PDA

View Full Version : Jonkies Koi's



Sjaak
24-09-2005, 20:01
Ik dacht dat in vijvers Koi's nooit jonkies konden krijgen en dat ze alleen gekweekt konden worden maar vanachtend ontdekte ik een stuk of 10 nieuwe vissen van een cm of 7. Gaaf hoor.

B3 lik3 M3
24-09-2005, 20:49
Sjaak je hebt duidelijk nog een hoop te leren ;)


Kijk hier anders even ..

www.koieagle.nl

Daar kunnen al je vragen beantwoord worden ;)

Sjaak
24-09-2005, 22:23
Thanks

Ossie
24-09-2005, 22:25
Das relaxed man. Die dingen zijn vet duur.....
Misschien kan je nu een carriere starten als koi kweker?? :lol:

PigDog
25-09-2005, 13:38
Vaak kunnen ze nooit eieren leggen omdat koivijvers zo kaal zijn. Kunnen ze hun eitjes niet afzetten op beplanting. Kwekers hangen tijdens de hitsige karperweken borstels in de vijver, zodat de vrouwtjes daar hun eieren kunnen afvegen en de mannen de zooi onderspuiten, en daarna halen ze de borstels eruit, en kweken in een aparte bak. Anders wordt de hele zooi opgegeten door de andere vijverbewoners. Misschien heb jij planten in de vijver waar 1. de eieren aan afgeveegd konden worden en 2. de pas uitgekomen puppies konden schuilen tot ze wat groter waren.
Normaal worden er per leg 20000 eieren gelegd, dus dat het er maar 7 gehaald hebben spreekt voor het verhaal, wat ik net beschreef....

Veel succes met je kroost.

Sjaak
25-09-2005, 14:01
Vaak kunnen ze nooit eieren leggen omdat koivijvers zo kaal zijn. Kunnen ze hun eitjes niet afzetten op beplanting. Kwekers hangen tijdens de hitsige karperweken borstels in de vijver, zodat de vrouwtjes daar hun eieren kunnen afvegen en de mannen de zooi onderspuiten, en daarna halen ze de borstels eruit, en kweken in een aparte bak. Anders wordt de hele zooi opgegeten door de andere vijverbewoners. Misschien heb jij planten in de vijver waar 1. de eieren aan afgeveegd konden worden en 2. de pas uitgekomen puppies konden schuilen tot ze wat groter waren.
Normaal worden er per leg 20000 eieren gelegd, dus dat het er maar 7 gehaald hebben spreekt voor het verhaal, wat ik net beschreef....

Veel succes met je kroost.

Thanks PigDog voor je uitleg, weer wat geleerd :wink:

btw ik heb geen planten in me vijver omdat Japanse Koi's die allemaal slopen, het enige wat ik er nog in heb is slechts 1 lelie, had er 3 maar die zijn gesloopt / opgevreten door die 'slopers'.

Groetjes Sjaak

ICON
25-09-2005, 19:37
in de pan ermee sjaak

Dalgliesh
25-09-2005, 20:21
Ik dacht dat in vijvers Koi's nooit jonkies konden krijgen en dat ze alleen gekweekt konden worden maar vanachtend ontdekte ik een stuk of 10 nieuwe vissen van een cm of 7. Gaaf hoor.
foto's?

Sjaak
26-09-2005, 01:01
Alleen zeker van de "vrouwtjes" vissen :lol:

Dalgliesh
26-09-2005, 05:26
Alleen zeker van de "vrouwtjes" vissen :lol:
Nee, van alle vissen natuurlijk, ik ben een groot fan van Kois, ik ben pas in Praag geweest voor een Koi show. Hele mooie exemplaren gezien.

PigDog
26-09-2005, 18:50
Ben een beetje voorzichtig met foto's van mijn jongens....... Als iemand mijn berichten uitpluist en combineert, heb ik morgenochtend de vijver leeg..............

B3 lik3 M3
27-09-2005, 08:58
Pigdog is correct..
Tegenwoordig zet ik ook geen foto's meer van mijn Koi meer op internet.. je hebt zelfs gekken die ff een partijtje VIM (schoonmaakmiddel) in je vijver dumpen..

Hier ook een groot fan en bezitter van die levende juweeltjes..