PDA

View Full Version : Worstelen



Trismegistos
23-09-2005, 14:25
Hi,

Op muay thai gebied zijn we goed voorzien, bjj is in opkomst, maar hoe zit het met het worstelen in Nederland???
En ja ik weet dat Bert Kops een uitstekende school heeft in Adam, en dat in Utrecht er ook een goeie school zit, maar das te ver voor mij. (Brabant)
In bjj zie je dat er veel brazilianen worden gehaald om het niveau op te stuwen, gebeurt zoiets ook in de worstel scene? I bedoel er moeten toch wel Oost Europeanen, Russen of weet ik wat te vinden zijn die in ons paradijselijke Holland voor een mooi prijsje onze takedowns etc wat bij willen schaven? Iemand die contacten heeft hierzo?

Deuce
23-09-2005, 14:47
In Arnhem zit Sandow (ofzo)...schijnt ook wel goed te zijn..

Shytown
23-09-2005, 14:58
http://www.worstelbond.nl/verenigingen.htm

Overzicht van de Nederlandse verenigingen aangesloten bij de Worstelbond. Ik weet niet of Landgraaf dichtbij is, daar zit er iig 1.

ik ben het met je eens dat worstelen in Nederland achterblijft.

HUNTER
23-09-2005, 15:03
de worstelaars zijn iig weer op de weg terug....

en is sinds lange tijd weer een opleiding vanuit de bond geweest en er gaan de komende tijd wel weer een aantal clubs bij komen. Momenteel zitten de grotere clubs in amsterdam (kops en hercules), arnhem (sandow en achilles), landgraaf (simson) en utrecht (de halter en olympia).

Trismegistos
23-09-2005, 15:04
Thanks @ Shytown

Hercules in Dordrecht is dichter bij voor mij (breda) iemand bekend met deze club?

Anonymous
24-09-2005, 14:38
In Dordrecht zijn er jammer genoeg niet veel worstelaars meer!

Anonymous
25-09-2005, 22:00
Hi,

Op muay thai gebied zijn we goed voorzien, bjj is in opkomst, maar hoe zit het met het worstelen in Nederland???
En ja ik weet dat Bert Kops een uitstekende school heeft in Adam, en dat in Utrecht er ook een goeie school zit, maar das te ver voor mij. (Brabant)
In bjj zie je dat er veel brazilianen worden gehaald om het niveau op te stuwen, gebeurt zoiets ook in de worstel scene? I bedoel er moeten toch wel Oost Europeanen, Russen of weet ik wat te vinden zijn die in ons paradijselijke Holland voor een mooi prijsje onze takedowns etc wat bij willen schaven? Iemand die contacten heeft hierzo? kom naar tatjujin daar kan je kennis opdoen, scheelt een hoop reisuren.

Robbie
13-03-2006, 23:20
In Dordrecht zijn er jammer genoeg niet veel worstelaars meer!

Er lopen genoeg worstelaars nu in Dord. !!!!!

Anonymous
14-03-2006, 18:23
train zelf in arnhem bij sandow ,daar lopen inderdaad veel oost europeanen en andere jongens uit topworstel landen mee , sommige worden ook speciaal hiervoor aangetrokken

Anonymous
17-03-2006, 12:19
Tijdens het Pinksterweekend zullen er in Eindhoven open competities gehouden worden in Glima - IJslands worstelen (vikingworstelen). Een meer dan 1200 jaar oude worstelvorm, die in verschillende versies beoefend wordt.

De week voorafgaand aan Pinksteren is er de mogelijkheid tot training in Eindhoven: in het middeleeuws dorp Endehoven!
Deze trainingen en meer worden ook gedaan in Etten-Leur, Tilburg en Den Bosch, door De Zwaardkring (www.zwaardkring.nl), misschien dichterbij.

Voor meer info en aanmelding kun je terecht bij: [email protected]

Andress

Pieter mulder
17-03-2006, 13:18
train zelf in arnhem bij sandow ,daar lopen inderdaad veel oost europeanen en andere jongens uit topworstel landen mee , sommige worden ook speciaal hiervoor aangetrokken

Jajoh, kom lekker in Arnhem trainen, daar train ik ook als ondersteuning voor het BJJ. Is goed te combineren.
In deventer bij Martijn de Jong geeft Andy Jekel ook vaak les, (als Martijn in het buitenland zit) die lessen zijn ook veel op worstelen gericht.

Jochem
17-03-2006, 13:52
de gozer komt uit breda... arnhem is dik 1,5 rijden :)

Tsuki
17-03-2006, 13:53
Dordrecht rouleert ;-) .......................

Pieter mulder
17-03-2006, 14:43
de gozer komt uit breda... arnhem is dik 1,5 rijden :)

Henk geeft daar les op donderdag en komt uit den haag!!
Je moet wat over hebben voor je sport :wink: