PDA

View Full Version : Turk in 1990: "Wij hebben het hier zelf verziekt."



Guru
22-09-2005, 22:39
Gevonden via www.dutchdisease.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2498 :


Uit de oude doos, om precies te zijn uit de Telegraaf van zaterdag 31 maart 1990.

“Wij hebben het hier zelf verziekt.�

Bijval uit onverdachte hoek voor premier Lubbers met zijn kritiek op het minderhedenbeleid. “Turken, Marokkanen en andere allochtonen worden door de Nederlandse overheid inderdáád in de watten gelegd,� zegt Ibrahim Görmez (50). Al 26 jaar is hij de woordvoerder van de Turken in ons land. Hij roept nu: “Weg met het miljoenen verslindende minderhedenbeleid! Waarom moet de buitenlander in Nederland een voorkeursbehandeling krijgen? Dat is geen minderhedenbeleid, maar voorkeursbeleid, dat is omgekeerde discriminatie! Daarmee wekken wij irritatie op. Met ons onaangepaste gedrag jagen wij zelf de Nederlanders in de armen van Janmaat.�

Ibrahim is bang dat de boel uit de hand loopt, omdat onhebbelijkheden van buitenlanders niet meer bij de naam genoemd mogen worden – uit angst voor discriminatie.

“Die hele golf nieuwe aanhangers van Janmaat, dat zijn helemaal geen fascisten. Welnee, dat zijn Nederlanders die zich zeer terecht boos maken over wangedrag door buitenlanders, maar die zich op geen enkele andere manier meer kunnen uiten, omdat ze anders van discriminatie worden beschuldigd. Die stemmen stilletjes op Janmaat, daarmee geven zij lucht aan hun opgeklopte frustraties.�

Ibrahim Görmez, tien jaar lang voorzitter van de door hemzelf opgerichte grootste Turkse club in ons land, de Federatie van Turkse Islamitische Culturele Verenigingen, directeur ook van de Islamitische Omroep Stichting, heeft een Turkse krant meegebracht. Legt het kleurrijke exemplaar van deze ‘Hürriyet’ voor mij op tafel en zegt dan: “Als ik alleen het wóórd discriminatie al hoor uit de mond van een Turk of een Marokkaan, dan vliegen bij mij alle haren overeind. Er bestaat in Nederland helemaal geen discriminatie! Nederlanders zijn bij uitstek fijnzinnige, gevoelige en behulpzame mensen, die open staan voor een ander.�

“Laten we hier nu voor eens en voor altijd vaststellen dat Nederland vele malen toleranter is dan Turkije of Marokko. Weet u wat hier bovenaan deze Turkse krant staat? Elke dag staat het daar, in de grootste krant van Turkije: Türkye Türklerindir! Dat betekent: Turkije voor de Turken! Ik zie ’t al dat de Telegraaf bovenaan de kop van de krant schrijft: Nederland voor de Nederlanders! Ik denk dat heel Nederland op z’n kop zou staan.�

“Kijk, ik bedoel dit: Hoe zouden de Turken in Turkije of de Marokkanen in Marokko reageren als daar een grote groep Nederlanders kwam leven volgens hun eigen culturele normen? Ik denk, nee, ik weet wel zeker dat koning Hassan daar heel snel een eind aan zou maken om een volksopstand te voorkomen. Maar in Nederland krijgen wij alle medewerking. We hebben hier de afgelopen twintig jaar met steun van de overheid en de bevolking driehonderd moskeeën kunnen openen, op alle mogelijke manieren kunnen we hier leven volgens onze eigen culturele identiteit: er is een islamitische omroep, islamitische scholen, noem maar op. Dat hebben we zeker aan die vreselijke discriminatie door de Nederlanders te danken...�

“Wat ik denk, zal ik je nu eens heel eerlijk zeggen: al die verhalen over discriminatie worden telkens weer opnieuw gelanceerd door mensen die hun dikbetaalde baan verliezen als ze dat niet meer roepen. Dat zijn organisaties van minderheden, beleidsmedewerkers die doodongelukkig zouden zijn als ze niet nog eens iemand ergens van discriminatie konden betichten, want dan was het afgelopen met hun subsidie. Mijn advies aan de regering is: stop met dat minderhedenbeleid. Wie is er nou minderheid in Nederland? Communisten? PVDA-lerden? Joden? Niet-rokers? Liberalen? Gokverslaafden? Zeehondenredders? Kettingrokers? Waarom alleen minderhedenbeleid voor buitenlanders? Ik ben al járen tegen dat beleid om speciaal buitenlanders in de watten te leggen. Waarom voor al die minderheden geen speciaal beleid? Waarom alleen voor Turken en Marokkanen? Dat wekt wrevel. Mijn advies aan de regering is één beleid., voor iedereen gelijk. Kijk niet naar afkomst of religie.�

Ibrahim Görmez heeft om dit gesprek gevraagd. Hij heeft grote moeite met zijn eigen landgenoten hier, die vinden dat hij niet genoeg in de pas loopt met de ‘softe’ beleidsmakers.

“Als we doorgaan speciaal buitenlanders in de watten te leggen, wordt ’t nog véél erger met die Janmaat,� zegt Ibrahim. “Dan wordt Janmaat ook radicaler. Niet omdat hij discrimineert, maar omdat hij wòrdt gediscrimineerd. Daar leeft in Nederland onderhuis heel veel irritatie over. Kijk maar naar de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen, vorige week. Niemand kan in dat stemhokje meekijken: het is de enige manier van de Nederlander om lucht te geven aan zijn frustraties zonder van discriminatie te kunnen worden beticht.�

Görmez heeft met de Nederlanders te doen die ontheemd raken in eigen land. De Nederlanders worden volgens hem in een hoek gedreven waar ze zich in elk geval niet thuis voelen.

“Niemand durft buitenlanders nu nog op hun fouten te wijzen. Fouten te over. Dikwijls grote fouten. Dat moet toch gewoon gezegd kunnen worden, in elk geval bespreekbaar zijn – zonder voorbehoud. Vooral op het punt van de aanpassing aan de Nederlandse samenleving worden grote blunders begaan. Te vaak denken Turken en Marokkanen dat Nederlanders zich aan hen moeten aanpassen, ze willen hier precies zo leven als in Turkije of in Marokko. Tegen de buitenlanders die dat willen zeg ik altijd: dan had je beter in je eigen land kunnen blijven. Het is een steeds terugkerende botsing, die ook te maken heeft met het feit dat buitenlanders hier in de watten worden gelegd. Ik zeg: We zijn hier in Nederland, hier gelden Nederlandse normen.

Totdat de islamitische buitenlanders hier in grote aantallen kwamen, had in Nederland nog nooit iemand van hasjiesj gehoord. Ook de Ramadan kende men in Nederland niet. En nu? Ik zeg het zo dikwijls tegen mijn landgenoten: als je nu als Nederlander om de haverklap met drugs wordt lastig gevallen door buitenlanders, wanneer je als Nederlander met nachtelijk burenlawaai in de Ramadan, maar ook zelfs buiten die vastenmaand, overlast hebt en tenslotte uit je huis wordt gepest – waar stem je dan op? Ik zou zelf ook op Janmaat stemmen!�

“Wij buitenlanders hebben veel verziekt in Nederland. Ik zie ’t zelf bijna dagelijks. Hoe buitenlanders hun rotzooi op straat gooien, bijvoorbeeld. Zijn ze nog gewend uit Turkije. Maar Nederlanders, als je tenminste bereid bent je even in de Nederlandse mentaliteit te verdiepen, zijn erg gesteld op het milieu. Daar moet je dan rekening mee houden. Nee hoor, we gooien alles op straat. Turken en Marokkanen repareren hun auto’s pal voor de deur en laten de afgewerkte motorolie liefst zó op straat lopen. De Nederlandse buren mogen niks zeggen, want dan worden ze gelijk beschuldigd van discriminatie. De Nederlanders durven zich niet meer te uiten. Wij allochtonen, wij geven Janmaat alle kans. Omdat wij weigeren te zien hoe wij er zelf oorzaak van zijn dat de Nederlanders zich tegen ons keren. Dat wordt mede mogelijk door dat ‘idiote’ minderhedenbeleid. De arrogantie die daaruit voortkomt: wij buitenlanders menen de wijsheid in pacht te hebben, op alle gebied. We roepen eenvoudigweg tegen Janmaat: discriminatie! We draaien in een cirkel rond. Maar ik voorzie grote problemen als wij zo doorgaan.

Görmez vindt dat het maar eens gezegd moet worden. Hoogste tijd dat wij islamitische groeperingen de hand eens in eigen boezem steken.�

Anonymous
22-09-2005, 22:44
Gevonden via www.dutchdisease.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2498 :
OMG... bronvermelding :shock:

Halfshot
22-09-2005, 23:51
Guru wat is jouw beweegreden om dit hier te plaatsen.
Echt dat vraag ik me af.
Om zieltjes te winnen moet je toch ergens anders zijn.

Anonymous
23-09-2005, 07:24
let op. nu komt hij dadelijk met een( volgens hem want verder vind niemand er iets aan) bijzonder grappig antwoord.

Anonymous
23-09-2005, 08:46
Flikker op debiel

Wheelie
23-09-2005, 09:12
Gevonden via www.dutchdisease.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2498 :
OMG... bronvermelding :shock:

lol :lol:

Jay Hoov
23-09-2005, 09:28
Ik begin een beetje moe te worden van die gozer....Ieder z'n mening, begrijp me niet verkeerd, maar hou het lekker voor je man!

Dennis
23-09-2005, 09:58
Ik begin een beetje moe te worden van die gozer....Ieder z'n mening, begrijp me niet verkeerd, maar hou het lekker voor je man!

x2

cactusdre
23-09-2005, 10:02
Tjonge jonge. Geniet eens van je leven man.....

Anonymous
23-09-2005, 10:33
Guru heeft weer aandacht nodig.

Jay Hoov
23-09-2005, 10:43
denk dat de turk die hem vanacht in zijn reet geneukt heeft, hem nog niet teruggebeld heeft, al had ie het nog zo beloofd :?

oooh, wat vervelnd nou!
Misschien ff wat afrikanen op Guru afsturen :twisted:

Anonymous
23-09-2005, 11:01
Ik begin een beetje moe te worden van die gozer....Ieder z'n mening, begrijp me niet verkeerd, maar hou het lekker voor je man!

x2

X3!

Anonymous
23-09-2005, 11:23
deze reacties vind hij alleen maar lekker joh. daar trekt hij zich vanavon op af terwijl hij naar n foto van hitler kijkt.

niet meer op zijn topics reageren zodat ze zo snel mogelijk naar de tweede pagina verdwijnen, op zn replys ook niet meer reageren opgelost.
oke vanaf............................ NU!

redjuh
23-09-2005, 11:28
godverdomme, steeds die off topic bekijken en weer van die topictitels moeten zien die hier steeds maar weer over gaan.

het hele gelazer is nu toch een beetje aan het bedaren of niet! het theo van g. gebeuren is toch weer gechilled.
laat het lekker verdomme

mods kunnunjullie deze mofo niet bannen vanwege opruiende uitspraken? niet alleen guru, maar het hele forum wordt ermee geassocieerd.

kijk ik bijvoorbeeld stak mijn ongenuanceerde mening vaak niet onder stoelen of banken, maar die mening is in de loop van de tijd een stuk veranderd en veel meer gerelativeerd.

laat guru op hardcore holland of stormfront ofzo rondlullen met ze soortgenoten

Jay Hoov
23-09-2005, 11:33
Goed plan...Met z'n allen GURU BANNEN!!

Gouden regel...REAGEER NIET MEER OP GURU!!!!

Ossie
23-09-2005, 11:37
Ik heb tot nu toe altijd gereageerd op de topics en replies van dat kutventje. Maar zoals meerdere mensen zullen zeggen valt er met dit soort mensen niet te discussieren of gewoon redelijk te converseren.
Daarom ga ik vanaf..... NU niet meer reageren op de onzin die Guru op dit forum post.

Anonymous
23-09-2005, 11:39
haha

vanaf.......NU
zijn de woorden van de dag

rajuraket
23-09-2005, 11:50
Goed plan...Met z'n allen GURU BANNEN!!

Gouden regel...REAGEER NIET MEER OP GURU!!!!


Ik hou me aan die goude regel. 8) 8) 8)

Anonymous
23-09-2005, 12:18
kijk ik bijvoorbeeld stak mijn ongenuanceerde mening vaak niet onder stoelen of banken, maar die mening is in de loop van de tijd een stuk veranderd en veel meer gerelativeerd.



Dat valt me dan weer mee, dat was voorheen idd anders. Zo zie je maar. Mensen veranderen. Chill!

redjuh
23-09-2005, 12:40
tja ik heb gemerkt dat je een stuk prettiger in je vel zit, door zelf iets aan je instelling te doen, ipv afgeven op anderen, iets wat zoooooo makkelijk is....

Dennis
23-09-2005, 12:53
tja ik heb gemerkt dat je een stuk prettiger in je vel zit, door zelf iets aan je instelling te doen, ipv afgeven op anderen, iets wat zoooooo makkelijk is....

Is Dr Phil bij je langs geweest :-)

redjuh
23-09-2005, 12:55
zoiets

(overigens is dr phil sehr koel)

smike
24-09-2005, 17:16
on-topic: het artikel is trouwens correct, er zijn veel Turken die keihard moeten werken die hetzelfde zeggen. Ik vind trouwens dat Turken het goed doen, respect voor Turken 8)

Sjaak
24-09-2005, 19:02
Ben ik het mee eens, Turkse medelanders zijn vaak hele harde werkers.

mossad
24-09-2005, 20:48
Ben ik het mee eens, Turkse medelanders zijn vaak hele harde werkers.

Ik vind medelander niet zo'n mooi woord.

Sjaak
25-09-2005, 03:01
Wat is daar dan verkeert aan :roll:

mossad
25-09-2005, 15:11
Wat is daar dan verkeert aan :roll:

Zo'n beetje alles. Hij is gewoon een Nederlander of een buitenlander. Wat is een medelander nou? Iemand die samen met een ander landt? Is weer zo'n woord dat uit de politiek correcte integratie-fabriek komt.

Sjaak
25-09-2005, 15:16
Wat is daar dan verkeert aan :roll:

Oo'n beetje alles. Hij is gewoon een Nederlander of een buitenlander. Wat is een medelander nou? Iemand die samen met een ander landt? Is weer zo'n woord dat uit de politiek correcte integratie-fabriek komt.

Alles mis mee :?

Wat een spijkers op laag water zoeken zeg, is niks mis mee of is het soms racistisch in jou ogen :?

Bij een 'Turk' kan ik niet zien of het om een Nederlanders of buitenlander gaat en ik vindt medelander een beter woord dan allochtone ..................

Snap deze discussie niet zo hoor........................ want ik zei alleen dat het vaak harde werkers zijn :roll:

Anonymous
25-09-2005, 15:25
Met ons onaangepaste gedrag jagen wij zelf de Nederlanders in de armen van Janmaat.�

Ibrahim is bang dat de boel uit de hand loopt, omdat onhebbelijkheden van buitenlanders niet meer bij de naam genoemd mogen worden – uit angst voor discriminatie.

“Die hele golf nieuwe aanhangers van Janmaat,


“Laten we hier nu voor eens en voor altijd vaststellen dat Nederland vele malen toleranter is dan Turkije of Marokko. Weet u wat hier bovenaan deze Turkse krant staat? Elke dag staat het daar, in de grootste krant van Turkije: Türkye Türklerindir! Dat betekent: Turkije voor de Turken! Ik zie ’t al dat de Telegraaf bovenaan de kop van de krant schrijft: Nederland voor de Nederlanders! Ik denk dat heel Nederland op z’n kop zou staan.�

“Kijk, ik bedoel dit: Hoe zouden de Turken in Turkije of de Marokkanen in Marokko reageren als daar een grote groep Nederlanders kwam leven volgens hun eigen culturele normen? Ik denk, nee, ik weet wel zeker dat koning Hassan daar heel snel een eind aan zou maken om een volksopstand te voorkomen. Maar in Nederland krijgen wij alle medewerking. We hebben hier de afgelopen twintig jaar met steun van de overheid en de bevolking driehonderd moskeeën kunnen openen, op alle mogelijke manieren kunnen we hier leven volgens onze eigen culturele identiteit: er is een islamitische omroep, islamitische scholen, noem maar op. Dat hebben we zeker aan die vreselijke discriminatie door de Nederlanders te danken...�

“Wat ik denk, zal ik je nu eens heel eerlijk zeggen: al die verhalen over discriminatie worden telkens weer opnieuw gelanceerd door mensen die hun dikbetaalde baan verliezen als ze dat niet meer roepen. Dat zijn organisaties van minderheden, beleidsmedewerkers die doodongelukkig zouden zijn als ze niet nog eens iemand ergens van discriminatie konden betichten, want dan was het afgelopen met hun subsidie. Mijn advies aan de regering is: stop met dat minderhedenbeleid. Wie is er nou minderheid in Nederland? Communisten? PVDA-lerden? Joden? Niet-rokers? Liberalen? Gokverslaafden? Zeehondenredders? Kettingrokers? Waarom alleen minderhedenbeleid voor buitenlanders? Ik ben al járen tegen dat beleid om speciaal buitenlanders in de watten te leggen. Waarom voor al die minderheden geen speciaal beleid? Waarom alleen voor Turken en Marokkanen? Dat wekt wrevel. Mijn advies aan de regering is één beleid., voor iedereen gelijk. Kijk niet naar afkomst of religie.�

Ibrahim Görmez heeft om dit gesprek gevraagd. Hij heeft grote moeite met zijn eigen landgenoten hier, die vinden dat hij niet genoeg in de pas loopt met de ‘softe’ beleidsmakers.

“Als we doorgaan speciaal buitenlanders in de watten te leggen, wordt ’t nog véél erger met die Janmaat,� zegt Ibrahim. “Dan wordt Janmaat ook radicaler. Niet omdat hij discrimineert, maar omdat hij wòrdt gediscrimineerd.

.

“Niemand durft buitenlanders nu nog op hun fouten te wijzen. Fouten te over. Dikwijls grote fouten. Dat moet toch gewoon gezegd kunnen worden, in elk geval bespreekbaar zijn – zonder voorbehoud. Vooral op het punt van de aanpassing aan de Nederlandse samenleving worden grote blunders begaan. Te vaak denken Turken en Marokkanen dat Nederlanders zich aan hen moeten aanpassen, ze willen hier precies zo leven als in Turkije of in Marokko. Tegen de buitenlanders die dat willen zeg ik altijd: dan had je beter in je eigen land kunnen blijven. Het is een steeds terugkerende botsing, die ook te maken heeft met het feit dat buitenlanders hier in de watten worden gelegd. Ik zeg: We zijn hier in Nederland, hier gelden Nederlandse normen.

? Ik zou zelf ook op Janmaat stemmen!�

Wij allochtonen, wij geven Janmaat alle kans. We roepen eenvoudigweg tegen Janmaat: discriminatie! We draaien in een cirkel rond. Maar ik voorzie grote problemen als wij zo doorgaan.

Görmez vindt dat het maar eens gezegd moet worden. Hoogste tijd dat wij islamitische groeperingen de hand eens in eigen boezem steken.�

kom maar bij ronny

mossad
25-09-2005, 15:30
Wat is daar dan verkeert aan :roll:

Oo'n beetje alles. Hij is gewoon een Nederlander of een buitenlander. Wat is een medelander nou? Iemand die samen met een ander landt? Is weer zo'n woord dat uit de politiek correcte integratie-fabriek komt.

Alles mis mee :?

Wat een spijkers op laag water zoeken zeg, is niks mis mee of is het soms racistisch in jou ogen :?

Bij een 'Turk' kan ik niet zien of het om een Nederlanders of buitenlander gaat en ik vindt medelander een beter woord dan allochtone ..................

Snap deze discussie niet zo hoor........................ want ik zei alleen dat het vaak harde werkers zijn :roll:

Ik hoef er geen discussie over hoor. Ik zei alleen wat ik van dat woord vind. Tis weer zo'n knuffelwoord. Maar als jij je goed voelt bij dat woord Sjaak, schroom dan niet het woord te gebruiken. :wink:

Muay Thai Elite
25-09-2005, 15:37
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

mossad
25-09-2005, 15:54
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?

smike
25-09-2005, 15:57
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?


Ik begrijp niet waarom "Nederlanders" niet gewoon niet kan.
Bijna niemand komt echt meer uit Holland en van elke generatie zijn er mensen van het buitenland, denk ook aan de 80 jarige oorlog, heelv eel "Nederlanders" met zwart haar komen uit Spanje.

Biiyen
25-09-2005, 16:23
Heel Simpel:

Als je vlees koopt in de supermarkt ben je Nederlander.
Als je vlees koopt op de kinderboerderij en slacht op je balkon ben je buitenlander.

Zeg maar, wat ben je?

mossad
25-09-2005, 17:20
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?


Ik begrijp niet waarom "Nederlanders" niet gewoon niet kan.
Bijna niemand komt echt meer uit Holland en van elke generatie zijn er mensen van het buitenland, denk ook aan de 80 jarige oorlog, heelv eel "Nederlanders" met zwart haar komen uit Spanje.

Mee eens. Het is onzin dat mensen Nederlanderschap aan ras ophangen.

A-team
25-09-2005, 21:11
Heel Simpel:

Als je vlees koopt in de supermarkt ben je Nederlander.
Als je vlees koopt op de kinderboerderij en slacht op je balkon ben je buitenlander.

Zeg maar, wat ben je?


:mrgreen:

Sjaak
25-09-2005, 23:57
Ik begrijp niet waarom "Nederlanders" niet gewoon niet kan. Bijna niemand komt echt meer uit Holland

:shock:

Dat is pas over 25 jaar :idea:

Sjaak
26-09-2005, 00:04
Wat is daar dan verkeert aan :roll:

Oo'n beetje alles. Hij is gewoon een Nederlander of een buitenlander. Wat is een medelander nou? Iemand die samen met een ander landt? Is weer zo'n woord dat uit de politiek correcte integratie-fabriek komt.

Alles mis mee :?

Wat een spijkers op laag water zoeken zeg, is niks mis mee of is het soms racistisch in jou ogen :?

Bij een 'Turk' kan ik niet zien of het om een Nederlanders of buitenlander gaat en ik vindt medelander een beter woord dan allochtone ..................

Snap deze discussie niet zo hoor........................ want ik zei alleen dat het vaak harde werkers zijn :roll:

Ik hoef er geen discussie over hoor. Ik zei alleen wat ik van dat woord vind. Tis weer zo'n knuffelwoord. Maar als jij je goed voelt bij dat woord Sjaak, schroom dan niet het woord te gebruiken. :wink:

Ik heb helemaal niks met dat woord en heb er ook totaal niks mee, vondt het alleen iets beter klinken dan autochtoon, allochtoon of buitenlander.

Muay Thai Elite
26-09-2005, 00:17
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?

Heal the woooorld.... Make it a better place! For you and for me and the entire human race!

mossad
26-09-2005, 00:37
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?

Heal the woooorld.... Make it a better place! For you and for me and the entire human race!

Je zit een beetje krap in de argumenten he?

cactusdre
26-09-2005, 10:46
Wat is daar dan verkeert aan :roll:

Dat verkeerd met een d wordt geschreven? :wink:

Anonymous
26-09-2005, 11:21
das niet verkeerd geert

Sjaak
26-09-2005, 22:58
zeker verkeerdt :lol:

Muay Thai Elite
26-09-2005, 23:16
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?

Heal the woooorld.... Make it a better place! For you and for me and the entire human race!

Je zit een beetje krap in de argumenten he?

Okee wijsneus; ZE zijn buitenlanders, of te wel mensen die niet in Nederland geboren zijn, mensen met een dubbel paspoort en/of mensen met niet Nederlandse ouders. En over die verwarring; als ze het bij Opsporing Verzocht over een 'lichtgetinte Nederlander' zouden hebben, zou ik m'n wenkbrauwen fronzen... Bedoelen ze dan Jan met de korte achternaam die net op vakantie is geweest, of bedoelen ze toch gewoon Achmed?

NTT-FX
27-09-2005, 10:58
De telegraaf ; de krant van relnichterig Nederland ... :lol:

Klassiek MF topic weer ; eerst affikken die handel en dan toch maar die discussie erin pleuren... ;)

* Mok nieuwe koffie pakt... 8)

mossad
30-09-2005, 12:18
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?

Heal the woooorld.... Make it a better place! For you and for me and the entire human race!

Je zit een beetje krap in de argumenten he?

Okee wijsneus; ZE zijn buitenlanders, of te wel mensen die niet in Nederland geboren zijn, mensen met een dubbel paspoort en/of mensen met niet Nederlandse ouders. En over die verwarring; als ze het bij Opsporing Verzocht over een 'lichtgetinte Nederlander' zouden hebben, zou ik m'n wenkbrauwen fronzen... Bedoelen ze dan Jan met de korte achternaam die net op vakantie is geweest, of bedoelen ze toch gewoon Achmed?

Okee pipo, ZE zijn geen buitenlanders. Ze hebben een Nederlands paspoort en zijn in veel gevallen hier geboren. Bij opsporing verzocht hebben ze het over uiterlijk. Dat kan een Arabisch, blank, zwart of Aziatisch uiterlijk zijn o.a. Dat heeft niets met buitenlander zijn. Je moet er maar aan wennen dat dit land niet meer alleen uit blanken bestaat. Het lijkt me redelijk onzinnig om mensen om hun uiterlijk geen Nederlander te noemen. Dan is Ruud Gullit ook geen Nederlander?

cactusdre
30-09-2005, 12:22
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?

Heal the woooorld.... Make it a better place! For you and for me and the entire human race!

Je zit een beetje krap in de argumenten he?

Okee wijsneus; ZE zijn buitenlanders, of te wel mensen die niet in Nederland geboren zijn, mensen met een dubbel paspoort en/of mensen met niet Nederlandse ouders. En over die verwarring; als ze het bij Opsporing Verzocht over een 'lichtgetinte Nederlander' zouden hebben, zou ik m'n wenkbrauwen fronzen... Bedoelen ze dan Jan met de korte achternaam die net op vakantie is geweest, of bedoelen ze toch gewoon Achmed?

Okee pipo, ZE zijn geen buitenlanders. Ze hebben een Nederlands paspoort en zijn in veel gevallen hier geboren. Bij opsporing verzocht hebben ze het over uiterlijk. Dat kan een Arabisch, blank, zwart of Aziatisch uiterlijk zijn o.a. Dat heeft niets met buitenlander zijn. Je moet er maar aan wennen dat dit land niet meer alleen uit blanken bestaat. Het lijkt me redelijk onzinnig om mensen om hun uiterlijk geen Nederlander te noemen. Dan is Ruud Gullit ook geen Nederlander?

Maxima is een echte Nederlander. Die kreeg nog eerder haar paspoort dan ik. Terwijl ik hier geboren ben. :D

mossad
30-09-2005, 12:57
Medelander, allochtoon, buitenlander, gastarbeider, etnische minderheid, whatever het is toch nooit goed. En Nederlanders ga ik ze toch echt niet noemen, dat schept verwarring.

Want Nederlander zijn hangt af van je ras? :?
En wie zijn ZE dan?

Heal the woooorld.... Make it a better place! For you and for me and the entire human race!

Je zit een beetje krap in de argumenten he?

Okee wijsneus; ZE zijn buitenlanders, of te wel mensen die niet in Nederland geboren zijn, mensen met een dubbel paspoort en/of mensen met niet Nederlandse ouders. En over die verwarring; als ze het bij Opsporing Verzocht over een 'lichtgetinte Nederlander' zouden hebben, zou ik m'n wenkbrauwen fronzen... Bedoelen ze dan Jan met de korte achternaam die net op vakantie is geweest, of bedoelen ze toch gewoon Achmed?

Okee pipo, ZE zijn geen buitenlanders. Ze hebben een Nederlands paspoort en zijn in veel gevallen hier geboren. Bij opsporing verzocht hebben ze het over uiterlijk. Dat kan een Arabisch, blank, zwart of Aziatisch uiterlijk zijn o.a. Dat heeft niets met buitenlander zijn. Je moet er maar aan wennen dat dit land niet meer alleen uit blanken bestaat. Het lijkt me redelijk onzinnig om mensen om hun uiterlijk geen Nederlander te noemen. Dan is Ruud Gullit ook geen Nederlander?

Maxima is een echte Nederlander. Die kreeg nog eerder haar paspoort dan ik. Terwijl ik hier geboren ben. :D

Ja maar Maxima is een lekker wijf en jij waarschijnlijk niet.

Jay Hoov
30-09-2005, 13:09
Dree is een lelijke kerel :twisted:

cactusdre
30-09-2005, 13:33
Dree is een lelijke kerel :twisted:

Hahahaha. En toch houden vrouwen van me.

Jay Hoov
30-09-2005, 13:35
Dree is een lelijke kerel :twisted:

Hahahaha. En toch houden vrouwen van me.

Omdat ze je nodig hebben :roll:

phranq
30-09-2005, 13:42
Dree is een lelijke kerel :twisted:

Hahahaha. En toch houden vrouwen van me.

Omdat ze je nodig hebben :roll:

waarvoor Jay?

cactusdre
30-09-2005, 13:43
Dree is een lelijke kerel :twisted:

Hahahaha. En toch houden vrouwen van me.

Omdat ze je nodig hebben :roll:

Wat is de liefde toch mooi...snik. :lol:

Jay Hoov
30-09-2005, 13:46
verblijfsvergunningen :lol:

phranq
30-09-2005, 13:47
verblijfsvergunningen :lol:

Touché........

cactusdre
30-09-2005, 13:52
verblijfsvergunningen :lol:

Ik ben in ieder geval knapper dan Willem Alexander.
:lol:

Jay Hoov
30-09-2005, 13:54
verblijfsvergunningen :lol:

Ik ben in ieder geval knapper dan Willem Alexander.
:lol:

En je hebt een knappere vrouw :D