera was his trainer. I spoke to Domenic and he said that Jean Claude never fought full contact and never trained to fight in the ring.

“We never really sparred in Thailand on the set of Kickboxer. We tapped around and played tag and Jean Claude has good flexibility but he is not a fighter by any means at all. He has some decent weapons such as his right leg side kick and a nice heel kick; he is capable to a degree but not on a world class level or even a competitive professional level. The real fighters know that Van Damme is not a fighter – and that’s a fact!�

Don Wilson, whose verbal feuds and alleged challenges to Van Damme have been the subject of Hollywood gossip rags for years, is of the same opinion as Alexio.

“I never challenged Van Damme because Van Damme is not a fighter, he is an actor. It would be like Mike Tyson challenging Sylvester Stallone.�
Former WKA Super Lightweight world champion, Dida Diafat, is a close friend of Van Damme’s and vouches for the ‘Muscles from Brussels’ fighting prowess.

“I have sparred with many great champions such as Rob Kaman, but Jean Claude has legs like I have never seen in my life,� said Diafat. “His legs are too fast and strong, even for me. He is not big but he is incredibly strong.�
Michael Quissi starred as Tong Po, Van Damme’s nemesis in the movie Kickboxer. A childhood friend of Van Damme’s, Quissi once told Martial Arts Illustrated that Van Damme was the real thing.

“Jean Claude used to train in traditional Shotokn Karate. His team won the European Championship and that is the best title he has won to date. Jean Claude had great kicks and was scoring a lot of Ippon.

“Jean Claude had one full contact fight against an opponent who had one previous fight. They both knew each other from Shotokan to full contact. They fought and Jean Claude won in 30 seconds. He opened the guy’s nose with the nail of his big toe.�

Van Damme sheds more light on his ring career. “When I fought it was under the name Jean Claude Van Varenberg. I was a middleweight and I became world champion in 15 seconds by knockout in Belgium. I fought the same day that Domenic Valera fought in Belgium. At that time kickboxing was very primitive. I did light contact, full contact and Shotokan Karate and I even have tapes of when I was fighting. Before I was a nice guy but now I am vicious, I go for the legs!�

The final comments come from one of Van Damme’s best friends, former trainer and 7th dan black belt Ben Buise.

“I was a teachr at a school owned by Claude Goetz (now named ‘The Golden Club’) in Belgium under the FBK. Jean Claude trained at the school under me. In fact, I was the one who raised Jean Claude. I couldn’t shake him.

“Jean Claude began competing in 1974. I was there the first time he competed. He was orange belt participating in competitions for beginners. He was very scared and annoyed me so much that I was forced to slap him in the face. I said, ‘You go fight that man or I’m gonna take care of you myself.’ He then entered the ring kicking the hell out of the other guy.

“Jean Claude first practised Shotokan and then when kickboxing came in the whole club switched to that. He was European champion in semi-contact point fighting.

“His last kickboxing fight was in 1979 at the Forest National in front of 10,000 people. He fought on the Domenic Valera – Macarusu undercard. Jean Claude won the fight in 30 seconds. He defeated the world middleweight champion and consequently won the world middleweight title in that organisation. They had to take the opponent to the hospital because Jean Claude caught him with a spinning hook kick and tore his nose off. Believe me – I was there. I fought on the night as well.�

Ben further elaborated on Van Dame’s physical ability.

“His legs are phenomenal. He has power like you wouldn’t believe, speed like you could not imagine and a stretch that is beyond normal. He can use his feet like you use your hands. Don’t believe what people say about his flexibility all coming from ballet. It came naturally and through the martial arts. In the gym he could kick an 80kg bag and slam it into the wall.�
REALISTICALLY?
Okay, let’s talk turkey now. A 44 year old actor who hasn’t fought since 1979 wants to step up to the plate in K-1 and win a world title?

Given his size, the world title Van Damme is talking about would be the K-1 Max Crown. So Van Damme wants to take on the likes of Parr, Zambidis, Kraus and Masato? I don’t think so!

While it’s great to see K-1 get some publicity out of Van Damme making mention of the organisation, the Muscles from Brussels has to face reality. There’s a difference between kicking for camera, sparring famous friends and getting in the K-1 ring for real with an opponent looking to take your name and your level of consciousness. A Parr or Zambidis operating at only 30 percent would overwhelm Van Damme, of that there is no doubt.

Staging an exhibition match might be something for K-1 to consider, but a full bout in the K-1 Max against any of the organisation’s top flighters would be Van Damme’s worse career move yet… yes, even worse than ‘Nowhere to Run’. IK (bron: www.sportzblitz.net/international-kickboxer))

redjuh
12-09-2005, 19:00
ik d8 dat het iets met z'n film te maken had... de kumite 2006
of wellicht een nieuwe

Jochem
12-09-2005, 19:25
volgens mij snuift ie teveel coke

Anonymous
12-09-2005, 22:22
volgens mij snuift ie teveel coke

idd deze man is volslagen maf... commentaar van Alexio en Wilson is correct. Dida Diafat (super vechter geweest overigens heeft ook van Dekkers gewonnen) is bezig met een filmcarriere en maakte in 1998 zijn debuut in... Legionairre met in de hoofdrol Van Damme.

shaulin zjeke
12-09-2005, 22:34
Het zal er nooit van komen, zowel krijgt hij heel veel slaag.

Judas
12-09-2005, 22:51
volgens mij snuift ie teveel coke

Teveel bruin om precies te zijn

Emilio
13-09-2005, 02:03
toch zou ik t wel vet vinden om te zien :D

Anonymous
13-09-2005, 08:35
Herinneren jullie de kritieken op de eerste deelname van Sapp nog?

cactusdre
13-09-2005, 09:41
Let's get it on!

Anonymous
13-09-2005, 09:41
Van zn gage kan ie natuurlijk wel veel coke kopen.

Biiyen
13-09-2005, 10:36
Van Damme is cool! Ik zou hem graag in de ring willen zien.

Jay Hoov
13-09-2005, 10:47
En Jay Hoov in K1 :?

The Maniac
13-09-2005, 10:51
Hij heeft te veel klappen gehad van Tong Po(kickboxer) :)

Marco
13-09-2005, 10:51
Doen ! zet die man op een toernooi neer in een superfight tegen een goede tegenstander en hij krijgt wat ie toekomt, een pak op zijn donder ! heerlijk toch, hij zijn zin en wij een hoop leedvermaak. Als die man zijn ego zo groot is en zijn verstand weggesnoven dan moet ie er maar aan geloven vindt ik.

Anonymous
13-09-2005, 11:11
Ik weet zeker dat hij technisch veel beter is dan Sapp. Bovendien zou het voor de bekendheid van de K-1 max erg goed zijn als er een acteur in mee zou vechten. Laten ze hem dan een keer een (show)partij tegen een aankomend talent draaien. Is goed voor het imago van JCvD en voor de bekendheid van de K-1 max. Ik zou het bovendien erg graag willen zien.

Anonymous
13-09-2005, 13:00
En dan knalt Van Dammage ineens een high-kick op het hoofd van zijn verblufte tegenstander 8)

bloody
13-09-2005, 17:39
ja en er vanuit gaan dat de scheidrechter ook cut zegt als hij een paar op zijn gezichtje krijgt

sportfan
13-09-2005, 20:39
Ik weet zeker dat hij technisch veel beter is dan Sapp. Bovendien zou het voor de bekendheid van de K-1 max erg goed zijn als er een acteur in mee zou vechten. Laten ze hem dan een keer een (show)partij tegen een aankomend talent draaien. Is goed voor het imago van JCvD en voor de bekendheid van de K-1 max. Ik zou het bovendien erg graag willen zien.

Bob Sapp had gemiddeld 50 kg overgewicht op zijn tegenstanders en was een atleet voordat hij aan zijn K1 carriere begon.

Die snuifdoos van 40 jaar zal dus tot 70 kg moeten vechten...

Goed voor het imago van Van Damme? Hoezo als hij bewusteloos aan het zuurstof mag?

sportfan
13-09-2005, 20:40
En dan knalt Van Dammage ineens een high-kick op het hoofd van zijn verblufte tegenstander 8)

Tuurlijk... en natuurlijk in slow-motion

Kaun
13-09-2005, 21:54
Je weet maar nooit,,Van Damme zit vol verrassingen,,had ook nooit verw8 dat die oude piegum de ring in zou durven!

RED SCORPION
14-09-2005, 01:02
hold on mensen, was Van Damme niet ooit wereld kampioen Karate?

MJOKKIE
14-09-2005, 10:47
hold on mensen, was Van Damme niet ooit wereld kampioen Karate?

Ja und, ik stap met me paar thaibokspartijen tegen elke karatekampioen (semicontact) in de ring to whoop his ass. Heb wel eens met dat soort jongens gespart, de voetjes komen overal en nergens vandaan, maar er zit niets achter, gewoon doorlopen en een bokscombo eruit gooien of een paar lowkicks en het is meestal klaar.

Diafat heeft heeft het over de elephant legs van van damme. Hij heeft wel dikke poten, maar zag in de fighting post een foto van hem met kaman en kaman heeft net iets dikkere poten en maakt hem af als het moet. Laat me toch niet lachen om die snuifdoos. Ik vind het prima, laat hem maar tegen Albert Kraus, he'll whoop his ass Oss-style

Biiyen
14-09-2005, 10:56
hold on mensen, was Van Damme niet ooit wereld kampioen Karate?

Ja und, ik stap met me paar thaibokspartijen tegen elke karatekampioen (semicontact) in de ring to whoop his ass. Heb wel eens met dat soort jongens gespart, de voetjes komen overal en nergens vandaan, maar er zit niets achter, gewoon doorlopen en een bokscombo eruit gooien of een paar lowkicks en het is meestal klaar.

Diafat heeft heeft het over de elephant legs van van damme. Hij heeft wel dikke poten, maar zag in de fighting post een foto van hem met kaman en kaman heeft net iets dikkere poten en maakt hem af als het moet. Laat me toch niet lachen om die snuifdoos. Ik vind het prima, laat hem maar tegen Albert Kraus, he'll whoop his ass Oss-style

stoere praatjes.... er zijn legio uitstekende karateka's die de overstap moeiteloos hebben gemaakt naar het Full Contact en daar bij de absolute top hebben gehoord en sommige nog steeds horen -> Andy Hug, Peter Smit, Glaube Feitosa, Fransisco Filho, Sam Greco, Kakuda, musashi om er maar een aantal te noemen. Het enige dat een karateka echt mist is bokswerk, voor de rest is het een super basis om succesvol te zijn in de ring!

MJOKKIE
14-09-2005, 11:46
he raziel, goed lezen, jij komt met voorbeelden van Kyokoshin of Seidokan vechters, dat is heel iets anders. ik zet er niet voor niets (Semi--contact) achter. Ik heb met goede karate en taekwondoka's gespart maar die komen toch in de problemen op fullcontact. Misschien zouden ze zich prima kunnen laten omscholen, maar dat moet dan wel eerst gebeuren. Eris gewoon een wereld van verschil tussen tikkertje en full-pull Thaiboksen. PUNT
Laat Van damme eerst maar eens een Nieuweling of C-partij draaien.

Anonymous
14-09-2005, 11:58
Ik weet zeker dat hij technisch veel beter is dan Sapp. Bovendien zou het voor de bekendheid van de K-1 max erg goed zijn als er een acteur in mee zou vechten. Laten ze hem dan een keer een (show)partij tegen een aankomend talent draaien. Is goed voor het imago van JCvD en voor de bekendheid van de K-1 max. Ik zou het bovendien erg graag willen zien.

Laten we dit maar niet doen, want dit is absoluut niet goed voor het imago van de K-1 max. Kijk hoe het gaat met de huidige K-1. Uiteraard zitten ook daar goede vechters bij, maar zeg nou eerlijk... het is in de K-1 af en toe net een grote freekshow... Laten we dan in iedergeval de K-1 max serieus houden!!

cactusdre
14-09-2005, 15:17
Ik weet zeker dat hij technisch veel beter is dan Sapp. Bovendien zou het voor de bekendheid van de K-1 max erg goed zijn als er een acteur in mee zou vechten. Laten ze hem dan een keer een (show)partij tegen een aankomend talent draaien. Is goed voor het imago van JCvD en voor de bekendheid van de K-1 max. Ik zou het bovendien erg graag willen zien.

Laten we dit maar niet doen, want dit is absoluut niet goed voor het imago van de K-1 max. Kijk hoe het gaat met de huidige K-1. Uiteraard zitten ook daar goede vechters bij, maar zeg nou eerlijk... het is in de K-1 af en toe net een grote freekshow... Laten we dan in iedergeval de K-1 max serieus houden!!

Ik vind het juist goed dat iedereen mee kan doen aan K1. Toen Sapp voor het eerst kwam wisten de meeste vechters niet wat hen overkwam. Ik vergeet nooit meer dat hulpeloze gezicht van Abidi. Ik vond het ook frustrerend om te zien hoe Ernesto eerst verloor van Bob Sapp. Zo hebben ze hun stijl, techniek en strategie moeten aanpassen. Hierdoor ontwikkeld de sport zich verder.
Het gaat er om wie in de ring het sterkste is binnen de K1 regels. We gaan in de NBA toch ook niet een maximum lengte instellen omdat ze anders makkelijker de bal in de basket kunnen leggen?

RED SCORPION
14-09-2005, 15:40
hold on mensen, was Van Damme niet ooit wereld kampioen Karate?

Ja und, ik stap met me paar thaibokspartijen tegen elke karatekampioen (semicontact) in de ring to whoop his ass. Heb wel eens met dat soort jongens gespart, de voetjes komen overal en nergens vandaan, maar er zit niets achter, gewoon doorlopen en een bokscombo eruit gooien of een paar lowkicks en het is meestal klaar.

Diafat heeft heeft het over de elephant legs van van damme. Hij heeft wel dikke poten, maar zag in de fighting post een foto van hem met kaman en kaman heeft net iets dikkere poten en maakt hem af als het moet. Laat me toch niet lachen om die snuifdoos. Ik vind het prima, laat hem maar tegen Albert Kraus, he'll whoop his ass Oss-style
ja, eerst zien dan geloven, Albert Kraus? denk dat Van Damme hem niet echt sireus zou nemen, maar goed, als die partij toch komt, wil ik het wel graag zien!!

MJOKKIE
14-09-2005, 15:56
Wie je ook bent, ik zou albert kraus altijs serieus nemen, anders krijg je een vet pak slaag. En ook al neemt ie hem wel serieus, dan krijgt ie ook een pak slaag.

Maar er is nog iets. is het wel goed voor zijn imago (is dit wat betreft uberhaupt wel een goed idee...) van brede gespierde sterke zwaargewicht om tussen de lightboys van K-1max te gaan staan? zo nee, moet ie lekker tegen Bob Sapp :D

RED SCORPION
14-09-2005, 16:22
Wie je ook bent, ik zou albert kraus altijs serieus nemen, anders krijg je een vet pak slaag. En ook al neemt ie hem wel serieus, dan krijgt ie ook een pak slaag.

Maar er is nog iets. is het wel goed voor zijn imago (is dit wat betreft uberhaupt wel een goed idee...) van brede gespierde sterke zwaargewicht om tussen de lightboys van K-1max te gaan staan? zo nee, moet ie lekker tegen Bob Sapp :D
nou, om eerlijk te zijn, vind ik je beetje raar.....
eerst kom je zelf met Albert Kraus verhaal, en nu vraag je of het wel een goed idee is? nou dat moeten we aan jou vragen, het was toch jouw idee , en niet van me of van Van Damme..... :shock:

Anonymous
14-09-2005, 16:26
hold on mensen, was Van Damme niet ooit wereld kampioen Karate?

Ja und, ik stap met me paar thaibokspartijen tegen elke karatekampioen (semicontact) in de ring to whoop his ass. Heb wel eens met dat soort jongens gespart, de voetjes komen overal en nergens vandaan, maar er zit niets achter, gewoon doorlopen en een bokscombo eruit gooien of een paar lowkicks en het is meestal klaar.

Diafat heeft heeft het over de elephant legs van van damme. Hij heeft wel dikke poten, maar zag in de fighting post een foto van hem met kaman en kaman heeft net iets dikkere poten en maakt hem af als het moet. Laat me toch niet lachen om die snuifdoos. Ik vind het prima, laat hem maar tegen Albert Kraus, he'll whoop his ass Oss-style
ja, eerst zien dan geloven, Albert Kraus? denk dat Van Damme hem niet echt sireus zou nemen, maar goed, als die partij toch komt, wil ik het wel graag zien!!

van damme albert kraus niet serieus nemen?
heb jij je lolbroek aan?

Anonymous
14-09-2005, 16:30
Wie je ook bent, ik zou albert kraus altijs serieus nemen, anders krijg je een vet pak slaag. En ook al neemt ie hem wel serieus, dan krijgt ie ook een pak slaag.

Maar er is nog iets. is het wel goed voor zijn imago (is dit wat betreft uberhaupt wel een goed idee...) van brede gespierde sterke zwaargewicht om tussen de lightboys van K-1max te gaan staan? zo nee, moet ie lekker tegen Bob Sapp :D

Van Damme een zwaargewicht?! Het zou me verbazen als hij momenteel de 80 kilogram haalt. Je moet niet vergeten dat het een klein mannetje is qua lengte (ik geloof nog geen 1.70 m). Ik zou hem wel willen zien tegen Mike Zambedis.

MJOKKIE
14-09-2005, 16:39
Wie je ook bent, ik zou albert kraus altijs serieus nemen, anders krijg je een vet pak slaag. En ook al neemt ie hem wel serieus, dan krijgt ie ook een pak slaag.

Maar er is nog iets. is het wel goed voor zijn imago (is dit wat betreft uberhaupt wel een goed idee...) van brede gespierde sterke zwaargewicht om tussen de lightboys van K-1max te gaan staan? zo nee, moet ie lekker tegen Bob Sapp :D

Van Damme een zwaargewicht?! Het zou me verbazen als hij momenteel de 80 kilogram haalt. Je moet niet vergeten dat het een klein mannetje is qua lengte (ik geloof nog geen 1.70 m). Ik zou hem wel willen zien tegen Mike Zambedis.


Eerst lezen en nadenken... imago van brede en sterke onverslaanbare heavyweight... waar heeft ie dit imago... in de film, since it's all about image in hollywood, kun je je afvragen of het wel verstandig is om uberhaupt in de k-1-max divisie uit te komen. Dan zien ze dat hij eigenlijk een klein opneukertje is van1.73m.

Ik ga voor Van Damme-Bob Sapp

Anonymous
14-09-2005, 16:51
Wie je ook bent, ik zou albert kraus altijs serieus nemen, anders krijg je een vet pak slaag. En ook al neemt ie hem wel serieus, dan krijgt ie ook een pak slaag.

Maar er is nog iets. is het wel goed voor zijn imago (is dit wat betreft uberhaupt wel een goed idee...) van brede gespierde sterke zwaargewicht om tussen de lightboys van K-1max te gaan staan? zo nee, moet ie lekker tegen Bob Sapp :D

Van Damme een zwaargewicht?! Het zou me verbazen als hij momenteel de 80 kilogram haalt. Je moet niet vergeten dat het een klein mannetje is qua lengte (ik geloof nog geen 1.70 m). Ik zou hem wel willen zien tegen Mike Zambedis.


Eerst lezen en nadenken... imago van brede en sterke onverslaanbare heavyweight... waar heeft ie dit imago... in de film, since it's all about image in hollywood, kun je je afvragen of het wel verstandig is om uberhaupt in de k-1-max divisie uit te komen. Dan zien ze dat hij eigenlijk een klein opneukertje is van1.73m.

Ik ga voor Van Damme-Bob Sapp

de jongens in k-1 max zijn dus ook allemaal kleine opneukertjes....?! ik zou je dat graag in het gezicht van albert kraus zien zeggen. :?

fighter81
15-09-2005, 20:55
Guest, ik denk dat Mjokkie bedoeld dat die Van Damme in zijn films altijd 'groot' over wil komen. Als ze hem in zijn echte lengte zien iedereen zou hebben:,, Wie is dat kleine ventje in godsnaam die daar klappen krijgt van Buakaw, Kraus, of 1 van de andere toppers!" :lol:

MJOKKIE
15-09-2005, 22:32
Wie je ook bent, ik zou albert kraus altijs serieus nemen, anders krijg je een vet pak slaag. En ook al neemt ie hem wel serieus, dan krijgt ie ook een pak slaag.

Maar er is nog iets. is het wel goed voor zijn imago (is dit wat betreft uberhaupt wel een goed idee...) van brede gespierde sterke zwaargewicht om tussen de lightboys van K-1max te gaan staan? zo nee, moet ie lekker tegen Bob Sapp :D

Van Damme een zwaargewicht?! Het zou me verbazen als hij momenteel de 80 kilogram haalt. Je moet niet vergeten dat het een klein mannetje is qua lengte (ik geloof nog geen 1.70 m). Ik zou hem wel willen zien tegen Mike Zambedis.


Eerst lezen en nadenken... imago van brede en sterke onverslaanbare heavyweight... waar heeft ie dit imago... in de film, since it's all about image in hollywood, kun je je afvragen of het wel verstandig is om uberhaupt in de k-1-max divisie uit te komen. Dan zien ze dat hij eigenlijk een klein opneukertje is van1.73m.

Ik ga voor Van Damme-Bob Sapp


de jongens in k-1 max zijn dus ook allemaal kleine opneukertjes....?! ik zou je dat graag in het gezicht van albert kraus zien zeggen. :?

Haaahh, vermoeiend, net of je er een muntje in gooit; ik dacht al , waar bleef deze remark nou? Goeie bijdrage gasje, fighter 81 heeft me beter begrepen

Highline
15-09-2005, 23:08
iedere k-1 max vechter wint op murder vs van damme..zelfs duane ludwig kan zijn lichten uitslaan :)

d0d0
16-09-2005, 03:09
Ik wil die wedsrijd nou wel is zien, dr zijn denk ik wel 10 topics over geweest maar nog steeds geen vechtende van damme gezien. :lol: